Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:08

@karuna

10% afdaling en een vrachtauto die slingert

Ik geloof dat de chauffeur 7 kleuren van de regenboog scheet omdat zijn remmen niet helemaal deden wat hij wou...
Wie weet waren zijn remschijven al heet gelopen en remmen kon hij niet meer fatsoenlijk?

Ik keur het niet goed.
Maar bij zulke afdalingen, blijf gewoon ver weg van vrachtauto's.
Zelfs al was de vrachtauto VOOR de afdaling in technisch goede staat.
Dan kan het zo zijn dat hij na een stukje afdalen ergens kapot gaat.
Dus of de remmen heet gelopen nog erger een luchtslang geknapt of de compressor die niet voldoende lucht kan na produceren

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:29

Was met de hond op stap.
Viel mij net op dat veel automobilisten geen licht aan hebben. Zowel in de bebouwde kom als op een autoweg.
Het is mistig.
Richting aangeven is ook wel prettig. Wat een kneuzen op de weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:12

Ja dat er zoveel zonder licht rijden in de mist is echt heel irritant en gevaarlijk.

Die automatische verlichting vindt het licht genoeg dus schakelt het licht niet in, en omdat velen de verlichting op automatisch hebben staan, denken ze zelf niet meer na dat dat met mist niet handig is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:22

Kwam gisteravond een sukkelaar tegen die zelf aan de verlichting van zijn auto had zitten sleutelen. Gevolg: elk licht aan de achterkant stond aan. En als ik schrijf elk licht dan bedoel ik dat letterlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:26

Net ff 75 km snelweg gereden in de mist en zoveel auto’s zonder licht of met defecte verlichting gezien. Schrikbarend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:38

hagelslag schreef:
@karuna

10% afdaling en een vrachtauto die slingert

Ik geloof dat de chauffeur 7 kleuren van de regenboog scheet omdat zijn remmen niet helemaal deden wat hij wou...
Wie weet waren zijn remschijven al heet gelopen en remmen kon hij niet meer fatsoenlijk?

Ik keur het niet goed.
Maar bij zulke afdalingen, blijf gewoon ver weg van vrachtauto's.
Zelfs al was de vrachtauto VOOR de afdaling in technisch goede staat.
Dan kan het zo zijn dat hij na een stukje afdalen ergens kapot gaat.
Dus of de remmen heet gelopen nog erger een luchtslang geknapt of de compressor die niet voldoende lucht kan na produceren

Mee eens. Had even gas bij gegeven en ervoor gaan rijden, dat had voor beide partijen frustratie gescheeld.

Eens mbt de lampen in de mist vandaag. Net 250km gereden en zoveel auto's zonder verlichting.
Maar ook mistlampen en dan 80 gaan rijden, terwijl het zicht prima was 8)7

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 17:19

Cowboy degene was al in kerststemming met zijn lichtjes. Sukkelaar.

Meer mensen die zich ergeren aan geen verlichting voeren met mist.
Zelf nadenken is er niet meer bij.

Ik sein dan even met groot licht. Maar bij veel gaat er letterlijk en figuurlijk geen lampje branden.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:06

Mensen die te laat invoegen/baanwissel doen, dus over het drijfvlak gaan rijden en iedereen op de rem moet. En mensen die zomaar een 80 weg oversteken. Doodeng.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:25

Potjemayo dat zijn mensen die graag orgaandonor willen zijn.
Vreselijk.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 20:36

luuntje schreef:
Potjemayo dat zijn mensen die graag orgaandonor willen zijn.
Vreselijk.

Dat vind ik wel een goede :Y)
Ik zag ze gelukkig ruim optijd en had dus nog wel een stuk te gaan, maar ze mochten van mij evengoed een sprintje gaan trekken i.p.v. gewoon wandelen. Had m'n voet al boven de rem zweven voor 't geval dat. brr krijg er zo de kriebels van -O-

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:08

Mensen die met 80 willen gaan invoegen, ik daar achter zit en daarachter weer een bumperkleven op een korte invoegstrook. Altijd fijn zulke acties. Het is goedgekomen, maar zijn niet mijn favoriete momenten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:13

Ik reed hier vanochtend de randweg op na het knooppunt en dan voegt het in van drie stroken naar twee. Ik had zelf net ingevoegd en ineens zat er een Cupra Born bijna in mijn kofferbak, énorm bumperkleven. Ik reed al boven de maximumsnelheid, maar hij bleef maar kleven. Ik ga heel slecht op dat soort mensen, dus op een gegeven moment toen ik naar rechts kon deed ik dat héél rustig. Nou, hij reed bijna op me in zo hard wilde hij er voorbij. Ben op de toeter gaan hangen en heb hem groot licht gegeven, idioot :') en hij bleef hetzelfde herhalen bij de mensen die voor mij reden. Dan zit er ook een keutel dwars..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:15

Volgende keer even je ruitensproeier of alarmlichten aanzetten, dan nemen ze echt wel afstand.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:16

Ja, die ruitensproeier heb ik wel eens toegepast. Vanochtend alleen niet aan gedacht. :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:36

Pablobokt naar zulke chauffeurs.
Wellicht zien we hem/haar binenkort ergens op Social Media langskomen als aangehouden persoon.

