Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:11

Eh nee, of misschien jamaar gewoonvia de tv, beide series precies de laatste aflevering gemist.(under the dome en avenue 999) Tjsa pech dus. Maar nooit de neiging gehad te blijven kijken of opzoeken oid. :P Gewoon zonde van de tijd. Zelfs toen ik niks anders kon en mocht dan zitten op de bank nog niet eens.

Krijg je er geen vierkante ogen van? Hoor en lees zoveel erover. Ook menzen die je wil bellen die dan zeggen nee kan niet ben serie kijken (die gewoon toch te stoppen is even -O- )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:15

Dan kijkt men ook zeker geen films, tv en boeken lezen is ook tijdsverspilling. Net als bijvoorbeeld wandelen en paardrijden als het geen geld oplevert. :+

Als je ergens lol aan beleefd is het toch niet zonde van de tijd haha.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:16

Kan ik me ook schuldig aanmaken, karuna :') Maar het gebeurt me net zo goed met het lezen van een boek. Het is niet dat ik nu persé serie/boek uit moet hebben, ik ben soms zo in het verhaal dat ik de tijd vergeet. Beide zijn idd tijdsverspilling in dat opzicht, maar een serie zet ik ook extra op tijdens het koken ofzo.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:22

karuna schreef:
Wat is de lol van uren achter elkaar series kijken zoals op netflix. :o? Hoor het steeds meer maar snap daar de lol dus niet van. Zonde van je tijd toch?

Bokt is ook zonde van je tijd :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:24

Alles wat je met plezier doet is geen zonde van je tijd :D

Ik kan zelf alleen niet zo lang stil zitten :') 2 afleveringen achter elkaar is mijn maximum... dan wil ik naar buiten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:31

Studie ontwijkend gedrag is bij mij ook zeker een oorzaak van Netflix bingewatchen :+

MarJon

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:32

Ik vind het heerlijk om soms dom series te kijken en als ik er echt in zit kan ik ook zo een hele dag Netflixen :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:34

ik hou dan weer wel van netflix en chill <<) <<) <<)

:+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:44

Lezen film kijken ja dat kan maar gebeurd meestal niet uren en uren achter elkaar of dagen op een rij zodat je sociale leven en huishouden eronder lijdt toch? Bokt of internet ook geen uren continue door. Iedereen moet doen wat ie leuk vindt maar ik hoor en zie door juist series kijken en kijken dat er dus andere dingen onder gaan lijden. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar waarom is dat vooral door series kijken? Boeken lezen deed ik ook veel (helaas nu aangewezen op luisterboeken) maar geen dagen en dagen voor uren lang

Alsemgeest, wat is dat? :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:03

Sociale leven en huishouden lijdt (in mijn geval iig) niet onder Netflix hoor! Met een baan van 40 uur in de week, 4 x per week naar paard en in het weekend sociale verplichtingen, kom ik nauwelijks nog aam Netflix toe! Als ik dan een keer een dagje of een avond vrij ben, dan mag ik het er ook best van nemen toch?

Maar dat gevoel van 'Ik had nu zoveel beters kunnen doen' heb ik dan wel soms. Maar:

"Time you enjoyed wasting was not time wasted."

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:43

karuna schreef:
Lezen film kijken ja dat kan maar gebeurd meestal niet uren en uren achter elkaar of dagen op een rij zodat je sociale leven en huishouden eronder lijdt toch? Bokt of internet ook geen uren continue door. Iedereen moet doen wat ie leuk vindt maar ik hoor en zie door juist series kijken en kijken dat er dus andere dingen onder gaan lijden. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar waarom is dat vooral door series kijken? Boeken lezen deed ik ook veel (helaas nu aangewezen op luisterboeken) maar geen dagen en dagen voor uren lang

Alsemgeest, wat is dat? :+

Google maar even :Y)

Bij mij zou het ook geen invloed hebben... ik heb zeer weinig slaap nodig dus ik heb extreem lange dagen :')
Tijdens mijn HBO opleiding had ik twee paarden die ik elke dag zelf deed, werkte ik 10uur in het bedrijf van mijn ouders en ook gemiddeld 26uur in Parnassia.
En ik hield zeeën van tijd over voor sociale zaken.
Maar ik kan mentaal gewoon niet heel lang stilzitten en concentreren... boeken lezen is ook ellende voor mij :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:50

