wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:52

Dat rokers willen roken prima, ze verknallen hun eigen leven.
maar ze sleuren de niet rokers erin mee.
Als ik aan het werk ben in de snackbar dan is het net alsof ik de hele dag sta te roken.
Er hangt gewoon de hele dag zo'n wolk dat het helemaal op je keel slaat.
Roken buiten vind ik geen probleem, als je dan naast iemand staat heb je er eventjes last van, maar binnen blijft het hangen.
Ik heb geen probleem met rokers maar ik vind binnen roken toch wel erg egoistisch. Zo sleur je een ander mee in je eigen narigheid.
zal blij zijn als het niet meer mag.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:53

Belgie gaat nu ook voor het hele rookverbod Lachen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:57

Prima Haha!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:00

Ik ben heel erg blij met het rookverbod. Ik krijg direct hoofdpijn als er ergens sigarettenrook hangt. Bovendien ga je er ontzettend van stinken. Met het rookverbod zal ik eerder ergens wat gaan drinken.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:06

Nou prachtig beleid! Afgelopen zondag had je het al, uiteten met z'n vieren. Waarvan 3 rokers en 1 nietroker (= ik).
En in dit restaurant mocht je niet meer roken. Nu alleen nog bij de bar.
Nou heel gezellig hoor als nietroker, om de godganze tijd na elke maaltijd alleen aan tafel te zitten! NOT! Dus loop je maar trouw met de rokers mee om daar verder te kletsen.
Nee voor mij hoeft het dus niet zo..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:08

Dagmar_k schreef:
Nou prachtig beleid! Afgelopen zondag had je het al, uiteten met z'n vieren. Waarvan 3 rokers en 1 nietroker (= ik).
En in dit restaurant mocht je niet meer roken. Nu alleen nog bij de bar.
Nou heel gezellig hoor als nietroker, om de godganze tijd na elke maaltijd alleen aan tafel te zitten! NOT! Dus loop je maar trouw met de rokers mee om daar verder te kletsen.
Nee voor mij hoeft het dus niet zo..

Is dat de schuld van het rookverbod, of de sociaal ingesteldheid van je tafelgenoten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:50

Inderdaad. Kunnen ze nou echt niet 3 uurtjes wachten met hun sigaretje? Moeten ze nou echt elk half uur een sigaret staan te paffen?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:53

Veel rokers zien het roken in combinatie met 'gezelligheid' dus dat ze willen roken tijdens het uitgaan snap ik wel.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:04

katiavl en Rosie_posie: ik weet niet of je kunt spreken van een gebrek aan socialiteit. Je hebt te maken met een verslaving en ook nog niet zo maar één. Daarom vind ik het nogal kort door de bocht om te zeggen, kunnen ze niet aan tafel blijven zitten en niet roken.
Nogmaals, ik ben een niet roker. En dus geen voorstander van rookverbod.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:14

maar je hoeft toch niet met zijn 3-en tegelijk naar buiten te lopen?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:42

Voor mensen die zeggen dat straks zweetlucht gaat domineren tijdens het uitgaan;
Ik heb een paar maandjes geleden een personeelsfeest gehad. Ruim 500 man binnen in een ruimte, een paar uur lang, dansende mensen enz. Maar er mocht daarbinnen niet gerookt worden. Nou serieus, ik heb nergens last gehad van zweetlucht oid Maar ook geen last van mn keel of ogen de volgende dag Pling

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:46

Ik ben er blij mee. Alles stinkt gelijk naar de rook. Ik vind het ook vies en op den duur krijg ik het er benauwd van en pijn in mijn ogen. (als er veel wordt gerookt).
Meeroken is ook nog eens schadelijk.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:47

IK als roker vind het erg jammer dat er zo een verbod komt kunnen ze niet gewoon bepaalde discotheken/kroegen maken met rokers en niet rokers zo hou je iedereen tevreden toch???

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:56

Och.. ik kan me er echt niet druk om maken. Heb vier maanden in Ierland gewoond, waar je al jaren lang niet meer mag roken in de horeca. Uit eten gaan = heerlijk daar. En uit gaan? Praktisch hoor, dat je kleren en haar niet er meer naar stinken. Vriendin van me daar is een verstokte roker, zij ging dan af en toe even roken buiten, maar had er verder geen moeite mee.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat de pub waar wij beiden het vaakste waren, de Roísín Dubh, een overdekt en verwarmd dakterras had, waar dus wel gerookt mocht worden. Daar was het elke avond super druk, met rokers en niet-rokers.
Andere populaire en grote pub, The Keys was vanzelfsprekend rookvrij, maar ook daar was 's avonds (elke avond!) geen doorkomen aan.
Kan dus niet echt zeggen dat pubs in Ierland (of Galway dan Knipoog ) lijden onder het rookverbod.
En als ik dan weer in Nederland ben met brandgaten in mijn kleren of as in mijn tas Lips are sealed dan kan dat rookverbod mij niet snel genoeg komen.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:00

