Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:05

Nog meer pakketten-foto's om van te genieten *\o/* <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:18

Vanavond ging ineens de bel, terwijl ik niks in de Postnl App gezien had! Een super leuke verrassing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hierboven foto's van alle leuke cadeautjes, wat een onwijs leuk en persoonlijk pakket!
Heel erg lief dat er ook aan kleine Silvan en de poezen gedacht is!
Speciale aandacht en een extra foto van de hele leuke slofjes en de berenrammelaar!
Een beertje is sowieso toepasselijk bij onze kleine man :)
Heb je die zelf gemaakt, SS?

Vanmiddag heb ik al een poging gedaan mijn secret Santa te raden, daarbij kwam ik op Jorex. En daar blijf ik nu ook bij.
Dus lieve Jorex, mag ik jou bedenken voor dit ontzettend leuke pakket? Silvan, Jessie, Freya en ik zijn er ontzettend blij mee

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:19

8nnemiek schreef:
Mijn pakket is ook binnen *\o/*
En wat een mooi pakket!!

Geweldig leuk inpakpapier <3
[ [url=m/eP2XHP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg meteen hulp :))
[ [url=m/3NRrE5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eenhoorns en regenbogen <3
[ [url=m/gQuHk4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een flinke hoop cadeautjes
[ [url=m/7Ax6o3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het eerste cadeautje werd zorgvuldig uitgezocht door de opzichter
[ [url=m/lHyleo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mZxA6c.jpg]Afbeelding[/url] ]

En waaw wat een leuke cadeau's, mijn Santa heeft me goed gestalkt!
[ [url=m/9ulcH3.jpg]Afbeelding[/url] ]

-Hondensnacks
-Een scrub handschoen, die had ik nog niet, super fijn!
-Breigaren, in een heel mooie regenboog-kleur. Ik krijg meteen al leuke ideeën :D
-Twee flesjes parfum
-Handcreme in een super schattige tube :D
-De lekkerste chocolade die er bestaat :D
-Bath bombs, ik sta er regelmatig naar te kijken in de winkel, en steeds weer aan het twijfelen om ze mee te nemen. Schot in de roos dus! Nu heb ik zin om in bad te gaan haha
-Een vogelvoer houder, wat een gaaf ding! Die ga ik na het weekend meteen vullen!
-Een klein flesje champagne, proost!
-Chocomel plant-based, mijn verslaving <3
-Twee paar lekker dikke huissokken
-Thee met kaneel en bosbes, heel benieuwd hoe die smaakt!

Super bedankt, Santa!

En dan de hints:
[ [url=m/qZkSjr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de achterkant van het plaatje van het Louvre staat 'Hier hangt een deel van mijn naam!'
Bij het Louvre denk ik aan de Mona Lisa.

Op het plaatje van de zuurstok staat 'Ik had een echte in het pakket willen doen. Helaas heeft de hond hem op.'

Het kaartje had ik eerder al ontvangen, met drie honden/poezenpootjes en een paard op de voorkant, en misschien dus nog meer hints binnenin?

En dan het lieve briefje, met de woorden 'Champagne' en 'inpakpapier' onderstreept.

Ik ga een gok doen; candalisa, ben jij misschien mijn Santa? Je hebt Lisa in je naam, en drie honden.

Dat klopt helemaal! Het grappige is dat je meteen zei ik zie 3 honden (of katten) pootjes en een vogel. Laat ik nu ook een leuke papegaai hebben maar dat zelf nog niet eens in de kaart gezien!
Ik heb stad en land afgezocht naar een fles “champagne” als hint dit kwam er het dichtstbij ivm mijn topic in mijn onderschrift mijn eigen champagne fantasy.
De zuurstok is in het Engels een “Candy cane” en de hint van de Mona Lisa had je goed!
Ik heb in het topic gezegd dat ik het pakketje wel langs zou brengen in een eenhoorn pak dus vandaar het inpak papier!
Ik had nog zoveel ideeen alleen moest ik dus weer eens ziek worden :( ik hoop dat je lekker van alles geniet!