:') echt nog nooit van gehoord. De link tussen de twee zijn me ook compleet onduidelijk trouwens. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:52

komt een beetje overeen met de verwijzing naar het fietsenhok van 'vroegâh' :+
Dat werd ook wel vaker gedaan zonder dat er een fietsenhok in de buurt was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:04

Oh netflix dates bedoel je? Dat is van na mijn tijd :')
In mijn tijd was het gewoon filmpje/ dvd kijken O:) <<)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:01

Ik snap ook niet wat 95% van mijn leeftijdsgenoten ziet in uitgaan, maar ieder zn ding toch?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:10

Ik vind Netflixen ook heerlijk, niet te lang direct achter elkaar (tussendoor ff een uurtje met de hond lopen oid is lekker) maar zeker als ik in vakanties weinig te doen heb, kan ik of gaan piekeren, of series kijken. Als je er eenmaal inzit kom ik er niet meer uit haha

Ik heb ook een vraagje: weet iemand de rechten/plichten wb huurhuizen? Wij hebben een (sociale) huurwoning en de oude bewoners moesten de vloerbedekking eruit halen. Maar alle lijm restanten en nietjes zitten nog op de trap waardoor wij niet zonder eerst enorm veel geld uit te geven aan schuren en verwijderen de trap kunnen bedekken. Ook lagen er stopcontacten met losse draden op de grond onder het aanrecht (waar makkelijk water kan komen als je iets laat vallen), zit de elektra op de zolder in buizen behalve op sommige stukken, op de zolder wordt ook de was gedroogd zowel op een molen als in een droger, maar hier zitten dus ook losse draden. Wij vragen ons dus een beetje af waar we hierover regels oid kunnen vinden, of we hier iets mee kunnen doen of het gewoon moeten accepteren.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:11

Hoe kan iedereen in de sportzaal op mijn werk enorm statisch is en je van alles wat je aanraakt een schok krijgt? Door het weer ofzo? En belangrijker hoe komen we hier vanaf?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:13

annetm schreef:
Hoe kan iedereen in de sportzaal op mijn werk enorm statisch is en je van alles wat je aanraakt een schok krijgt? Door het weer ofzo? En belangrijker hoe komen we hier vanaf?

Volgens mij idd door het weer zag er vanmiddag een artikel over...
https://www.esdsite.nl/preventie.html Na even zoeken deze op Google gevonden.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:20

Ik heb een potje gesneden olijven. Houdbaar tot ergens in november 2020. Staat 2 a 3 weken open. Na openen beperkt houdbaar. Wat is beperkt? Kan ik ze nu nog eten?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:26

Kijken of er niks slijmerigs in zweeft en gewoon even proeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:26

JustMe8484 schreef:
Ik heb een potje gesneden olijven. Houdbaar tot ergens in november 2020. Staat 2 a 3 weken open. Na openen beperkt houdbaar. Wat is beperkt? Kan ik ze nu nog eten?

kijken, ruiken en evt proeven... dan weet je het. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:28

In knoflook en olie blijft het vaak wel lekker lang goed hoor :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:44

Helaas geen knoflook en olie. Maar water. Het is zo'n potje wat bij de Italiaanse producten staat, bij de pasta Ed. Ziet er ok uit en smaakt nog prima...
Iets wat over datum is doe ik niet zo snel moeilijk over. Dat is duidelijk. Maar ja, wat is beperkt hè, haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:56

JustMe8484 schreef:
Helaas geen knoflook en olie. Maar water. Het is zo'n potje wat bij de Italiaanse producten staat, bij de pasta Ed. Ziet er ok uit en smaakt nog prima...
Iets wat over datum is doe ik niet zo snel moeilijk over. Dat is duidelijk. Maar ja, wat is beperkt hè, haha

Vind ik ook altijd een vreemde beschrijving. Op de meeste verpakkingen staat dan toch vaak; na openen nog 2 tot 3 dagen houdbaar bijvoorbeeld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:58

Ik heb een domein voor een website via Strato. Dat hoeft geen technisch hoogstandje te worden, maar ik wil nu iig iets op de homepage zetten. Maar hoe doe ik dat? :P ik zie alleen de website bouwer van Strato, maar daar moet ik ook weer een maandelijks bedrag voor betalen? Is dat normaal, of kan het ook op een andere manier?

Ik heb er totaal geen ervaring mee, en op termijn gaat iemand me ook wel helpen. Maar ik zou er dus graag vast iets opzetten.