Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:55

Maar wie wint er dan?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:59

Steen verslaat schaar. Schaar papier. Papier steen ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:04

Wij doen hier steen, papier, schaar om te bepalen wie de poepluier moet verschonen, dochter haar billen moet gaan afvegen als we aan tafel zitten, enz enz. :') (niet altijd hoor, zo erg zijn we ook weer niet, helaas voor vriend win ik meestal. :') )

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:05

Wij gebruiken het ook om te bepalen wie er een spel begint :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:16

Nikass schreef:
Knert schreef:

Ja hoor! Dat kan.
Elke afwijking is bij een kat ook mogelijk. Mijn buurvrouw had een monogolen hondje. Uiteindelijk ben ik er nog best ver mee gekomen met de training. Alleen had hij wel veel meer 1:1 aanpak nodig. Maar hij was fantastisch.

Maar als ik mijn katten bekijk... Zelden dat ze echt normaal DOEN.

Lijkt mij een beetje onzin eerlijk gezegd. Een hond functioneert al op het niveau van een vijf jarige als je t zou vergelijken. Hoe moet ik een verstandelijke beperking bij een kat of hond dan zien?

5 jaar is toch ook een niveau? Dus minder dan gewoon. Het was wel een aparte hond. Mankeerde echt wel wat. Veel training bracht hem toch ergens, natuurlijk niet zo ver als met de herders en hun pakwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:33

Ik ben niet heel handig met telefoons vandaar deze vraag.
Mijn klasgenoten vinden het leuk om rond deze tijd te appen met elkaar (klassen groepsapp). Ik ga nu liever slapen maar krijg dus constant meldingen. Kan ik dit op de 1 of andere manier ook uitzetten?
Afmelden voor die groep is niet echt een optie, ook het geluid uitzetten kan niet, want wil voor andere mensen wel bereikbaar blijven.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:39

Bij mijn telefoon (iPhone) kan ik een slaapstand instellen dan krijg je tussen een bepaalde tijd geen geluiden meer door behalve als vooraf ingestelde personen je bellen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:39

Elke telefoon is anders.
Maar als ik rechtsonder in beeld klik kan ik naar groepsinformatie.
En dan kan ik op dempen klikken.

Anders gewoon je geluid uit zetten :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:41

Als je naar die groeps app gaat zie je rechts bovenaan 3 rondjes (menu) op klikken en dan dempen kiezen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:44

Knert schreef:
Lijkt mij een beetje onzin eerlijk gezegd. Een hond functioneert al op het niveau van een vijf jarige als je t zou vergelijken. Hoe moet ik een verstandelijke beperking bij een kat of hond dan zien?

Ik geloof ook niet zo zeer in down bij dieren, aangezien dat een hele specifieke chromosomale afwijking is en de chromosomen van hond en kat anders zijn dan de onze. Exact hetzelfde zal dan ook niet gebeuren, maar verstandelijke beperkingen wel degelijk. Je moet het dan natuurlijk wel vergelijken met de verstandelijke vermogens van het normale dier en niet met de vermogens van een mens.

Ik heb een katertje gehad met onderontwikkelde hersenen. Hij had hele slechte coordinatie, wat vooral te merken was omdat hij niet rechtdoor kon lopen maar altijd zwalkend. De trap op en af lukte hem wel, dankzij de muur ernaast waar hij dan tegenaan liep. Zo had hij allerlei maniertjes om te leven met zn beperkingen. Hij was ook erg scheel. Verder heeeeeeel simpel, je merkte gewoon dat hij niet nadacht. Hij leerde wel via conditionering en volgde de andere katten, maar zelf iets bedenken deed ie gewoon niet. Dan zat hij bijv naar een tafel te staren en bedacht zich niet dat hij erop kon springen. Pas als een andere kat dat deed of je hem erop zette, ging het lampje branden. Zelden zo'n lieve en onschuldige kat meegemaakt. Bijzonder was ook dat de andere katten heel lief en voorzichtig met hem waren. Zelfs degenen die normaal bitches zijn waren lief voor hem. Hij mocht gewoon alles van ze. Jammergenoeg is hij maar een jaar oud geworden, toen begon hij echt last te krijgen van zn afwijking en hebben we hem dus laten gaan, na een bezoek aan de neuroloog die hem ook een bijzonder geval vond. Gebeurd niet vaak, maar kan dus wel degelijk.

