tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:17

@RedPassion: heel erg herkenbaar! Het leven heeft voor mij ook meer glans met een fijne relatie. Ik kan alleen zijn, maar wil het niet.

Mmm ja, we hebben drie jaar om elkaar heen lopen draaien en konden elkaar niet loslaten. Zelfs toen hij een relatie kreeg, is hij mentaal vreemd gegaan met mij. Hij wilde mij niet zien, want dan zouden er dingen gebeuren die niet horen. Maar ja... kijk even wat je allemaal naar mij geappt hebt enzo :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:23

Jeetje Zertab, wat een moeilijke situatie. Klinkt als een goed3 beslissing om je van hem los te maken, maar zeker geen makkelijke.

En och, ik vermaak me best redelijk in mijn eigen huis, maar die knuffel, even dat verhaal delen, gewoon dat knusse gevoel. Dat mis ik wel ja.
Ik vind het ook bizar dat de mannen zo door lijken te huppelen.

Wel blij dat ik hier mijn ei kwijt kan. Om je heen valt het toch op dat bijna niemand er meer naar vraagt, hoe het gaat. En als ze dat wel doen, ben ik snel geneigd 'prima' te zeggen, want ik wil ook geen last zijn.

Moeilijk vond ik ook dat de hele vriendengroep weg valt. 19 jaar samen, maar toch niet mijn vrienden blijkbaar. Vanwege het niet willen zien van foto's van ex van zijn weekendje Zurich laatst, heb ik mezelf uit de vriendengroep app gehaald en er was van de 8 mensen, maar 1 die vroeg waarom en hoe het ging. Van de anderen heb ik sinds december of februari al niets meer gehoord. Dat deed ook wel even pijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:01

Citaat:
Ik kán prima alleen leven, ik wíl dat alleen niet... ik vind het zó fijn om de onbenullige dagelijkse dingen te delen. Om te kletsen, te knuffelen... En ook om op poedersuiker te weten dat, no matter what, je 's nachts weer fijn en warm naast je lief ligt. Ik vind het leven gewoon veel meer glans hebben met een fijne relatie. Maar daar schuilt mijn gevaar; ik moet blijven onthouden dat dit geen fijne relatie was door de instabiliteit. Dus dan is alleen op termijn vast 'beter', zo voelt het alleen nog niet.

Dat heb ik ook hoor, een fijne relatie is heerlijk. Goed dat je voor ogen houdt dat je relatie dat niet was. Dat kan een beetje meehelpen om er overheen te komen. Wat je nu mist, is de gewoonte, de geborgenheid, het bekende.

Met mij gaat het erg goed, soms tot mijn eigen verbazing. Hoop dat dit een hart onder de riem kan zijn voor je: liefdesverdriet en hartpijn en gemis kunnen dus echt overgaan. Nog niet 100% bij mij, ik heb mijn momenten, maar ik vind het leven weer helemaal leuk.

@Djinnie, fijn dat je hier je ei kwijt kunt. Ik wens je toe dat je toch af en toe vrij te voelen om ook je vrienden af en toe 'tot last' te zijn. Daar zijn ze ook voor. Ik vind het prima om mijn vrienden wederzijds tot last te zijn als iemand het moeilijk heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:58

@djinni: pijnlijk is dat idd... Maar je mag best je vrienden ook appen met dat het niet oké gaat. Vrienden zijn er om je te steunen door wat voor tijd je ook doorgaat.

@miereneter: goed om te horen :)

Het is voor mij de juiste beslissing dat weet mijn verstand. Mijn hart schreeuwt iets anders en het doet pijn. Voor mij voelde hij als mijn maatje... Ik heb zelf ook echt wel een aandeel in dat het niet werkte tussen ons, daar ben ik aan gaan werken, maar helaas niet goed genoeg voor hem.. dat doet ook pijn. Hoe hard je ook je best doet,voor sommige mensen zal je nooit goed genoeg zijn... Al zijn zij dat wel voor jou.. pff.
En het feit dat ik hem vraag mij te blokkeren en hij dat ook gewoon doet. Geen gesprek erover. Nee, ik besta ineens niet voor hem...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 03:28

Of hij wil het makkelijker voor je maken Zertab? Hij heeft nu een vriendin dus wat kan er nog gezegd worden? Mss beseft hij zich nu wel dat hij de vorige keer te ver is gegaan. De 'fout' hoeft niet bij jou te liggen he. Sterkte. Het is een lastige beslissing maar uiteindelijk word je er sterker van.

