Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:42

Mensen doen hem vaak op voor jou. Uit beleefdheid. Vaak vragen ze ook: wilt u dat ik het mondkapje ophoud? En dan zeg ik meestal; nee hoor dat hoeft niet. En dan zijn ze vaak blij dat hij af kan.
Maar om de deur niet open te doen is wel zielig. Letterlijk en figuurlijk. Sneu voor de mensen die uit beleefdheid voor jou dat rotding opdoen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:45

Suzanne F. schreef:
Mensen doen hem vaak op voor jou. Uit beleefdheid. Vaak vragen ze ook: wilt u dat ik het mondkapje ophoud? En dan zeg ik meestal; nee hoor dat hoeft niet. En dan zijn ze vaak blij dat hij af kan.
Maar om de deur niet open te doen is wel zielig. Letterlijk en figuurlijk. Sneu voor de mensen die uit beleefdheid voor jou dat rotding opdoen.

Inderdaad :j

En dan zeg je aan de deur inderdaad even dat ze hem wel af mogen doen en dan zie je wel of ze dat doen of toch die kalashnikov voor de dag halen :P :+

Het is inderdaad heel netjes.
En misschien willen ze hem graag ophouden omdat ze dat zelf veilig vinden. OOk goed toch.

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:55

Misschien kunnen we de mondkapjes discussie even ergens anders voortzetten? Nu wel weer genoeg.

Ik had een leuke verkoop. Had een Anky dekje gevonden, echt een opknapper die wat liefde nodig heeft, maar voor €7,50 vond ik het wel leuk om te doen. Zat er een mega schattig briefje bij, met “Een Anky voor een Ankie, veel plezier ermee!” Vind dat altijd leuk van verkopers :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:59

x_ankieee schreef:
Misschien kunnen we de mondkapjes discussie even ergens anders voortzetten? Nu wel weer genoeg.

Ik had een leuke verkoop. Had een Anky dekje gevonden, echt een opknapper die wat liefde nodig heeft, maar voor €7,50 vond ik het wel leuk om te doen. Zat er een mega schattig briefje bij, met “Een Anky voor een Ankie, veel plezier ermee!” Vind dat altijd leuk van verkopers :D

dat vind ik ook super leuk!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:03

Ja leuk altijd als er een briefje bij zit idd!!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:58

Suzanne F. schreef:

Ik heb iets teveel verhalen uit 1e en 2e hand en de media gehoord over overvallen in huis dus ban altijd al voorzichtig met de deur open doen. Als ik niemand verwacht doe ik sowieso de deur niet open of vraag eerst ff wat ze komen doen door het klapraampje. Mensen met mondkapje op kan ik niet lezen en stel ik dan ook echt niet op prijs aan mijn deur, zelfs met afspraak niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:01

Dat vind ik echt raar.
Als het nou een bivakmuts is, oké. Communiceer je nog wel of kan je dat dan ook niet meer?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:07

Lisitano schreef:
Dat vind ik echt raar.
Als het nou een bivakmuts is, oké. Communiceer je nog wel of kan je dat dan ook niet meer?

:') _O- dit dus.
Op afspraak komt er iemand langs, toevallig met een mondkapje dat is toch niet meteen verdacht in deze tijd.
Als je zo bang bent dan zou ik al niet eens meer je adres geven want stel je toch eens voor zeg dat ze andere plannen hebben.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:09

Stop gewoon met de discussie of maak een ander topic aan? Zo moeilijk is het niet toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:28

corinep schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik heb iets teveel verhalen uit 1e en 2e hand en de media gehoord over overvallen in huis dus ban altijd al voorzichtig met de deur open doen. Als ik niemand verwacht doe ik sowieso de deur niet open of vraag eerst ff wat ze komen doen door het klapraampje. Mensen met mondkapje op kan ik niet lezen en stel ik dan ook echt niet op prijs aan mijn deur, zelfs met afspraak niet.

Panikerend gedoe.