Op deze foto kijkt hij nog wonderbaarlijk recht, meestal was hij scheler dan dit....
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:58

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:39

Hoe ziet regenschurft er bij mensen uit?(foto?) ik las op internet dat regenschurft bij paarden in sommige gevallen besmettelijk kan zijn voor mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:19

purny schreef:
In m'n ene iPhone zit geen simkaart meer. Hoe kan het dan zo zijn dat wanneer ik gebeld word door een huisnummer hij ook over gaat op m'n iPhone zonder simkaart?

Dan heb je op beide hetzelfde account staan en deelt je andere iphone waarschijnlijk het gesprek :)
Als iemand hier op de mobiel belt dan gaat ook de ipad en de imac over, en kun je daar gewoon opnemen, maar je belt dan wel via je telefoon met simkaart.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:05

Zwerte schreef:
Knert schreef:

Ik geloof ook niet zo zeer in down bij dieren, aangezien dat een hele specifieke chromosomale afwijking is en de chromosomen van hond en kat anders zijn dan de onze. Exact hetzelfde zal dan ook niet gebeuren, maar verstandelijke beperkingen wel degelijk. Je moet het dan natuurlijk wel vergelijken met de verstandelijke vermogens van het normale dier en niet met de vermogens van een mens.

Ik heb een katertje gehad met onderontwikkelde hersenen. Hij had hele slechte coordinatie, wat vooral te merken was omdat hij niet rechtdoor kon lopen maar altijd zwalkend. De trap op en af lukte hem wel, dankzij de muur ernaast waar hij dan tegenaan liep. Zo had hij allerlei maniertjes om te leven met zn beperkingen. Hij was ook erg scheel. Verder heeeeeeel simpel, je merkte gewoon dat hij niet nadacht. Hij leerde wel via conditionering en volgde de andere katten, maar zelf iets bedenken deed ie gewoon niet. Dan zat hij bijv naar een tafel te staren en bedacht zich niet dat hij erop kon springen. Pas als een andere kat dat deed of je hem erop zette, ging het lampje branden. Zelden zo'n lieve en onschuldige kat meegemaakt. Bijzonder was ook dat de andere katten heel lief en voorzichtig met hem waren. Zelfs degenen die normaal bitches zijn waren lief voor hem. Hij mocht gewoon alles van ze. Jammergenoeg is hij maar een jaar oud geworden, toen begon hij echt last te krijgen van zn afwijking en hebben we hem dus laten gaan, na een bezoek aan de neuroloog die hem ook een bijzonder geval vond. Gebeurd niet vaak, maar kan dus wel degelijk.

Op deze foto kijkt hij nog wonderbaarlijk recht, meestal was hij scheler dan dit....
[ [url=m/ktAPx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jij beschrijft kan natuurlijk maar zou ik niet vergelijken met een verstandelijke beperking. Dat heeft nl te maken met je intelligentie. (Jij beschrijft meer neurologische/coördinatie problemen) Honden en katten hebben natuurlijk ook een bepaalde intelligente maar om te kunnen vaststellen of die afwijkt zal je eerst moeten bepalen wat 100% is. Ik weet niet of dat kan, hoe neem je een IQ test af bij een hond of kat? Iemand die wat minder snugger overkomt is niet altijd zwakbegaafd. Dus om dat bij een hond of kat te concluderen op basis van een onhandige move of "dommige" blik, lijkt mij niet terecht.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:33

Tja, bij mijn broertje kan ook geen IQ test worden afgenomen omdat hij te zwak begaafd is. Maakt hem niet slimmer natuurlijk.

