Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
elnienjo schreef:Sintara schreef:Ik weet wel dat als de ouders wegvallen van een vrouw die ik ken, de andere kinderen voor de kosten van haar verantwoordelijk worden.
En als ze niet betalen wordt hun zus ook gewoon bij hen neergezet. Maar dan heb je nog tenmiste de keus
Dat kan toch niet?
Ik zou daar dan officieel afstand van tekenen. Net zoals je van een erfenis afstand kan doen.
Vind de ouders verantwoordelijk om dingen goed te regelen voor hun kind en niet hun andere kinderen er mee op te zadelen.
KarenQ schreef:elnienjo schreef:
Dat kan toch niet?
Ik zou daar dan officieel afstand van tekenen. Net zoals je van een erfenis afstand kan doen.
Vind de ouders verantwoordelijk om dingen goed te regelen voor hun kind en niet hun andere kinderen er mee op te zadelen.
Ik weet niet of jij (Sintara) uit België komt? Ik begreep wel van iemand dat als je ouder daar naar een rusthuis gaat, dat je als kind financieel verantwoordelijk bent als de ouder dit niet kan betalen. Dus bepaalde zaken kunnen gewoon heel anders zijn.
Citaat:Kwa autorijden: die 6 weken zijn arbitrair en nergens op gestoeld. Als je gewoon fit bent slaat die tijd nergens op. Het is ook iets wat enkel in NL aan de orde is. Ik reed 3 weken na de KS gewoon zelf weer naar stal om te longeren. Dat was voor niemand een probleem (wel nagevraagd voor de zekerheid).
Saskia9 schreef:Als moeder van 'zo'n' zoon, nog niet wetend hoe zijn toekomst gaat zijn kan ik juist niet begrijpen dat je zoiets verwacht van je andere kind(eren). Zou me zelfs bezwaard voelen als mijn dochter later eventueel haar eigen leven gaat opofferen hiervoor. Maar ik ben een uitzondering waarschijnlijk. Daarom vind ik dit topic ook leuk
KarenQ schreef:Ik weet niet of jij (Sintara) uit België komt? Ik begreep wel van iemand dat als je ouder daar naar een rusthuis gaat, dat je als kind financieel verantwoordelijk bent als de ouder dit niet kan betalen. Dus bepaalde zaken kunnen gewoon heel anders zijn.
Sintara schreef:Nee ik kom niet uit België. Maar het is vrij simpel, iemand moet voor zo'n huis betalen. Het is niet gratis
elnienjo schreef:Sintara schreef:Ik weet wel dat als de ouders wegvallen van een vrouw die ik ken, de andere kinderen voor de kosten van haar verantwoordelijk worden.
En als ze niet betalen wordt hun zus ook gewoon bij hen neergezet. Maar dan heb je nog tenmiste de keus
Dat kan toch niet?
MarcoBorsato schreef:elnienjo schreef:Nee, ik heb het even gegoogled maar volgens mij werkt het zo niet inderdaad. Zo iemand heeft dan gewoon een uitkering en een bewindvoerder/curator/mentor, ze plempen hem of haar echt niet bij de nabestaanden neer.
Sintara schreef:Zeker niet als je ook nog wilt dat iemand een béétje comfortabel kan leven en het niet alleen hoeft te doen met het absolute minimale qua zorg. Maar met bijdragen in de kosten zou ik minder moeite hebben, mits het binnen het redelijke valt. De overheid hoeft niet overal voor op te draaien, ook al kies je als broer of zus niet voor zo'n situatie.Nou ik heb uit eerste hand dat dat dus niet zo gaat.. Die uitkering dekt de kosten lang niet
Sintara schreef:Nou ik heb uit eerste hand dat dat dus niet zo gaat.. Die uitkering dekt de kosten lang niet
KarenQ schreef:Sintara schreef:Nou ik heb uit eerste hand dat dat dus niet zo gaat.. Die uitkering dekt de kosten lang niet
Even voor de duidelijkheid. Ik geloof je wel, ik ben alleen even verbaasd. Zorg kan gewoon onwijs duur zijn en als ze het kunnen verhalen, zullen ze het zeker doen. En als je meer dan de basale zorg wilt, zeker.
Maar het is wel bizar dat je er dan als sibling voor op zou moeten draaien.
Sintara schreef:Nou ik heb uit eerste hand dat dat dus niet zo gaat.. Die uitkering dekt de kosten lang niet