Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:50

Vandaag ook weer een jeans verkocht. Ben niet zo van het verkopen van gedragen kleding, maarja, genoeg lange mensen die het niet zo goed hebben als ik, dus wie weet...
Zet er een broek op, lengtemaat 36 van Cars, zeer goede kwaliteit stof (is niet bij elke Cars jeans zo!!) voor 5 euro, want de hakken zijn uit de pijpen gelopen (ik was zooo blij met een te lange broek, dat ik de pijpen weigerde op te krullen :P ), krijg er ook nog 5 euro voor ook!!

De overige broeken zien er gelukkig beter uit! :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:04

Janine1990 schreef:
Zeker doen Miss_lizje, en je vraagprijzen aanpassen op wat je er uiteindelijk voor wilt krijgen...
Bij mij afhankelijk van het product, maar bij bijna alles zet ik de vraagprijs zo op dat ik er zeker 2/3 van krijg. Lukt me wel aardig zo, ook al het een en ander voor de volle pond verkocht :)

Boeken lopen alleen nog niet zo, helaas... ;)

Dat snap ik, maar ik kan geen vraagprijs zetten van 70 zodat ik er 50 voor krijg terwijl er meerdere exemplaren 2de hand van 55-65 euro weg gaan.
Heb nu eerst een mail terug gestuurt naar waar het heen verzonden zou moeten worden. Als het nou dichtbij in de buurt is, kan ik ook altijd even langsdroppen. Maar ik wil gewoon 50 euro voor het boek.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:32

Of ik even een deken vast kan houden totdat iemand's gescheurde enkelbanden weer heel zijn... Ik stelde nog voor om hem voor verminderde verzendkosten op te sturen maar dat blijkt geen optie te zijn.

En zie net dat ik zelf iets stoms heb gedaan. Er heeft iemand voor een ander product via de mail de vraagprijs geboden en iemand in de advertentie. Heb ik schijnbaar beiden gestuurd akkoord te gaan... Ik zag door de biedingen het bod niet meer :P. Hoe doe ik dit tactisch regelen? Wat slordig.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:36

Voor studieboeken is er nog een andere brilliante site, ik kon ze op marktplaats ook niet kwijt maar op die site wel, en voor prima prijzen ook nog!! Nou kan ik me even totaal niet herinneren welke site dat was :') ik heb gewoon gezocht op 'studieboeken verkopen' op google en zo kwam ik op die site :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:36

toevallig niet boekenbeurs? :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:43

Nope :D heb t even opgezocht, het is www.tweedehandsstudieboeken.nl :D je kan ze zelfs gewoon scannen met de app en Dan staan je boeken er meteen op :D (prijzen die ze waard zijn staan er ook op, voor zgan EN gebruikt, en die zijn best hoog :D )

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:58

:\ , na een paar mailtjes prijsakkoord en gegevens uit gewisseld. Boek al geheel ingepakt en klaar voor verzenden gemaakt. Krijg ik een mailtje dat hij bij nader inzien toch de e-reader versie wil gaan aanschaffen omdat hij er nu achter kwam dat het toch wel een dik boek was. Fijn dat hij even mailde, maar dan denk ik "je weet welk boek je nodig had en kon bijv. op bol.com al lezen wat de afmetingen waren en het gewicht (stonden trouwens ook in mijn advertentie vermeld) en dan weet je toch dat het een groot boek is".
Anyway, boek is in iedergeval al ingepakt. Nu wachten op een koper die niet op moment van geld overmaken afhaakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:19

miss_lizje schreef:
:\ , na een paar mailtjes prijsakkoord en gegevens uit gewisseld. Boek al geheel ingepakt en klaar voor verzenden gemaakt. Krijg ik een mailtje dat hij bij nader inzien toch de e-reader versie wil gaan aanschaffen omdat hij er nu achter kwam dat het toch wel een dik boek was. Fijn dat hij even mailde, maar dan denk ik "je weet welk boek je nodig had en kon bijv. op bol.com al lezen wat de afmetingen waren en het gewicht (stonden trouwens ook in mijn advertentie vermeld) en dan weet je toch dat het een groot boek is".
Anyway, boek is in iedergeval al ingepakt. Nu wachten op een koper die niet op moment van geld overmaken afhaakt.

