tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:30

emr schreef:
Zou ik iemand een PB mogen sturen voor advies en een niet beïnvloede mening?

Always welcome!
Hier ook nog een stille meelezer :knuffel: wat zijn jullie allemaal sterk!
En wat de meeste hier zeggen, het wordt beter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:35

Zertab schreef:
Ik weet ook wel dat hij niet perfect is. Ben ik ook niet. Niemand is dat. Maarja...

Ik word soms echt gek van mijzelf. Dan vraag ik me af of hij me mist, aan me denkt en blablabla. En dan denk ik van niet, want anders had hij me wel weer gedeblokkeerd. Dan denk ik dat hij het prima vindt zo. En word ik daar weer verdrietig van.

Het voelt zo gek nog steeds... Iemand die je als je maatje beschouwde, zo boem uit je leven. Maar dat herkennen jullie vast wel...

Veel sterke Zertab! Ik ken het gevoel inderdaad maar al te goed.

Bij mij gaat het 'tegen het lijf lopen' van een nieuw persoon echt heel slecht. Genoeg dates gehad maar ik ben altijd enorm unimpressed _O- Toch al wel 10 jaar opzoek, waarvan nu 1,5 echt heel actief.

djinnie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:29

Vandaag zouden we 6 jaar getrouwd zijn en is het precies een jaar geleden dat mijn leven op zijn kop kwam te staan.

Het gaat best goed. Alleen vandaag even niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:33

Sterkte vandaag, wees lief voor jezelf :knuffel:

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:01

heel veel sterkte djinnie.. ik heb in het verleden wel wat mee gepraat maar verder was het even stil. mag je hier ook komen wanneer je last hebt van verdriet van een soort van onmogelijke liefde -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:26

Sterkte Djinnie :( Datums zijn altijd heel irritant.

Ik zat vanochtend in mijn whatsapp lijst te scrollen omdat ik iemand zocht en toen kwam ik langs een afbeelding van iemand waar ik voor het laatst eigenlijk mee was. Die was eerst helemaal weg van me (wederzijds, lang getwijfeld of ik de app berichten niet verkeerd interpreteerde maar nee echt niet) en op een begeven moment wilde die toch niet verder, bindingsangst enz. Maar wilde wel contact blijven houden want hij vond me interessant. Hoe ik in het leven stond enz. Maar ik dacht iedere keer dat ie daarvanuit verder zou willen naar een relatie. Verkeerd gedacht. Hij was er niet aan toe.

Nu zag ik dus wel een foto met een dame. Ik hoop dat ze gelukkig zijn maar het stak wel even een beetje.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:46

Mag ik mij ook melden? Na 9 jaar relatie, 7 jaar daarvan veel verdriet, onbegrip enz, paar maanden terug de knoop doorgehakt en er meer gestopt. Vindt het echt heel zwaar, we hebben een dochter van 8 jaar, wat doe je haar aan? Waar kom je straks terecht qua huis en financieen in je up enz? Pittige keuzes maar feit blijft dat wanneer je elkaar niet begrijpt of aanvoelt het niet goed is...Weet dat het niet anders kan als ik voor mijzelf kies, maar t blijft moeilijk...sorry voor de ego post.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:40

emr schreef:
Zou ik iemand een PB mogen sturen voor advies en een niet beïnvloede mening?

Jahoor, zeker!

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:12

Ik vind net jullie topic.... Ben in tranen van herkenbaarheid. Maar er knaagt wel iets, ik vrees dat ik hier veruit de oudste ben. Mijn huwelijk is dit voorjaar na 24 jaar in een scheiding geëindigd. Op mijn initiatief met een man die regelmatig 'buiten de pot pieste.' Maar wat voel je je soms eenzaam, financieel onzeker, alleen.... En al zijn onze 4 kinderen jongvolwassenen... het zien van al dat verdriet gaat door merg en been.

Wat zou het fijn zijn om deze pijnlijke en rauwe fase achter me te kunnen laten.

Edit: ben soms wat bladzijden aan het teruglezen. Zie daar een post van Hutcherson, ooooh zo herkenbaar, en wat een valkuil.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:43

IsabelleN, mijn relatie ging na 19 jaar ten onder. De eenzaamheid en het financiële stuk herken ik goed. Mijn kinderen zijn jonger, maar dat maakt het verdriet niet heftiger of minder heftig. Het is gewoon geen makkelijke beslissing.

