Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:34

Dat die puzzels op LinkedIn, die ik superleuk vond om te maken, nu opeens ook laten zien hoe snel de personen uit mijn netwerk die gemaakt hebben. En dat ik ze kan ‘porren’ als ze ‘m níet gemaakt hebben. Vond de ranking op niveau van het bedrijf wel leuk maar dit…overweeg serieus te stoppen. Bah.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:51

Last van mijn onderrug.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:54

Siggislief schreef:
Last van mijn onderrug.

Niet leuk. :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:03

Marcella schreef:
Siggislief schreef:
Last van mijn onderrug.

Niet leuk. :(:)

Heb een vermoeden waar het door komt.

Hoop morgen er geen last van te hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:04

paars schreef:
Dat die puzzels op LinkedIn, die ik superleuk vond om te maken, nu opeens ook laten zien hoe snel de personen uit mijn netwerk die gemaakt hebben. En dat ik ze kan ‘porren’ als ze ‘m níet gemaakt hebben. Vond de ranking op niveau van het bedrijf wel leuk maar dit…overweeg serieus te stoppen. Bah.

Echt, ik doe ze ook wel regelmatig, maar dit zou ik ook niet zo leuk vinden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:08

Siggislief schreef:
Marcella schreef:
Heb een vermoeden waar het door komt.

Hoop morgen er geen last van te hebben.

Wou dat het bij mij zo makkelijk was. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:22

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:
Misschien even geen medisch advies geven aan iemand die aangeeft al hypochonder-achtige klachten te hebben? En die aangegeven heeft dat ze binnenkort al hulp krijgt? :o

Dat doet ze niet? Ze spreekt uit haar eigen ervaringen.
Ik heb ook veel baat gehad bij magnesium. Ik had heel veel rare klachten en die zijn allemaal weggegaan sinds ik hoge dosis magnesium slik. Inmiddels al ruim 10 jaar.

Ik ga echt heel raar dromen als ik te lang magnesium slik :')

Gruwelijk last van mijn rug weer, en we hebben geen diclofenac meer liggen. Moet zo naar de super, dus even kijken wat die hebben liggen. Desnoods ff een pakje ibuprofen meenemen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:43

Zebrastreep heel veel sterkte en vooral beterschap :(:)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:44

Iemand met klachten van hypochondrie kunnen goede adviezen anders opvatten en het kan de klachten van de hypochondrie verergeren. Oftewel het gaat over 1 klacht maar door bepaalde adviezen of dingen die gezegd zijn kunnen de klachten van hypochondrie verergeren waardoor degene met hypochondrie dus ook weer meer klachten kan gaan ervaren.

Zeg niet dat dat in het geval van zebrastreep zo is maar dit is wat MarlindeRooz bedoeld.

Je geeft in eerste instantie dus goedbedoeld advies maar het kan nogal averechts gaan werken.

Ik weet niet in welke mate Zebrastreep dit heeft maar het kan zeker triggeren.

Zoals ik het lees ben je al goed bezig zebrastreep en hopelijk komt er wat meer berusting in de situatie zoals hij nu is. Hopelijk vind je de weg omhoog snel weer en worden je paniekaanvallen minder.

Ik heb ze zelf ook heel erg gehad zoals jou en dat wens ik niemand toe. Heb je toevallig al kunnen ontdekken of je iets hebt waar je rustiger van word bij een aanval?
Iemands stem, of een bepaalde activiteit?

Na jaren kom ik er meestal zelf uit. Heeft tijd nodig dat te leren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:55

Sterkte Zebrastreep :knuffel: Fijn om te lezen dat je moeder je toch een beetje kan helpen.

Ergernis van vandaag is de update van mijn telefoon. Nieuwe functie waar ik al een tijdje op zat te wachten: ondertitels bij telefoongesprekken. Hartstikke mooi, misschien kan ik dan ook weer bellen. Het zal misschien werken met mensen die luid en duidelijk keurig ABN spreken, maar zulke mensen ken ik niet. In normale situaties werkt het dus voor geen meter ^)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:09

black_kelpie schreef:
Sterkte Zebrastreep :knuffel: Fijn om te lezen dat je moeder je toch een beetje kan helpen.

Ergernis van vandaag is de update van mijn telefoon. Nieuwe functie waar ik al een tijdje op zat te wachten: ondertitels bij telefoongesprekken. Hartstikke mooi, misschien kan ik dan ook weer bellen. Het zal misschien werken met mensen die luid en duidelijk keurig ABN spreken, maar zulke mensen ken ik niet. In normale situaties werkt het dus voor geen meter ^)

En dat willen mensen ook niet doen als ze jou kennen?

