Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:04

Joscaa schreef:
Amyy_ schreef:
Het is zo jammer dat het in Nederland vaak zulk grauw weer is. Ik wil juist heldere, lichte foto's kunnen maken :')
Vandaag is het ook niet zo best geloof ik

In RAW schieten en Lightroom is the key! :)


Inderdaad, doe ik ook.

Annet_dottie: waarom zou je meer dan 30 hastags willen? Levert dat echt meer op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:10

Sharani schreef:
Inderdaad, doe ik ook.

Annet_dottie: waarom zou je meer dan 30 hastags willen? Levert dat echt meer op?


Uh oké... Het kan aan mij liggen maar waar zeg ik precies dat ik meer dan 30 hashtags wil kunnen?
Ik typ automatisch door en heb wel eens dat als ik toch meer heb dat ik overnieuw kan beginnen.
Zoals ik al zei bij anderen zie ik wel hele lange lijsten met hashtags dus ik vroeg me af hoe dat kon.
Ik vroeg het me dus alleen af dus nee ik hoef zeker niet meer dan 30 te kunnen :)

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:39

Ik wist niet dat de hele lijst verdwijnt als je over de 30 gaat. Dacht dat je dan gewoon er niets meer bij zou kunnen zetten. Als je opnieuw moet beginnen is dat wel irritant, dat begrijp ik. Maar vroeg het me gewoon af, vind soms als ik 15 hastags of zo heb het al zo’n lijst. Daarbij ben ik totaal niet goed in die dingen verzinnen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:41

Sharani schreef:
Ik wist niet dat de hele lijst verdwijnt als je over de 30 gaat. Dacht dat je dan gewoon er niets meer bij zou kunnen zetten. Als je opnieuw moet beginnen is dat wel irritant, dat begrijp ik. Maar vroeg het me gewoon af, vind soms als ik 15 hastags of zo heb het al zo’n lijst. Daarbij ben ik totaal niet goed in die dingen verzinnen.


Ik heb standaard hashtag lijstjes:
1. voor als ik een foto van één van mijn Shires plaats
2. Voor mijn Heilige Birmaan raskatten
3. Voor het servies dat ik spaar

Kopiëren en plakken, eventueel een paar extra voor de specifieke situatie, zo hoef ik ze niet elke keer allemaal opnieuw te verzinnen.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:46

Daphara schreef:
Sharani schreef:
Ik wist niet dat de hele lijst verdwijnt als je over de 30 gaat. Dacht dat je dan gewoon er niets meer bij zou kunnen zetten. Als je opnieuw moet beginnen is dat wel irritant, dat begrijp ik. Maar vroeg het me gewoon af, vind soms als ik 15 hastags of zo heb het al zo’n lijst. Daarbij ben ik totaal niet goed in die dingen verzinnen.


Ik heb standaard hashtag lijstjes:
1. voor als ik een foto van één van mijn Shires plaats
2. Voor mijn Heilige Birmaan raskatten
3. Voor het servies dat ik spaar

Kopiëren en plakken, eventueel een paar extra voor de specifieke situatie, zo hoef ik ze niet elke keer allemaal opnieuw te verzinnen.


Jaa dat doe ik ook *\o/*

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:10

Dat is wel een goed idee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:16

Ik heb ook per paard een vast lijstje :j Veel algemene paardentags en dan een aantal specifiek voor dat paard. Steeds alles opnieuw typen zou ik hier geen zin voor hebben.

Heb trouwens immens bewondering voor mensen die fotograferen en hun foto's bewerken. Net nog eens met Lightroom bezig geweest maar ik bak er gewoon niks van :') Ik zou niet weten waar te beginnen maar heb er ook de interesse niet in om alles uit te zoeken en proberen.

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:22

[***] daarom gebruik ik Gimp voor bewerken :') Vind ik een stuk makkelijker dan Photoshop of Lightroom :P

Lisitano

Berichten: 4957
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:46

[***] schreef:
Ik heb ook per paard een vast lijstje :j Veel algemene paardentags en dan een aantal specifiek voor dat paard. Steeds alles opnieuw typen zou ik hier geen zin voor hebben.

Heb trouwens immens bewondering voor mensen die fotograferen en hun foto's bewerken. Net nog eens met Lightroom bezig geweest maar ik bak er gewoon niks van :') Ik zou niet weten waar te beginnen maar heb er ook de interesse niet in om alles uit te zoeken en proberen.

Lightroom is heel leuk! Echt!
Ik heb wat tutorials op YouTube opgezocht en uiteindelijk presets gemaakt. Die plak je als het ware over je foto met één klik en dan hoef je alleen nog wat aan te passen.
Ik ben heel lui met editen :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10495
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:48

Daphara schreef:
Sharani schreef:
Ik wist niet dat de hele lijst verdwijnt als je over de 30 gaat. Dacht dat je dan gewoon er niets meer bij zou kunnen zetten. Als je opnieuw moet beginnen is dat wel irritant, dat begrijp ik. Maar vroeg het me gewoon af, vind soms als ik 15 hastags of zo heb het al zo’n lijst. Daarbij ben ik totaal niet goed in die dingen verzinnen.


Ik heb standaard hashtag lijstjes:
1. voor als ik een foto van één van mijn Shires plaats
2. Voor mijn Heilige Birmaan raskatten
3. Voor het servies dat ik spaar

Kopiëren en plakken, eventueel een paar extra voor de specifieke situatie, zo hoef ik ze niet elke keer allemaal opnieuw te verzinnen.