BarbaraNova, gewoon meeposten. Ego posts mogen ook. De keus is niet makkelijk, zal ie nooit zijn en dat gevoel, wat doe ik mijn kind aan, herken ik zo goed. Het is vreselijk... en dab is het best fijn om met mensen te 'praten' die in hetzelfde schuitje zitten of gezeten hebben. Zelfs al is dat online.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:13

IsabelleN, ik ben ook de jongste niet meer hoor, 43 nu. T is gewoon erg zwaar, je kiest voor je eigen geluk en rust en daarnaast is alles gewoon zo onzeker.

djinnie, dank je, idd. Zelfs online geeft het toch steun als mensen in hetzelfde schuitje zitten. T is gewoon heel erg heftig. Ik ben nu heel emotioneel en onzeker over heel veel dingen...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:55

IsabelleN en BarbaraNova, welkom. Schrijf alles van je af, daar is dit topic voor. De herkenning en ervaringen van anderen hebben mij geholpen - vooral ook omdat je merkt dat het echt waar is dat het beter wordt. Angst gaat over, omdat je het prima blijkt te redden na het eerste heftige verdriet.

Ik ben ook 43, dus ook niet piepjong |( . In januari dacht ik nog dat mijn wereld verging en dat het verdriet nooit over zou gaan. Nu gaat het goed met me, ik heb zin in het leven.

En je mag ook gewoon onzeker zijn, dat is toch ook logisch? Je hele wereld staat op zijn kop. Sta jezelf toe verdrietig en bang te zijn. Probeer de toekomst in kleine stappen te hakken. Anders wordt het te groot. En je kunt het toch maar stap voor stap doen. Voor concrete tips en ervaringen kun je altijd hier terecht.

Sterkte. lieverds!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:53

miereneter, dank je wel. T zijn inderdaad heftige fases in ieders leven.
Bij mij hakt dit er altijd flink in omdat ik echt een gevoelsmens ben en veel dingen ook nog overdenk. Al kan ik mij niet voorstellen dat dit er niet bij iemand in zou hakken.

Zijn er hier mensen met kinderen die uit elkaar zijn gegaan? Ik probeer erg om de sfeer goed te houden zodat we misschien in de toekomst ook eens dagjes met kind samen weg kunnen. Maar ik merk dat ik me echt zo erg irriteer als we samen zijn, ik verkramp echt helemaal. Misschien wordt dat minder als ik een eigen huis heb en niet meer op elkaars lip zit?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:09

BarbaraNova, ik heb 2 kinderen. Een zoon van bijna 9 en een dochter van 7. Ik vond het in het begin super moeilijk. Dagje uit samen was super klote, voor mij in ieder geval. Nu ik een poosje in mijn eigen huis zit en meer in balans kom, gaat dat beter. Het is nog steeds niet mijn hobby, maar we gaan op mijn verzoek wel 21 september met ons viertjes naar de Efteling voor de verjaardag van onze zoon.

We zijn dan weliswaar niet meer samen en ik zou ons zelfs geen vrienden meer noemen, maar we zijn wel samen papa en mama. En ik merk dat het de kinderen goed doet, dus daar doe ik het voor.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:18

Nou dat idee heb ik dus ook, doe het alleen voor mijn dochter...
Hoe ging het bij jou met slapen bij papa? Mijn dochter geeft nu al aan niet meer dan 1 nachtje per keer daar te willen terwijl we nog steeds bij hem wonen omdat ik nog geen enkele fatsoenlijke woning heb gevonden...vindt dat echt moeilijk, ze wil heel haar leven al niet logeren bij anderen en als ik 2 nachten weg ben (weekendje dublin met vriendin) heeft ze daar maanden last van...wordt nog een leuke uitdaging ook hoor. Dat komt ook omdat hij ook haar vaak niet begrijpt, dus ze pot op bij hem en gooit bij mij alles er uit...heel moeilijk en verdrietig

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:23

Heeft je dochter geen vriendinnetjes waar je dr naartoe zou kunnen doen wanneer je meerdere nachten weg ben? Dan kan ze toch beter "haar ei kwijt", dan bij dr vader die dr niet begrijpt waardoor ze dingen op kropt. Ik zou dat gewoon een keer proberen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:30

Ze wil helemaal nergens logeren...paar keer geprobeerd, 1 x gelukt bij oma met een vriendinnetje. tweede keer kon ik haar om 20 uur ophalen, stond ze al buiten op de stoep met haar spulletjes te huilen. Niets gebeurd maar ze mist mij zo erg en vindt het allemaal te eng...Alles bij elkaar is het 2 keer een geslaagde logeerpartij geweest in 8 jaar tijd...echt he...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:33

Mijn dochter vindt logeren ook moeilijk, dat gaat alleen bij opa en oma. Maar bij papa is geen logeren. Wij hebben een 50/50 verdeling. De ene week zijn ze 5 dagen bij mij, 2 dagen bij hem en de week daarna andersom. Dat gaat ze goed af. Hij pakt dingen anders aan dan ik, maar we zijn ook anders, dus dat mag. Ze kroppen gelukkig niets op.

