[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeMyDay

Berichten: 1289
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:39

Ik ben de derde van de vier. De oudste twee zijn een stuk ouder (5 en 9 jaar) dan ik en de jongste is 9 jaar jonger. Gek genoeg kan ik goed met de oudste en de jongste, met de tweede hebben we allemaal geen contact meer. Zij heeft twee kinderen en is sindsdien niet meer aardig tegen ons (understatement). De rest heeft geen kinderen (en wil er ook geen) gelukkig

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:28

Schuur_ schreef:
Ik ben de oudste van twee. Mijn zus en ik schelen iets meer dan een jaar, dan was mijn moeder er snel vanaf zei ze.

Liefst had ze een tweeling gehad, hoe minder babytijd hoe beter want dan kon ze sneller terug 60+ uur per week op de zaak zijn.


Ik en mijn broer schelen geen 2 jaar, heerlijk vind ik dat :D
Ik noem het altijd het beste cadeau dat ik ooit had kunnen krijgen - ik had altijd een speelkameraadje, beste vriendje, partner in crime. We kunnen het gelukkig ook heel goed vinden met elkaar. Dezelfde school, zelfs een jaar dezelfde klas, samen spijbelen, dezelfde vrienden, hij ging mee naar stal, ik ging mee naar de voetbal, we gingen samen uit. Als zijn kameraden bleven slapen belandde één van hem soms in mijn kamer, en andersom vond ik één van mijn vriendinnen wel eens in zijn kamer terug :') Heerlijke tijden haha.

Oké, het was een aaneenschakeling van pampers voor mijn ouders, maar daarna waren ze er wel vanaf. Ook van elkaar trouwens, de kinderen bleken een aanslag op de relatie te zijn :')

Qimm

Berichten: 15227
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:54

Mijn beste vriendin had ook een broertje die weinig scheelde in leeftijd, maar dat was alleen maar ruzie en ellende :')

Mijn zussen zijn 5 en 7 jaar ouder. Dus ik was het lastige kleine zusje die je er niet bij wil hebben als je vriendinnen er zijn enzo.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:16

Wanneer ben je te oud om kinderen te krijgen? Zie dat probleem niet zo, maargoed mijn moeder was 38 toen ze mij kreeg. Ben wel de jongste en mijn broer is bijna 7 jaar ouder.
Mogelijk hebben we daarom geen hechte band, maar we kunnen prima met elkaar opschieten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:26

Ik was de jongste, en ben nu de enige. Mijn zus was 2 jaar ouder dan ik, maar een echt goede band hadden wij nooit. En de oudste, broer, is bij de bevalling overleden.


Varekaj schreef:
Vind dat altijd ergens zielig als ouders van een samengesteld gezin er plots nog eentje van hen samen erbij willen "om het compleet te maken". Hoezo dan, zijn je andere kinderen als gezin niet "af" ofzo.


Ja precies dit. Net alsof de kinderen die er al waren niet genoeg zijn om die relatie compleet en goed te houden.

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:35

Josien_ schreef:
Wanneer ben je te oud om kinderen te krijgen? Zie dat probleem niet zo, maargoed mijn moeder was 38 toen ze mij kreeg. Ben wel de jongste en mijn broer is bijna 7 jaar ouder.
Mogelijk hebben we daarom geen hechte band, maar we kunnen prima met elkaar opschieten.

Eigenlijk boven de 45, maar ik zou de absolute grens trekken bij 56. Het moet niet zo zijn dat je kind in de brugklas begint en jij net met pensioen gaat. Bovendien zorg je er als je aan kinderen begint terwijl je al vrij oud bent, dat ze het al relatief jong zonder ouders moeten rooien.

Prairy
Berichten: 9270
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:59

Ik vind 40 (en zo oud ben ik nu) al echt aan de oude kant. Tegen de tijd dat zij klaar zijn met school gaan de ouders met pensioen zowat. Tegen de tijd dat ze aan kinderen gaan denken moeten ze ook al (bijna) voor ouders gaan zorgen. Laat staan dat de kleinkinderen nog wat leuks met opa en oma kunnen doen. En dan ga ik even van het standaard plaatje uit dat iedereen door fokt natuurlijk.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:21

Ik vind vrouwen niet te oud als het op natuurlijke manier nog lukt. Mannen van in de 80 die nog vader worden vind ik wel iets heel doms.

Zo ook mensen die ongeneeslijk ziek zijn en nog even een kind op de wereld plempen.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:48

Mars schreef:
Ik vind vrouwen niet te oud als het op natuurlijke manier nog lukt. Mannen van in de 80 die nog vader worden vind ik wel iets heel doms.

Zo ook mensen die ongeneeslijk ziek zijn en nog even een kind op de wereld plempen.


