Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:19

Maar als je het accepteert, dan betaal je toch ook automatisch direct?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:23

Ze is de verkoper.

Klopt hoor Karin :j Fijn dat de jas gewoon voor je vraagprijs is verkocht!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:24

Als je een bod accepteert van een bieder moet deze daarna nog betalen idd. Het is net als op marktplaats is mijn ervaring: vele bieders betalen uiteindelijk toch niet. Dus als het dan verkocht is aan iemand anders; weg is pech!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:40

Dank, dan is het duidelijk!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:21

Dus als ik het goed begrijp, kan iemand anders het item ook kopen als ik het bod accepteer van een bieder?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:23

Klopt idd. Het artikel blijft beschikbaar voor iedereen tot het daadwerkelijk betaald is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:30

Tenzij je het reserveert voor de bieder :)

Ik had van de week nog boekjes er op gezet, vroeg er 8 euro voor. Twee mensen die een 5 euro bod deden. Ik nog aan allebei ene bod van 7 euro teruggedaan om aan te geven dat 5 euro hem echt niet ging worden. En volgende ochtend was hij aan een ander verkocht gewoon voor 8 euro.

Tja pech hoor voor die eerste 2, dan moet je maar gewoon kopen en niet gaan miepen over de prijs :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:43

Ik heb al meerdere keren mensen gehad die dan teleurgesteld waren en soms zelfs boos dat ik niet had gereserveerd. Dan zeg ik ook dat dat het risico van bieden is. Blijkbaar was het toch een eerlijke prijs en jij nam het risico van koopjes jagen. Joe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:50

Ja dat heb ik ook wel gehad. Tja jammer, ik reserveer zelden of nooit meer want heb daar teveel slechte ervaringen mee. En zeker als iets nog maar net er op staat is de kans gewoon groot dat er iemand toehapt gewoon voor de vraagprijs, die was ook gewoon fair dus tja :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:51

Hoe doe je dat met reserveren? Weinig ervaring, dat hoor je wel ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:52

Er zit ergens een knop, moet je even zoeken ;)

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:54

Het is wel erg jammer als je een bundel wil kopen. Dan zijn de spullen ook niet gereserveerd en als de verkoper niet snel reageer kun je pech hebben dat de bundel niet meer compleet is. Dat had ik gisteravond nog. Echt zo jammer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:59

Ja daar baal ik ook altijd van... er zou een soort knop geactiveerd moeten kunnen worden waarbij je aan kan geven een bundel te willen, gewoon voor de vraagprijs, en dat het dan even gereserveerd wordt. Want als verkoper verkoop je natuurlijk ook liever in een bundel...

Ik heb nu dat als ik iets echt graag wil, ik het gewoon maar snel koop. En dan de verkoper een berichtje stuur dat ik zus-en-zo er ook wel graag bij zou willen hebben. Dan kan verkoper altijd nog de eerste aankoop annuleren en een bundel er van maken. Wel jammer van het extra gedoe...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:42

PSvanLot schreef:
Dus als ik het goed begrijp, kan iemand anders het item ook kopen als ik het bod accepteer van een bieder?

Ja want als die bieder nou net aan sporten is, en komt ander dan kan ie verkocht worden voor ander prijs.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:57

tita schreef:
PSvanLot schreef:

Ja want als die bieder nou net aan sporten is, en komt ander dan kan ie verkocht worden voor ander prijs.

Ja voor een andere prijs idd, maar niet voor de prijs die een ander geboden had en die geaccepteerd is toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:00

PSvanLot schreef:
Ja voor een andere prijs idd, maar niet voor de prijs die een ander geboden had en die geaccepteerd is toch?

Klopt, de lagere prijs is alleen voor degene die biedt.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:01

Hier voor het eerst een lege doos gehad, ben benieuwd hoe de verkoper/ vinted hiermee om gaat. In al die keren nog nooit gehad :(

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:29

Justme_Lisaa schreef:
Hier voor het eerst een lege doos gehad, ben benieuwd hoe de verkoper/ vinted hiermee om gaat. In al die keren nog nooit gehad :(

Heb het bij vinted neergelegd, verkoper wil m’n geld niet teruggegeven omdat het probleem niet bij haar ligt..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:28

Als een pakje verloren gaat, krijgt de verkoper dan ook vergoed?

Ik dacht van wel, heb nu een pakje die verloren is, ik als koper, kreeg al alles terug, de verkoper beweert niets te krijgen en blijft me maar bestoken met vragen, terwijl ik behoorlijk zeker ben dat ik als verkoper ooit, mijn geld kreeg bij een verstuurd pakje die verloren gegaan was, maar nu twijfel ik?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:40

Ik heb dit zowel als koper als als verkoper meegemaakt, je krijgt beide je geld.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:18

Afbeelding
Hier mooie nette spijkerbroek binnen.. als nieuw 8 euro :) deze week komt er nog wel wat binnen ook heel veel verkocht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:57

Super hoor +:)+

Ik kreeg een broekje binnen met vergaan elastiek....zucht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:59

PSvanLot schreef:

Ja.

Ik zette er van de week iets op voor 35 euro. Kreeg 1 iemand die 25 bood binnen een kwartier. Ik wees het bod af en zette het naar 30.

En prompt kocht iemand het voor de vraagprijs :')

Ik nog heel droog: “Oeps, iemand was sneller!”

Het heeft net een kwartier op Vinted gestaan en weg was het :))

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:24

pmarena schreef:
Ik kreeg een broekje binnen met vergaan elastiek....zucht.

Alweer pech bij jou. Nog iets van de verkoper van het jasje gehoord?

Ik had me voorgenomen na een paar mindere ervaringen om voorlopig niets meer via Vinted te kopen. Toch gezwicht, krijg ik weer een bloesje dat aalmoes voorkant flink gepild is en als heel goed te koop stond -O- .
De verkoper, ohh heb ik niet gezien, ook niet op de foto’s. Ik ook niet anders had ik het niet gekocht…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:43

He balen weer zeg...... en je kan er gewoon niks mee als de verkoper geen zin heeft om je schadeloos te stellen... -O-

Ik heb het jasje teruggestuurd. Op mijn kosten dus....het ligt nu voor verkoper klaar om af te halen. Ben benieuwd of er verder nog gezeur van komt of dat het er bij blijft dat ik mijn retourkosten kwijt ben -O-

Het blijft maar een oneerlijke gang van zaken op deze manier.

Gelukkig ook veel mazzeltjes gehad hoor :j Maar het is altijd balen als je je een beetje bedonderd voelt....ook al doen verkopers het niet expres. Maarja ze komen ook niet met een echt faire oplossing....

Wel weer een superleuk jasje voor die kleine binnengekregen. En een leuk T-shirt voor man.
Zelf inmiddels ook geslaagd voor wat heerlijk zachte hydrofiel kleding +:)+

En ik heb het zachte spijkerbroekje gevonden dat die kleine al sinds maat 98 draagt... nu wordt inmiddels maat 128 wat kort en dat was de grootste maat die ik in had gekocht toen deze broeken een paar jaar geleden enorm in de aanbieding waren. Zag hem nu in maat 134 op Vinted dus blij! Hopelijk gaat het goed met verzenden enzo :=