Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GillyZidane

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:19

zie ineens dit topic weer,
mn eerste les ging verbazend goed, kon van te voren alle pasjes niet meer herrinneren, maar het ging nog aardig op auto piloot :P
ook begonnen met slow fox, donderdag weer!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:44

@ Gillyzidane was je niet zenuwachtig voor je eerste les ?

ik ben echt wel een beetje zenuwachtig hoor , vooral omdat ik dat niet ken :S..
mn eerste zumba les ging een tijd geleden al wel goed gelukkig maar dit is natuurlijk veeeeeeel anders..

maar de eerste les leer je niet zo veel denk ik ?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:50

ik heb 3 jaar op stijldansen gezeten, maar ik was gedwongen te stoppen door voetproblemen ;(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:55

@ MieLo , :(:) , dat is echt lelijk zeg , danste je ook wedstrijden enz ?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:22

ik was niet echt zenuwachtig, dacht eerst wel even over de pasjes, maar dat was direct weg, was vorig jaar een van de betere leerlingen in brons, (nu zilver nog maar zien haha) er zitten wat nieuwe mensen bij die de figuren nog niet kennen, daardoor kon ik rustig weer even nadenken als ik het niet wist (of mn al ervaren partner me gewoon laten leiden hahah)

MoiRaN wat is zumba?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:19

Ik was meer zenuwachtig over het sociale gebeuren, (ik ben niet de meest spontane assertieve persoon) dan om het dans gebeuren. Het is logisch dat je het nog niet kunt en nog niks weet, daarom ga je ook op les. Ze doen het echt wel rustig aan hoor ;) ben maar niet bang ;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:42

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:43

Zumba® Fitness is een combinatie van fitness- en dansbewegingen op wereld- en latinmuziek, zoals Salsa, Merengue, Cumbia, Calypso, Reggaeton, maar ook Flamenco en Hip Hop. Zumba® kent geen moeilijke choregrafie en is dus heel geschikt voor iedereen die van swingende muziek houdt. Iedereen kan in dezelfde les op zijn eigen niveau meedoen en toch een complete workout volgen. Bijkomend voordeel is dat Zumba® goed kan helpen bij het bereiken van gewichtsverlies. Al na een paar weken voel je verbetering aan je taille en dijbenen. Maar Zumba® is vooral leuk, makkelijk en effectief. Iedere les geeft een feestgevoel.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:49

Wij leren vanavond weer nieuwe pasjes erbij ( bij de zumba les )

In het begin gaat alles heel langzaam , als iedereen het langzame goed onder de knie heeft gaan we het versneld doen en zo leren we steeds weer een pasje erbij..
We hebben nu een paar pasjes salsa gehad , en de normale dingen zoals de 4 step * eerst met je rechtervoet een stap naar voren , daarna je linker voet , dan je rechtervoet weer naar achter en dan je linkervoet weer naar achter , zo maak je eigenlijk een soort van driehoekje...
daarna moeten we de salsa doen , 2 pasjes naar links en 2 pasjes naar rechts ... etc etc ..
Als je op youtube zoekt zie je wel heel veel varianten ( heb helaas de onze nog niet gevonden )

T blijkt dat zumba heel goed is om te gaan afvallen , ben benieuwd naar de resultaten want ik merk nog niks ;-)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:51

NoiRaM schreef:
@ MieLo , :(:) , dat is echt lelijk zeg , danste je ook wedstrijden enz ?

Nee daar had ik geen tijd voor, naast me paard.
Wil wel ontzettend graag weer dansen, Zumba lijkt me ook enorm leuk :D
Maar ik ben in Januari geopereerd aan extra botgroei, en dat is een beetje fout gegaan ;( ze weten alleen niet waar de pijn nu vandaan komt en er zit een kans in dat ik weer geopereerd moet worden, dus als ik weer kan dansen wordt het pas december ergens volgend jaar |(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:18

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:07

@NoiRaM: ik leerde op mijn eerste les de basis van de quickstep en de basis van de chachacha. Beide kende ik al, van dansavonden, ik heb namelijk ook een vriend die al erg bedreven is ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:45

Het ziet er gewoon uit als een warming-up en dan een uur lang :P
Wij hebben met de ladystyling les warming-up met reggeaton, dat is echt leuk :Y)
Ik wil een aantal passen die ze hier doen nog wel eens leren. Zal binnenkort eens met mijn partner gaat oefenen :j Gewoon heel vaak vertraagd afspelen en dan moet het toch gaan lukken :')
http://www.youtube.com/watch?v=DfofEEDq ... PL&index=6
Laatst bijgewerkt door Goldie op 02-10-09 08:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:48

Ik mis 't toch wel, heb het iets meer dan 6 jaar gedaan.
M'n vriend toch maar eens meesleuren :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:58

De afgelopen twee weken ben ik op vakantie geweest, dus ik kom even bijlezen. :wave:

