Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:33

Wat een voorbeeldige Santa ben je toch ook :))

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:04

Jolien87 jij was al geraden als Santa volgens mij hè. Ik ben nog aan het bedenken wie mijn Santa is haha.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:11

rockwitch schreef:
Jolien87 jij was al geraden als Santa volgens mij hè. Ik ben nog aan het bedenken wie mijn Santa is haha.

Ja, het lijstje staat paar pagina's terug.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:19

Op basis van de laatste hint Tancreda4 ben jij mijn santa? Jij komt uit zuid holland en hebt een kat en twee paarden (vossen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:33

Ik zie dat ik nog tips krijg via het beheer, dus ik denk dat mijn santa heeft gemist dat ik haar heb geraden?
Marjo, als het goed is, ben jij mijn santa?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:34

haike schreef:
Ik zie dat ik nog tips krijg via het beheer, dus ik denk dat mijn santa heeft gemist dat ik haar heb geraden?
Marjo, als het goed is, ben jij mijn santa?

Jaa *\o/* *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:37

haike schreef:
Volgens mij heb ik mijn supergiede santa ook gevonden!
Marjo ben jij het?

Via hint 1 kwam ik er niet uit, maat ik zag op de laptop net dat het er anders uitzag dan op mijn telefoon, dus ik ga hier nog wel aan puzzelen zodat ik deze hint ook ga begrijpen.
Hint 2 herkende mijn man de songtekst, en zoekend op Kansas kwam ik bij jouw profiel, en dat leek met alle Engelse teksten wel goed aan te sluiten bij hint 1!
De datum bij hint 2 kon ik dan niet plaatsen, je hebt je dat jaar wel aangemeld, maar niet op die dag?

Hint 1 slaat op mijn favoriete spelletje :j De zin die eruit moet komen is "As an awoken huntress, it is my destiny to serve the vanguard and protect the people of the last city", dat slaat op Destiny 2 :D
De tweede hint slaat op Supernatural, mijn favoriete show! Het liedje is hét volkslied van het Supernatural fandom, de datum is de dag dat de pilot uitkwam en Scooby-Doo is een referentie naar een aflevering, Scooby-natural waarbij de karakters in een Scooby-Doo aflevering terecht komen :P
De derde hint slaat op Odin, het veulen van mijn vorige verzorgpaard :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:48

Dyphusion schreef:
Wel voor 16.00 uur mag ik hopen, toch? ;)

Ohja gister was de deadline, dus nu moeten alle pakketten op de post zijn!
Ik wacht met spanning af! :j :j :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:50

Volgens mij moet er nog een aardige pakketten bom komen of niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:55

Marjo schreef:
haike schreef:
Volgens mij heb ik mijn supergiede santa ook gevonden!
Marjo ben jij het?

Via hint 1 kwam ik er niet uit, maat ik zag op de laptop net dat het er anders uitzag dan op mijn telefoon, dus ik ga hier nog wel aan puzzelen zodat ik deze hint ook ga begrijpen.
Hint 2 herkende mijn man de songtekst, en zoekend op Kansas kwam ik bij jouw profiel, en dat leek met alle Engelse teksten wel goed aan te sluiten bij hint 1!
De datum bij hint 2 kon ik dan niet plaatsen, je hebt je dat jaar wel aangemeld, maar niet op die dag?

Hint 1 slaat op mijn favoriete spelletje :j De zin die eruit moet komen is "As an awoken huntress, it is my destiny to serve the vanguard and protect the people of the last city", dat slaat op Destiny 2 :D
De tweede hint slaat op Supernatural, mijn favoriete show! Het liedje is hét volkslied van het Supernatural fandom, de datum is de dag dat de pilot uitkwam en Scooby-Doo is een referentie naar een aflevering, Scooby-natural waarbij de karakters in een Scooby-Doo aflevering terecht komen :P
De derde hint slaat op Odin, het veulen van mijn vorige verzorgpaard :D

Dat verklaart een hoop, maar die was wel heel lastig geweest om te vinden voor mij zonder dat liedje, want ben helemaal niet thuis in die games/series. :+
Hint 3 had ik inderdaad ondertussen ook gevonden, dus daarmee had ik je dan wel kunnen vinden ook nog.