Eens. En ik ben liever een moeder van 40 dan van 20. Dan zijn je hele twintigerjaren gewoon... weg. Dat waren voor mij de mooiste jaren uit m'n leven. Of ja, de mooiste vrijgezelle jaren. Feestjes en avonturen, geen luiers en slaapjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:08

Ik heb tijdens mijn jeugd geen positieve ervaringen gehad door mijn broer, maar daar had de omgeving een hele dikke vinger in de pap. Zoals gezegd was het vaak een belerend gedoe als in je bent de enige zonder handicap, je ouders hebben het zwaar met/door de scheiding, ze hebben het zwaar met/door je broer, noem maar op. Alsof ik alles goed moest maken door een modelkind te zijn ofzo, en maar te slikken had dat alles eerst naar hem uit ging en nadien naar mij.

We spreken van de jaren '80 en ik heb geen idee of de algemene visie bij dit soort dingen anders is intussen.

Mijn moeder was bij mij 30 en ikzelf vind dat een best mooie leeftijd. Zelf ben ik nu 39 en kan me niet voorstellen dat het nog gezond is om nu aan een leg te beginnen. Ik bedoel, ze heeft nog geen zorg nodig en is nog fit en kwiek, maar ze is wél alweer bijna 70 (wordt ze in 2024). Ik zou haar zo'n jong gespuis niet willen aandoen op die leeftijd als oma.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:36

Ik vind dat zo bizar Varekaj! En verschrikkelijk naar voor jou. In de vriendinnenclub van mijn moeder is ook een meervoudig gehandicapt jongetje geboren, maar ik geloof niet dat zijn broers en zussen dezelfde ervaring hebben als jij. Echt ongelooflijk dat mensen zulke dingen kunnen bedenken.

Ik was ook 30 bij de eerste en 32 bij de 2e, geloof ik. Mijn moeder was ook 30 dus ze is nu 63, werkt nog fulltime.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:52

Mijn moeder was 29 toen ze de jongste kreeg (en dat ben ik). En ik ben nu 29, dus ik realiseer me zojuist dat ik net zo oud ben als haar toen ze haar 3e kind kreeg.
Ik voel me zo niet geschikt om op deze leeftijd aan een kind te beginnen(niet dat ik er 1 wil, maar goed) ik bedoel, ik woon in een super klein huurhuis, heb een uitzendcontract voor mn werk. Niks aan vastigheid of wat dan ook.

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:51

Mijn moeder had op haar 25ste al 2 kinderen :P was heel normaal toen, en nog steeds ligt de gemiddelde leeftijd bij eerste kind best wat lager dan in Nederland dacht ik. Ik werd door een Poolse gyn verzocht om over mijn zwangerschapsplannen na te denken toen ik 19 was :+

Lijkt me overigens geen slecht idee als je kinderwens hebt en geen feestbeest bent, vroeg beginnen en dan heb je rond je 30ste weer alle vrijheid terug om nog allerlei leuke dingen te doen. Lichamelijk zou het ook wat minder zwaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:00

Zowel mijn moeder als mijn schoonouders zijn op pensioen en die laatste worden dit jaar 61. Da's best jong voor Belgische normen, al geven zij ook aan (vooral schoonma) dat ze vooral niet moeten verwachten constant beschikbaar te zijn voor kleinkind in kwestie. Schoonma wil genieten van wat ze kan, schoonpa zou het bijna eisen dat kind dagelijks komt. Schoonma draagt echter de broek in huis op dat vlak :Y) dus blijft het bij 1 vaste/dag week.

@ Urbanus: ik was indertijd als kleutertje ook de enige in een hele school met gescheiden ouders. Dat heeft tot het einde van de lagere school best wel complicaties gegevens omdat ze niet wisten wat ze ermee aan moesten. Een klasgenootje verloor haar papa aan zelfmoord toen ze 9 was. Ook zij liep tegen (pijnlijke) zaken aan waarvan het nu absoluut ondenkbaar zou zijn.

Denk wel dat de opvolging en begeleiding nu beter is, meestal dan toch, of dat het zelfs de andere kant op doorslaat: dat men kinderen met een beperking kost wat kost in het normale leven wil houden en betrekken terwijl dat niet (meer) in het belang van het kind zelf bijdraagt.

Prairy
Berichten: 9270
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:02

Mijn moeder was 21&23 toen ze mij en mijn zusje kreeg. Ik heb ook jonge opa en oma's (gehad) en vond dat echt geweldig. Mijn ouders zijn nu begin/half 60, met pensioen en lekker aan het duiken en pensionado spelen. En kunnen al ongeveer 15 jaar doen waar ze zin in hebben omdat wij het huis uit zijn.

Sintara

Berichten: 7524
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:10

Fly high, Jaaa daar heb ik meer van gehoord. Ik kende een Poolse hier in Nederland en die was zwanger van haar eerste op haar 30e. In plaats van gefeliciteerd worden werd ze overspoeld met allemaal achterlijke statistieken en rampscenario s, zelfs door een arts (in Polen). Ik dacht echt wtf.. Zelfs al zou het zo ellendig zijn, dan nog, het zit er nu toch al in en ze is blij. Doe Normaal :')

Mijn moeder was bijna 34 toen ik kwam en 36 bij mijn broertje, volgens mij qua leeftijd prima..