Wel met de afspraak dat als ze echt verdrietig zijn, we videobellen of ze even bij de ander in bed komen doen. Dat is een keer of 3 voor gekomen. Voor ons gevoel ervaren ze zo dat we er voor ze zijn. Beide. En dat de andere ouder ook gewoon welkom is in het huis.

Zelfs de zomervakantie ging wonderbaarlijk goed. We hadden gesplitst. Eerst 2 weken bij mij (na 2 weken was dochter wel wat verdrietig, want miste papa), toen 2 weken bij papa, maar heb ik ze in het weekend tussendoor nog wel gezien doordat ik hondentraining had en dus de hond op kwam halen, dan weer een week bij mij en dan weer een week bij hem. We vonden 3 weken zonder de andere ouder dit eerste jaar teveel. Wisselmomenten zijn voor dochter nog erg lastig, ze wil niet dat ik weg ga. En dat mag ze zo voelen, maar ze blijft achter in veilige handen, dus ik blijf niet hangen. Klinkt wellicht hard, maar ik werk in de kinderopvang en daar adviseer ik ouders ook niet te lang blijven hangen. Het verdriet is dan sneller over.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:50

Fijn dat het bij jullie zo gaat. Ik hoop ook echt dat het ons ook zo gaat lukken. Als hij een week op wintersport is, taalt ze niet naar hem. Ik 2 dagen weg en de tent is te klein en ze heeft het er nu nog over (was december). Dus alles wordt nog wel een uitdaging. Ook werkt hij vol continue dus alles is daardoor erg onregelmatig. Maar ja eerst maar eens een huisje zien te krijgen. Nu met urgentie bezig, benieuwd of dat wat gaat worden....

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:55

Dat geeft ook een boel stress. Bij mij althans. Die zoektocht naar een huis en waar kom je te wonen...

Zolang je haar gevoel maar serieus neemt en ook accepteert dat sommige dingen nu eenmaal zo gaan zijn en ook moeilijk voor haar zullen zijn. Ik moest in mijn hoofd echt schakelen naar "ze zijn bij hun vader en hij is ook goed voor ze". En dat als rasechte moederkloek...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:12

Ja bij mij geeft het ook een hoop stress, meer omdat ik niet weet hoe lang ik hier nog zit met ex er bij...wil niet tussendoor verhuizen voor mijn dochter dus maar even doorbijten.

Ik neem haar echt bloedserieus, mensen vinden mij vaak te meutig maar daar heb ik maling aan. Ik ben er voor haar en alleen als het vertrouwen er is, gaan we stapjes maken. Raakt zij overstuur, dan heeft de rest pech. zij gaat voor...Weet hoe mijn ex is, hij is niet slecht maar ziet dingen gewoon niet, daarom werkt het ook niet tussen hem en mij dus weet precies hoe zij zich voelt. Ik ga niet zeggen dat het niet zo is of het weg wuiven als ze er zelf mee komt. Dat schaadt ook haar vertrouwen denk ik dan

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:32

Ik kom jullie even een knuffel brengen. :knuffel:

Hier ook een paar slechte dagen gehad, maar vandaag mijzelf maar bezig gehouden met allerlei klusjes. Dan gaat het wel, maar ben er nog lang niet... Ik wou dat ik hem nooit ontmoet had.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:15

Zertab, dikke knuffel. :(:)

Dat gevoel van "had ik hem maar nooit ontmoet" heb ik ook gehad, maar echt waar, uiteindelijk zakt dat wel. Iedere stap die je hebt gezet in het verleden heeft je gebracht tot de persoon die je nu bent en dat is, ondanks de nu negatieve gevoelens, ook wat waard. Uit iedere fase in je leven kun je lering trekken. En echt... het wordt beter. En dan weer even slechter en dan weer beter, totdat het slechtere moment toch niet meer komt opdagen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:25

Dat laatste had ik even nodig.. zit nu weer behoorlijk in een dip nadat het eigenlijk best prima ging. Mis hem best erg, ondanks dat het echt niet door de bocht kan hoe hij met de relatie is omgegaan uiteindelijk. Ik zie mijn eigen naïviteit hierin, maar kan er toch niet vanaf stappen :roll:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:40

Ik lig ook weer jankend op bed. Stopt het gemis en de pijn dan nooit?