Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:45

Ik had eerlijk niet gedacht dat het zo heerlijk zou zijn...
Heb afgelopen vrijdag 19 km gefietst. En omdat ik moet afvallen zal dit alleen maar een stimulans zijn. Dus is de corona crisis nog ergens goed voor...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:15

Ik fietste zopas (voor 12 uur) door het dorp. Twee horeca ondernemers druk bezig tafeltjes te poetsen, peper- en zout stelletjes neer te zetten, kussen neerleggen.
Ik gun het hun zo dat ze open mogen.
Zelf vind ik het terras bij de manege voorlopig voldoende. Ik ga nog niet uit eten of zo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:23

Ik weet niet ... denk dat wij zouden gaan als er veel ruimte is. Wij gaan sowieso best graag uit eten, hier in Spanje is het ook nooit zo duur. Maar doordat Albert nu ziek is, komen we dus nergens, al mag het weer buiten op terrassen.

En hij kookt meestal, ik heb er gewoon een hekel aan als het moet. Nu dus zeven dagen per week, niks thuisbezorgd of afhaal in onze regio en de provinciegrens (5 km verder, is volop) mogen we niet over. Echt zo de pest over in, elke dag weer wat verzinnen. Ik ga nu pizza's maken, lekker makkelijk. Komen net uit het ziekenhuis, met de ambulance, maar moeten wachten op de huisarts voor de uitslag, morgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:29

Ik denk dat het nog wel even duurt voordat hij op een terras stoel kan zitten?

Sterkte. Ik denk aan jullie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:30

Valt me op hoe er nu schrijnende verhalen naar buiten komen over wat patiënten door maken, gemaakt hebben en wat zorg personeel..begrafenis ondernemers enz mee maken..
Echtparen die in het ziekenhuis naast elkaar liggen en komen te overlijden. Een jongen met syndroom van down die graag nog een stukje appeltaart wilde voor hij ging.. jonge mensen die doods bang zijn voor ze aan de beademing moeten...de mensen die eenzaam overlijden...
Echt vreselijk triest allemaal. Het is jammer dat dit altijd zo laat word uit gezonden (Op1) er zouden eens meer mensen dit moeten zien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:37

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:42

Popstra schreef:
Valt me op hoe er nu schrijnende verhalen naar buiten komen over wat patiënten door maken, gemaakt hebben en wat zorg personeel..begrafenis ondernemers enz mee maken..
Echtparen die in het ziekenhuis naast elkaar liggen en komen te overlijden. Een jongen met syndroom van down die graag nog een stukje appeltaart wilde voor hij ging.. jonge mensen die doods bang zijn voor ze aan de beademing moeten...de mensen die eenzaam overlijden...
Echt vreselijk triest allemaal. Het is jammer dat dit altijd zo laat word uit gezonden (Op1) er zouden eens meer mensen dit moeten zien.

In België hadden we al verschillende duidingsprogramma's op een normaal uur die dit ook lieten zien.
Beelden van begrafenisondernemers bijv die de kist moesten dichtnagelen in een covid - eenheid van een rusthuis terwijl er gewoon mensen op 2m afstand in hun bed lagen...
Ook de schrijnende situatie in Italië en Zuid-Amerikaanse landen. Die beelden vergeet je ook niet zo snel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:51

Ik vind dat goed. Juist nu mensen het allemaal weer een beetje ,,normaal,, vinden worden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:22

Baudet vind het vanochtend bij wnl ook wel meevallen. De zwakkeren (gezondheid)in de samenleving waren ‘ maar’ het slachtoffer. Zoiets was zijn strekking.
Alles moest zo snel mogelijk weer normaal worden zei hij.

Kon die kerel wel door het scherm trekken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:30

Popstra schreef:

Dat soort verhalen kijk ik bewustzijn niet. Vind het al triest genoeg allemaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:32

Ik merk ook aan mezelf dat ik het allemaal niet meer op de voet volg. Hoeveel nieuwe gevallen, hoeveel ziekenhuis opnames, hoe dit, hoe dat. Ik doe mijn best in en voor mijn omgeving. Meer kan ik niet doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:36

Popstra schreef:
Ik vind dat goed. Juist nu mensen het allemaal weer een beetje ,,normaal,, vinden worden

Ja en nee van mij hoeft het niet zoals het begin te worden waarin je overal dit soort berichten etc zag. Het moet voldoende van beide kanten belicht worden. Ja het virus kan een vreselijk verloop hebben en dat moet je willen voorkomen Dus moet je, je aanpassen maar het hoeft niet allemaal kwel te zijn wat op tv moet.
Baudet is het andere uiterste ... die roept gewoon om te roepen naar mijn idee.

