Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Mensen doen hem vaak op voor jou. Uit beleefdheid. Vaak vragen ze ook: wilt u dat ik het mondkapje ophoud? En dan zeg ik meestal; nee hoor dat hoeft niet. En dan zijn ze vaak blij dat hij af kan.
Maar om de deur niet open te doen is wel zielig. Letterlijk en figuurlijk. Sneu voor de mensen die uit beleefdheid voor jou dat rotding opdoen.
x_ankieee schreef:Misschien kunnen we de mondkapjes discussie even ergens anders voortzetten? Nu wel weer genoeg.
Ik had een leuke verkoop. Had een Anky dekje gevonden, echt een opknapper die wat liefde nodig heeft, maar voor €7,50 vond ik het wel leuk om te doen. Zat er een mega schattig briefje bij, met “Een Anky voor een Ankie, veel plezier ermee!” Vind dat altijd leuk van verkopers
Suzanne F. schreef:Mensen doen hem vaak op voor jou. Uit beleefdheid. Vaak vragen ze ook: wilt u dat ik het mondkapje ophoud? En dan zeg ik meestal; nee hoor dat hoeft niet. En dan zijn ze vaak blij dat hij af kan.
Maar om de deur niet open te doen is wel zielig. Letterlijk en figuurlijk. Sneu voor de mensen die uit beleefdheid voor jou dat rotding opdoen.
Lisitano schreef:Dat vind ik echt raar.
Als het nou een bivakmuts is, oké. Communiceer je nog wel of kan je dat dan ook niet meer?
corinep schreef:Suzanne F. schreef:Mensen doen hem vaak op voor jou. Uit beleefdheid. Vaak vragen ze ook: wilt u dat ik het mondkapje ophoud? En dan zeg ik meestal; nee hoor dat hoeft niet. En dan zijn ze vaak blij dat hij af kan.
Ik heb iets teveel verhalen uit 1e en 2e hand en de media gehoord over overvallen in huis dus ban altijd al voorzichtig met de deur open doen. Als ik niemand verwacht doe ik sowieso de deur niet open of vraag eerst ff wat ze komen doen door het klapraampje. Mensen met mondkapje op kan ik niet lezen en stel ik dan ook echt niet op prijs aan mijn deur, zelfs met afspraak niet.
Ineke2 schreef:Lisitano schreef:Dat vind ik echt raar.
Als het nou een bivakmuts is, oké. Communiceer je nog wel of kan je dat dan ook niet meer?
![]()
dit dus.
Op afspraak komt er iemand langs, toevallig met een mondkapje dat is toch niet meteen verdacht in deze tijd.
Als je zo bang bent dan zou ik al niet eens meer je adres geven want stel je toch eens voor zeg dat ze andere plannen hebben.
corinep schreef:Dan kan je lachen tot je zelf een keertje in een kast zit opgesloten nadat je je pasjes met pincodes af hebt moeten geven.
Mij niet overkomen maar het maakt je wel alert. Dit topic gaat over rare mensen op Marktplaats en ja ik vind het behoorlijk raar als je voor aanbellen al een mondkapje op zou zetten. Als je nou naar binnen moet ergens kan je t alsnog doen of even vragen of het gewenst is.
En ja ook als je iemand verwacht of t vertrouwd lijkt(iemand die zich voordoet als pakketbezorger bijvoorbeeld) kan iemand verkeerde bedoelingen hebben.
corinep schreef:Dan kan je lachen tot je zelf een keertje in een kast zit opgesloten nadat je je pasjes met pincodes af hebt moeten geven.
Mij niet overkomen maar het maakt je wel alert. Dit topic gaat over rare mensen op Marktplaats en ja ik vind het behoorlijk raar als je voor aanbellen al een mondkapje op zou zetten. Als je nou naar binnen moet ergens kan je t alsnog doen of even vragen of het gewenst is.
En ja ook als je iemand verwacht of t vertrouwd lijkt(iemand die zich voordoet als pakketbezorger bijvoorbeeld) kan iemand verkeerde bedoelingen hebben.
Sting schreef:Jeetje, wat heftig Ineke! Hoe waren ze binnen gekomen?
Wel een alerte reactie van de pizzeria! (zou nu al bijna niet meer lukken, als hij dicht is...) Fijn dat jullie ze hebben kunnen 'inrekenen'.
@Corinep: Geef je dat ook aan in je reactie naar de kopers toe; Ik zou het op prijs stellen wanneer u voor de deur staat zonder mondkapje omdat ik het prettig vind om goed te kunnen zien wie er voor mijn deur staat. Zoiets? Lijkt mij als koper prettig om te weten, dan weet je ook waarom iemand dat vraagt en kan je er rekening mee houden.
Sting schreef:@Corinep: Geef je dat ook aan in je reactie naar de kopers toe; Ik zou het op prijs stellen wanneer u voor de deur staat zonder mondkapje omdat ik het prettig vind om goed te kunnen zien wie er voor mijn deur staat. Zoiets? Lijkt mij als koper prettig om te weten, dan weet je ook waarom iemand dat vraagt en kan je er rekening mee houden.