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:25

Ja in Polen wordt je boven 28ste bij je eerste bevalling al als oud bestempeld en boven de 32 moet je je vooral heel erg schamen dat je nog aan zoiets onverstandigs begint := dat zie je ook in de statistieken terug, in Oost-Europa is de gemiddelde leeftijd bij eerste bevalling jaartje of 26-27 terwijl het in het Westen meer richting 30-32 ligt.

Aan de andere kant was mijn oma nog maar net boven de 50 toen ik geboren werd maar ze was toen al zo'n hoogbejaarde babushka :') Mijn vader zijn ouders zijn allebei nog geen 70 geworden, zijn vader volgens mij niet eens 65, en lichamelijk ook al jaren helemaal op geweest. Met dat uitgangspunt snap ik het wel dat men dan maar snel moet voortplanten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:53

De pensioenleeftijd in BE is 67. Als je ouders 30 waren als jij ter wereld kwam en jijzelf produceert een worm op je 30e, dan zijn het nog steeds grootouders op de leeftijd van 60 jaar. Kans is best groot dat die nog gewoon (voltijds) aan het werk zijn en evenmin zin hebben om hun vrije tijd op te offeren voor kruisgespuis. In het slechtste geval is hun eigen gebroed pas op 25 het huis uit gegaan, dus als ze 55 waren.

Heb je 5 jaar je huis voor jezelf gehad, kan je weer gaan herbeginnen.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:27

Maar voor sommigen is dat helemaal prima. Mijn vader is met pensioen en hij is het liefst bij de kleinkinderen. Ik weet ook zeker dat die bij hen allebei op 1 staan. Hij geniet ook wel van z'n pensioen, ze gaan veel naar zo'n seniorendorp in Spanje en weekenden weg, maar ze hebben ieder weekend dat ze er zijn wel 1 of meerdere kinderen over de vloer.

Overigens had ik zelf ook zo'n jeugd. Niet met de ouders van mijn vader, mijn opa van die kant is eenzaam oud geworden maar met mijn andere grootouders was ik erg hecht. En mijn ouders waren ieder weekend actief met ons. Coach van mijn hockeyteam, in het bestuur van de ponyclub, met de trailer naar wedstrijden.

(Het klinkt misschien wel heel mooi, maar het nadeel is wel dat ze zich soms bemoeien met dingen waarvan ik vind dat het ze niet aangaat. Mijn ouders zijn lief, maar ze hebben een erg sterke mening en ze houden zich nooit in. Van wie zou ik het hebben?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:13

Het is fijn als ze dat zelf willen natuurlijk :D en dan is er niks aan de hand. Maar er moet niet standaard van uit gegaan worden dat iedereen dat ziet zitten. Of het überhaupt kan.

Berdien

Berichten: 64653
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:51

Ik herken het wel Varekaj :j Mijn broertje is niet gehandicapt maar er speelde wel andere zaken. Mijn ouders hadden er hun handen vol aan. En daardoor ben ik echt wel gaan (over)compenseren. We schelen 2 jaar, en hebben op verjaardagen etc na geen contact. Als we elkaar zien is het meestal prima, maar we zoeken elkaar niet op.

Het boek is hier al eens genoemd ‘Ongezien opgegroeid’. Ik heb er heeeeeel veel aan gehad. The truth will piss you off maar jemig, wat viel er veel op zijn plek. Ik ben dol op mijn ouders maar er was vrij weinig voor emoties in ons gezin. Pas nu ik in een stabiele, fijne relatie zit merk ik pas hoe het ook kan. Hoe emoties ook klein kunnen zijn, en je dingen ook kunt bespreken voor het heel groot is geworden.

Al met al genoeg redenen voor mij om zelf echt geen kinderen te willen. Ik heb nu wel een 13-jarige in mijn leven waar ik absoluut heel veel om geef, maar dat is en wordt nooit mijn kind. Hij hoort bij ons en we hebben het heel gezellig, maar ik vind het echt meer dan prima dat ik in de basis de vriendin van zijn vader ben.

Over 2,5 maand krijgen we wel baby Ragdolls. Dáár kan ik dan echt niet op wachten <3

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:03

Wat gezellig <3

Hier over een paar maanden een babyslang. Ook echt zoveel zin in.

Bijkomend voordeel zijn al die poedersuiker die dan niet meer mogen spelen hier ♡

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:49

Omg gaaf urbanus! wat voor een?
We willen wel babynoodle foto's natuurlijk!
Ik krijg binnenkort een luipaardgekko <3

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:50

Zijn er serieus mensen die hun kütkinderen ergens niet laten spelen vanwege een ball python in huis, wut :') :?

Ik ben stuk meer bang voor mijn konijnen dan mijn boa :=

Dieuwke_
Berichten: 4566
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:57

Urbanus schreef:
Wat gezellig <3

Hier over een paar maanden een babyslang. Ook echt zoveel zin in.

Bijkomend voordeel zijn al die poedersuiker die dan niet meer mogen spelen hier ♡


Ahhw, is dat je Secret Santa cadeau? Super leuk!



Wat een heftige verhalen allemaal dames :(:)