Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:17

upendo schreef:
Varekaj schreef:
Als je vrijdag aangeeft dat het geld is overgemaakt + je adres, en ze stuurt je op zaterdag een mailtje dat je pas zondag ziet, dan vind ik dat wel erg kort om te zeggen "nou die is niet serieus". Je weet toch ook dat er een weekend tussen zit en dat het even kan duren?
Hopelijk is ze even snel met het geld terugstorten.

Of stuurt ze me gewoon het dekje op. Dat heb ik veel liever..
Gelukkig kon ik haar vinden op facebook door de advertentie en de naam die ik voor de overschrijving kreeg.. Dan ga ik desnoods mn geld terughalen..

als die verkoper een beetje nadenkt weet ze dat het geld pas na 1 uur smiddags op de bank staat omdat de banken in het weekend geen transacties doen en altijd pas maandag middag alles wordt verwerkt.
je zou een print screen kunnen maken van je betaling die afgeschreven is en goed is gekeurd en die toesturen via de mail als bewijs dat je het overgemaakt hebt.
zo doe ik dat ook wel eens.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:18

Dat is wel een goede tip ja!

Dat ga ik doen als ze gereageerd heeft op mijn mailtje!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:21

upendo schreef:
Dat is wel een goede tip ja!

Dat ga ik doen als ze gereageerd heeft op mijn mailtje!

hoop voor je dat het goed verloopt.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:23

ik had ook een bod gedaan op fel groene bandages op marktplaats. voor 20 euro ex verzenden mocht ik ze hebben, was 2 keer mee gereden.
koop zo goed als rond, verkoper verteld mij nergens meer te verkrijgen dure dingen enz.
kom ik de zelfde bandages tegen op marktplaats voor 5 euro.
dus gelijk geregeld geld overgemaakt incl verzenden, nu afwachten tot ze morgen het geld heeft en dan krijg ik ze dinsdag als het goed is.
moet ik de andere nog wel even vertellen dat ik ze nu voor 5 euro heb.
banketstaaf maar scheelt mij 15 euro waardoor ik nu voor 10 euro een kingsland vest gekocht heb ex verzenden.. 2 vliegen in 1 klap. (( toch?))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:29

Ik zou eerst maar eens kijken wat je binnenkrijgt :')

Alle bandages die ik gezien heb die via MP zijn gekocht op de vorige stal.. tjah... Ik had ze niet eens gehoeven al kreeg ik er geld bij zo erg zag het er uit/gaten etc. of zo smerig dat wassen niet hielp....

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:33

Lianne86 schreef:
Ik zou eerst maar eens kijken wat je binnenkrijgt :')

Alle bandages die ik gezien heb die via MP zijn gekocht op de vorige stal.. tjah... Ik had ze niet eens gehoeven al kreeg ik er geld bij zo erg zag het er uit/gaten etc. of zo smerig dat wassen niet hielp....

ja das ook wel weer zo, heb wel gevraagd of dat ze heel zijn en niet versleten en verkoper ZEGT van niet, ik ga er wel vanuit.

ik heb met de bokker van de pikeur rijbroek af kunnen spreken dat ze mijn geld terug stort en als ik het geld heb stuur ik de broek terug, hopen dat ze het ook doet natuurlijk..dan kan ik bij die andere die 2 broeken en dat vest kopen met iets bijleggen natuurlijk en dan heb ik een goede rijbroek ervoor terug.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:46

Ennnn we hebben er weer eentje :') Ik bood op een hoofdstel, stond bieden vanaf 40 euro bij. Wat een nette prijs is voor dat hoofdstel tweedehands.

Kreeg na mijn bod een mailtje dat ie onder de 75 niet weggaat. Ik heb maar vriendelijk teruggemaild dat het dan over gaat, en succes gewenst met de verkoop :+

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:48

Dan heb ik ook zoiets, zet het er dan bij dat ie eronder niet weggaat...:+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:49

Zet dan gewoon bieden vanaf 75 in je advertentie :?

Of denk ik dan te simpel -O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:49

Ik heb juist het tegenovergestelde, mooi hoofdstel te koop ( kieffer ) maar door het ontbreken van het sperriem lusje, krijg ik het niet verkocht. Staat bieden vanaf 40 euro ( hij was bij aanschaf errug duur )

Als iemand een bod zou doen onder dat bedrag zou ik er zeker over willen praten :P

Maar hij is 200x bekeken en 0 reacties gehad _O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:50

Nou qua kopen alleen maar goede ervaringen, verkopen helaas minder, mensen doen een bod en haken dan (na heen en weer mailen) toch af.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:52

Tallie1979 schreef:
Ik heb juist het tegenovergestelde, mooi hoofdstel te koop ( kieffer ) maar door het ontbreken van het sperriem lusje, krijg ik het niet verkocht. Staat bieden vanaf 40 euro ( hij was bij aanschaf errug duur )

Als iemand een bod zou doen onder dat bedrag zou ik er zeker over willen praten :P

Maar hij is 200x bekeken en 0 reacties gehad _O-

Maar als je het vermoeden hebt dat het aan het ontbrekende lusje ligt, zou het dan geen optie zijn om het eraan te ( laten ) zetten en 'm dan opnieuw aan te bieden ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:54

Ja, heb er over nagedacht, misschien ga ik dat wel laten doen. Ik moet daar dan wel voor naar een goede schoenmaker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:57

Maar dan heb je voor een paar euro wel een verkoopbaar hoofdstel ( hopen we dan ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:58

Zag jou hoofdstel ook tallie1979 maar helaas niet de maat die ik moet hebben, anders had ik wel interesse gehad.

