Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:00

ingedebruijn schreef:
Jawel want toen begonnen we met vaccineren. Toen was het even wachten tot alle kwetsbaren gevaccineerd waren.

Er lagen op dat moment dus heel veel mensen in het ziekenhuis. Misschien kun je die vanuit al je verongelijktheid ook nog even een momentje daarbij stil staan. En dat het hoe dan ook fantastisch is dat we in een jaar (1 jaar!) na ontdekking en verspreiding van een dodelijke besmettelijke ziekte al een werkend vaccin hebben. Tel je zegeningen, echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:05

Die ouderen zijn anders evengoed ook lang niet allemaal al gevaccineerd. Een collega heeft komende week de 2e prik.. die is half 60. Dat is toch best een risicoleeftijd.. en die heeft daar niet voor gekozen zo lang te wachten. Eerder was er hier gewoon geen plek.

In januari lagen de ziekenhuizen stampvol en waren we nog lang niet zover met prikken.

Hoe moeilijk is het om nog even door te bijten tot wél iedereen gevaccineerd kan zijn die dat wil?

Ik ben ook toe aan vakantie hoor. Daar niet van.. dat was ik al november 2019. Toen leefde ik naar mijn vakantie van maart 2020. Nou ondertussen nog steeds toe aan vakantie dus. En nee een weekje eigen land en twee weken thuis.. werken voor mij mentaal een stuk minder goed. Maar het is nu eenmaal zo.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:09

Wat een verschil dan blijkbaar per regio. Mn man is halverwege de 40, die heeft zn 2e prik vorige week gehad. Vrienden van me (andere regio) deze week, die zijn halverwege de 30.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:11

Ja het verschilt echt heel erg.. nu is Gelderland geloof ook wel de allertraagste. Maar het is best vervelend als dan iedereen roept "boeiend de 50+ ers zijn al beschermd toch" .. nou nee niet overal nog dus :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:17

Sowieso nu doen alsof alles koek en ei is, vind ik nogal link. Het is gewoon nog te vroeg om los te laten, de vaccinatiegraad is nog niet hoog genieg. In ons ziekenhuis zijn vandaag weer maatregelen getroffen om de boel in goede banen te leiden, in de hoop dat alle geplande vakanties door kunnen gaan. De opnames lopen weer vlot op, en ik gun het die mensen zó om gewoon even wat rust te hebben.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:41

Ik ben 28 en gister de 2e vaccinatie gehad bij ons in de buurt (Meppel) kon je heel snel een afspraak inplannen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 22:01

Dat komt omdat de leeftijdsgroep van 60-65 met AZ ingeënt zou worden en daar 12 weken tussen moet zitten. Gelderland was daarmee een van de laatste provincies die aan de beurt was en daarna viel het midden in de vakantie waardoor huisartsen het over de zomer heen getild hebben. En pas nu kunnen ze ook kiezen voor Pfizer als tweede inenting.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 22:27

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:28

We zijn gisteren naar Oostenrijk gereden. Hebben een heerlijk appartement midden in de bergen. Zondag door naar Italië. Hopelijk komen er geen extra maatregelen voor die tijd, dan hebben we wel een probleempje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:29

Geniet er maar van

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:13

Veel plezier miccamaaike! Ik duim dat alles goed gaat. Neem handgel mee en eigen handdoeken. Gebruik niet de handdroogblazer want die zijn berucht was goed je handen, raak de klinken niet aan op de openbaar toilet en doe handgel op elke keer na plas pauze in de auto.
Dan komt het wel goed en blijf je covid vrij.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:15

miccamaaike schreef:
We zijn gisteren naar Oostenrijk gereden. Hebben een heerlijk appartement midden in de bergen. Zondag door naar Italië. Hopelijk komen er geen extra maatregelen voor die tijd, dan hebben we wel een probleempje.

Heerlijk! Over welke extra maatregelen heb je het dan?

Ik heb net een betaalde antigenen spoedtest aangevraagd, Belgie en Luxemburg zijn we op doorreis, tussenstation Frankrijk geldt nu 24 uur regel, andere dag door naar Spanje, die hanteren 48 uur voor een antigenen test.

Gek eigenlijk wel he, al die verschillende regels per land.

Frankrijk bij volledige vaccinatie 7 dagen en Spanje 14 ... Op de terugweg ben ik gelukkig volledig gevaccineerd.

Gedoe allemaal, maakt de voorpret er niet minder om, maar het is even puzzelen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:30

Wij gaan ook nog even puzzelen of we de eerste week van augustus nog ergens kunnen kamperen met hond of dat we lekker in NL blijven.
Willen graag uittesten hoe de hond kamperen vindt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:58

Kan iemand mij van een snel antwoord voorzien? Ik heb al op reisadvies gekeken, maar vind het toch niet helemaal duidelijk.