Ennuh bedankt hè voor de nieuwe chocolade verslaving die kende ik nog niet dus die komt nu steeds per ongeluk express mee met de boodschappen _O-

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:19

Afbeelding

En deze mag ik natuurlijk niet vergeten!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:23

Nala schreef:
Jeetje wat ben ik verwend! [ [url=m/8UKJ0x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PX33ba.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jFBhS0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kYgqB6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3vxTye.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gGbDcw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt alles past perfect <3 sinaasappel chocolade is mijn absolute lievelingssnack *\%/* ik ben gek op denkspelletjes, mijn vriend en ik gaan graag op andere plekken met de hond wandelen, en maar liefst 7 coca cola glazen! :):)

Het kaartje van E. voor Ax zat in de verpakking van de ovenwant, dus ik liet Ax deze uitpakken. Hij was helemaal in de war dat hij het niet mocht houden en het niet voor hem was _O- nu ga ik me maar eens over de hints buigen.

Suusje26, ben jij onze secret santa? Eerste poging gebaseerd op witte herder, haha! -:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:24

Die berenrammelaar! <3 <3 <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:25

Jaaa, mijn pakket stond netjes op mij te wachten bij het plaatselijke postNL punt *\o/*
Afbeelding

Meteen al een spannende binnenkant:
Afbeelding
Afbeelding

En...sneeuw!
Dus de stofzuiger maar alvast gepakt. :')
Afbeelding

Een lief kaartje met een kleine voorbode op de hints.
Afbeelding

Afbeelding

Goed, daar gaan we.

Hint 1: leuk! Een puzzel. Die moet ik niet te letterlijk nemen, volgens het kaartje.
Lastig, misschien een Friese hengst? Voor zover ik weet komt de enige mannelijke deelnemer van dit jaar niet uit Friesland.
Iemand met een Fries? Of een fotograaf? Of iemand met een paard, maar geen Fries? Want, niet te letterlijk nemen.
Afbeelding

Hint 2: mij kun je herkennen aan een bloem.
dat lijkt mij iemand met een bloem als avatar of naam.
Afbeelding

Hint 3: ik mag weer puzzelen :D
Dit lijkt mij iemand die van reizen houdt.
Afbeelding

Hint 4: de Drentse vlag.
Die hint lijkt me duidelijk. :D
Afbeelding

Hint 5: een serie balletjes met getallen en 5 lege.
Ik dacht direct aan een registratiedatum, maar wat zijn dan die lege balletjes?
Deze vind ik lastig.
Afbeelding

Ik heb al een vermoeden maar dan toch eerst maar de cadeautjes uitpakken. :)
Spannend zeg, wat ziet dat er toch feestelijk uit.
Afbeelding

Oooh wat een leuke cadeautjes allemaal.
Mijn Santa heeft mij verwend met een leuke puzzel, Rituals douchefoam, kikkers & muizen, vogelvoer, superschattige sokken, thee, een te lief haakpakket van een lama en een kersthanger waar ik heel gauw een mooi plekje voor ga zoeken in de boom. Wat een leukerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan zien dat mijn Santa aandachtig heeft gekeken naar mijn tops- en flopslijstje. Zo leuk en zo mooi hoe iemand dit voor mij heeft gedaan.
En wat een timing want na een flinke tegenvaller vandaag, was dit precies wat ik nodig had. Ik ben tot tranen geroerd met dit lieve pakket.
Dankjewel lieve Santa. Of mag ik je Roosjenat noemen? ;)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-12-22 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:26

Ik kwam thuis van stal en stond er zomaar een grote doos op tafel!

Wauw Santa wat ben ik verwend zeg!

De doos zichzelfe. En helemaal goedgekeurd door Raja
Afbeelding

Het kaartje: sorry Santa dat ik zo inactief was
Afbeelding

Alle cadeautjes eruit. En wat veeel!
Afbeelding

Uitgepakte cadeautjes:
Geweldig dat er een rompertje bij in zit _O-
Afbeelding

En toen…. De hints. Die zaten in het pakket. Maar zo blond als ik ben kan ik niet ontdekken welke dat dan zijn :+
Alle etiketten zijn in het Duits dus ik ga ervan uit dat het iemand is die dicht bij de grens woont.

