Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik snap vooral echt niet dat mensen oprecht denken dat een vaccin schadelijker is dan het actieve virus zelf. Als je je zo druk maakt om 'gevolgen op lange termijn' dan zou dat toch ook iets zijn waar je je zorgen over maakt bij het virus? Het is een actief virus waarvan we inmiddels al heel veel nadelige gevolgen kennen. Hoe kom je dan bij de conclusie dat dat geen probleem kan zijn?
Loretta schreef:Jis_ schreef:Niet meer in omloop??
Het origineel de Alfa variant is er niet meer. Delta wordt langzaam ook verdrongen door Omikron.
C_arola schreef:Misschien hier interessant om te delen. Uit Noors onderzoek blijkt omikron voor 69% minder ziekenhuis opnames te zorgen;
[ [url=m/Aq1dcs.png]Afbeelding[/url] ]
Vayo schreef:C_arola schreef:Misschien hier interessant om te delen. Uit Noors onderzoek blijkt omikron voor 69% minder ziekenhuis opnames te zorgen;
Fijn positief bericht!
Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.
Needje schreef:Echt iedereen om me heen die laatste twee weken besmet is geraakt om me heen is met een week weer aan het werk.
En dat is puur omdat ze die tijd thuis moeten zitten. Niet omdat ze zo ziek zijn geweest die week.
Vind dat wel iets positiefs. Want een jaar geleden waren mensen weken weg van het werk en echt wel ziek.
Loretta schreef:Needje schreef:Echt iedereen om me heen die laatste twee weken besmet is geraakt om me heen is met een week weer aan het werk.
En dat is puur omdat ze die tijd thuis moeten zitten. Niet omdat ze zo ziek zijn geweest die week.
Vind dat wel iets positiefs. Want een jaar geleden waren mensen weken weg van het werk en echt wel ziek.
Alleen mag je dat niet zeggen want dan ben je een Wappie
Jis_ schreef:Loretta schreef:
Alleen mag je dat niet zeggen want dan ben je een Wappie
Komt bij mij over als, ik heb een gezonde Engelse Bulldog dus zo ziek is het ras niet.
Het is natuurlijk super dat omikron minder problemen geeft maar probleemloos is het niet, ook omdat het zoveel meer besmettelijker is dan de Delta.
Huertecilla schreef:Ok. Resumerend:
We kunnen het er over eens zijn dat er twee extremen zijn.
Aan de ene kant zijn er die ontkennen dat covid19 potentieel dodelijk is.
Aan de andere zijn er die ontkennen dat er aan vaccins ook schadelijke aspecten zitten.
Strepen we die tegen elkaar weg dan houden we over dat.... de huidige omicron variant voor de overgrote meerderheid niet erger is dan een matig griepje en dat risicogroepen (oud, dik, dronk, astma, diabetes etc) meer voor- dan nadeel hebben bij bescherming door vaccinatie.
Ondertussen ligt vriendin ziekjes (koortsig, duizelig, dikke bovenarm) op bed. Gisterenmiddag booster gekregen. Zo thee brengen, zeggen dat ze het zich inbeeldt want vaccins zijn NIET schadelijk, toegegooide mok ontduiken en naar bloeddonatie.
Vayo schreef:C_arola schreef:Misschien hier interessant om te delen. Uit Noors onderzoek blijkt omikron voor 69% minder ziekenhuis opnames te zorgen;
Fijn positief bericht!
Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.