Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:24

Ik snap dat wel Jessix. Ik ben blij dat ik hem gehaald heb omdat ik ineens geopereerd moest worden. Maar als ik nu voor de keuze zou staan … < 40 jaar, gezond, 2x gevaccineerd en geen risicogroep…. dan had ik ook gewacht.

Je kunt en mag toch niks meer mét booster vergelijken met iemand die niet gevaccineerd is/geen booster heeft gehaald. Overigens vind ik dat echt niet gerechtvaardigd dat ook alle restricties en sluitingen gelden voor mensen die gevaccineerd en geboosterd zijn. Dat zou toch een logische stap zijn als vaccineren bewezen effectief is tegen ziekenhuisopname!!??

En nu met omikron wat een stuk milder lijkt, had ik me nu niet laten boosteren zolang je dan toch niet meer kan/mag.

Er hoorde dat jongeren erg achterbleven in het halen van een booster. Ik snap dat volkomen. Mijn 14 jarige gaat voorlopig ook nog geen booster halen zolang haar qr-code niet dreigt te verlopen. Mijn ouders van half en eind 60 hebben de booster wel en daar ben ik erg blij om. Uiteindelijk vallen zij qua leeftijd wel in de risicogroep.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:32

Shadow0 schreef:
Ik snap vooral echt niet dat mensen oprecht denken dat een vaccin schadelijker is dan het actieve virus zelf. Als je je zo druk maakt om 'gevolgen op lange termijn' dan zou dat toch ook iets zijn waar je je zorgen over maakt bij het virus? Het is een actief virus waarvan we inmiddels al heel veel nadelige gevolgen kennen. Hoe kom je dan bij de conclusie dat dat geen probleem kan zijn?

Van de Alfa of de >Delta variant geloof ik voor de 100% zeker dat ik liever het vaccin heb. Tja, Omikron heb je ook liever niet. Maar dat geldt ook voor de ouderwetse griep. maar als dat vaccin nu echt een betje deftig tegen Omikron zou beschermen was het ook al weer een andere overweging ondanks dat Omikron niet zo gevaarlijk is.
Maar al met al beschermd dit vaccin toch maar heel weinig tegen Omikron. En om me nu met een vaccin te laten boosteren die voor een virus is die niet meer in omloop is dat gaat mij toch een beetje ver. Uiteindelijk zijn vaccins geen snoepjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:37

Niet meer in omloop??

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:39

Jis_ schreef:
Niet meer in omloop??

Het origineel de Alfa variant is er niet meer. Delta wordt langzaam ook verdrongen door Omikron.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:40

Suzanne F. schreef:
Ik heb een dikke oksel na de booster. Ga ik nu dood?

Yep :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:42

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:

-O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:48

Als ik die tinder match van laatst moet geloven gaan alle gevaccineerden dood in 2 jaar.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:50

Misschien hier interessant om te delen. Uit Noors onderzoek blijkt omikron voor 69% minder ziekenhuis opnames te zorgen;
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:54

Loretta schreef:
Jis_ schreef:
Niet meer in omloop??

Het origineel de Alfa variant is er niet meer. Delta wordt langzaam ook verdrongen door Omikron.

Las het net ja, Wist in ieder geval dat de Deltavariant er nog wel is. Booster verlaagd nog steeds de kans op erg ziek worden bij omikron. Want ook nog steeds mogelijk bij de nieuwste variant.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:59

C_arola schreef:
Misschien hier interessant om te delen. Uit Noors onderzoek blijkt omikron voor 69% minder ziekenhuis opnames te zorgen;
[ [url=m/Aq1dcs.png]Afbeelding[/url] ]

En voor onder de 50 jaar was de kans op ziekenhuisopname al 0,1 procent

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:01

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:

:j

En die zonder booster ook, en die zonder dikke oksel ook, en die zonder ooit corona krijgen ook, en die corona krijgen ook, en .....

2 zekerheden in het leven, dood gaan en belasting betalen :D

Beterschap :knuffel:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:03

C_arola schreef:

Fijn positief bericht!

Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.

Needje

Echt iedereen om me heen die laatste twee weken besmet is geraakt om me heen is met een week weer aan het werk.
En dat is puur omdat ze die tijd thuis moeten zitten. Niet omdat ze zo ziek zijn geweest die week.
Vind dat wel iets positiefs. Want een jaar geleden waren mensen weken weg van het werk en echt wel ziek.

pien_2010

De vraag was, ga ik NU dood _O- .

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:04

Nee. Niet nu. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:05

pien_2010 schreef:
De vraag was, ga ik NU dood _O- .

oh ja..... jij bent wakkerder dan mij...... :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:14

Vayo schreef:
C_arola schreef:

Fijn positief bericht!

Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.

