Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:33

Sanet schreef:
Ik snap beide kanten van het toiletten verhaal wel.

De “nee” van ondernemers komt voornamelijk omdat een deel van de mensen gewoon echt onwijs ranzig zijn en niet nog even omkijken als ze naar het toilet geweest zijn. Of juist wel omkijken als ze naar het toilet geweest zijn en dus de halve inboedel meenemen “oh dit kan ik wel gebruiken”.

Maar als consument met buikpijn snap ik de frustratie rondom de “nee” zeker.
Bij een bakker kan het ook niet uit om daar een extra toilet voor bezoekers te plaatsen. Er zouden veel meer (fatsoenlijke!!!) openbare toiletten moeten zijn. Maar goed, dan komen die ranzigerds weer en dan is alles weer vies of weg of beide …

Ik ben eigelijk nog nooit een openbaar toilet tegengekomen waar het een beetje ok was. Dwz geen misselijkmakende pisgeur, een beetje propere vloer waar je zonder bouwschoenen zou durven lopen en wc papier dat niet in de pot zelf ligt. Onderhoud van openbare toiletten is ook een groot probleem.

(Ook de reden waarom wij op stal geen toilet zetten trouwens, niemand van ons wil wc’s van anderen gaan poetsen)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 28-03-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Het is niet kinderachtig maar een reële vraag.

Wat is het verschil tussen 4 mensen waarvan één niks besteld en die andere 3 rondjes of een groep van 4 waar ze allemaal iets bestellen en een uur daar zitten.

Er zijn nou eenmaal zat mensen die niet zomaar iets kunnen drinken. Je zal maar elke keer aan de serveerster je persoonlijke verhaal moeten vertellen omdat je niks bestelt. De drempel voor zieke wordt zo nog veel hoger

M_D_H

Poekkie schreef:
Ik vind die grens op minimaal 1 consumptie per persoon wel logisch, een glaasje water kan altijd wel (medische uitzonderingen uitgezonderd). En dan niet getimed hoelang je zit of hoeveel andere rondes er nog zijn van de vrienden.

Bekijk het andersom… stel dat er van 10 man maar 2 een consumptie nemen. Zou ook gek zijn toch?

Ligt er aan, als die 8 later weer een consumptie nemen...

Achterom schreef:
M_D_H schreef:

Maar waar stop je dan?

Wij zitten nog wel eens met vrienden een middag op een terras.
Moet ik dan elke ronde die zij drinken, verplicht mee bestellen ook al heb ik geen "dorst" meer?
Of moet ik dan in eens alsnog het terras af en mag ik weer terug komen als ik wel weer een consumptie wil?

En wat is dan de toegestane tijd om te blijven zitten bij 1 consumptie?
Vertrekken als hij op is? Mag je nog 5 minuten wachten?
Waar stopt dit?
Ik vind dat als je gaat zitten ergens, dat je zeker wel een consumptie moet nemen, maar dat is wel per tafel en niet per persoon (in mijn beleving)

Jeetje, wat een kinderachtige manier van discussiëren dit.
Je krijgt je zin niet dus trek je het maar in het belachelijke.
Natuurlijk hoef je niet ieder rondje mee te doen. Maar bestel gewoon één drankje. Dat is alles.

Oke, kalmeer.
Ik was mij dit serieus aan het afvragen -O-

Het kinderachtige zit hem in jou reactie op mij, als je namelijk goed gelezen had, wat schijnbaar moeilijker was dan meteen zo te reageren...
Had je gelezen dat ik het in grote lijnen wel eens ben met die ene consumptie, maar mij gewoon af vroeg waar dan de grens lag.

Dus de korte samenvatting:
We hadden geen discussie.
Ik stelde een oprechte vraag.
Ik hoef zeker mijn zin niet, ik meng mij voor het eerst vandaag in de discussie over consumpties.
Jij moet echt even gaan chillen.
Jij bent diegene die kinderachtig reageert.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:43

Ik ben het trouwens helemaal mee eens dat er meer openbare toiletten moeten komen, desnoods eentje die werkt op bijvoorbeeld €0,50. Eigenlijk belachelijk dat er wel piszuilen voor mannen bestaan, maar openbare toiletten om te zitten zijn zeldzaam.

