[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:01

Afbeelding
Ik kwam dit tegen en dacht aan jullie. Dacht misschien heeft iemand wel interesse.

Ben wel blij dat er wat meer aandacht lijkt te zijn voor dit onderwerp. Of ik zoek het op, dat kan natuurlijk ook nog.

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:06

Mail verstuurd, no hesitation.
Fijn dat wij eindelijk mogen spreken!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:12

Afbeelding

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:47

Ik hoef niet zo nodig in beeld :')

Komende week ga ik ook een lijst met punten maken. En als die af is bel ik de HA. Ik ben door een nieuwe pil gewoon 2 weken dagenlang misselijk geweest. Maar het was deze of niks, want schijnbaar was er weer drama met de levering. Kreeg ook maar 1 doosje mee. Echt helemaal klaar mee..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:09

Wil je een sterilisatie?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:15

Haha dat hondje :')

Wat rot idinn. Ik hoop dat je in aanmerking komt voor sterilisatie. Hoe oud ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:58

Ja.. ik wil ze echt niet. Heb sinds vorig jaar ook een aanvullende verzekering die het vergoed. Het lijkt mij gewoon de meest fijne oplossing, met de meeste zekerheid. En ik wil graag de novasure behandeling erbij. Kennis haar arts stelde het bij haar sterilisatie zelf voor en zij is er heel blij mee.

Ik ben 32 :)

Gezien dat misselijk kan je je ook voorstellen dat ik heeeel hard naar de winkel ben gerend voor een zwangerschapstest? En die zei niks aan de hand, maar over 2 weken check ik toch nog eens of er echt geen parasiet in zit _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:14

Als ik het voor elkaar kan boksen dan wil ik ook meteen de novasure behandeling. Dan lig je er toch al.
Heel veel succes! Qua leeftijd moet het weinig problemen opleveren gok ik zo, ik ben 10 jaar jonger en heb ook een doorverwijzing voor elkaar gekregen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:59

Mijn tante met 3 kinderen kreeg het zelfs op haar 37ste nog niet voor elkaar. Gevolg: Op 38 was oepsje onderweg. Sommigen doen er echt zo moeilijk over...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:15

Belachelijk toch dat je van alles kunt laten versleutelen aan je lijf maar zodra het om je voortplantingsorganen gaat heb je ineens geen recht om zelf te beslissen. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:16

lor1_1984 schreef:
Belachelijk toch dat je van alles kunt laten versleutelen aan je lijf maar zodra het om je voortplantingsorganen gaat heb je ineens geen recht om zelf te beslissen. 8)7

Nou daar sla je de spijker op zijn kop, echt absurd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:17

Maar je mag wel 10 koters ermee de wereld op helpen ongeacht je situatie. De logica ontgaat mij -O-

Als HA nee zegt dan neem ik een andere HA :+

Sanso, vind wel goed dat ze je ook op die leeftijd wel serieus nemen! Kunnen veel HA van leren nog..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:27

Ik snap overigens best dat ze willen weten of je het écht 100% wil want het is onomkeerbaar voor zover ik weet itt bijvoorbeeld borstimplantaten.
Maar als iemand aangeeft heel goede redenen te hebben (zoals compleet gezin, geen kinderwens of niet in staat voor kinderen te zorgen), deze ook kan onderbouwen dan zie ik niet waarom er geen groen licht gegeven zou kunnen worden.

En dat terwijl je als man zijnde 'gewoon' ff een knipje laat zetten of knoopje laat leggen. 8)7
Alsof dat zo omkeerbaar is. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:29

Najah dat is dus relatief wel omkeerbaar .. dus daarom gaat dat zoveel makkelijker.. wat mij betreft meten we gewoon met dezelfde maat. Of bij man en vrouw moeilijk doen, of bij beide niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:35

DeMolenhoek schreef:
Mijn tante met 3 kinderen kreeg het zelfs op haar 37ste nog niet voor elkaar. Gevolg: Op 38 was oepsje onderweg. Sommigen doen er echt zo moeilijk over...

