Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:03

ik kan me wel voorstellen dat als je normaal voor een woensdag kiest, een dag dat er normaal echt geen reet te doen is in de horeca en je daarmee dus nog extra veiligheid hebt tov van de minimale eisen je nu even vriendelijk bedankt om te gaan omdat de kans groot is dat het restaurant nu gewoon wel zo vol zit als mag.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:06

Maar ook als ie vol zit zou het nog geen probleem horen te zijn gezien de eerdere regels.
Daarbij geeft ze zelf aan dat dat restaurant het prima voor elkaar heeft.
Dan hoef je niet te zeggen dat anderen het voor hun verpesten. Hier kiezen ze nu zelf voor om niet te gaan.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:31

Needje schreef:
karuna schreef:
Supermarkt hier in de regio gaat vanavond al om 2000 dicht. Om drankverkoop te voorkomen en om hun verantwoordelijkheid te nemen, zo hoort het :j

Ja want drank kopen voor 20:00 doet niemand... }:0

:') _/-\o_

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:32

karuna schreef:
Daarna mogen restaurants weer verder met afhalen en bezorgen. In de regio worden ze met afhalen steeds creatiever, inclusief pannekoeken en complete drie gangen menus. :j wel verkoop geen kans op besmettingen. Paar zijn er zelfs maaltijdservice begonnen voor ouderen inclusief weekmenus voor aardig betaalbare prijzen. Helaas ivm allergie mag ik ze niet hebben maar dat is best balen, lekkere hapjes hoor :Y)

Tenzij er toch virus overleefd op gladde oppervlakten, plastiek zakjes en bankbiljetten :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:37

Oh, ik zie in de banner bij dit topic dat je een zelftest kunt bestellen.. die is ook niet duur..

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:38

Needje schreef:
karuna schreef:
Supermarkt hier in de regio gaat vanavond al om 2000 dicht. Om drankverkoop te voorkomen en om hun verantwoordelijkheid te nemen, zo hoort het :j

Ja want drank kopen voor 20:00 doet niemand... }:0

Jaa dat dus :') Plus de spreiding van aantal mensen in de supermarkten verklein je door de openingstijden korter te maken, ik ga meestal juist aan het einde van de avond nog even gauw omdat het dan zo lekker rustig is (en veel stickers :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:40

Bij ons hebben ze bij 1 ah idd sinds corona juist de openingstijden verruimd voor meer spreiding..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:42

Dan maar beter de hele drankverkoop stoppen, allemaal aan de limonade! Ik denk dat je daar heel veel mensen blij mee maakt... ~~}>

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:48

Needje schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, ik zie van de horeca zelf dus ook oproepen om een laatste borrel te komen nemen vanmiddag/vanavond voordat ze weer dicht gaan. Eigenlijk best gevaarlijk. Mijn ouders zouden vandaag ergens gaan eten voor vaders verjaardag, maar die hebben dat afgezegd omdat ze denken dat er redelijk wat mensen vandaag nog ergens gaan eten, omdat het de laatste keer is. Moeilijk, omdat de plek waar zij heen zouden gaan echt heel goed de richtlijnen volgde en zelfs nog meer maatregelen had genomen. Dat die moet sluiten is echt heel sneu. Maar goed, dat is met alles, degene die zich keurig aan alles houden hebben last van degene die dat niet doen

En waarom gaan ze dan niet? Er is niets veranderd verder dus bij de restaurants is er nog steeds een max aantal bezoekers en moet er afstand gehouden worden.
Dat meer mensen vandaag nog ergens uit eten gaan zeg niet dat er nu ineens regels overtreden worden?!?!

Omdat ze zich daar niet goed bij voelen? Het zegt ook niet dat het niet gebeurt. Normaal is een woensdag erg rustig en konden zij als enige in een deel van het restaurant zitten. Nu het voller is zijn ze niet de enige in dat deel en dat willen ze dus niet.

Waarom moet dat verdedigd worden en moet je zo aanvallend beginnen?!?!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:48

nynke55 schreef:
Dan maar beter de hele drankverkoop stoppen, allemaal aan de limonade! Ik denk dat je daar heel veel mensen blij mee maakt... ~~}>

Dan krijgen we een limonadetekort -O- :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:49

secricible schreef:
ik kan me wel voorstellen dat als je normaal voor een woensdag kiest, een dag dat er normaal echt geen reet te doen is in de horeca en je daarmee dus nog extra veiligheid hebt tov van de minimale eisen je nu even vriendelijk bedankt om te gaan omdat de kans groot is dat het restaurant nu gewoon wel zo vol zit als mag.

Dit dus inderdaad :+

Needje schreef:
Maar ook als ie vol zit zou het nog geen probleem horen te zijn gezien de eerdere regels.
Daarbij geeft ze zelf aan dat dat restaurant het prima voor elkaar heeft.
Dan hoef je niet te zeggen dat anderen het voor hun verpesten. Hier kiezen ze nu zelf voor om niet te gaan.

Dat ging niet over mijn ouders, maar juist over het restaurant. Mijn ouders voelen zich niet fijn, dat mag. Maar dat restaurant houdt zich gewoon keurig aan de maatregelen, maar die hebben last van anderen die zich niet overal aan houden. Niet eens alleen horeca, maar iedereen die zich niet netjes aan alles houden.

Als je gewoon leest zie je dat ik het sneu vind voor het restaurant. Niet voor mijn ouders hoor, die blijven nu thuis en zijn extra voorzichtig zodat ze straks wel gewoon weer kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-10-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:50

nynke55 schreef:

Kraantjeswater ..nog beter !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:01

Blijkbaar heb ik onder een steen geleefd. Ik dacht dat je alrijd de hele dag drank kon halen. Kom er nu pas achter dat dat alleen na 20:00 uur kon....