ENNNN! m’n vriend heeft me ff geholpen…..
Er staat geen adres op de doos _O-
Dat betekend dat iemand hem hier heeft gebracht!!
Mazzel dat ik niet thuis was :=
Want ik had meteen de auto herkend
Aljaaaaa ben jij mijn Santa?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:26

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb giga dubbel gelegen. Dit had pippa dus gedaan. Nog nooit zo fanatiek heeft ze een doos open zitten maken. Ik denk dat je zelf ook een huisdier hebt secret santa.

Afbeelding
Super lief kaartje met hele lieve woorden erin <3

Afbeelding

Afbeelding

Onder andere een hint.

Afbeelding

En de cadeaus <3 die harry potter pen geweldig. En een heerlijk showerspul voor ontspannen dat heb ik straks wel nodig _O-
En dat nijntje <3 dankjewel eerste cadeautje voor de kleine. Hebben zelf ook nog niks gekocht.
De puzzel ga ik zeker een keer maken binnenkort. En de opbergbot gaat zeker ook van pas komen.
Pippa zit ook al lekker te spelen met haar speeltje <3

Helaas is het nu wel tijd om te gaan slapen. Morgen van 7 tot 5 werken en vandaag ook al lange dag gehad. Morgenavond ga ik puzzelen :))

Alvast heel erg bedankt santa *\o/*

Alja

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:29

Claudiaaaaaaaaa

Zit er geen jasmijn thee in jou pakket :+

8nnemiek

candalisa schreef:
Dat klopt helemaal! Het grappige is dat je meteen zei ik zie 3 honden (of katten) pootjes en een vogel. Laat ik nu ook een leuke papegaai hebben maar dat zelf nog niet eens in de kaart gezien!
Ik heb stad en land afgezocht naar een fles “champagne” als hint dit kwam er het dichtstbij ivm mijn topic in mijn onderschrift mijn eigen champagne fantasy.
De zuurstok is in het Engels een “Candy cane” en de hint van de Mona Lisa had je goed!
Ik heb in het topic gezegd dat ik het pakketje wel langs zou brengen in een eenhoorn pak dus vandaar het inpak papier!
Ik had nog zoveel ideeen alleen moest ik dus weer eens ziek worden :( ik hoop dat je lekker van alles geniet!

Ennuh bedankt hè voor de nieuwe chocolade verslaving die kende ik nog niet dus die komt nu steeds per ongeluk express mee met de boodschappen _O-

<3 Enorm bedankt voor het mooie pakket, ik ben er echt super blij mee :D
Haha wat grappig dat de vogel per ongeluk oom een hint was :)) Ah stom, die champagne hint had ik moeten weten!
Ik hoop dat je ondertussen weer helemaal beter bent. Ik ben super blij ermee :D
Die chocolade is echt heerlijk ja, sorry voor je nieuwe verslaving :')
*zit ondertussen ook een stuk weg te werken* haha

Jorex

_AB_ ja je had goed geraden! Zowel de beer als de slofjes zijn zelfgemaakt! De beer heb ik gehaakt en voor de slofjes heb ik mijn moeder die kan breien ingeschakeld. Als je niet uit het Friese kookboek komt, dan wil ik het nog wel even vertalen voor je! Verder zijn de hints de vissen waarmee ik gewerkt heb tijdens de studie en de schildpad is daar ook nog een verwijzing naar en een knipoog naar een eerdere SS deelname waarbij ik de schildpad had gehaakt. Mooi om te zien dat poes en plant heelhuids zijn aangekomen. *\o/*

Ik heb overigens flink diep lopen graven in voorgaande topics. Daar las ik oa dat je pannekoekplanten leuk vindt en jullie sinds vorig jaar een tuin hebben. En ik vond dat Silvan voor de toekomst ook leuke voorleesboekjes moest hebben nu ik toch bezig was met boeken verzamelen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 15-12-22 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:30

Wat een leuke pakketten zijn er gekomen! Wat is iedereen goed verwend!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:31

Alja schreef:
Claudiaaaaaaaaa

Zit er geen jasmijn thee in jou pakket :+

Ohhhja verdomd! Zie ik nu pas _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:35

Wauw, wat een bijzondere cadeautjes zitten er tussen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:36

Iswan, die kat die half in de doos duikt _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:37

candalisa schreef:
Wat een leuke pakketten zijn er gekomen! Wat is iedereen goed verwend!

