Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:25

En bovendien hield daarom zich echt niemand aan die regel. Zelfs ik heb een keer mijn ouders op bezoek gehad. Zelfde geldt voor mijn vriendin die echt heel erg streng is.
Verder heb ik me er echt beter aan gehouden dan de meesten: gisteren voor het eerst weer mijn beste 2 vrienden gezien, met wie we altijd met ons drieën afspraken. Vriendin durfde eerder ook niet met 3 buiten te lopen uit angst voor boetes.
Ik verbaas me vaak wel over de foto's die ik op Social media langs krijg. Groepsfoto's. Twee vriendinnen samen op de bank. Dan denk ik: dat je het doet is al niet de bedoeling en tot daar aan toe, maar waarom deel je dat dan ook nog?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:44

nynke55 schreef:
Nou, dat inderdaad. Hoewel ik Tienus nog wel enigzins begrijp, is het niet handig om dit hier neer te zetten. Je bent toch geneigd om het te proberen. Dan heb je of dus een boel mensen die voordringen, of mensen die straks geweigerd worden bij de vaccinatielocatie. Alsof het systeem nu al niet een puinhoop is.

Nee hoor; niet in het mínst.
Is gewoon a-sociaal. Niet meer, niet minder.

tienus63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:58

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:12

En terecht. Eerst daling in de cijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:23

Geen verrassing idd..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:24

Helemaal mee eens. De versoepelingen van 28 april waren al niet eens te verklaren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:38

Flikker die routekaart toch overboord. Dat hele routekaart gebeuren heeft toch geen zin een virus laat zich niet sturen. Zeg tegen het volk dat je het per 2 weken bekijkt en dan , als het kan, aanpast. Mensen worden alleen maar wanhopig van dit soort niet waar te maken beloftes.

Hoewel ik het wel had verwacht (nog erger eigenlijk want ik dacht dat alles weer dicht zou gaan) baal ik er wel van. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:40

Ik vooral van de binnensporten. Mijn dochter turnt al vanaf december niet meer. Ze verlangt er weer erg naar. Maar wel begrijpelijk allemaal gezien de cijfers.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:45

Mijn sportschool kondigde gister ook al aan dat het vanaf 11 mei weer allemaal mag. Ik blij want mis mijn spinning lessen en mijn gewone trainingen.

Nou mooi niet dus -O- -O-

Gelukkig kunnen we nog wel buiten wat doen en mocht het helemaal uit de hand lopen en alles gaat weer dicht kan ik nog op mijn werk sporten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:07

Cowgirl schreef:
Flikker die routekaart toch overboord. Dat hele routekaart gebeuren heeft toch geen zin een virus laat zich niet sturen. Zeg tegen het volk dat je het per 2 weken bekijkt en dan , als het kan, aanpast. Mensen worden alleen maar wanhopig van dit soort niet waar te maken beloftes.

Hoewel ik het wel had verwacht (nog erger eigenlijk want ik dacht dat alles weer dicht zou gaan) baal ik er wel van. -O-

En dan klagen mensen weer over gebrek aan perspectief. Het is echt gewoon nooit goed -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:17

Ik vind het wel slecht ze sportinstellingen Onder bepaalde voorwaarden niet open laten gaan.

Blijf het zeggen dat dit juist nu zo belangrijk is voor mensen. Het is goed voor je om te sporten en ook om enigszins zo onder de mensen te zijn. Eenzaamheid en depressies zijn nog altijd hoog en daar moet ook aan gedacht worden!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:22

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:00

secricible schreef:
Cowgirl schreef:

En dan klagen mensen weer over gebrek aan perspectief. Het is echt gewoon nooit goed -O-

Perspectief hebben we nooit gehad sinds de uitbraak.
Het is idd nooit goed het is alleen maar klote |o

Nu hebben ze het over versoepelingen op 18 mei.....dream on :z :z
Sportscholen niet open en wel songvestival snap ik ook niet.
Maar ik geloof dat ik op dit moment helemaal niks meer snap van al die 'regels' #)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:27

Geen workshop dus...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:30

Ja dat song vestival...
Het kan mij ook gestolen worden.

Maar al dat kromme gedoe van dit niet/dat wel komt iedereen toch de strot uit!?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:49

nynke55 schreef:
Geen workshop dus...

-O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:06

Nog steeds niet sporten. -O-

Mijn lijf begint wel te protesteren. En thuis sporten is echt heel vervelend (en warm).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:20

Ik baal ontzettend dat er geen versoepeling komen voor de sportschool -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:25

Popstra schreef:
Ja dat song vestival...
Het kan mij ook gestolen worden.

Maar al dat kromme gedoe van dit niet/dat wel komt iedereen toch de strot uit!?

Oh joh, daar word je toch al een jaar gestoord van? Alle logica is zoek. En er word oo een hele dieptrieste manier aan voortrekken gedaan, als het maar geld oplevert. O.a topsport, songfestival, etc. Maar het gewone simpele klootjesvolk blijft nog maar even lekker thuis simpel zitten zijn. Zum kotzen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:01

Niet sporten maar wel naar het songfestival

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:50

Ja of massaal kunnen gaan shoppen BINNEN!
Zoals vandaag het geval was.
Zo druk dat wegen richting centrums werden afgesloten.
Mensen zijn echt koekoek!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:06

Palmera schreef:
En er word oo een hele dieptrieste manier aan voortrekken gedaan, als het maar geld oplevert.

Het is een wellicht voor velen verrassende confrontatie met het ééuwenoude feit dat we sheeple zjn. Dat een land slechts een grens is om een door de regenten te exploiteren bevolking.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:09

Wij krijgen nu ook van die vreemde constructies. Home office is nog plicht maar terrassen zijn open (4 mensen) en daarnaast zijn groepen van 10 mensen binnen en buiten ook gewoon toegestaan. Nu krijg je dus dat mensen wel weer gewoon na het werk samen wat gaan drinken na de home-office omdat ze niet bij elkaar in kantoor kunnen zitten. Ik heb ook collega‘s die af en toe samen in een groepje in een chalet gaan zitten home-officen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:27

Als we het echt de kop in willen drukken moeten we voor 3 weken eten inslaan en ons in huis opsluiten.
Kun je dan thuiswerken, prima. Kun je dat niet, pech.

Alles dicht maar dan ook echt alles dicht. Dus ook geen supermarkt open grenzen dicht, vliegveld dicht (ook geen vracht)
Noodhulp is denk ik het enige wat open kan blijven dan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:52

Cowgirl schreef:
Als we het echt de kop in willen drukken moeten we voor 3 weken eten inslaan en ons in huis opsluiten.
Kun je dan thuiswerken, prima. Kun je dat niet, pech.

Alles dicht maar dan ook echt alles dicht. Dus ook geen supermarkt open grenzen dicht, vliegveld dicht (ook geen vracht)
Noodhulp is denk ik het enige wat open kan blijven dan.

Dat zou voor zoveel meer schade zorgen dan de pandemie zelf.. Het middel hoeft niet erger te zijn dan de kwaal.