Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:23

oomens schreef:
Nikass schreef:
Uit ervaring weet ik dat een kind dat hersendood verklaard was "gewoon" groeide, sliep en wakker was (zonder meetbaar bewustzijn)
Echter niet lang genoeg geleefd om te weten hoe dat proces verder zou zijn verlopen.

Dat er geen meetbaar bewustzijn is, betekent nog niet meteen een afwezigheid van hersenactiviteit.
Als dat laatste echt zou ontbreken, dan is er helemaal geen slapen of waken.

En toch hersendood verklaard... Dat suggereert toch geen hersenactiviteit?

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:54

Volgens mij betekent hersendood niet dat er helemaal geen hersenactiviteit is, maar wordt die term ook gebruikt als er niet genoeg hersenactiviteit is om het bewustzijn te noemen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:36

Konijn of haas, waarbij begraven in een achtertuin konijn het meest waarschijnlijk is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:59

Emmaa_ schreef:
Volgens mij betekent hersendood niet dat er helemaal geen hersenactiviteit is, maar wordt die term ook gebruikt als er niet genoeg hersenactiviteit is om het bewustzijn te noemen.

Dat zou betekenen dat je hersendood verklaard kan worden -en bijvoorbeeld je organen uitgenomen worden als je donor ben - terwijl er nog hersenactiviteit is? >;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:01

Nikass schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat zou betekenen dat je hersendood verklaard kan worden -en bijvoorbeeld je organen uitgenomen worden als je donor ben - terwijl er nog hersenactiviteit is? >;)

Zo simpel ligt het niet maar deze documentaire is wel interessant https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... ganen.html
Vind het wel een gekleurde documentaire. Dus neem dat mee (negatief over orgaandonatie) maar ze laten wel veel verschillende mensen aan het woord. Waaronder dus artsen over die benaming hersendood.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:05

Wat is wijsheid wanneer je nagel met gellak (door een salon gedaan) scheurt. Kan het wel afknippen oid maar dan is die nagel echt heel erg kort en lelijk. Echt zo kort dat je in het "leven" zit zeg maar. Kan ik het beter gewoon afvijlen / knippen of kan een salon dat nog fixen. Ik heb dus natuurlijke nagels. Geen acryl/tips ofzo. Het is geen scherp haakje dus mijn plan is nu het gewoon laten en einde van de week opnieuw laten doen en hopen dat het dan steviger is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:12

MarlindeRooz schreef:
Wat is wijsheid wanneer je nagel met gellak (door een salon gedaan) scheurt. Kan het wel afknippen oid maar dan is die nagel echt heel erg kort en lelijk. Echt zo kort dat je in het "leven" zit zeg maar. Kan ik het beter gewoon afvijlen / knippen of kan een salon dat nog fixen. Ik heb dus natuurlijke nagels. Geen acryl/tips ofzo. Het is geen scherp haakje dus mijn plan is nu het gewoon laten en einde van de week opnieuw laten doen en hopen dat het dan steviger is.

[MWS] Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Ik zou de vraag in het nagellak topic stellen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:15

Gedaan :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:22

Om jou vraag ben ik maar gestopt met gel nagels. Ik ben net zo lomp :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:22

MarlindeRooz schreef:

Je bent alvast begonnen aan de volgende nagel?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:40

Knert schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je bent alvast begonnen aan de volgende nagel?

Ik bijt gelukkig geen nagels haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:35

Nikass schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja, maar zulke minimale hersenactiviteit dat ze weten dat iemand bv al nooit meer wakker zou kunnen worden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:38

Wat is er met mijn kokosmelk gebeurt? Dit hoort niet lijkt me. Stond op een donkere plek op kamertemperatuur. Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:57

Waar kan je Japanse puzzelboeken kopen?

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:02

deksel schreef:
Wat is er met mijn kokosmelk gebeurt? Dit hoort niet lijkt me. Stond op een donkere plek op kamertemperatuur. [ [url=m/zNOXD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die niet gewoon gesepareerd? Dat je het solide gedeelte bovenop hebt en het ‘water’ onder? Dat kan je in mijn ervaring prima weer door elkaar roeren en gebruiken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:05

Mand schreef:
Waar kan je Japanse puzzelboeken kopen?

Ik weet niet welke je zoekt ik maak graag nonogrammen en deze vind ik onder andere bij jumbo en bruna.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:07

Die kokos lijkt inderdaad gesepareerd, dan heb je nu kokosvet bovenin denk ik, ook een goed haarmasker :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:19

Ff roeren soet wonderen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:42

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 00:44

Emmaa_ schreef:
Ja, maar zulke minimale hersenactiviteit dat ze weten dat iemand bv al nooit meer wakker zou kunnen worden.

Als je er meer over gaat opzoeken kom je genoeg (lugubere) verhalen tegen waarin blijkt dat dat niet zo is. Precies de reden dat ik geen orgaandonor ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:34

moonsparkle schreef:
Die kokos lijkt inderdaad gesepareerd, dan heb je nu kokosvet bovenin denk ik, ook een goed haarmasker :')

Of afscheppen en ijs van maken :D

Is room btw, niet het pure vet.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:32

Janine1990 schreef:
moonsparkle schreef:

Of afscheppen en ijs van maken :D

Is room btw, niet het pure vet.

Ja, ik denk inderdaad dat dit het was :+. Er stond blijkbaar ook op de verpakking dat je het goed moest schudden voor gebruik, niet gedaan (soms he, kan ik mezelf wel voor mn kop slaan 8)7) . Zonde want nu heeft het de hele tijd open gestaan en heb ik al andere kokosmelk gebruikt. Dan weet ik het in ieder geval voor de volgende keer!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:49

Ik lees nu voor het eerst sinds mijn hersenschudding (maand geleden ofzo) weer een lang stuk tekst. Heb er echt 0 last van gehad die maand. Maar word nu wel misselijk en krijg hoofdpijn. Kan het daardoor komen nog steeds?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:50

Ja, dat kan nog steeds :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:51

Zou best kunnen inderdaad. Ik werd ook misselijk bij veel 'oogactiviteit'.