Mijn schoonmoeder is doof.
Als wij tegen haar spreken is dat heel anders dan wij allen onder elkaar.

Bij haar is het dan niet via de telefoon maar zo.

Of bedoel je als er een willekeurige persoon je opbelt?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:36

Dat laatste inderdaad. Het gebeurt niet veel meer omdat we inmiddels wel ongeveer alle nummers bij bedrijven en instanties hebben veranderd naar het nummer van mijn vriend, maar het zou wel handig zijn dat het kan. Ook bijvoorbeeld een dierenarts bellen in een acute situatie kan ik niet.

Mensen die duidelijk spreken kan ik ook niet verstaan zonder beeld erbij, ik moet echt kunnen zien wat ze zeggen om er nog wat van te kunnen maken. Beeldbellen gaat met een goede verbinding meestal wel redelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:37

Fijn dat je wel kunt beeldbellen :j

Kun je met de da appen?
En spoed misschien beeldbellen?
Vraag eens of ze mee willen denken.
Of heb je dat al gedaan?

Maar het is idd zo.
Dat de maatschappij wel is ingericht op kunnen zien en horen :knuffel:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:02

In de meeste gevallen kan mijn vriend de dierenarts bellen en als het echt acuut is en ik mijn vriend niet kan bereiken dan rij ik er gewoon naartoe. Ik heb wel een mobiel nummer gekregen van de praktijk maar de keer dat ik er gebruik van maakte werd er niet op gereageerd.

Ik heb nu alleen nog mijn vrij jonge ratten en reptielen (voor die laatste een andere arts, persoonlijk contact mee), dus het zal voorlopig hopelijk niet nodig zijn.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:50

In het vliegtuig naar Doha en het is zo koud hier. Nog 4.5 uur te gaan.. hopelijk is de 2e vlucht naar Sri Lanka wat warmer want dat is een nachtvlucht en wil slapen dan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:05

xxxmh schreef:
In het vliegtuig naar Doha en het is zo koud hier. Nog 4.5 uur te gaan.. hopelijk is de 2e vlucht naar Sri Lanka wat warmer want dat is een nachtvlucht en wil slapen dan.

Heb je geen dekentje? Zou anders vragen aan de crew of ze een dekentje voor je hebben.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:06

xxxmh schreef:

Je kunt het aangeven, wellicht kan de temperatuur wat omhoog? Succes met de rest van je vlucht!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 18:28

Dat mijn hele weekend is verpest door mijn bezoek aan de kapper gisterochtend..

Ik ging na anderhalf jaar weer mijn haar laten blonderen. De vorige keer kwam het er ook niet helemaal uit zoals ik het wilde, dus daarom heeft het zo lang geduurd voordat ik weer durfde. Ik had dit keer mijn nieuwe vaste kapster waar ik met knippen altijd enorm tevreden over ben. Ik wil het maar heel mild - ik hoef niet platinumblond en heb van mezelf donkerblond haar, dus ik kom ook niet van zo ver. 10 volume is zat, zeg maar.

Ik heb aan het begin aangegeven dat ik dit ontzettend spannend vond maar had het idee dat daar niet echt iets mee gedaan werd. Ongeveer halverwege heb ik gevraagd of die onderste folies nu niet te lang bleven zitten (ze heeft 60 folies gezet en daar totaal anderhalf uur over gedaan), maar ze zei van niet. Na die anderhalf uur zetten heb ik nog 35 minuten met folies in gezeten.

Op een gegeven moment ben ik dan gewassen, ik moest zélf nog om een keratineampul vragen (die ze niet meer hadden dus ze hebben er een ander masker op gezet). Ik werd door de stagiair uitgeborsteld en geföhnd en dat is het moment waar ik nu continu mee zit. Ik keek op een gegeven moment naar beneden en er hing een enorme pluk veel te blond haar aan mijn haar die ik er zo uit kon trekken. Ik gaf dit aan bij de stagiair en dat ik hiervan schrok en hij zei gewoon dat het normaal was - ik weet dus dat dit het niet is. Op dat moment was ik al te laat voor mijn volgende afspraak, dus ik ben naar huis gegaan. Qua hoe het eruit ziet ben ik tevreden, maar ik merk aan alles dat mijn haar beschadigd en dunner is. Gelukkig is niet alles geblondeerd en zit mijn eigen "virgin hair" er nog tussen en heb ik veel haar van mezelf, maar ik voel me zo verkeerd behandeld en echt aangetast in mijn lichamelijke integriteit. Ik heb dingen geprobeerd te vragen en aan te geven maar hier is voor mijn gevoel helemaal niet naar geluisterd..