Zo leer je elke dag weer iets }:0

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:05

Ninx schreef:
Door niets aan de oorzaak te doen en alleen maar binnen te gaan zitten afwachten los je niets op......

Tenzij we ineens allemaal experts zijn geworden in het maken van vaccins is dit nu juist precies het enige wat we wel kunnen doen.
"Ga naar huis en blijf daar"... Hoe moeilijk is het?

nynke55 schreef:

De zorg is al overbelast. Moeten ze daar alle alcohol afkickers ook nog bij doen :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:05

Veel mensen komen de kroeg uit en slaan onderweg gewoon nog meer drank in, vooral met de vorige sluitingstijden van de horeca om zo thuis met een groep nog even verder te feesten . Nu mogen er Max drie gasten thuis zijn en kun je om tien uur in de avond niet nog even drank erbij halen. Goede beslissing en ongetwijfeld zullen er nog veel mensen zijn die inslaan en thuis feesten maar je haalt wel weer wat besmettingsbronnen weg . En dronken volk heeft geen besef van anderhalve meter, zelfs na een aantal pilsjes niet meer want zoo gezelligggggg .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 14-10-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:06

Relaxed schreef:
Wat is dit nou voor non-discussie.. Gewoon mondkapje op daar waar je de hemel niet ziet was het toch?

Dit. Gewoon niet moeilijk doen.
Op dat ding. Het is geen 35 graden ofzo. Wat is nou precies het probleem

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:07

Tancreda4 schreef:
Blijkbaar heb ik onder een steen geleefd. Ik dacht dat je alrijd de hele dag drank kon halen. Kom er nu pas achter dat dat alleen na 20:00 uur kon....

Zo leer je elke dag weer iets }:0

:') Ben ik toch nog wat vergeten gisterenavond met boodschappen doen. -O- _O-

Maar misschien hadden wij in dit dorp het geluk dat je na 20.00 nergens meer een winkel hebt die open is (oke, vrijdagavond tot 21.00). Dus na de sluiting van de kroeg kon niemand meer ergens wat halen, behalve bij de eigen zuiphokken en die zijn wel gewoon vol telkens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:08

Er mogen max drie mensen thuis zijn (of althans, 5, als je met met zn 2tjes woont), maar als er geen overlast is, kunnen ze daar niet op controleren..
(niet dat je dat moet willen hoor..) ik vraag me af hoeveel van die thuisfeestjes er geweest zijn eigenlijk.. ik zie op mijn social wel eens een paar mensen een spelletjesavond doen, aan een grote tafel... echt feestende mensen heb ik alleen gezien in bijv restaurants (ja echt? ja echt :j )
Of mensen bij elkaar op een plein buiten.. of aan een statafel buiten bij ..een kroegje idd..

Zuiphokken zijn er in deze regio denk minder..
En ik zou niet goed worden als supers na 20.00 standaard dicht zijn :')
Nu met thuis werken is dat op zich voor mij geen probleem..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:13

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:29

Ik heb wel al heel veel feestje thuis zien passeren in de instagram stories inc drank ,dans en zelfs dj :j
Tijdens de lockdown heb ik daar zelfs een mailtje naar de politie voor gedaan dat er in de avond een privéfeestje zou zijn incl de foto's van 30 flessen sterke drank op het aanrecht ,de ballonnen
Ik kreeg een mailtje terug dat als mensen hun verjaardag willen vieren in hun gezin dat dat zeker mocht :j ..ja duhhh een alleenstaande 22 jarige

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:31

Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar :')

Heb ook van de wedstrijd van zondag nog geen annuleringsmail ontvangen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:38

xRoossie95 schreef:
Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar :')

Heb ook van de wedstrijd van zondag nog geen annuleringsmail ontvangen.

Buiten met 4, binnen met 30 met in achtneming van de afstanden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:39

Lolaliza schreef:
Ik heb wel al heel veel feestje thuis zien passeren in de instagram stories inc drank ,dans en zelfs dj :j
Tijdens de lockdown heb ik daar zelfs een mailtje naar de politie voor gedaan dat er in de avond een privéfeestje zou zijn incl de foto's van 30 flessen sterke drank op het aanrecht ,de ballonnen
Ik kreeg een mailtje terug dat als mensen hun verjaardag willen vieren in hun gezin dat dat zeker mocht :j ..ja duhhh een alleenstaande 22 jarige

Oh, dat heb ik niet gezien..

Overigens... dan een mail naar de politie... dat vind ik dan wel een dingetje hoor. Kun je die mensen dan niet gewoon vermijden?
Ik snap dat mensen zich aan de regels moeten houden, maar om situaties achter de voordeur te gaan snitchen, terwijl je weet dat ze achter de voordeur alleen bij ernstige overlast mogen binnenkomen... -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:46

Cer schreef:
Lolaliza schreef:

Oh, dat heb ik niet gezien..

Overigens... dan een mail naar de politie... dat vind ik dan wel een dingetje hoor. Kun je die mensen dan niet gewoon vermijden?
Ik snap dat mensen zich aan de regels moeten houden, maar om situaties achter de voordeur te gaan snitchen, terwijl je weet dat ze achter de voordeur alleen bij ernstige overlast mogen binnenkomen... -O-

Ik heb er begin van het jaar wel eens over nagedacht toen er bij de buren minimaal 10 mensen zaten zonder afstand, wel in de tuin maar niet eens 50cm afstand. Maar toch vond ik dat wel een enorm ding inderdaad.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:47

Ik zal echt nooit klikken maar dit was echt tijdens de hele strenge lockdown
Toen je echt niemand over de vloer mocht krijgen behalve je eigen huishouden
Ik vond dit echt eeover
Was in Belgie en daar zijn illegale feestje toch echt wel stilgelegd en beboet