Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Daarna mogen restaurants weer verder met afhalen en bezorgen. In de regio worden ze met afhalen steeds creatiever, inclusief pannekoeken en complete drie gangen menus.wel verkoop geen kans op besmettingen. Paar zijn er zelfs maaltijdservice begonnen voor ouderen inclusief weekmenus voor aardig betaalbare prijzen. Helaas ivm allergie mag ik ze niet hebben maar dat is best balen, lekkere hapjes hoor
Needje schreef:karuna schreef:Supermarkt hier in de regio gaat vanavond al om 2000 dicht. Om drankverkoop te voorkomen en om hun verantwoordelijkheid te nemen, zo hoort het
Ja want drank kopen voor 20:00 doet niemand...
Needje schreef:MyWishMax schreef:Ja, ik zie van de horeca zelf dus ook oproepen om een laatste borrel te komen nemen vanmiddag/vanavond voordat ze weer dicht gaan. Eigenlijk best gevaarlijk. Mijn ouders zouden vandaag ergens gaan eten voor vaders verjaardag, maar die hebben dat afgezegd omdat ze denken dat er redelijk wat mensen vandaag nog ergens gaan eten, omdat het de laatste keer is. Moeilijk, omdat de plek waar zij heen zouden gaan echt heel goed de richtlijnen volgde en zelfs nog meer maatregelen had genomen. Dat die moet sluiten is echt heel sneu. Maar goed, dat is met alles, degene die zich keurig aan alles houden hebben last van degene die dat niet doen
En waarom gaan ze dan niet? Er is niets veranderd verder dus bij de restaurants is er nog steeds een max aantal bezoekers en moet er afstand gehouden worden.
Dat meer mensen vandaag nog ergens uit eten gaan zeg niet dat er nu ineens regels overtreden worden?!?!
secricible schreef:ik kan me wel voorstellen dat als je normaal voor een woensdag kiest, een dag dat er normaal echt geen reet te doen is in de horeca en je daarmee dus nog extra veiligheid hebt tov van de minimale eisen je nu even vriendelijk bedankt om te gaan omdat de kans groot is dat het restaurant nu gewoon wel zo vol zit als mag.
Needje schreef:Maar ook als ie vol zit zou het nog geen probleem horen te zijn gezien de eerdere regels.
Daarbij geeft ze zelf aan dat dat restaurant het prima voor elkaar heeft.
Dan hoef je niet te zeggen dat anderen het voor hun verpesten. Hier kiezen ze nu zelf voor om niet te gaan.
Ninx schreef:Door niets aan de oorzaak te doen en alleen maar binnen te gaan zitten afwachten los je niets op......
nynke55 schreef:Dan maar beter de hele drankverkoop stoppen, allemaal aan de limonade! Ik denk dat je daar heel veel mensen blij mee maakt...
Tancreda4 schreef:Blijkbaar heb ik onder een steen geleefd. Ik dacht dat je alrijd de hele dag drank kon halen. Kom er nu pas achter dat dat alleen na 20:00 uur kon....
Zo leer je elke dag weer iets
xRoossie95 schreef:Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar![]()
Heb ook van de wedstrijd van zondag nog geen annuleringsmail ontvangen.
Lolaliza schreef:Ik heb wel al heel veel feestje thuis zien passeren in de instagram stories inc drank ,dans en zelfs dj![]()
Tijdens de lockdown heb ik daar zelfs een mailtje naar de politie voor gedaan dat er in de avond een privéfeestje zou zijn incl de foto's van 30 flessen sterke drank op het aanrecht ,de ballonnen
Ik kreeg een mailtje terug dat als mensen hun verjaardag willen vieren in hun gezin dat dat zeker mocht..ja duhhh een alleenstaande 22 jarige
Cer schreef:Lolaliza schreef:Ik heb wel al heel veel feestje thuis zien passeren in de instagram stories inc drank ,dans en zelfs dj![]()
Tijdens de lockdown heb ik daar zelfs een mailtje naar de politie voor gedaan dat er in de avond een privéfeestje zou zijn incl de foto's van 30 flessen sterke drank op het aanrecht ,de ballonnen
Ik kreeg een mailtje terug dat als mensen hun verjaardag willen vieren in hun gezin dat dat zeker mocht..ja duhhh een alleenstaande 22 jarige
Oh, dat heb ik niet gezien..
Overigens... dan een mail naar de politie... dat vind ik dan wel een dingetje hoor. Kun je die mensen dan niet gewoon vermijden?
Ik snap dat mensen zich aan de regels moeten houden, maar om situaties achter de voordeur te gaan snitchen, terwijl je weet dat ze achter de voordeur alleen bij ernstige overlast mogen binnenkomen...