Over de discussie wel/geen drankje: het kattencafe in mijn stad hanteert gewoon de regel: minstens 1 drankje per uur, zit je langer en wil je niets drinken, dan betaal je evengoed €2,50 ( prijs van het goedkoopste drankje) De regels staan op de deuren en op de menukaart, dan is aan jou de keuze of je hier aan meedoet.

Aan de ene kant vind ik het wel gierig, aan de andere kant: mensen blijven anders uren met de katten knuffelen terwijl er ook iemand op die plaats kan zitten die wel geld uitgeeft. De katten moeten ook eten, de schoorsteen moet ook blijven branden en het is geen filantropische instelling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:54

Flying_Angel schreef:
Laten we verder gaan? Er wordt gewoon een gierige actie besproken, dit hoeft niet zo ontzettend onder een vergrootglas. Ik vind het ook gierig om wel van de faciliteit gebruik te maken, maar niet iets te consumeren.

Vinden jullie mij gierig? Als ik ergens iets consumeer en ik dan alsnog voor de wc moet betalen, ik vind daar wel wat van :+

Ik moest pas hemel en aarde bewegen om ergens te mogen plassen waar we net voor enorm veel geld hadden gedronken en gegeten en ik had geen contant duppie voor het toilet bij me :roll:. Wie heeft er überhaupt nog contant geld :?
En buiten dat, waarom moet ik als gast een duppie betalen voor het toilet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:57

M_D_H: Ik heb in een aantal zaken gewerkt en ja, als mensen eindeloos blijven zitten zonder opnieuw te bestellen ga je vragen ‘of er nog iets mag zijn of ze liever de rekening willen’. Ik heb echt klanten gehad die bij opening van de zaak het beste plekje aan het raam pakten, 1 koffie bestelden en vervolgens gewoon 4u bleven zitten. Daar ga je op een gegeven moment het gesprek mee aan.

Ik zie in Gent ook wel eens bordjes dat je er welkom bent om te werken, maar wel een consumptie moet nemen per 1 of 2 uur.

Grote groep en bij tweede rondje iemand die niet mee bestelt: prima. Maar je maakt ook wel eens mee dat na een aantal rondjes ze eindeloos blijven zitten en er nog twee man een uur naar een halve cola zit te kijken… dan breng ik ook subtiel de rekening of ga ik alles afruimen…
Dat lijkt me allemaal heel redelijk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:23

poes schreef:
M_D_H: Ik heb in een aantal zaken gewerkt en ja, als mensen eindeloos blijven zitten zonder opnieuw te bestellen ga je vragen ‘of er nog iets mag zijn of ze liever de rekening willen’. Ik heb echt klanten gehad die bij opening van de zaak het beste plekje aan het raam pakten, 1 koffie bestelden en vervolgens gewoon 4u bleven zitten. Daar ga je op een gegeven moment het gesprek mee aan.

Ik zie in Gent ook wel eens bordjes dat je er welkom bent om te werken, maar wel een consumptie moet nemen per 1 of 2 uur.

Grote groep en bij tweede rondje iemand die niet mee bestelt: prima. Maar je maakt ook wel eens mee dat na een aantal rondjes ze eindeloos blijven zitten en er nog twee man een uur naar een halve cola zit te kijken… dan breng ik ook subtiel de rekening of ga ik alles afruimen…
Dat lijkt me allemaal heel redelijk.

Nou ja, dat is dus wat ik bedoel, als het redelijk blijft, maar dat werkt 2 kanten op natuurlijk :j
Als er een groep van 10 komt waarvan er maar 2 bestellen en ze daarna 4 uur blijven hangen, dat is niet fair natuurlijk.
Maar als ze blijven bestellen en de overige 8 mee gaan bestellen, wordt het al anders.
Zelfde voor de andere kant, als er 2 niet bestellen van die groep van 10, zou dat ook niet veel uit moeten maken.