Ik ben ontzettend blij met het rookverbod. Het is voor mij (en vele anderen) een straf om in een restaurant/café te zitten dat vol rook staat. Ik krijg het na ongeveer een minuut al ontzettend benauwd, dan val ik echt bijna flauw. Ik vind het dus een prima beslissing om het roken in de horeca te verbieden OK dan!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:06

Ik ben er erg blij mee, ik vind het zo ontzettend vies als je uit eten bent, dat er mensen naast je zitten te roken!
Vind het met uitgaan trouwens ook vies, maar daar word nog weinig aan gedaan helaas.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:26

Mijn mening? Ik vind het fantástisch. Werkte zelf in de Horeca, en moest elke keer weer mijn haar wassen voordat ik mijn bed in dook want het was níet te doen.
Hier in Parijs is het rookverbod al ingegaan, en ik moet zeggen dat het echt fantástisch is om uit eten te kunnen gaan zónder met keelpijn het restaurant te verlaten, uit te gaan en de dag daarna nog gewoon diezelfde kleren aan te kunnen trekken.
Ik snap alleen wel heel goed dat het moeilijk zal worden voor de rokers onder ons. Maarja, ze maken er een hoop mensen (althans, mij!) gelukkig mee met deze wet.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:20

Kinee_ schreef:
Mijn mening? Ik vind het fantástisch. Werkte zelf in de Horeca, en moest elke keer weer mijn haar wassen voordat ik mijn bed in dook want het was níet te doen.
Hier in Parijs is het rookverbod al ingegaan, en ik moet zeggen dat het echt fantástisch is om uit eten te kunnen gaan zónder met keelpijn het restaurant te verlaten, uit te gaan en de dag daarna nog gewoon diezelfde kleren aan te kunnen trekken.
Ik snap alleen wel heel goed dat het moeilijk zal worden voor de rokers onder ons. Maarja, ze maken er een hoop mensen (althans, mij!) gelukkig mee met deze wet.
En dat is ook de reden waarom ik (als roker) het best vind dat er een rookverbod komt.
Er zijn genoeg niet-rokers die het niet erg vinden om bij rokers te staan, maar daartegenover zijn ook weer een héleboel niet-rokers die er écht last van hebben. Ik let er nu al heel erg op waar ik rook (als ik uit eten ben dan ga ik even naar buiten, op school zorg ik dat ik niet bij anderen zit die er last van kunnen hebben (buiten dan natuurlijk), enzovoorts), maar er zijn altijd wel mensen die er last van hebben, als het niet van mij is, dan wel van iemand anders. Lachen

Wat ik me wel afvraag: Hoe zit het met uitgaansgelegenheden waar je een (hoge?) entreeprijs moet betalen?
Stel dat je daar niet binnen kan roken, dan kan je ook niet even naar buiten voor een sigaret, want dan zou je weer opnieuw moeten betalen om binnen te komen. Komen er dan aparte rookruimtes o.i.d.?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:26

Ik denk dat je dan een stempel oid krijgt als je naar buiten wilt. Doen ze hier in discotheken ook.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:28

Oja... Dat lijkt me wel een logische oplossing idd. Hoewel ik twijfel hoe ze dat bij de Waerdse Tempel hier gaan doen, 't is namelijk erg onhandig om naar buiten te gaan tussendoor ofzo. Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, we zien wel. ROFL

Ik hoorde iets over dat het weer uitgesteld is, klopt dat? Wanneer is de precieze datum wanneer 't ingaat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:28

Ik ben niet al te lang geleden in Ierland geweest. Daar is er al n rookverbod. Ook mag je niet roken binnen 2 meter afstand van een deur.

En tis geweldig. Niks niet stinken naar alcohol of zweet, overal ruikt het heerlijk fris.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:36

super verbod Lachen.

Eindelijk niet meer die vervelende stank als je ergens binnen gaat. Ik heb er voor gekozen nt te roken en dan rook ook nt graag mee met iemand anders die dat wel doet.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:51

Charles schreef:
Ik denk dat je dan een stempel oid krijgt als je naar buiten wilt. Doen ze hier in discotheken ook.

Klopt inderdaad.
In Parijs doen ze dat ook, dan krijg je een stempel (of een kaartje o.i.d.) die je moet laten zien bij terugkomst. Erg effectief moet ik zeggen.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:53

Dat is inderdaad nog wel een goed idee. En dan kan je tenminste ook af en toe even frisse neus halen omdat 't binnen vaak zo benauwd is, da's ook handig. Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:59

Precies, lijkt me een goede regel.