Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:22

Glaasje draaien heb ik geen ervaring mee, is dat hetzelfde als Ouija? (gaan we zo trouwens niet te ver offtopic?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:23

russel schreef:
Debo schreef:
Om eerlijk te zijn voel ik TE veel, ik voel zelfs de emoties van totale vreemden die me voorbij lopen... Ik ben een HSP (google maar als je het niet kent) Ook iets volkomen normaals trouwens, niets zweverigs aan, gewoon een soort van karaktereigenschap.. Ik heb er best 'last' van, zie het dan ook meer als een plaag dan een gave.. maargoed als ik wil kan ik er ook goede dingen mee doen zoals foto's lezen enz, en dat is weer de leuke kant ervan

Juist daarom zou je bijna denken dat jij Paranormaal bent. Althans sommige mensen zullen dat als zodanig willen gebruiken. Je kunt je afvragen of dat wel zo is. Maar mensen willen graag geloven in mystieke dingen.

Dat mensen gevoelig zijn voor energieen is meetbaar. Zeker kun je voelen of iemand moe, bv hoofdpijn, angstig is. Dat is allemaal energie dat op een andere frequentie wordt uitgezonden. Ben je erg gevoelig kan je je idd moe voelen als je bij een moe iemand bent.

Mijn probleem met mensen is dat ze nogal snel bijzonder willen zijn. Nogal snel zichzelf paranormaal noemen.
Sommige mensen hebben gewoon een bepaalde intelligentie waardoor er weinig ontgaat, een groot opmerkingsgave, Tja het heet gave Clown , hun ontgaat bijna niets, die registreren in een hele korte periode ontzettend veel. Krijgen heel veel informatie binnen in een zeer korte tijd en kunnen, omdat ze een zeer emotionele intelligentie hebben, deze informatie bliksemsnel tot een tastbaar beeld omtoveren. Ga je er mee bezig zijn, ontwikkeld zich dat alleen maar meer. In je slaap gaat deze informatiestroom gewoon door, je hersenen gaan het rangschikken (bewezen) en dan kan je in je onderbewuste ineens het gevoel hebben, AHA! JIjzelf bent net even trager dan je hersenen het al hebben "gezien" en in het juiste laatje hebben gestopt. Je dagritme, je dagconcentratie krijgt het nog even terug gespeeld en dan lijkt het of het zomaar een ingeving is.

Als je je meer verdiept in hoe hersenen werken, kan je veel verklaren.

leg mij dan aub uit ofk dromen kan onderdrukken/voorkomen. Dan zou ik je bijzonder dankbaar zijn. (en nee das ni rot bedoelt Nagelbijten / Gniffelen Dit meen ik echt)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:23

Ik vind russels verklaring wel plausibel, maar het verklaart niet alles.

Sommige dingen zijn ook meer een verwerking dan werkelijk paranormaal.
Bijv, ik ben een paard verloren toen ik 16 was. Dat ging heel rot, koliek, naar Utrecht, bleek de maag al geklapt. Ze is daar ingeslapen. Daarna kreeg ik een paar maal een droom waarin ze in de stal stond. Dan werd ik wakker met het idee dat ze leefde, en dan kwam alles weer terug, heel akelig was dat.
De nacht erop droomde ik dat het paard met zadel en hoofdstel klaar stond in de stal. Ik moest haar naar de hemel rijden, we reden ook echt omhoog, in hele vage kleuren.
Toen ik wakker werd was veel op zijn plaats gevallen en had ik meer vrede, en ik heb nooit meer van haar gedroomd.

Dit kun je ook uitleggen als paranormale ervaring, maar ik denk dat het dat niet was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:24

russel : ik ben alles behalve paranormaal, zoals ik in mijn eerste post in dit toppic al melde... ik voel dingen extra sterk aan, maar ben geen 'zwever'. Ik wil absoluut niet bijzonder zijn, zou juist dolgraag normaal willen zijn,,,,,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-07 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:25

Cayenne schreef:
Glaasje draaien heb ik geen ervaring mee, is dat hetzelfde als Ouija? (gaan we zo trouwens niet te ver offtopic?)