Pffff, belachelijk... Zoooo triest...
Een echt boek leert een stuk makkelijker :+

Trouwens heb ik ook minder marge op mijn boeken hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:19

saddledancer schreef:
Nope :D heb t even opgezocht, het is http://www.tweedehandsstudieboeken.nl :D je kan ze zelfs gewoon scannen met de app en Dan staan je boeken er meteen op :D (prijzen die ze waard zijn staan er ook op, voor zgan EN gebruikt, en die zijn best hoog :D )

Thaaaanks... :D
Volgens mij heb ik nog niets te doen morgenavond, dus dat wordt weer een nuttig besteed avondje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:22

Giolli schreef:
Renee1991 schreef:
Ik heb weer van die |o ervaringen.. Enkellaarsjes voor €20,- er op staan.. Is al niet veel want ze kostten nieuw €75,-. Biedt er iemand €5,- met de melding dat ie ze vandaag kan op komen halen. *zucht*

Gewoon antwoorden met; Kom ze morgen dan maar halen voor 20,- . Tot dan. :')

Of ik vraag of het ook als cadeau ingepakt moet worden en ik vraag daar dan 15 euro voor :Y)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:30

Janine1990 schreef:
saddledancer schreef:
Nope :D heb t even opgezocht, het is http://www.tweedehandsstudieboeken.nl :D je kan ze zelfs gewoon scannen met de app en Dan staan je boeken er meteen op :D (prijzen die ze waard zijn staan er ook op, voor zgan EN gebruikt, en die zijn best hoog :D )

Thaaaanks... :D
Volgens mij heb ik nog niets te doen morgenavond, dus dat wordt weer een nuttig besteed avondje!

graag gedaan :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:10

En als ze geen cadeauverpakking wil kan je altijd nog administratiekosten rekenen :list:

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:03

Gordijnen op mp gezet, rp 30 euro. Krijg.een mail wat ik ervoor wil. Dus ik geef aan minimaal 25 euro.
Krijg ik terug dat ze ze voor 22 wil komen ophalen.
Nu ben ik geen zeikerd, maar serieus, ga je dan failliet aan die 3 euro extra? %)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:12

Dott schreef:
Gordijnen op mp gezet, rp 30 euro. Krijg.een mail wat ik ervoor wil. Dus ik geef aan minimaal 25 euro.
Krijg ik terug dat ze ze voor 22 wil komen ophalen.
Nu ben ik geen zeikerd, maar serieus, ga je dan failliet aan die 3 euro extra? %)

Dat zal zij vast net zo denken als je aangeeft er echt 25 euro voor te willen hebben :') . Weet er alles van haha.

Hier verschillende dekjes te koop staan, vroeger ging dit qua verkoop een stuk sneller maar tegenwoordig? En heb toch wel een aantal leuke dekjes te koop (maar ook een aantal wat oudere/minder mooie die voor weinig erop staan).

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:30

Ja mijn dekjes gaan ook voor geen meter.

En idd, daarom zeg ik ook: ik ben geen zeikerd, als in: ik ga over 3 euro niet moeilijk doen. Maar snap dat soort boden nooit zo

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:38

Mijn dekjes staan idd na bijna een jaar nog steeds te koop. Heb ze maar van mp afgehaald kijk wel misschien komen ze ooit nog van pas.