Ik ben zo ontzettend zuinig op mijn haar, ik vind mezelf vaak helemaal niet mooi maar mijn haar is het enige wat ik consistent mooi vind aan mezelf. Dat er nu dan zo mee is omgegaan doet gewoon echt heel veel met mij. Ik heb gisteravond een enorme paniekaanval gehad nadat mijn partner een foto van de achterkant had gemaakt en ik heb vandaag tot ergens in de middag in bed gelegen. Misschien leest het voor sommige mensen overdreven, zeker omdat ik me ervan bewust ben dat hier mensen met serieuze gezondheidsproblemen zitten en zullen mensen wellicht denken "het is maar haar" maar voor mij ligt er wel veel meer onder dan alleen dat..

Ik durf in ieder geval voorlopig niet meer naar een normale kapper, mijn vertrouwen is echt beschadigd. Ik ga contact zoeken met een angstkapper en hopelijk kan zij me ook tips geven hoe ik mijn haar de komende tijd het beste kan verzorgen..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:35

Als je het durft zou ik je feedback zo vanuit je eigen gevoel aan de kapper / kapsalon laten weten.

Vervelend dat je je nu zo rot voelt :knuffel:

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:35

Het is zeker niet zomaar haar hoor!
En als jij dat zo voelt dan is dat jou gevoel. Dat je er een paniekaanval van krijgt zegt dan ook wel hoe ernstig jij het ervaart. En daar kan een ander wat van vinden maar dat mag hij of zij houden.

Begrijp heel goed dat het als je al met spanning heen gaat, er wat van gezegd hebt en dan vervolgens er zo word gereageerd en geacteerd dat je daar best verdrietig van bent.

Heb je thuis nog een goed masker liggen? Dat je even een aantal dagen achter elkaar je haar een beetje verwend met een masker.

Hopelijk voel je je snel beter!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 18:40

Ik zit nu gewoon weer te huilen omdat ik die post net getypt heb..

Zou zo graag de klok terug draaien en die afspraak afzeggen, maar het is gebeurd en kan er niks meer aan doen..

Ik heb op het moment geen masker in huis en ik durf ook niet zo goed iets te doen, ik wil morgen eerst die angstkapper bellen, aangeven wat er gebeurd is en vragen om advies en hoe ik mijn haar nu het beste kan verzorgen.

Ik wil inderdaad ook heel graag mijn feedback doorgeven aan de kapsalon maar ik krijg daar ook weer heel veel social anxiety van..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:40

Die maskers hebben geen zin meer...dit moet je van binnenuit gaan voeden.
Haar is dood he..daar werkt niets voor... Behalve hooguit de haarschubben die open en dicht kunnen.

Blonderen is sowieso al funest voor je haar...
En dan nog zo behandeld worden..

Echt enorm rot..ik zou zeker een klacht indienen...
Wellicht kan ik je ermee helpen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:43

Zou je het wel kunnen typen?
Dan zou je het even door een bokker kunnen na laten lezen?

Ik heb laatst mijn haar ontkleurd en meteen weer gekleurd. Wat dus schijnbaar niet mag. Was echt superdroog maar na een masker wel weer mooi glad. Ik dacht ook wat heb ik gedaan.

Ik zeg niet dat je het moet doen. Als het voor jou niet goed voelt dan ook niet doen. Maar meer om je te laten weten dat het geen kwaad kan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:45

Heeft die kapper een email waarop je contact kan krijgen? Dat haalt in ieder geval al het stukje rechtstreekse confrontatie weg, tijd steken in vertellen wat je wilt vertellen, en dan hoef je ook niet per direct te reageren als ze hebben geantwoord, maar kan je daar ook even voor zitten.

In ieder geval een dikke knuffel :knuffel: ze horen gewoon te luisteren als je wat aangeeft, al is het maar uitleg geven waarom ze iets doen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 18:59

Ik heb inderdaad een mail geschreven net en ook verzocht of we het bij mailcontact kunnen houden. Heb die mail ook naar twee goede vriendinnen ((ex-)bokkers) gestuurd en laat het zo nog even door mijn partner nalezen.

Het gaat gewoon zó lang duren om dit weer eruit te laten groeien..

Bedankt voor jullie medeleven :(:)