Ik denk dat het zeker wel mogelijk is dat een kat of een hond zwakbegaafd is. Dat wij dat niet aan kunnen tonen met een IQ test, verandert daar wat mij betreft niet zoveel aan. Bij katten en honden kan het delen van cellen tijdens de zwangerschap ook mis gaan waardoor er foutjes optreden in de hersenen of waardoor ze een andere handicap ontwikkelen. Of ze lopen een hersenbeschadiging op. Waarom zou dat bij mensen wel kunnen en bij andere dieren niet?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:18

Misschien kan het, maar hoe weet je het? Hoe kan iemand beweren dat zijn kat zwakbegaafd is als dat niet kan worden vastgesteld?
Bij een kind - weet niet hoe oud hij is - kan wel degelijk een psychologisch onderzoek worden gedaan. Als het IQ te laag is om te meten is er dus wel een indicatie van de intelligentie.
Maar om een afwijking te kunnen constateren moet je eerst weten wat de norm is.
Is er bij honden en katten ooit een norm vastgesteld? (serieus - geen idee, maar ik verwacht van niet).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:24

Geen idee. 1 van mijn katten heeft ook wel een klap van de molen gehad, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ze als 3 weken oude kitten in een vuilniszak gevonden is.

Hoe kan het dat als je een verpakking koekjes open maakt deze slof worden, maar als ze er een zakje omheen doet (waar dus gewoon lucht in zit) worden ze niet slof

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:26

Ik weet natuurlijk niet of mijn kat zwakbegaafd is, maar er mankeert duidelijk iets aan. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat hij waarschijnlijk (we hebben hem gevonden toen hij een paar weken oud was) heel vroeg van zijn moeder is weggegaan.
Hij vertoon geen normaal kattengedrag. Het is niet zo makkelijk om het uit te leggen, maar we hebben al veel katten gehad en nog nooit iemand als hem.
een paar voorbeeldjes : hij ligt nooit zoals een normale kat opgekruld, maar altijd lang uitgerekt (en dan echt slapen!) en vaak op de vloer. (katten houden toch van hoogtes?)
Hij bijt je altijd, neemt dan je arm of hand in zijn mond en terwijl krult hij zijn poten rond je arm (je dus echt helemaal vastnemen) En zo kan hij minuten blijven bijten, tot je hem wegduwt, wat hem meestal nog meer aanzet om je opnieuw ' aan te vallen'
Wanneer je stilstaat of rondloopt, kan hij zonder aanleiding naar je voet springen en daar volledig 'rondkrullen' en proberen bijten: wanneer je je voet optilt doet hij nog meer zijn best , echt ernaar toe springen, waarbij hij geen acht slaat op eigen gezondheid (denkt niet na hoe hij neer gaat komen, soms op zijn rug of hij moet een koprol maken)
Hij kijkt gestoord :') en vaak zo met zijn oortjes naar achter, een rare uitdrukking die ik nog niet vaak gezien heb
hij is hyperactief, snachts rent hij blijkbaar soms gewoon van de deur naar een andere deur en weer terug, zo een paar keer achter elkaar (mijn moeder heeft hem gezien ) ( hij kan altijd naar buiten via kattenluikje)
kortom, hij gedraagt zich gewoon anders dan al onze andere katten (en heeft ook geen goed contact met deze katten)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:56

Nikass schreef:
Misschien kan het, maar hoe weet je het? Hoe kan iemand beweren dat zijn kat zwakbegaafd is als dat niet kan worden vastgesteld?
Bij een kind - weet niet hoe oud hij is - kan wel degelijk een psychologisch onderzoek worden gedaan. Als het IQ te laag is om te meten is er dus wel een indicatie van de intelligentie.
Maar om een afwijking te kunnen constateren moet je eerst weten wat de norm is.
Is er bij honden en katten ooit een norm vastgesteld? (serieus - geen idee, maar ik verwacht van niet).

Bij mijn broertje heeft zijn zwakzinnigheid ook gewoon een neurologische oorzaak. Ergens is er tijdens de zwangerschap bij de celdeling een "kopieerfout" gemaakt waardoor zijn hersenen niet goed zijn ontwikkeld (hij heeft bijvoorbeeld ook epilepsie).
Als dat bij een mens mogelijk is, waarom dan niet bij een kat?

