rien10 schreef:Volgens mij wel. Vandaag een update dacht ik.
Ik dacht morgen?
Sterkte Babootje!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Sterkte Babootje!
Mijn vriend is ziek. Het lijkt gelukkig meer op een zware verkoudheid dan corona (veel snotteren, hoofdpijn, hoesten), maar elke keer hij hoest, vind ik het heel erg beangstigend![]()
We zijn jong, dus zelfs mocht het corona zijn, zal het voor ons normaal gezien geen groot probleem worden.
Maar de verhalen die je leest,... Het lijkt toch echt veel erger dan gedacht.
Vandaag in Humo, overgenomen van (VK), wat Volkskrant is denk ik?
MAUD EFFTING
MAANDAG 30 MAART 2020
*knip*
Ann schreef:Wat heftig bovenstaand artikel...
Zijn er hier ook mensen die (extra) medische zaken hebben ingeslagen?
Hier heb ik een paar weken terug een gewone en een oorthermometer besteld en als extra een saturatiemeter om het zuurstofgehalte in het bloed thuis al te kunnen bepalen als er iemand ziek en benauwd wordt.
elnienjo schreef:Ik heb vorige week een saturatiemeter besteld en die zou uiterlijk 2 april binnen moeten zijn.
Zelf heb ik ook de wens om dit in de gaten te kunnen houden.
Ann schreef:Wat heftig bovenstaand artikel...
Zijn er hier ook mensen die (extra) medische zaken hebben ingeslagen?
Hier heb ik een paar weken terug een gewone en een oorthermometer besteld en als extra een saturatiemeter om het zuurstofgehalte in het bloed thuis al te kunnen bepalen als er iemand ziek en benauwd wordt.
Ann schreef:Ik denk dat het een te grijs gebied is? Normaal gesproken heb je met goede en gezonde voeding + voldoende nachtrust geen supplementen nnodig om je weerstand op peil te houden. Een standaard advies zal er daarom waarschijnlijk niet zijn?
LadyMadonna schreef:Sterkte babootjeverschrikkelijke situatie...
Wat ik niet begrijp... we zitten nu zeg maar 2 weken in maatregelen, en een week in verscherpte maatregelen.
Toch wordt de piek pas eind mei verwacht? Dat is over 8 weken zeg maar... je zou die dan toch eerder verwachten?
Iemand die dit in Jip en Janneke taal uit kan leggen?
Janine1990 schreef:https://nos.nl/artikel/2328807-adviseur ... etten.html
Echt de blik van Max op de foto drukt geheel uit hoe ik hier op reageer…
Janine1990 schreef:[
Wat ik me al een paar weken afvraag, waarom worden supplemeten voor een beter/sterker immuunsysteem niet aangeraden maar juist afgeraden?
Babootje schreef:https://nos.nl/artikel/2328747-rivm-som ... abant.html
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.
Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen dagen sneller gegaan dan gedacht.
Hiervan val ik echt van mn stoel. Dit was toch ALLANG bekend obv informatie uit China en Italie, dat mensen lang op IC verblijven?
Er wordt gewoon echt niet gekeken naar het buitenland en dat vind ik pas zorgelijk.
" Van Houten wilde niet zeggen of Nederland ’te laat’ was. Wel zei hij: „Ik denk dat heel de wereld niet scherp genoeg naar China heeft gekeken. Men dacht dat het wel mee zou vallen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1719975 ... ij-philips
LadyMadonna schreef:Sterkte babootjeverschrikkelijke situatie...
Wat ik niet begrijp... we zitten nu zeg maar 2 weken in maatregelen, en een week in verscherpte maatregelen.
Toch wordt de piek pas eind mei verwacht? Dat is over 8 weken zeg maar... je zou die dan toch eerder verwachten?
Popstra schreef:LadyMadonna schreef:Sterkte babootjeverschrikkelijke situatie...
Ik begreep ze nu deze week een piek verwachten!??