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:38

Wat zijn er vanavond nog veel leuke pakketten bezorgd!! En wat zijn alle pakketten groot en persoonlijk <3

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:38

Pakketpost! :#

Vorige week postte ik natuurlijk al een berichtje dat mijn pakket bij thuiskomst op me stond te wachten.. wauw wat leuk! :):) Helaas had ik door de al eerder genoemde omstandigheden geen tijd om me daarop te richten.. zo jammer! Bedankt nogmaals aan alle lieve bokkers voor de sterktewensen; die hielpen enorm! <3 Enne, bedankt lieve Santa voor je engelengeduld! Was vast vervelend om een week op verslag te wachten.. maar ik wilde jouw pakket wel mijn volle aandacht geven. Dus.. vandaag lukte dat en WAUW!

Als eerste: de doos.

Afbeelding

Uiteraard heb ik die snel opengemaakt, want wat zou er aan de binnenkant te vinden zijn..?

Afbeelding

Wat een super lieve kaart! :+: Dankjewel Santa, leuk om je enthousiasme te lezen en ooooh ik kon niet wachten om met de hint(s) aan de slag te gaan! :D

Afbeelding

Dit was de eerste hint die ik in het pakket vond. Ooooooh puzzelennnnn! :D Ik heb er eerst even een paar tellen naar zitten staren, want "huh? Wat moet ik hier nou mee?" en al snel viel het spreekwoordelijke kwartje. De tekens correspondeerden met de letters in de reeks erboven. Tof bedankt en helemaal leuk!

Afbeelding

Maarja.. wat is dan het boek wat ik nodig heb? Dus het werd tijd om alle cadeautjes uit de doos te halen en even uit te stallen voor de foto. Wooooow.. wat veel! :oo :wow:

Afbeelding

Vervolgens kwam daar de volgende oplossing uit. Op één cadeautje stond duidelijk 'het boek' dus die heb ik er gauw bijgepakt.

Afbeelding

Dat werd dus een bladertocht door een te gaaf sprookjesboek <3 Ik ben echt gek op sprookjes, dit was puur jeugdsentiment!

Afbeelding
Afbeelding

Hmmmm... geen idee nog wat ik met deze hint moest, maar dat komt goed hoor Santa! Ineens kreeg ik wel de ingeving dat ik al eerder een kaartje had ontvangen van mijn Santa en dat op de envelop toen een getallencode stond.. Die heb ik er even bijgepakt.

Afbeelding

Ik ben nog aan het puzzelen, kan het nog niet plaatsen.. In het sprookjesboek zat echter nog een tweede hint: de titel van dit boek.

Afbeelding

Maar ook daar kom ik nog niet verder mee.. Sorry :+ Ik ga morgen lekker verder puzzelen, vind dit zo leuk: bedankt! :D Om samen te vatten nog even een foto van alle cadeaus <3

Afbeelding

Er zaten ook nog twee cadeautjes bij met de tekst : voor de kids. Deze zijn op de foto nog niet uitpakt. Dit hebben ze vanavond vlak voor het slapengaan nog mogen doen. Suuuuper leuk dat er ook aan de meiden is gedacht; ze waren super enthousiast. Dankjewel! :*

Afbeelding

Echt waar lieve Santa.. Je hebt me zoooo verwend! :+: Alle cadeaus zijn super leuk, passend en welkom. Dankdankdank!

Oh enne, de pakjes die ik nog niet open mocht maken, liggen braaf te wachten tot ik je gevonden heb.. dus ik hoop dat dat me snel lukt! 8-)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:39

Jolien87 schreef:
Jaaa, mijn pakket stond netjes op mij te wachten bij het plaatselijke postNL punt *\o/*
[ [url=m/dcvFym.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meteen al een spannende binnenkant:
[ [url=m/3ZukER.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCvGk5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En...sneeuw!
Dus de stofzuiger maar alvast gepakt. :')
[ [url=m/tBRYD6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een lief kaartje met een kleine voorbode op de hints.
[ [url=m/IOrn22.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y2El1J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed, daar gaan we.