Ik snap dat elke stoel een prijskaartje heeft, maar het moet wel realistisch blijven natuurlijk :j
Daarom vind ik het logischer om naar het totaal plaatje per tafel te kijken :j

Maar goed.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:25

Ik ben zelf denk ik een keer gierig geweest. Ik ging lunchen in het centrum en ik moest mijn auto parkeren, parkeren is betaald maar mijn werk zit ook in het centrum. Had mijn auto toen daar geparkeerd dan hoef ik niet te betalen en het was dicht bij het restaurant.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:28

fjordjes schreef:
Ik ben zelf denk ik een keer gierig geweest. Ik ging lunchen in het centrum en ik moest mijn auto parkeren, parkeren is betaald maar mijn werk zit ook in het centrum. Had mijn auto toen daar geparkeerd dan hoef ik niet te betalen en het was dicht bij het restaurant.

Als er dan genoeg plek voor je collega's over blijft is dat toch ook niet zo erg?

Tot je collega's hebt die dan een grap met je uit gaan halen natuurlijk en je een parkeerboete geven :P :D

(ja ja waar ik eerst werkte werd dat gedaan bij iemand die een week geparkeerd had en ze haar wijs gemaakt hadden dan 24 uur de max was. )

Rytir

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:50

Hahaha DuoPenotti dat is een goede prank!

Ik deed dat ook wel eens, werk is in Amsterdam en tram stopt bijna voor de deur. 1 en 1 is 2. Nou moet ik er wel bij zeggen dat declareren veel gedoe is dus als ik een keer een werkplek bezoek moet doen dan declareer ik ook lage parkeerkosten niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:07

Wij waren laatst in Den Haag en moesten voor 3u parkeren iets van €15 betalen.
Mijn man heeft laatst zijn motor rijbewijs gehaald en een motor gekocht, toen ik de parkeer kosten zag zei ik tegen hem: ik koop een motor pak en voortaan gaan we op de motor, ik ga dit echt niet meer betalen. Dus zodoende heb ik op marktplaats een motor pak op de kop getikt (voor €35) en gaan we met de motor omdat ik te gierig ben om parkeer kosten te betalen _O-

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:55

Ik was laatst samen met een vriendin en haar dochtertje naar de dierentuin. De schoonzus van vriendin en haar twee dochters sloten ook aan (dus met 6 man naar de dierentuin)
Schoonouders van de vriendin hadden omdat ze het zo leuk vonden dat we samen weggingen, voor iedereen een flesje drinken, een twix en een busje mini pringles gekocht.

Schoonouders wonen in dezelfde stad als de schoonzus, dus daar hadden ze de snacks en drinks afgegeven, zij zou dat dan meenemen.

We hadden afgesproken bij het dierenpark en dasr aangekomen vraagt mijn vriendin of ze wat van schoonzus over kan nemen zodat zij niet met alles is een zware tas hoeft rond te zeulen.
Nee dat hoefde niet, kon prima.

Toen we gingen zitten voor een versnapering kwam aan het licht dat schoonzus slechts, 3 twixen, 3 flesjes drinken en 3 mini pringles had meegenomen. Want we konden toch prima delen?? Iedereen een twix én drinken én mini pringles was echt zwaar overdreven, dus ze had de helft thuis gelaten en zo zei ze er achter aan dan had ze ‘s avonds voor alle 3 nog wat te snacken zonder te delen.
Like wtf, ik vond dat zoooo gierig en aso.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:07

Wauw :evaw:

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:21

xSCWx schreef:
Mijn man heeft laatst zijn motor rijbewijs gehaald en een motor gekocht, toen ik de parkeer kosten zag zei ik tegen hem: ik koop een motor pak en voortaan gaan we op de motor, ik ga dit echt niet meer betalen. Dus zodoende heb ik op marktplaats een motor pak op de kop getikt (voor €35) en gaan we met de motor omdat ik te gierig ben om parkeer kosten te betalen _O-

Ook een mooie!
Wij zijn laatst een weekend naar Den Haag geweest. Fietsen achterop, parkeren in een wijk met gratis parkeren en dan op de fiets naar het hotel. Wel het voordeel dat we lekker mobiel waren het hele weekend, en nergens de tram of taxi voor hoefden te pakken :j .