Maar echt super bedankt voor het mooie pakket, ik ben er heel erg blij mee!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:56

Mooi zo! :D

Het was met wat googlen en zoeken wel goed te vinden geloof ik, als je in het topic op Destiny zou zoeken ben ik de enige die tevoorschijn komt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:04

En wat had ik met deze woorden moeten doen?
Ik vind het superleuk dag je zoveel moeite hebt gedaan voor de hints, dus ik wil ze graag begrijpen.

Afbeelding

Awoken en city had ik inderdaad dan wel weer gevonden. Maar omdat ik woorden miste in de zin, kon Google m helaas ook niet gevonden krijgen/koppelen aan Destiny.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:17

Adamootje schreef:
Banyu schreef:
Pff, Inmiddels de gehele lijst uitgeprint met wie er allemaal mee doet...

MAAR, een wilde gok, nu ik op de lijst keek...
Aaangezien de quote; "The negative is the equivalent of the composer’s score, and the print the performance.", van Ansel Adams is.

Ga ik de gok nemen, Adamootje ben jij mijn SSS?

Zo niet, dan kan ik jou iniedergeval van de lijst strepen! ;-)

Helaas, ik ben niet jouw Santa!

Wat waren de hints?

Ben je de mijne dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:21

Apple schreef:
Ja hoor, keurig voor 16:00u :D

15:59 :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:42

haike schreef:
En wat had ik met deze woorden moeten doen?
Ik vind het superleuk dag je zoveel moeite hebt gedaan voor de hints, dus ik wil ze graag begrijpen.

[ [url=m/ufTHMV.png]Afbeelding[/url] ]

Awoken en city had ik inderdaad dan wel weer gevonden. Maar omdat ik woorden miste in de zin, kon Google m helaas ook niet gevonden krijgen/koppelen aan Destiny.

Dit zijn anagrammen van paardenrassen :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:05

Ik heb mijn pakket binnen :D

Afbeelding

de kado's

Afbeelding

uitgepakt

Afbeelding

Wat leuk! Dingen voor de tuinvogels :D

Afbeelding

Wat zat er in mijn pakket:
- 2 witte chocoladeletters :9
- 2 dingen voor de tuinvogeltjes +:)+
- een kadobon van Dille&Kamille (en dit is ook gelijk een hint) := . Is een kadokaart ook voor de webshop :D Fijn met die lockdown :))

Verder een kaartje met op de voorkant tulpen in de sneeuw en Prettege Kerstdoagen en Gelukkeg Nij-joar (dat is ook een hint) en nog een opmerking op het kaartje met als cryptische opmerking 'ik ruik lekker'

Daar ga ik nog even op puzzelen hoewel mijn eerste idee Roosjenat is (zuiver op Boktnaam :D )

De kaart in in elk geval Gronings, dus ik zoek een Bokker uit Groningen en Roosjenat komt uit Drenthe. Nog even verder puzzelen dus :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:52

Roosch schreef:
Ben je de mijne dan? :D

Nee, sorry! :o Ik heb ook geen zwarte dieren, maar wel zwarte sokken. :j
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 19-12-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:54

@ Jolien87; oh damn, dat is niet fijn zeg, helemaal zo voor de feestdagen! Knuff, ik hoop dat het bij snotterig en kuchen blijft….

@ Geerte, sorry, ik ben niet jou Santa....

Want:

ryukapple schreef:
Op basis van de laatste hint Tancreda4 ben jij mijn santa? Jij komt uit zuid holland en hebt een kat en twee paarden (vossen)?