Potjemayo voet boven de rem is wel handig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:17

Wat ik zo leuk vind aan dit topic: Gelukkig zijn er heel veel perfect rijdende 'Bokt" chauffeurs in het verkeer.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:26

Vrachtwagens, 3 rijen dik en de boel blokkerend, 's morgens rond 6 uur op de snelweg. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:28

CharleyT schreef:
Wat ik zo leuk vind aan dit topic: Gelukkig zijn er heel veel perfect rijdende 'Bokt" chauffeurs in het verkeer.

En aan jouw reactie te zien ben jij een bron van ergernissen van vele bokkers of? :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:41

MarlindeRooz schreef:
CharleyT schreef:

En aan jouw reactie te zien ben jij een bron van ergernissen van vele bokkers of? :D

:D :D Wie weet

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:42

Haha, ik weet alvast zéker dat ik 1 van de ergernissen ben.

Heb ik ook wel benoemd eerder.

Mijn voertuig is nou eenmaal niet zo vlot :+

Jammer dan, ik mag er de weg mee op, ik word door de meeste mensen én mijn verzekering als goede chauffeur gezien.

Maar ja, snel ben ik nie...

En als ik een drukke kruising over moet duurt dat dus ook extra lang.
Een klein gaatje is niet veilig haalbaar met traag groter voertuig.
Dus gaatjes waar een vlotte personen auto prima tussenkan moet ik soms echt overslaan.

100% duidelijk dat sommige automobilisten achter mij dat niet leuk vinden.
Maar das dan toch gewoon ff jammer, ik laat me niet zodanig opjagen dat ik keuzes maak die met mijn voertuig niet veilig zijn.... :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:51

CharleyT schreef:

:+ Haha, ik bestempel mezelf niet als goede autorijder. Wel bewust. Vind het juist interessant te lezen waar iedereen tegenaan loopt en ook zeer herkenbaar.

Zo erger ik me aan middenbaanrijders, wanneer er dus ruimte is naar rechts te gaan wanneer je toch niet inhaalt. Maar laatst werd ik zelf door iemand rechts ingehaald, en besefte me dat ik zelf als een treintje achter de midden aan rijders reed terwijl er even niks rechts was :+
Moet dan stiekem wel lachen, want precies waar ik (en vele anderen) zich aan ergeren deed ik gewoon zelf. Dus Nope, absoluut niet perfect :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:03

volgens mijn man ben ik de slechtste chauffeur van Nederland -O- en volgens mij was hij de meest agressieve chauffeur, hij mag nu om medische redenen niet meer rijden, dus als hij ergens heen moet, is hij aan mijn rijkunsten overgeleverd (of hij moet een taxi nemen). Ik ben erg voorzichtig en rij nooit te hard, als hij naast me zit, heb ik de hele rit autorijles, hij heeft echt zijn roeping gemist in het leven :')
Maar goed, ik heb jarenlang met geknepen billen naast hem in de auto gezeten als hij reed, nu is het zijn beurt om bang te zijn }:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:09

F_T schreef:
Haha, ik weet alvast zéker dat ik 1 van de ergernissen ben.

Heb ik ook wel benoemd eerder.

Mijn voertuig is nou eenmaal niet zo vlot :+

Jammer dan, ik mag er de weg mee op, ik word door de meeste mensen én mijn verzekering als goede chauffeur gezien.

Maar ja, snel ben ik nie...

En als ik een drukke kruising over moet duurt dat dus ook extra lang.
Een klein gaatje is niet veilig haalbaar met traag groter voertuig.
Dus gaatjes waar een vlotte personen auto prima tussenkan moet ik soms echt overslaan.

100% duidelijk dat sommige automobilisten achter mij dat niet leuk vinden.
Maar das dan toch gewoon ff jammer, ik laat me niet zodanig opjagen dat ik keuzes maak die met mijn voertuig niet veilig zijn.... :')

Begrijp je volledig hoor(inclusief niet zo'n snelle auto).Inmiddels wel een auto upgrade gehad :o . Jarenlang woon-werk verkeer(100km heen en 100km weer) zorgde ervoor dat ik steeds minder gejaagd werd in het verkeer. De tijdswinst was krap 10 minuten, dus in de ochtend wat eerder op pad en naar huis gewoon zen rijdend op weg naar mijn bakkie koffie thuis. Scheelt ook nog in brandstof verbruik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:12

Ik jaag ook niet in het verkeer.

Maar het rijdt niet echt lekker als je op een 60-weg rijdt achter een auto rijdt die 40 rijdt en nog afremt in de bochten ook. :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:16

Iedere bocht en zéker iedere drempel rem ik fiks af.

Anders heb ik huisraad in mijn nek :')