Wel hoorde ik op de radio het bericht dat je vandaag een kaars kon aan doen voor de slachtoffers van Corona. Dat viel bij mij wel wat verkeerd omdat er heel veel slachtoffers van ziektes zijn waar we ook geen kaars voor aansteken. Maar misschien is dat gewoon omdat ik net iemand verloren ben aan ‘gewoon’ een longontsteking... en hij verdient geen kaars?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:54

Vanavond is die actie maar die staat voor mij voor alle mensen die zijn overleden en niet alleen aan Corona .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

Ik ben niet zo van de klap-kaars-poster acties. Ik zal er dan ook niet aan mee doen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:05

Popstra schreef:

Lekker zo laat blijven uitzenden! Heb je belangstelling dan kijk je direct, of via terug kijken bijv. Hoef dit soort ramp reportages niet rond etenstijd etc.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:09

lenaa_tje schreef:
Popstra schreef:

Ja en nee van mij hoeft het niet zoals het begin te worden waarin je overal dit soort berichten etc zag. Het moet voldoende van beide kanten belicht worden. Ja het virus kan een vreselijk verloop hebben en dat moet je willen voorkomen Dus moet je, je aanpassen maar het hoeft niet allemaal kwel te zijn wat op tv moet.
Baudet is het andere uiterste ... die roept gewoon om te roepen naar mijn idee.

Wel hoorde ik op de radio het bericht dat je vandaag een kaars kon aan doen voor de slachtoffers van Corona. Dat viel bij mij wel wat verkeerd omdat er heel veel slachtoffers van ziektes zijn waar we ook geen kaars voor aansteken. Maar misschien is dat gewoon omdat ik net iemand verloren ben aan ‘gewoon’ een longontsteking... en hij verdient geen kaars?

Waarom heb je een publieke kaars nodig? Ik brand zo vaak 'n kaarsje voor mijn vader, daar heb ik verder geen podium voor nodig. Idiote mediagekte altijd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:16

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:18

Wanneer mensen er troost in vinden vind ik het prima en om dat dan als mediagekte af te doen vind ik niet zo netjes . Je hoeft er niet aan mee te doen maar ook niet belachelijk te maken.
Mooi en indringend verslag Tienus , ook de overlevenden hebben het voor de kiezen gekregen met deze ziekte.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-06-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:18

elnienjo schreef:
Waarom heb je een publieke kaars nodig? Ik brand zo vaak 'n kaarsje voor mijn vader, daar heb ik verder geen podium voor nodig. Idiote mediagekte altijd.

Ik vraag me af waarom je uberhaupt een kaars nodig hebt. Je kunt toch ook aan iemand denken zonder kaars?

Anders gezegd: ik heb er ook helemaal niks mee, maar laat iedereen vooral doen waar ie zich goed bij voelt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:19

Je kan toch ook een kaarsje aansteken voor iedereen die is overleden? Dus dan herdenk je gewoon diegene die jij wil herdenken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:39

Oscar schreef:
elnienjo schreef:

Ik vraag me af waarom je uberhaupt een kaars nodig hebt. Je kunt toch ook aan iemand denken zonder kaars?

Anders gezegd: ik heb er ook helemaal niks mee, maar laat iedereen vooral doen waar ie zich goed bij voelt.

Ook dat natuurlijk.

Ik zou me juist afschuwelijk voelen bij stille tochten of herdenkingen alla MH17. Ben blij dat de massa niet bepaalt wanneer en hoe ik mijn vader herdenk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:44

tienus63 schreef:
Baudet vind het vanochtend bij wnl ook wel meevallen. De zwakkeren (gezondheid)in de samenleving waren ‘ maar’ het slachtoffer. Zoiets was zijn strekking.

Baudet die eerst per se een volledige lockdown wilde? Dus niet alleen een voor intelligente mensen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:53

purny schreef:
Je kan toch ook een kaarsje aansteken voor iedereen die is overleden? Dus dan herdenk je gewoon diegene die jij wil herdenken.

Ohja hoor maar daar is de actie niet voor. De actie is alleen voor de slachtoffers van Corona.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:11

Ik vind het juist goed omdat het voor veel mensen een ver van mijn bed show is dat er verhalen van mensen komen die je buren hadden kunnen zijn bij wijze van. Er zijn nog zo veel mensen die het af doen met dat het maar een griep is. En het was geen sensatie beluste tv
Juist niet.
Anita Witzier gaat een programma maken waar ze patienten in volgt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:15

Tiggs schreef:
tienus63 schreef:

Baudet die eerst per se een volledige lockdown wilde? Dus niet alleen een voor intelligente mensen?

Baudet is af wat mij betreft.