Herkenbaar ook wat jullie schrijven dat je vaak alleen aan de mooie momenten terug denkt. De mindere dingen schuiven naar een donkere kast in je geheugen. Ik heb nu regelmatig dat er iets langs komt in een gesprek wat een herinnering ophaalt. Dat is wel lastig. Verder ga ik niet teveel delen want mijn ex krijgt schijnbaar dingen door via via.

@djinnie: vervelend dat je vriendengroep ook wegvalt. Je hoort het vaak helaas. Je mag mij altijd appen als je je ei kwijt wil of als je je een keer verveeld ofzo

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 06:14

Zertab schreef:
@djinni: pijnlijk is dat idd... Maar je mag best je vrienden ook appen met dat het niet oké gaat. Vrienden zijn er om je te steunen door wat voor tijd je ook doorgaat.

@miereneter: goed om te horen :)

Het is voor mij de juiste beslissing dat weet mijn verstand. Mijn hart schreeuwt iets anders en het doet pijn. Voor mij voelde hij als mijn maatje... Ik heb zelf ook echt wel een aandeel in dat het niet werkte tussen ons, daar ben ik aan gaan werken, maar helaas niet goed genoeg voor hem.. dat doet ook pijn. Hoe hard je ook je best doet,voor sommige mensen zal je nooit goed genoeg zijn... Al zijn zij dat wel voor jou.. pff.
En het feit dat ik hem vraag mij te blokkeren en hij dat ook gewoon doet. Geen gesprek erover. Nee, ik besta ineens niet voor hem...

Goed van je Zertab. Vaak is het goed naar je hart te luisteren, maar ook je verstand mee te laten praten. Als het allemaal zo ingewikkeld is, zal het nu niet zo moeten zijn. Dat is soms zo in het leven en dat is k*t (oma vertelt :o ). Misschien is het juist goed voor je dat het contact nu geblokkeerd is, wat zijn redenen ook zijn. Die doen er niet toe, het gaat erom wat goed is voor jou.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:23

Maar Zertab jij vroeg hem toch om jou te verwijderen en je nummer te blokkeren? En hij heeft gedaan wat jij van hem vraagt. Als je niet wil dat iemand je blokkeert moet je dat ook niet vragen denk ik dan..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:27

Even kort, ik moet zo weg. Maar ik kan beter het hele verhaal vertellen dan is het duidelijker. Voor de mensen die het willen weten, stuur me een pb. Is te persoonlijk om zo open en bloot op het forum te gooien :)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:30

Hoe gaat het met iedereen?

Hier even een verdrietig moment. Ik heb maanden naar een woning gezocht maar helaas tevergeefs. Ex partner gaf aan dat hij ook wel wou zoeken, dan zou ik hier blijven. Prima oplossing. Na 1 week zoeken heeft hij iets gevonden en gaat hij binnenkort weg.

Ik ben blij voor hem en ook blij voor mezelf dat het einde nadert maar ineens slaat de angst toe om alleen te zijn. Dat is een rare en vervelende gedachte waar ik al dagen mee rond loop, ik wil er vanaf!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:33

Ooh dat kan ik me wel voorstellen hoor! Maar goed, lekker cliché, je komt hier wel door heen <3

Hier een beetje aan het kletsen dmv online datingsites, maar ik heb het idee dat ik gewoon te preuts hier voor ben ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:36

Ja, het gaat hartstikke k*t en eenzaam zijn, zeker in deze tijd. Maar je komt er wel doorheen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:11

Hier nog steeds het gevoel dat ik toch nooit over hem heen ga komen en alleen eindig. Dus ook niet zo lekker helaas. :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:44

Zertab schreef:
Hier nog steeds het gevoel dat ik toch nooit over hem heen ga komen en alleen eindig. Dus ook niet zo lekker helaas. :')

Zelfde hier :+ Het blijft maar knagen, maar dan helpt het ook niet mee dat ik hem nog twee keer per week tegenkom. Het wordt wel al een stuk minder, dus dat is al heel positief!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:54

Dat helpt zeker niet mee, maar fijn dat het minder wordt!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:04

Ooh dat helpt inderdaad ook niet mee .. Ik ben nu zo'n 3 jaar verder volgens mij sinds mijn laatste 'vriend' (ja er hing geen naam aan dus voelt ook raar om dat te zeggen). Zit al die tijd wel online maar of er zit niets tussen of ze denken maar aan één ding. Beetje jammer - vooral als ze zeggen dat ze juist niet standaard zijn .... :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:42

Hier gaat het eindelijk best oke. Mis ex ook niet echt meer en geniet van mijn eigen stekkie. De eenzaamheid vind ik wel pittig, maar goed, dat is gewoon wel zoals het is nu helaas.