Ik breng komende weekend familie met de caravan naar een camping in Duitsland. Ik breng de caravan, koppel af, wens ze fijne vakantie en ga weer terug naar huis. Ik blijf zelf dus niet in Duitsland. Moet ik dan nog aanmelden of testen ofzo? Of is mijn gele boekje voldoende?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:03

Ik begrijp uit de informatie dat als je binnen 24 uur het land weer uit bent, je niet hoeft te testen. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of je je nou wel moet registeren...

Ik weet alleen niet of je gele boekje in Duitsland geaccepteerd wordt, dat is namelijk niet overal zo. Ik zou voor de zekerheid ook de coronacheck app installeren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:03

Citaat:
Heenreis naar en via Duitsland geldig vanaf 18 juli 2021

- Bent u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland of in St. Maarten geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Als u het negatief testresultaat, het (digitaal) vaccinatiebewijs of herstelbewijs upload tijdens het registreren, dan hoeft u niet in quarantaine.
- Laat u zich in Duitsland testen, dan gaat u voor het testen en tot ontvangst van het negatief testresultaat in quarantaine. U kunt een PCR-test of een antigeen sneltest laten afnemen.
- Reizigers die per vliegtuig Duitsland binnenkomen moeten een negatief testresultaat, het (digitaal) vaccinatiebewijs of herstelbewijs vóór vertrek kunnen laten zien.
- Deze regels gelden ook voor kinderen vanaf 6 jaar.
- Doorreizigers en personen die maximaal 24 uur in Duitsland blijven zijn uitgezonderd.
Aruba, Curaçao, Bonaire, Sint-Eustatius en Saba zijn voor Duitsland nog steeds veilige gebieden. Wanneer u niet in Nederland (of een ander risicogebied) uitstapt, zijn er geen inreisbeperkingen.
Lees verder in het reisadvies onder ‘Coronavirus’

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:05

Ze gaan de regels waarschijnlijk vandaag weer aanpassen omdat Nederland hoog risico land wordt. Maar ik weet ook niet wanneer deze nieuwe regels dan ingaan. Ze moeten er nog mee naar buiten treden. Volgens mij zeiden ze op de radio van vanmiddag.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:11

Laura82 schreef:
Ik begrijp uit de informatie dat als je binnen 24 uur het land weer uit bent, je niet hoeft te testen. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of je je nou wel moet registeren...

Ik weet alleen niet of je gele boekje in Duitsland geaccepteerd wordt, dat is namelijk niet overal zo. Ik zou voor de zekerheid ook de coronacheck app installeren.

Dank allemaal.
Ik heb idd dat lijstje gelezen dat Brainless aanhaalt. Ik denk dan, ik hoef niets te doen want ik ben er maar een paar uur. Maar dat wel/niet registreren vind ik dus ook onduidelijk.

Oh ja, coronacheck app, die had ik ook al, helemaal vergeten :')

Nieuwe regels gaan meestal een paar dagen later pas in, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:24

Soms gaan nieuwe regels al middernacht in.. om nog even een instroom van mensen tegen te gaan, hou het dus wel even in de gaten!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:31

Eerst stond er bij Frankrijk als je covid hebt gehad en 1 prik dat er geen herstelbewijs nodig was en sinds vandaag staat het er wel. Balen want heb covid gehad en 1 prik..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:07

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:08

Karin schreef:
Vers van de pers: vanaf a.s. dinsdag gelden er nieuwe inreisbeperkingen vanuit NL naar Duitsland.

https://nos.nl/artikel/2390478-vanaf-di ... -nederland

Maar nog steeds geldt dit niet voor kortdurend bezoek:
Citaat:
De extra maatregelen zouden ook niet gaan gelden voor mensen die naaste familie opzoeken of korter dan 24 uur in Duitsland zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:08

Karin schreef:
Vers van de pers: vanaf a.s. dinsdag gelden er nieuwe inreisbeperkingen vanuit NL naar Duitsland.

https://nos.nl/artikel/2390478-vanaf-di ... -nederland

Maar nog steeds geldt dit niet voor kortdurend bezoek:
Citaat:
De extra maatregelen zouden ook niet gaan gelden voor mensen die naaste familie opzoeken of korter dan 24 uur in Duitsland zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:12

Ik vind die -24hrs regeling altijd zo'n kul argument :D
Hadden we destijds met reizen naar de UK ook.
Alsof je bij minder dan 24u ter plaatse geen mensen kan besmetten of besmet kan raken.

Maar goed, ze kunnen natuurlijk onmogelijk alles en iedereen controleren. Dat begrijp ik ook wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:15

Klopt, dat had ik er nog wel even uit kunnen pikken omdat iemand daarom vroeg. :j

Er gelden wel aanvullende maatregelen, maar die zijn alleen relevant als je langer wilt blijven en niet volledig gevaccineerd bent.