Dit vind ik dus echt bizar :n woonde ze in een streng gelovige omgeving ofzo?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:40

idinn schreef:
Najah dat is dus relatief wel omkeerbaar .. dus daarom gaat dat zoveel makkelijker.. wat mij betreft meten we gewoon met dezelfde maat. Of bij man en vrouw moeilijk doen, of bij beide niet.

Ik hoor en zie in mijn omgeving dat er ontzettend vaak medische hulp nodig is na het ongedaan maken van sterilisatie vd man.
Vandaar dat ik de omkeerbaarheid ervan durf te betwijfelen.

Maar imo is het idd met twee maten meten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:01

Novasure heb ik toendertijd ook naar gevraagd.
Maar helaas kon het niet omdat ik een kleine vleesboom had.
Best jammer ik had het graag gedaan.
Toen maar een spiraaltje ook fijn tegen de overgangsklachten.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:04

Idinn of ze mij serieus gaan nemen moet nog maar blijken, de HA had in ieder geval wel door dat ik bloedserieus was.

Er wordt soms beweerd dat er bij een sterilisatie van vrouw met clipjes ook een kans is dat het weer omgekeerd kan worden. Echter weet ik hier het fijne niet van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:05

lor1_1984 schreef:
idinn schreef:

Ik hoor en zie in mijn omgeving dat er ontzettend vaak medische hulp nodig is na het ongedaan maken van sterilisatie vd man.
Vandaar dat ik de omkeerbaarheid ervan durf te betwijfelen.

Maar imo is het idd met twee maten meten.

De kwaliteit van zaad is dan niet meer zo fris en je hebt een relatief korte periode waarin je het kunt 'proberen' dus er komt vaak ISCI of IVF bij kijken maar het is gewoon niet zo definitief als bij een vrouw.

Dus ja het is een beetje meten met 2 maten maar juist dat definitieve zorgt ervoor dat niet iedere gyn hier z'n fikken aan wil branden. Er zijn ook gewoon best wat vrouwen die zich toch nog bedenken. En mannen trouwens ook, daarom is die hersteloperatie er.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:06

Maar dat is dan toch de patiënt zijn eigen schuld? Daar hoeft de huisarts of de gyneacoloog toch niet mee te zitten?
Laat ze desnoods iets tekenen waarin staat dat het onomkeerbaar is en op eigen risico blabla.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:09

Ja ik snap je en ik vind dat je gelijk hebt. Maar ik kan me voorstellen dat je het als arts iets heel heftigs vindt om te doen. Maar dan doe ik een aanname, ik weet er het fijne niet van.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:09

Mijn baas is toevallig net van de week in het zh geweest voor een gesprek voor knip knip. Ging heel makkelijk zei hij. Op de vraag waarom antwoorde hij, ja mn vriendin heeft nu 4 kinderen en dat vind ze genoeg en ze krijgt hoofdpijn van de pil dus mag ik dit doen. Wilt u nog meer kinderen? Ja maar vriendin niet meer. Oke meneer we gaan t doen bij u :? Zo raar dat wij vrouwen dan moeten banketstaaf als brugman en bij mannen t zo makkelijk gaat.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:13

Huh wat... wat bizar zeg...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:24

Je zei ik ook. Ik wil ook wel gesteriliseerd worden maar weet ook dat t moeilijk word dus hou ik t maar bij de pil.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:30

sanso schreef:
Idinn of ze mij serieus gaan nemen moet nog maar blijken, de HA had in ieder geval wel door dat ik bloedserieus was.

Er wordt soms beweerd dat er bij een sterilisatie van vrouw met clipjes ook een kans is dat het weer omgekeerd kan worden. Echter weet ik hier het fijne niet van.

Daarom is er tegenwoordig ook een optie 2 gelukkig ;)