Beetje online op tinder aan het neuzen, beetje aan het chatten en daar blijft het dan wel blij, maar ik ben allang blij dat ik me weer een beetje in balans voel.

Tot de volgende hobbel, that is.. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:36

@Redpassion: herkenbaar. Ik heb wel Tinder, maar alle gesprekken bloeien dood en bij elke man merk ik iets op en dan wil ik niet daten met die man. Dus dat ligt ook allemaal aan mij. Want in mijn hoofd was mijn ''ex'' perfect. Zijn het alleen maar obstakels die het moeilijk maken en niet het gevoel voor elkaar wat ontbreekt. Maarja.. soms zijn obstakels niet te overwinnen omdat ze te groot zijn...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:44

Dat vergelijken is super lastig inderdaad. Maar mijn ex is echt niet perfect, dat gevoel heb ik nooit gehad en hoe hij zich tijdens de scheiding gedroeg was verre van tof. Dat heeft wel geholpen, stom genoeg. Ik ben zelf ook verre van perfect.

Ook echt niet op zoek naar een nieuwe relatie, maar wat zou ik het toch fijn vinden om eens samen met een andere volwassene wat leuks te doen. Al is het maar een wandeling maken. :\ En dan heb ik het nog niets eens over het stukje lichamelijk contact. Een knuffel of een kus of zo. Dat mis ik wel enorm.

Maar goed, dat gaat ook niet zo 1,2,3 veranderen, dus daar moet ik maar mee dealen.

Ik ben wel blij dat daarnaast het stukje kinderen missen in de zomervakantie me niet zo tegen viel. Dat komt doordat ik extra ben gaan werken, dus ergens is het een tikje struisvogelpolitiek, maar goed, het werkte wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:55

Ik weet ook wel dat hij niet perfect is. Ben ik ook niet. Niemand is dat. Maarja...

Ik word soms echt gek van mijzelf. Dan vraag ik me af of hij me mist, aan me denkt en blablabla. En dan denk ik van niet, want anders had hij me wel weer gedeblokkeerd. Dan denk ik dat hij het prima vindt zo. En word ik daar weer verdrietig van.

Het voelt zo gek nog steeds... Iemand die je als je maatje beschouwde, zo boem uit je leven. Maar dat herkennen jullie vast wel...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:59

Dat herkennen we zeker Zertab en ik herken ook echt jouw gedachten. Het is moeilijk en dat zal het ook wel blijven tot je eigenlijk tegen iemand aan loopt die dat gevoel opvult. Maar niet gaan zoeken voor die opvulling hoor ;) Een dikke knuffel.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:31

Zertab schreef:
Ik weet ook wel dat hij niet perfect is. Ben ik ook niet. Niemand is dat. Maarja...

Ik word soms echt gek van mijzelf. Dan vraag ik me af of hij me mist, aan me denkt en blablabla. En dan denk ik van niet, want anders had hij me wel weer gedeblokkeerd. Dan denk ik dat hij het prima vindt zo. En word ik daar weer verdrietig van.

Het voelt zo gek nog steeds... Iemand die je als je maatje beschouwde, zo boem uit je leven. Maar dat herkennen jullie vast wel...

Ik herken het compleet. Ik vind het nog steeds moeilijk om te zien hoe fijn hij het vond om bij me weg te zijn. Hoe alles voor hem helemaal top voelde, terwijl ik me zwaar klote voelde.
Maar eerlijk? Daar werd ik zo boos en verdrietig van dat het mij opvrat. Ik heb dus op Facebook zijn berichten geblokt en ben uit de vriendenapp gestapt en voor mij scheelde dat best veel. En probeer wat minder in mijn hoofd te zitten. Dat gaat meestal beter nu, ik sta niet meer helemaal op de rand van mijn put.
Maar ik ben er nog niet hoor. Ook bij jou gaan er betere momenten komen en daarna weer mindere, tot het op een dag echt beter gaat. Dikke knuffel en lucht hier maar lekker je hart!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:55

Zou ik iemand een PB mogen sturen voor advies en een niet beïnvloede mening?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:31

emr schreef:
Zou ik iemand een PB mogen sturen voor advies en een niet beïnvloede mening?

Ja hoor :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:42

Mij ook!
Ik lees nog steeds mee en ik vind jullie allemaal toppers en sterk! :*

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:26

Mij ook, mocht je nog behoefte hebben :)