Jaaaa, ik ben jou Santa! Idd verwijzing naar mijn twee vossen, en de blauwe maan een verwijzing naar het maanoog van mijn grote vos (mijn kleine heeft er ook een, maar die is niet zo zichtbaar). Ik wilde een nog duidelijkere maanoog foto in mijn profiel zetten, maar die had ik niet zo snel paraat := Ik had eventueel nog een hint achter de hand voor als je er niet uit zou komen, maar je had het al door gelukkig! Hopelijk ben je blij met je pakket :)

----

Ondertussen mijn eigen Santa zoektocht....

@xZiva_ dus niet mijn Santa.... Dus de zoektocht gaat verder. Zie ik de hint via het beheer:

Citaat:
@Tancreda4, zat er maar een coördinaat in de puzzel? Opzich kun je de locatie met dit ene coördinaat vinden als je een andere manier van zoeken gebruikt. Weet je zeker dat je alle hints hebt gevonden?

Ohhh, ik kreeg het benauwd, heb ik zomaar wat over het hoofd gezien! Ik ben net gelijk weer op zoek gegaan; alle kadootjes ondersteboven, hooi 3x doorzocht, alle kussens van de bank (daar zat ik toen het dingetje open ging, misschien er toen uitgevallen??). Ik had echt maar 1 papiertje gezien. Dacht ik dan.... Nu vond ik ook maar weer één papiertje terug, dus doorzoeken naar een tweede papiertje.... Tot ik er nog eens op stuitte en opeens opviel dat hier heel wat anders op stond dat het papiertje die ik bij het uitpakken had gevonden.... Dit was dus de tweede, maar omdat ik nu ook maar 1 vond dacht ik dacht ik dat het die eerste was die ik al had gezien. Niet dus :') :o Verder ben ik niet blont of chaotisch hoor :o :') :')

Ik had met mijn oude manier van moeilijk doen al best wat bokkers weggestreept en hield ik wat bokkers over met onbekende/ nog niet door mij uitgevogelde woonplaats. Daar stond mijn Santa ook nog bij blijkbaar, die stond al op mijn verdachtenlijstje vanwege dezelfde redenering als dat ik xZiva_ verdacht vond; vanwege het hebben van 2 pony's (vanwege de 2 poezen als hint). De tweede coördinaat erbij maakte het makkelijker; ik kwam niet bij een woonplaats uit maar bij het GelreDome. Toen kwam er direct een naam in mijn hoofd op, en door even te googlen wie er vooral in het GelreDome speelt, werd die gedachte bevestigd:

Capopjekop ben jij mijn Santa? *\o/* *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:14

Ik vind het toch mooi om te zien dat het befaamde inpakfolie van de Action bij veel pakketten naar voren komt. Wat een drama om mee in te pakken, zeg. :')

Inmiddels is de testuitslag van de GGD binnen en die was ook positief. Wij zitten de feestdagen dus met zijn tweetjes. Aangezien we hier in huis niet apart van elkaar kunnen, kan mijn vriend zich in het meest gunstige geval pas de 31e laten testen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:14

rockwitch schreef:

Ja, sorry :(:)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:15

Tancreda4 schreef:
ryukapple schreef:

Jaaaa, ik ben jou Santa! Idd verwijzing naar mijn twee vossen, en de blauwe maan een verwijzing naar het maanoog van mijn grote vos (mijn kleine heeft er ook een, maar die is niet zo zichtbaar). Ik wilde een nog duidelijkere maanoog foto in mijn profiel zetten, maar die had ik niet zo snel paraat := Ik had eventueel nog een hint achter de hand voor als je er niet uit zou komen, maar je had het al door gelukkig! Hopelijk ben je blij met je pakket :)

Ja echt superblij alles viel echt heel goed in de smaak! Nogmaals bedankt voor het mooie pakket. Kookboek ook al even doorgebladerd zoveel recepten waar ik nog nooit van gehoord heb. Echt al zin om volgend jaar vanalles hieruit uit te testen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:16

Strekte met de quarantaine en beterschap :(:)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:18

Sorry Santa, ik ben nog steeds bezig.

Hint 1: Onze gebruikersnamen hebben 1 letter met elkaar gemeen.
Dan hou ik nog 10 santa's over.