Ja ik ook hahaha

Amyy_
Berichten: 668
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:33

Bedankt voor de tips! Kan ik weer even aan de slag met foto’s bewerken. :)

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:52

Dat is mijn tactiek voor insta foto’s ook. Eerst een preset er over en dan die naar wens aanpassen.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:47

Hoe doen jullie dat dan? Welke waarden zetten jullie er bv in? Want lijkt mij dat het per foto er vanaf hangt wat je ermee doet? Iets 'voorgeprogrammeerd' lijkt me zo gek, maar zoals gezegd ken ik er niks van ;)

Lisitano

Berichten: 4957
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:56

[***] schreef:
Hoe doen jullie dat dan? Welke waarden zetten jullie er bv in? Want lijkt mij dat het per foto er vanaf hangt wat je ermee doet? Iets 'voorgeprogrammeerd' lijkt me zo gek, maar zoals gezegd ken ik er niks van ;)

Als je een bepaalde stijl hebt die je mooi vindt kun je al heel wat voorprogrammeren :j
Ik schiet alles met witbalans "schaduw". Dan krijg je meer geeltinten in je foto's. Die geeltinten zet ik bij het bewerken om naar oranjetinten en haal de geelsaturatie omlaag.
Verder zet ik schaduw op 100% en highlight op 0%. Clarity en contrast op ongeveer 20%.
Vibrance omhoog, saturate omlaag.
Black zet ik altijd iets lager en wit juist weer wat hoger. En dan bij kleuren kies ik de kleur die ik juist wil uitlichten, die zet ik iets omhoog in saturatie.

Dit kan ik op vrijwel elke strandfoto bijvoorbeeld hetzelfde zetten en iets nabewerken.
Bij foto's in het bos is het iets donkerder en bewerk ik de groentinten bijvoorbeeld. Die foto's moet ik ook altijd iets oplichten. Daar heb ik ook een preset voor gemaakt.

Het klinkt als veel werk, maar je hoeft maar één keer uit te vinden wat je mooi vindt qua stijl en kan het dan heel makkelijk kopiëren.

Voorbeeldje van mijn preset, voor en na.
Afbeelding

Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12089
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:11

Ik ben al blij als ik 10 likes krijg :')

Hoe kun je zien of iemand jou ook volgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:39

fjordjes schreef:
Ik ben al blij als ik 10 likes krijg :')

Hoe kun je zien of iemand jou ook volgt?


Als jij diegene nog niet volgt staat er vaak ook volgen ipv alleen volgen.
Anders kan je het in je volgers lijst zien/opzoeken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6690
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:23

Ik heb gisteren een filmpje geplaatst en die doet het voor mijn doen dus echt heel erg goed wat betreft weergaven en bereik. De likes blijven wel wat achter helaas, maar we moeten ergens beginnen :')

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:33

Goed begin al. :D

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:23

Komt vanzelf! Alle accounts beginnen klein! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:14

Lisitano schreef:
[***] schreef:
Hoe doen jullie dat dan? Welke waarden zetten jullie er bv in? Want lijkt mij dat het per foto er vanaf hangt wat je ermee doet? Iets 'voorgeprogrammeerd' lijkt me zo gek, maar zoals gezegd ken ik er niks van ;)

Als je een bepaalde stijl hebt die je mooi vindt kun je al heel wat voorprogrammeren :j
Ik schiet alles met witbalans "schaduw". Dan krijg je meer geeltinten in je foto's. Die geeltinten zet ik bij het bewerken om naar oranjetinten en haal de geelsaturatie omlaag.
Verder zet ik schaduw op 100% en highlight op 0%. Clarity en contrast op ongeveer 20%.
Vibrance omhoog, saturate omlaag.
Black zet ik altijd iets lager en wit juist weer wat hoger. En dan bij kleuren kies ik de kleur die ik juist wil uitlichten, die zet ik iets omhoog in saturatie.

Dit kan ik op vrijwel elke strandfoto bijvoorbeeld hetzelfde zetten en iets nabewerken.
Bij foto's in het bos is het iets donkerder en bewerk ik de groentinten bijvoorbeeld. Die foto's moet ik ook altijd iets oplichten. Daar heb ik ook een preset voor gemaakt.

Het klinkt als veel werk, maar je hoeft maar één keer uit te vinden wat je mooi vindt qua stijl en kan het dan heel makkelijk kopiëren.

Voorbeeldje van mijn preset, voor en na.
[ [url=m/iMTuLN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ffddgo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je, als ik eens tijd heb eens naar kijken of ik wat vind wat bij mij zou passen.
Denk niet dat ik een stijl heb, haha. Maar wie weet vind ik op die manier wel iets.


Gisteren nog maar eens begonnen met mijn mobiel te organiseren qua foto's. Ook iets waar ik zo goed in ben :')

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:57

Lekker bezig met het filmpje :D !

Ik ging in minder dan een week van 5240 volgers naar nu 5191 _O- En de likes zijn ook dramatisch. Achja, instadipje denk ik? Gezien ik niet de enige ben. :))

M_aris

Berichten: 546
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Emmen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:30

Echt een instadipje volgens mij >;)
Likes gaan hier ook echt dramatisch.

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:55

_Dominique schreef:
Lekker bezig met het filmpje :D !

Ik ging in minder dan een week van 5240 volgers naar nu 5191 _O- En de likes zijn ook dramatisch. Achja, instadipje denk ik? Gezien ik niet de enige ben. :))


Ik was net mooi over de 1100 volgers heen.. Nu nog maar 1087 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:12

Ik ben er een stuk of 40 kwijt, maar kan denk ik al raden wie het zijn :+ :')

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:17

Bij mij zijn veel verloren volgers verwijderde gebruikers, dus misschien weer een opruimactie van instagram.