Hint 1: leuk! Een puzzel. Die moet ik niet te letterlijk nemen, volgens het kaartje.
Lastig, misschien een Friese hengst? Voor zover ik weet komt de enige mannelijke deelnemer van dit jaar niet uit Friesland.
Iemand met een Fries? Of een fotograaf? Of iemand met een paard, maar geen Fries? Want, niet te letterlijk nemen.
[ [url=m/Yqci7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hint 2: mij kun je herkennen aan een bloem.
dat lijkt mij iemand met een bloem als avatar of naam.
[ [url=m/o95LNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hint 3: ik mag weer puzzelen :D
Dit lijkt mij iemand die van reizen houdt.
[ [url=m/6lVJwH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hint 4: de Drentse vlag.
Die hint lijkt me duidelijk. :D
[ [url=m/q486pm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hint 5: een serie balletjes met getallen en 5 lege.
Ik dacht direct aan een registratiedatum, maar wat zijn dan die lege balletjes?
Deze vind ik lastig.
[ [url=m/rHlNsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb al een vermoeden maar dan toch eerst maar de cadeautjes uitpakken. :)
Spannend zeg, wat ziet dat er toch feestelijk uit.
[ [url=m/ECTVuj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh wat een leuke cadeautjes allemaal.
Mijn Santa heeft mij verwend met een leuke puzzel, Rituals douchefoam, kikkers & muizen, vogelvoer, superschattige sokken, thee, een te lief haakpakket van een lama en een kersthanger waar ik heel gauw een mooi plekje voor ga zoeken in de boom. Wat een leukerd!
[ [url=m/vlki1e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YXwLWs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NDe3Wu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan zien dat mijn Santa aandachtig heeft gekeken naar mijn tops- en flopslijstje. Zo leuk en zo mooi hoe iemand dit voor mij heeft gedaan.
En wat een timing want na een flinke tegenvaller vandaag, was dit precies wat ik nodig had. Ik ben tot tranen geroerd met dit lieve pakket.

Yes klopt helemaal! Fijn om te horen dat je er blij mee bent. Heb mijn best gedaan een leuk en afwisselend pakket voor je samen te stellen.

Voelde me laatst wel een beetje schuldig dat je wat ongerust was haha. Maar ik was ondertussen druk voor je bezig *\o/*

Geniet ervan! <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:43

roosjenat schreef:
Jolien87 schreef:
*KNIP*

Yes klopt helemaal! Fijn om te horen dat je er blij mee bent. Heb mijn best gedaan een leuk en afwisselend pakket voor je samen te stellen.

Voelde me laatst wel een beetje schuldig dat je wat ongerust was haha. Maar ik was ondertussen druk voor je bezig *\o/*

Geniet ervan! <3

Jaaa! Super bedankt. Je hebt echt een geweldig leuk pakket voor me gemaakt, dat was heel erg welkom vandaag. :j
En niet schuldig voelen hoor, dat kwam vooral door mijn eigen onzekerheid. Maar het was het absoluut waard en des te liever dat je de moeite hebt genomen om een geruststellend kaartje te sturen.

Nu ben ik alleen nog wel heel benieuwd naar de 1e en 5e hint. :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:56

Nog een closeup van de beer toen ik hem net af had. Hij is zo leuk <3
Afbeelding

(En nu niet allemaal komen vragen in pb voor ook zo'n beer, want ik heb nog genoeg projecten liggen) _O-

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:59

Beetje jammer Jorex.. dat was ik nou nét van plan! }> Zonder gekheid: geweldige rammelaar!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:59

Nala schreef:
Suusje26, ben jij onze secret santa? Eerste poging gebaseerd op witte herder, haha! -:)

*\o/* ja dat ben ik!

Nala

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:01

Dankjewel voor het super leuke pakket! Y)(^) **\O/** {:)