Hint 2: De muts is inderdaad hand gemaakt.
Toen ben ik gaan kijken naar santa's die vermeld hebben creatief te zijn of ooit iets zelfgemaakt in een pakket hebben gedaan. Of die niks vermeld hebben over creativiteit.
Hierna nog 6 santa's.

Hint 3: Bij mij thuis is 1 dier per mens.
En toen ging het mis. -O- Alle santa's die nog op het lijstje staan hebben allemaal meerdere dieren dan mensen thuis.. Ik puzzel nog steeds verder.
Zou het verschil misschien zitten aan bijvoorbeeld een paard aan huis of op pensionstal ?

Offff ik denk te moeilijk en ik kijk ergens enorm overheen. :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:23

Tancreda4 schreef:
@ Jolien87; oh damn, dat is niet fijn zeg, helemaal zo voor de feestdagen! Knuff, ik hoop dat het bij snotterig en kuchen blijft….

@ Geerte, sorry, ik ben niet jou Santa....

Want:

ryukapple schreef:

----

Ondertussen mijn eigen Santa zoektocht....

@xZiva_ dus niet mijn Santa.... Dus de zoektocht gaat verder. Zie ik de hint via het beheer:

Citaat:
@Tancreda4, zat er maar een coördinaat in de puzzel? Opzich kun je de locatie met dit ene coördinaat vinden als je een andere manier van zoeken gebruikt. Weet je zeker dat je alle hints hebt gevonden?

Ohhh, ik kreeg het benauwd, heb ik zomaar wat over het hoofd gezien! Ik ben net gelijk weer op zoek gegaan; alle kadootjes ondersteboven, hooi 3x doorzocht, alle kussens van de bank (daar zat ik toen het dingetje open ging, misschien er toen uitgevallen??). Ik had echt maar 1 papiertje gezien. Dacht ik dan.... Nu vond ik ook maar weer één papiertje terug, dus doorzoeken naar een tweede papiertje.... Tot ik er nog eens op stuitte en opeens opviel dat hier heel wat anders op stond dat het papiertje die ik bij het uitpakken had gevonden.... Dit was dus de tweede, maar omdat ik nu ook maar 1 vond dacht ik dacht ik dat het die eerste was die ik al had gezien. Niet dus :') :o Verder ben ik niet blont of chaotisch hoor :o :') :')

Ik had met mijn oude manier van moeilijk doen al best wat bokkers weggestreept en hield ik wat bokkers over met onbekende/ nog niet door mij uitgevogelde woonplaats. Daar stond mijn Santa ook nog bij blijkbaar, die stond al op mijn verdachtenlijstje vanwege dezelfde redenering als dat ik xZiva_ verdacht vond; vanwege het hebben van 2 pony's (vanwege de 2 poezen als hint). De tweede coördinaat erbij maakte het makkelijker; ik kwam niet bij een woonplaats uit maar bij het GelreDome. Toen kwam er direct een naam in mijn hoofd op, en door even te googlen wie er vooral in het GelreDome speelt, werd die gedachte bevestigd:

Capopjekop ben jij mijn Santa? *\o/* *\o/*

Yes betrapt!
Ik had ook nog een extra hint in het boek geschreven bij de boekenlegger. Nr 6 op de lijst ben ik. En het Gelredome is normaliter mijn 2e huis.

De katten en roze zijn geen hints zoals jij dacht dat ze waren. Ik heb ze namelijk met de 3Dprinter gemaakt. De grote kat is een houder voor je telefoon.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:26

Ik heb inmiddels versterking van iemand die haar roeping gemist heeft en eigenlijk bij de fbi had moeten werken. (Waarvoor dank! <3 <3 )

In plaats daarvan heeft ze me geholpen en we komen er zelfs na een uitgebreide handschriftanalyse van haar zijde niet uit. :')

Ik gok nog een keer en dan geef ik het op, dan heb ik meer hints nodig.. Dan ook gelijk de vraag of je helemaal geen paardachtigs hebt of geen paard maar wel een pony.

Dees, ben jij mijn santa?