@dancinggirl: Het lijkt me echt frustrerend als je niet kan dansen, omdat er geen danspartners zijn. :\
@Lotte1990: Thanks voor de uitleg! De vorige keer was onze eerste les (bij deze dansschool) en ze vroegen of we interesse hebben in wedstrijden. In de tussentijd hebben we niet meer gedanst. Ik weet dus nog niet óf en wat voor vervolg het krijgt, maar ik wilde me alvast voorbereiden. :) We staan in ieder geval nog helemaal aan het begin!
Mijn foto's van het afdansen stonden hier, maar die kan ik niet mooi noemen. Mijn ouders hebben een geweldig album uit de tijd dat ze bij de top van Nederland hoorden, maar voor mij is dat natuurlijk anders dan voor jullie. :) Het zijn tenslotte mijn ouders en hun vrienden en kennissen (o.a. mijn vorige instructeurs) die erop staan en mijn moeder vertelt graag de verhalen erbij. Het zijn ook zulke mooie en sfeervolle foto's: zwart-wit, jaren '70 stijl.
@lijntjuhhh: Mijn danspartner en ik zijn bij elkaar gebracht door onze vorige dansschool.
@secricible: Het is misschien een beetje uit de richting, maar er zit een kleine maar fijne schoenenzaak op de Slinge in Rotterdam. Ze verkopen daar Werner Kern en Diamant. Als je interesse hebt, dan wil ik het adres wel even voor je opzoeken. :)
@NoiRaM: Mijn danspartner heeft altijd trendy, casual kleding aan, alsof ze een avond uit gaat. Een topje op een spijkerbroek, soms een jurkje, een tuniekje of zo'n lang shirt dat over één schouder hangt met donkere panty's(?) eronder. Spaar me, jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. :D Voor mannen is dat toch iets makkelijker, meestal draag ik een spijkerbroek met een t-shirt erop. Soms heb ik zin in iets netjes, dan trek ik een overhemd aan of een t-shirt i.c.m. een gilet. Soms kan het me allemaal niks schelen en trek ik een baggy broek aan. :D Het hoeft allemaal niet zo moeilijk!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:54

Nouu ik heb mn eerste les gister gehad , helaas waren er niet veel mensen dus de zaterdag avond gaat er uit en we krijgen straks op de woensdag les..
Hebben nu half uurtje gehad maar was dus meer een proeflesje die we woensdag weer krijgen maar dan een uur lang...
Had gewoon een legging aan met een jurkje en dat kon wel..gelukkig :D..

Heb alleen medelijden met mn vriend , de volgende x kan hij beter klompen ofzo aan doen hahah..
Het viel me heel erg mee , in het begin was het stuntelig maar daarna ging het al beter..
Ach en het was de eerste les ook nog maar , maar vindt het nu al super leuk :D
ben benieuwd naar woensdag

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:17

NoiRaM: Leuk dat het zo geslaagd was! De eerste les is altijd onwennig en het gaat erom dat je lol hebt! :D

Het is zover, binnenkort hebben we onze eerste wedstrijd! Haha, ik ben nog helemaal aan het stuiteren van blijdschap. :)) :D De afgelopen tijd hebben we het er al veel over gehad en gelukkig hebben mijn danspartner en ik dezelfde ideeën. Nu willen we gauw wat tijd vrijmaken en nog even hard aan de slag. Hopelijk wordt het een gezellige dag en het zou leuk zijn als we de 1e ronde door komen!

Stiekem ben ik wel een beetje trots op en blij met mijn danspartner, zonder haar was het misschien niet zo gelopen. :)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:28

Overigens, over de wedstrijd zelf wil ik jullie nog niks vertellen. Ik probeer het echte leven en het internet altijd een beetje gescheiden te houden en zo'n eerste keer zal wel onwennig genoeg zijn. ;)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:24

Meld zich ook weer als stijldanser. Dans bij Peter Verbiest in Hoorn met een vaste danspartner. We dansen Goud, (derdejaars ballroom) En willen dit jaar ook wedstrijden gaan meepakken.

Afgelopen zaterdag gaan vrijdansen gingen me dansschoenen kapot :(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:28

Ben echt zo jaloers op jullie !

ik wil ook zo graag .. woensdag gaat onze dansles helaas niet door , vriendlief moet overwerken :(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:53

weet iemand trouwens waar je een soort workshop voor salsa dansen kan volgen ?
Mijn vriend en ik gaan 19 oktober geregistreerd partnerschap doen en nu wil ik als verrassing de 19e of de 20e een salsa workshop doen.. maar ik zou niet weten waar ?
weet iemand dit voor 2 personen ?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:48

Hier in de buurt zijn meer dan genoeg mogelijkheden, maar ik zie dat je buiten de randstad woont... Probeer eens op zoek te gaan naar dansscholen, salsabars en sportcentra. :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 01:19

Zijn er ook mensen die mee gaan doen met het Europese Toernooi voor Dansende Studenten in Kaiserslautern? :)

Ben nu begonnen met dansles bij de stijldansvereniging :) En dat bevalt super! Ik ben ook niet echt een social butterfly laat maar zeggen, maar de mensen daar zijn heel aardig, en ik voel me echt welkom!

Alleen ik dans als man, da's wat minder, maar ja, je moet toch wat als je geen partner hebt...
En de vloer is spekglad (vloer van een zaaltje in een youth hostel)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:57

ik meld me dan ook maar.. dans sinds een maandje ongeveer in amersfoort bij paramentier.

en vind het onwijs leuk

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:32

Ik heb vroeger veel aan stijldansen gedaan, maar wegens tijdgebrek (zat in mijn examen jaar) heb ik toen moeten stoppen.

Ben nu net verhuisd en het begint toch wel weer erg te kriebelen hoor! Mijn vriend wil alleen echt NIET mee (:P), dus hoe ga ik dit aanpakken?

Ben overigens 28, dus misschien een beetje een lastige leeftijd om weer te beginnen?