Die tegen boden snap ik ook nooit je stuur niet voor niks je minimale prijs.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:43

Mensen zijn tegenwoordig altijd op zoek naar specifieke dekjes van een bepaald merk en uitgave.Vroeger keek je vooral naar de kleur die je graag wilde.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:07

Sommige kunnen echt moeilijk doen over de prijs....
Iemand bied €25.- op een deken. Ik aangegeven dat de deken daar niet voor weg gaat.
Ondertussen van iemand een berichtje met ook een bod van € 25.-, aangegeven dat die daar niet voor weg gaat + de prijs erbij. Degene ging daarmee akkoord en komt hem straks halen, advertentie op gereserveerd gezet.
Reageert de eerste bieder weer, ja voor € 25.- kom ik hem gelijk halen, die snapt het blijkbaar ook niet helemaal.

Maar ook mensen die gaan bieden op zakelijke advertentie's.... BV een verrijdbare zadelkar nu voor € 79.95 en dan via pb gaan bieden: voor € 25.- kom ik hem nu direct ophalen tot zelfs voor € 20.- incl verzenden wil ik hem heel graag overnemen 8)7

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:39

Ik wou beenbeschermers kopen via FB, meisje had ze één keer omgehad maar ze pasten niet. Nou prima, nieuw zijn ze 49,95 dus ik vroeg wat ze ervoor wou hebben. Wou ze er 50 voor :') . Ik haar erop gewezen dat ze nieuw 49,95 zijn, toen zei ze dat ze nieuw waren en dat ze zeker 45 excl. ervoor wou.
Ben ik dan raar dat ik denk dat écht niemand dat gaat doen :') ? Dan ben je nog duurder uit dan nieuw uit de winkel := ..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:42

45 excl is idd dom. neem je verlies en ga voor inl of alleen ophalen ofzo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:21

upendo schreef:
Dan moet je dus nog een maand wachten! Gekkie! :(:)

Gewoon lekker verkopen joh, ze hebben tijd zat gehad...

Moest er even rustig over nadenken maar heb inmiddels de boel weer te koop gezet en de reservering van de bokker geannuleerd.
Nog wel even de opmerking erbij geplaatst dat ze het wellicht niet netjes vind dat ik ineens van gedachten ben veranderd, maar dat wat zij doet ook absoluut niet netjes is. :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:05

Lous schreef:
Mensen zijn tegenwoordig altijd op zoek naar specifieke dekjes van een bepaald merk en uitgave.Vroeger keek je vooral naar de kleur die je graag wilde.

Ik kocht altijd de goedkope katoentjes op MP. Kleur vind ik het minst belangrijk. :')

Liefst een heel zwikkie, vlekje hier of daar niet belangrijk. Setjes vond ik al helemaal niet boeiend, functioneel moest het zijn! :))

Nu geen paard meer, dus koop nu helemaal niks meer! :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:09

Janine1990 schreef:
miss_lizje schreef:

Pffff, belachelijk... Zoooo triest...
Een echt boek leert een stuk makkelijker :+

Trouwens heb ik ook minder marge op mijn boeken hoor :)

_O- Verhaal word nu nog leuker, zijn beste maat wilde het boek wel gewoon in papier in plaats van digitaal. Of hij het alsnog alsjeblieft voor het zelfde bedrag als dat wij waren overeen gekomen kon overnemen voor zijn maat. Want dat scheelde zijn maat weer zoeken. Maar het moest wel gelijk vandaag opgestuurd worden. Natuurlijk kan ik het vandaag nog wel opsturen, maar ik wil wel eerst het geld op mijn rekening zien. Stort hij dus 10 voor 5 het geld, met de vraag of het nog alsjeblieft nu op de post kan. Heeft hij even mazzel dat ik op 7 minuten fietsen van het postkantoor woon en nog mijn pakket mocht afgeven.

Agja, eind goed al goed voor mij alsnog. Want ik ben alsnog het boek kwijt voor het overeen gekomen bedrag.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:10

weg is weg :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:18

ik wachtte op 2 items...vandaag binnen, zit er maar 1 item in.
Is ook niet er uit gehaald, zat goed dicht en het aantal postzegels was ook niet naar verzendkosten die ik heb betaald. Dus ben benieuwd....of persoon is het vergeten of het andere item is apart verzonden en vertraagd. Ik heb persoon wel al gemaild, maar nog geen reactie :(