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:22

nou idd, wauw.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:31

xSCWx schreef:

Maar motors parkeren toch ook niet gratis? :?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:34

verootjoo schreef:
xSCWx schreef:

Maar motors parkeren toch ook niet gratis? :?

Als je een parkeerterrein hebt, zonder slagbomen, waar je een kaartje achter je voorruit moet leggen. Waar laat je dat kaartje bij een motor?

Edit:
https://www.anwb.nl/experts/motoren/2/h ... voor-motor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:43

Geen idee, maar zie al jaren geen parkeerautomaten met kaartjes :+ alles op kenteken.
Maar dat bestaat dus nog :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:12

verootjoo schreef:
Geen idee, maar zie al jaren geen parkeerautomaten met kaartjes :+ alles op kenteken.
Maar dat bestaat dus nog :')

Laatst bij de rechtbank geweest,sta je daar bij een parkeerautomaat met je bakje met kleingeld....

Dat was ook op kenteken en met pinpas.

Een hele belevenis hoor! :')

Maar in Drachten kan je nog ouderwets geld omruilen voor een kaartje :D
Laatst bijgewerkt door Daan13 op 28-03-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:12

roxiie schreef:
Ik was laatst samen met een vriendin en haar dochtertje naar de dierentuin. De schoonzus van vriendin en haar twee dochters sloten ook aan (dus met 6 man naar de dierentuin)
Schoonouders van de vriendin hadden omdat ze het zo leuk vonden dat we samen weggingen, voor iedereen een flesje drinken, een twix en een busje mini pringles gekocht.

Schoonouders wonen in dezelfde stad als de schoonzus, dus daar hadden ze de snacks en drinks afgegeven, zij zou dat dan meenemen.

We hadden afgesproken bij het dierenpark en dasr aangekomen vraagt mijn vriendin of ze wat van schoonzus over kan nemen zodat zij niet met alles is een zware tas hoeft rond te zeulen.

Toen we gingen zitten voor een versnapering kwam aan het licht dat schoonzus slechts, 3 twixen, 3 flesjes drinken en 3 mini pringles had meegenomen. Want we konden toch prima delen?? Iedereen een twix én drinken én mini pringles was echt zwaar overdreven, dus ze had de helft thuis gelaten en zo zei ze er achter aan dan had ze ‘s avonds voor alle 3 nog wat te snacken zonder te delen.

Ik krijg hier echt zo plaatsvervangende schaamte van, wat is dit erg. :\

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:20

roxiie schreef:

Lekker hygiënisch ook, flesjes drinken delen.
Dan koop ik wel m'n eigen flesje en een frietje, geniet van je Twix :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:53

Sting schreef:
xSCWx schreef:

Ook een mooie!
Wij zijn laatst een weekend naar Den Haag geweest. Fietsen achterop, parkeren in een wijk met gratis parkeren en dan op de fiets naar het hotel. Wel het voordeel dat we lekker mobiel waren het hele weekend, en nergens de tram of taxi voor hoefden te pakken :j .

Ik snap het hoor maar dit is zo irritant voor bewoners. Door dit soort trucs kan je je eigen auto pas een paar straten verder kwijt en kan je je kind, honden en boodschappen een paar honderd meter gaan verslepen. Echt irritant.
Sorry, frustratie :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:14

@lisitano: snap ik hoor! Zou voor mij ook frustratie zijn. Daarom worden de delen met gratis parkeren ook steeds kleiner, en terecht.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:52

poes schreef:
In België is dat idd not done.

In Nederland ook hoor, ik zou me de ogen uit de kop schamen. Ergens zitten is ergens bestellen, dat is volgens mij niet eens per se Belgisch hoor…

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:44

AmyII schreef:
poes schreef:
In België is dat idd not done.

In Nederland ook hoor, ik zou me de ogen uit de kop schamen. Ergens zitten is ergens bestellen, dat is volgens mij niet eens per se Belgisch hoor…

Nee, klopt! In Polen is het zelfs zo dat ze de menukaarten op tafel leggen, zodat je eerst kunt kijken of er wat voor je tussen zit, voordat je gaat zitten.