Maar inderdaad, volgende onderwerp.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:29

Ineke2 schreef:
Lisitano schreef:
Dat vind ik echt raar.

:') _O- dit dus.
Op afspraak komt er iemand langs, toevallig met een mondkapje dat is toch niet meteen verdacht in deze tijd.
Als je zo bang bent dan zou ik al niet eens meer je adres geven want stel je toch eens voor zeg dat ze andere plannen hebben.

Dan kan je lachen tot je zelf een keertje in een kast zit opgesloten nadat je je pasjes met pincodes af hebt moeten geven.

Mij niet overkomen maar het maakt je wel alert. Dit topic gaat over rare mensen op Marktplaats en ja ik vind het behoorlijk raar als je voor aanbellen al een mondkapje op zou zetten. Als je nou naar binnen moet ergens kan je t alsnog doen of even vragen of het gewenst is.

En ja ook als je iemand verwacht of t vertrouwd lijkt(iemand die zich voordoet als pakketbezorger bijvoorbeeld) kan iemand verkeerde bedoelingen hebben.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:34

"Wat vraag je ervoor? ik wil er 10 voor geven"
Ik wil er min 20.- voor
"Voor 10.- kom ik het vandaag ophalen".

Zucht..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:41

Ik heb net weer een mooie snelle deal gesloten, bij iemand waar ik al eerder een boek van heb gekocht. Ze stuurt me zo een tikkie en dan haal ik hem morgenochtend op. Heel blij mee.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:54

corinep schreef:
Dan kan je lachen tot je zelf een keertje in een kast zit opgesloten nadat je je pasjes met pincodes af hebt moeten geven.

Mij niet overkomen maar het maakt je wel alert. Dit topic gaat over rare mensen op Marktplaats en ja ik vind het behoorlijk raar als je voor aanbellen al een mondkapje op zou zetten. Als je nou naar binnen moet ergens kan je t alsnog doen of even vragen of het gewenst is.

En ja ook als je iemand verwacht of t vertrouwd lijkt(iemand die zich voordoet als pakketbezorger bijvoorbeeld) kan iemand verkeerde bedoelingen hebben.

Maar mensen zonder mondkapje kunnen ook slechte bedoelingen hebben hoor, hebben ze geen mondkapje voor nodig.
Daarnaast vind ik dit onderwerp best ontopic. Ik zou het namelijk erg raar vinden als ik via marktplaats een afspraak maak met Corinep en ze vervolgens wanneer ik aanbel binnen op de bank blijft zitten vanwege mijn mondkapje :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:56

Maar het is zo'n eindeloze discussie. Als je in deze tijd nu niet kunt bevatten dat mensen een mondkapje dragen, ben je hardleers en zul je het nooit snappen.

Waarom dan in discussie dan met iemand?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:57

Misschien even een ander topic aanmaken? : Doe jij open voor mensen met mondkapjes op?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:01

Suzanne F. schreef:
Misschien even een ander topic aanmaken? : Doe jij open voor mensen met mondkapjes op?

Die je zelf hebt uitgenodigd om langs te komen. :7
Als je echt zo bang bent, zou ik zeggen doe al je verkopen door middel van enkel verzenden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:45

Mensen zonder mondkapje kunnen ook slechte bedoelingen hebben ja, maar daar kun je tenminste de gezichtsuitdrukking nog van aflezen.

MB, de mondkapjes zijn verplicht in publieke binnenruimtes, dus nee, ik snap niet waarom je m op zou zetten. Oprecht echt niet.

Een discussie heb je minimaal 2 mensen voor nodig dus als je je er zo aan stoort reageer er dan niet op, ik wil best uitleggen waarom ik iets vind. Mag jij ook zeggen wat jij ervan vind maar dan kan je natuurlijk wel weer een antwoord terug verwachten.