Ik heb na lange tijd ook maar weer eens wat spullen op marktplaats en bokt gezet, ligt me niet in de weg maar kan het geld wel goed gebruiken.
Hoop dat ik het verkocht krijg, maar vermoed dat het wel even gaat duren :P
Gaat om een zo goed als nieuw hoofdstel, een aantal gebruikte dekjes en kogelbeschermers die maar 2x gebruikt zijn.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:09

Vraagje, als jullie bieden op een advertentie sturen jullie dan ook een mail naar de verkoper? En wat sturen jullie dan?
Heb nu geboden op een jurkje wat ik in de winkel te duur vond maar wel heel leuk. Dus zo een kans op dat jurkje voor minder. Maar hoop wel dat gewoon bieden zonder mail te sturen serieus word genomen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:09

Wat heb je voor maat nodig Romy? Ik heb dit hoofdstel namelijk bij een paard gebruikt welke ook gemakkelijk in een cob maat paste, maar hij is ook bij mijn paard met een goede fullsize gebruikt. Dat is het mooie aan dit hoofdstel, het is heel ruim verstelbaar! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:10

stuur nooit een mail als ik ergens op geboden heb.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:10

Jargeau schreef:
Vraagje, als jullie bieden op een advertentie sturen jullie dan ook een mail naar de verkoper? En wat sturen jullie dan?
Heb nu geboden op een jurkje wat ik in de winkel te duur vond maar wel heel leuk. Dus zo een kans op dat jurkje voor minder. Maar hoop wel dat gewoon bieden zonder mail te sturen serieus word genomen.

Als iemand bied en mailt, komt dat op mij serieus over! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:16

Als ik iets toch wel heel graag wil hebben, en ik heb wat tijd, dan bied ik en stuur daarna nog even een mail.

Is het iets dat ik wel interessant vind om te kopen maar niet enorm graag wil, dan bied ik alleen.
Maar dat is eigenlijk zelden.

Denk dan aan iets van kleding dat wel leuk is maar niet van "WAUW!!! Die MOET!!!! ik hebben" :P

Of zoals gisteren nog, heb ik 100 euro geboden op een aparte douchekop die normaal iets van 450 kost schijnbaar :oo

Dan denk ik: hee dat ziet er fijn uit! Voor 100 euro wil ik hem, anders wordt het me echt te gek. En dan bied ik en zie ik wel of ik reactie krijg :)

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:23

Ik bied nooit via de optie via marktplaats. Ik kijk naar de vraagprijs en mail dan een bod naar de verkoper. Als er geen vraagprijs staat dan bied ik rond het bod wat al is gegeven door een ander. Uit de mail laat ik dan serieuze interesse blijken, met natuurlijk netjes een aanhef en afsluiting ;)
Zo heb ik een dekenkist voor een nette prijs kunnen kopen en ook een roltafel voor in de keuken.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:48

Oke, dan kan ik misschien toch beter even mailen. Heb er wel al een paar keer op geboden. Steeds overboden en dan bied ik weer. Dus mijn bod staat nog als hoogste. Ik denk dat de koper gewoon nog even wacht op een hoger bod :) Nu nog even bedenken wat ik zal mailen, want vragen heb ik niet. (Advertentie is duidelijk) en kan moeilijk mailen van ik heb het hoogste bod dus hier is mijn adres stuur maar op :)

Ik koop eigenlijk bijna nooit wat op markplaats, verkoop alleen af en toe wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:25

Getver, gaat weer lekker. Gister contact gehad met een verkoper, we konden overeenkomen en zou vandaag het geld over maken. Meerdere mailtjes of ik het geld al over had gemaakt en de laatste was met de vraag of het niet meer door ging? Ja hallo het is nog geen 24 uur later, ik heb ook een leven hoor...

Contact gehad met een andere verkoper, bod geaccepteerd en net het geld over gemaakt. Krijg ik een mail dat de andere bieder eerder was met het geld over maken en dat ik het product niet meer krijg. Andere bieder? Pardon? En mijn geld dan?

Ben nu dus heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen... of ik mijn geld terug krijg van de een en vooral of ik het product van de andere op gestuurd ga krijgen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:27

ik heb ook op 5 artikelen geboden en allemaal al het geld overgemaakt gisteren en gemaild dat het over gemaakt is.

vandaag komt alles bij iedereen binnen ivm het weekend en omdat de banken pas de transacties na 1 uur doen.. dus vandaag moet alles opgestuurd gaan worden voor mij..

hopelijk krijg ik ook alles, want niet 1 heeft er al neergezet dat de spullen gereserveerd zijn..
Laatst bijgewerkt door my_precious op 26-08-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:30

Heb je naar allebei geld overgemaakt voor hetzelfde product?