Hij is elf trouwens :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:59

Het is heel moeilijk om dat vast te stellen. Dieren kunnen bijvoorbeeld volgens onze normen niet depressief zijn, omdat ze niet alle kenmerken kunnen vertonen die mensen wel vertonen. Je spreekt bij dieren dus van 'gedrag lijkend op depressiviteit'. Ik denk dat dat bij afwijkingen aan het geestelijk vermogen ook zo werkt, maar pin me daar niet op vast.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:08

Tja, het gaat er dan denk ik om hoe strak je omgaat met de definitie zwakbegaafd. Ik omschrijf onze Herman dus wel zo, omdat het bij hem overduidelijk was dat zn hersenen onderontwikkelt waren en dus minder goed functioneerden dan bij een gezond kat. Er is natuurlijk niet zo'n duidelijke norm als bij mensen. We kunnen het alleen vergelijken met wat 'normaal' is, maar op dit gebied zijn daar gewoon geen normen of diagnoses voor. We kunnen vaststellen als er een neurologische afwijking is en we kunnen het gedrag redelijk goed beoordelen en aan de hand daarvan een aannemelijke diagnose stellen wat er in dat koppie aan de hand is. Maar het lijkt mij logisch dat dit absoluut niet te vergelijken is met wat we van mensen weten en begrijpen.
De term zwakbegaafd is dan ook altijd een antropomorfisme. Gewoon een term om duidelijk te maken wat je bedoeld. Ik kon iedereen de waarheid zeggen en dus uitleggen dat Herman onderontwikkelde hersenen had waardoor hij dus allerlei problemen had zoals coordinatie, maar simpel zeggen dat hij geestelijk gehandicapt of zwakbegaafd was komt veel duidelijker over. Mensen snappen dan eerder wat je bedoeld.

@damned: wat betreft jouw kat, ik lees hier nog weinig tot niks afwijkends in. Dit is geen abnormaal kattengedrag, het valt echter wel onder ongewenst gedrag. Het uitgestrekte liggen is niet helemaal standaard, maar ook niet afwijkend. Veel katten hebben een voorkeur voor hoogtes, maar het blijven individuen. Ik heb er ook eentje die liever op de grond blijft.
De rest wat je omschrijft, dat handen en voeten pakken en het 'omkrullen' is zeeeeer ongewenst spelgedrag. Ook wel spelagressie genoemd. Zie je heel veel bij kittens die jong het nest verlaten want dan missen ze de fase waarin ze van nestgenoten leren hoe hard je mag spelen en waar de grenzen liggen. Mensen spelen ook veel te veel met handen met kittens, hierdoor leren ze dit als speelgoed te zien. Absoluut nooit doen dus. Dit gedrag komt echt heel erg veel voor, dus afwijkend is je kat daar zeker niet in. Het is ook op te lossen trouwens, een goede gedragstherapeut heeft dit zo uitgevogeld en kan je leren hoe je het kan afleren. Basis daarbij is altijd dat hij genoeg uitdaging krijgt, die hij nu dus zoekt in het rondracen en jullie aanvallen.
Verder zal ik er niet op in gaan, gaat teveel offtopic denk ik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:10

Zwerte schreef:
Knert schreef:

[ [url=m/ktAPx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel ff. Goed quoten hè? :-)
Ben het verder wel met je eens.

Hier thuis ook een kat die aantoonbaar veel moeite heeft met donker. Dan loopt hij letterlijk overal tegenop en valt hij van vensterbanken af en loopt tegen muren op.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:17

Hebben alle mannelijke dieren ook tepels?
of alleen sommige dier soorten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:01

amkeVH schreef:
Hebben alle mannelijke dieren ook tepels?
of alleen sommige dier soorten?

Voor zover ik weet heb je die alleen bij zoogdieren, dus de meeste mannelijke (en vrouwelijke) dieren hebben geen tepels.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:16

Sommige zoogdieren mannen ;) hebben tepels, anderen niet.

Reuen, katers en mensenkerels wel, stieren en hengsten niet.