Gaat rellen geven denk ik, zij wel wij niet, zoiets misschien?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:17

Needje schreef:
Echt iedereen om me heen die laatste twee weken besmet is geraakt om me heen is met een week weer aan het werk.
En dat is puur omdat ze die tijd thuis moeten zitten. Niet omdat ze zo ziek zijn geweest die week.
Vind dat wel iets positiefs. Want een jaar geleden waren mensen weken weg van het werk en echt wel ziek.

Alleen mag je dat niet zeggen want dan ben je een Wappie

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:27

Loretta schreef:
Needje schreef:

Komt bij mij over als, ik heb een gezonde Engelse Bulldog dus zo ziek is het ras niet.

Het is natuurlijk super dat omikron minder problemen geeft maar probleemloos is het niet, ook omdat het zoveel meer besmettelijker is dan de Delta.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:29

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:

Was leuk je gekend te hebben Suzanne F. :j
Oke, nu verder.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:32

Jis_ schreef:
Loretta schreef:

Komt bij mij over als, ik heb een gezonde Engelse Bulldog dus zo ziek is het ras niet.

Het is natuurlijk super dat omikron minder problemen geeft maar probleemloos is het niet, ook omdat het zoveel meer besmettelijker is dan de Delta.

Je eigen ervaringen spelen altijd een rol natuurlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:32

Jis_ jij kan wel wat kleur gebruiken in je leven of niet? :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:33

Needje schreef:
Jis_ jij kan wel wat kleur gebruiken in je leven of niet? :')

Ze had al extra kleur..een tweede streepje :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:34

Huertecilla schreef:
Ok. Resumerend:

We kunnen het er over eens zijn dat er twee extremen zijn.

Aan de ene kant zijn er die ontkennen dat covid19 potentieel dodelijk is.

Aan de andere zijn er die ontkennen dat er aan vaccins ook schadelijke aspecten zitten.

Strepen we die tegen elkaar weg dan houden we over dat.... de huidige omicron variant voor de overgrote meerderheid niet erger is dan een matig griepje en dat risicogroepen (oud, dik, dronk, astma, diabetes etc) meer voor- dan nadeel hebben bij bescherming door vaccinatie.

Ondertussen ligt vriendin ziekjes (koortsig, duizelig, dikke bovenarm) op bed. Gisterenmiddag booster gekregen. Zo thee brengen, zeggen dat ze het zich inbeeldt want vaccins zijn NIET schadelijk, toegegooide mok ontduiken en naar bloeddonatie.

Ik wordt echt moe van dit soort simplisme. Nee omicron is ook niet maar een griepje en de reden waarom we met de mildere omicron variant weer een stap hebben gezet naar endemisch worden, is dankzij het vaccineren. Als je naar de USA kijkt met een veel lagere vaccinatiegraad, dan zie je dat ook door de omicron variant de ziekenhuisopnames een record breken: https://www.reuters.com/world/us/us-bre ... 022-01-10/

Omicron is zoveel besmettelijker dan de eerdere varianten, dat het ziekmakende effect meer dan gecompenseerd wordt. Besmettelijker is exponentieel toenemend en minder ziekmakend lineair afnemend, daar is nog steeds geen balans tussen. Daarom is het nog niet endemisch en daarom zijn er maatregelen nodig om die exponentiële groei af te remmen. Vaccineren en boosteren zijn belangrijke en effectieve maatregelen om die exponentiële groei af te remmen.

Landen met een hoge vaccinatie/boostergraad, zoals bijvoorbeeld Denemarken laten zien dat dit voldoende is om de ziekenhuisopnames van omicron te beteugelen. Landen met een lage vaccinatie/boostergraad laten zien dat zonder deze maatregelen de ziekte nog niet in toom is.

Dus hou alsjeblieft op met dit soort simplistische beweringen dat omicron met een griepje te vergelijken is en dat vaccineren/boosteren dus niet meer nodig is. Het is gewoon feitelijk onwaar.

En daarom blijft mijn advies: laat je vaccineren en boosteren, want de risico's van het niet doen zijn veel groter dan de risico's van het wel doen.

En laten we hopen dat als het virus straks endemisch is, dat vaccineren en boosteren voor de meerderheid niet meer van belang is, maar op dit moment is het nog wel van belang. Wil je dat de maatschappij weer zo snel mogelijk open gaat, wil je dat er zo weinig mogelijk hinderpalen op de weg zijn, laat je dan vaccineren, laat je dan boosteren. Het is een verschrikkelijke effectieve manier om de te snelle verspreiding van het virus onder controle te brengen en het zorgt ervoor dat de maatschappij zo snel mogelijk weer naar normaal kan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:36

Vayo schreef:
C_arola schreef:

Fijn positief bericht!

Omdat een gevaccineerde 70 jarige of te dikke 50 plusser nog steeds meer risico loopt dan een ongevaccineerde gezonde twintiger. En omdat de gevaccineerden niet tegen deze variant maar een vorige variant zijn gevaccineerd, en daarmee het verschil nog kleiner is geworden.