En nee ik ben echt niet bang, gewoon voorzichtig, liever safe than sorry. Als iemand met een mondkapje op aanbelt zal ik heus niet op de bank blijven zitten maar ook niet zomaar klakkeloos de deur open doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:11

corinep schreef:

Geloof mij, iets soortgelijks is al eens gebeurd. Althans mijn vader had ze binnen gelaten en ik kwam thuis en wilde de deur open doen, dat ging niet.
Ik aanbellen en toen hoorde ik geschreeuw en gestommel. Heb geen moment geaarzeld om meteen naar de buren ( een pizzeria) te rennen en geschreeuwd dat ze de politie moesten bellen want het was niet pluis bij ons thuis er waren mensen binnen die daar niet hoorden. Ze hebben niet alleen de politie gebeld er zijn ook een paar man mee terug gerend naar ons huis en dat heeft er voor gezorgd dat wij de daders zo konden overhandigen aan de politie.

Maar die mensen hadden geen mondkapje op hoor, geen bivakmuts etc wat je maar kan bedenken allemaal niet. Kortom het kan altijd en heeft daar echt geen fluit mee te maken.

Oja mijn vader maakte het daarna goed hoor gelukkig. Hij zorgde er bijna voor dat 1 van die daders van de trap viel doordat hij terug schopte.

Gelukkig niet gebeurd, geeft zoveel extra ellende met rechtzaken etc...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:53

Jeetje, wat heftig Ineke! Hoe waren ze binnen gekomen?
Wel een alerte reactie van de pizzeria! (zou nu al bijna niet meer lukken, als hij dicht is...) Fijn dat jullie ze hebben kunnen 'inrekenen' :D.

@Corinep: Geef je dat ook aan in je reactie naar de kopers toe; Ik zou het op prijs stellen wanneer u voor de deur staat zonder mondkapje omdat ik het prettig vind om goed te kunnen zien wie er voor mijn deur staat. Zoiets? Lijkt mij als koper prettig om te weten, dan weet je ook waarom iemand dat vraagt en kan je er rekening mee houden.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:19

Sting schreef:
Jeetje, wat heftig Ineke! Hoe waren ze binnen gekomen?
Wel een alerte reactie van de pizzeria! (zou nu al bijna niet meer lukken, als hij dicht is...) Fijn dat jullie ze hebben kunnen 'inrekenen' :D.

@Corinep: Geef je dat ook aan in je reactie naar de kopers toe; Ik zou het op prijs stellen wanneer u voor de deur staat zonder mondkapje omdat ik het prettig vind om goed te kunnen zien wie er voor mijn deur staat. Zoiets? Lijkt mij als koper prettig om te weten, dan weet je ook waarom iemand dat vraagt en kan je er rekening mee houden.

Dat zou ik ook doen. Net zoals wanneer jouw huis op een nogal onduidelijke plek staat of niet te vinden is met een tomtom, dat je dit even meldt. Echt een jaar of 3 tegen mensen moeten zeggen die voor het eerst mijn kant op kwamen dat ze de gps in moesten stellen op straat X, want die van ons was niet beschikbaar (omdat mensen die dingen vaak niet updaten).

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:05

Ik had dus een PS of sweden sjabrak Ruffle pink gekocht voor een echt hele mooie prijs + een gratis hoofdstel. Komt het net binnen blijkt het een echte Rambo Micklem te zijn :)) :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:06

wow, heb jij ff een hele toffe mazzel!
Leuk zeg!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:08

DuoPenotti schreef:
wow, heb jij ff een hele toffe mazzel!
Leuk zeg!

Ja ik zag het Hoofdstel tussen haar andere advertenties, gevraagd wat ze er voor wilde hebben (met de gedachte dat het gewoon een merkloze was) mocht ik hem er zo bij hebben, heel lief!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:25

Sting schreef:

Nou ik had er eerder nooit over nagedacht voor deze discussie, ook nog niet meegemaakt. Heb het wel aangegeven toen er hier 3x een monteur in huis moest zijn, die waren blij dat ze hem niet op hoefden tijdens het werk, had vantevoren alle ramen tegen elkaar open gezet en ruim voldoende afstand gehouden.