Ja, dat is hetzelfde... Ik weet niet, is dat offtopic, het gaat toch over helderziendheid enzo??? En of we daarin geloven... ik geloof niet dat dit offtopic is, toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:26

glaasje draaien..... tja wat ik er van denk : 'ik zou t nooit doen'... ik houd die dooie liever zo ver mogelijk van me vandaan Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:27

Glaasje draaien?? Héél veel gedaan !! Wisselende successen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:29

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik vraag me af of het daadwerkelijk door geesten wordt gedaan? Ook al zullen er ook wel grapjassen van mensen bijzitten die het een handje helpen Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:30

Ik heb aan het glaasje draaien mijn rijbewijs te danken.... Ik was nogal gauw nerveus... Bij het eerste rijexamen een zenuwinzinking nabij. Als ik aan het tweede examen alleen maar dacht dan moest ik al naar het toilet !!! Volgens de glaasjesgeest zou ik niet zenuwachtig zijn en slagen....

perfect.... en zo gebeurde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:30

tja of het echt geesten zijn of dat het de energie is die je zelf stuurt, ik weet het niet. Maar ik vind mensen die dit voor de lol vind erg dom, er zijn verhalen genoeg over kwade geesten die dan je leven verzieken... dat is rotzooien met de overkant, kan je beter laten...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:32

Ik heb ook wat meegemaakt met een paard... is een lang verhaal..

Mijn paard stond op een kliniek, met bloedvergiftiging... been als een olifant, geen haar meer erop, vocht kwam er langs de buitenkant uit druppelen. Hoef was bijna voor de helft ontschoend...
Paard was 150 kilo afgevallen, was allergisch voor de medicatie en niets hielp om haar erbovenop te krijgen.

Gesprek gehad met de dierenarts over hoe nu verder... dierenarts zag er geen heil meer in, ze was zo ziek en zwak... Afgesproken dat hij de ochtend daarna zou bellen, de dag erna zou namelijk de beslissing worden genomen of ze ingeslapen zou worden of niet.

Twee dagen daarvoor was mijn opa overleden... opa was gek op paarden en vroeg ook altijd naar mijn paard.

Ik ging die nacht slapen en wordt wakker omdat ik getik voelde op mijn schouder. Ik kijk op: opa... Hij zei me: ik kan nog 1 ding voor je doen, en dat is je paard beter maken... Hij stond daar in pyama en zonder zijn bril...

Ik helemaal ontdaan... ik had gedroomd...

De volgende ochtend om 8 uur 's morgens gaat de telefoon... de kliniek, of we even wilden komen... er was iets gebeurd...

We komen daar aan, dierenarts stond al op ons te wachten, helemaal ontdaan. Hij zei: wat er is gebeurd vannacht, weet ik niet, maar jullie paard haar been is dun, hoef is dicht (wat medisch gezien niet mogelijk was...) en ze eet weer...

Paar dagen later was ze weer terug thuis om verder te herstellen...

Leuk om te vermelden is dat mijn nichtje, waar ik nooit kontakt mee heb, ook opa diezelfde nacht had gezien in zijn pyama, zonder bril....

Iemand een verklaring???

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:32

glaasje draaien zou ik nooit doen maar ben er heilig van overtuigd dat geesten dingen kunnen bewegen ofwel een eigen ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:33

Debo schreef:
russel : ik ben alles behalve paranormaal, zoals ik in mijn eerste post in dit toppic al melde... ik voel dingen extra sterk aan, maar ben geen 'zwever'. Ik wil absoluut niet bijzonder zijn, zou juist dolgraag normaal willen zijn,,,,,

Nee, dat dacht ik ook, ik heb het verkeerd verwoord, bedoelde het meer in algemene zin.

HSP ken ik wel, ik heb het ook in wat mindere mate, een kennis van mij in heel erge mate en dat is bijna niet te doen. Best sneu.

Alleen ik geef het als voorbeeld, de grens is dun, net wat je wilt zien/geloven/wilt zijn.

Normaal is niemand Clown , emotioneel gevoelig betreffende je hoeveelheid informatie is wel onprettig, maar dat wordt minder naarmate je ouder/sterker wordt.

Ik bedoel alleen maar, als ik wil kan ik een prima reading geven. Maar ik ben gewoon ik, niks bijzonders en als ik er geld voor zou gaan vragen, dan voel ik mij onbewust heel onprettig, want ik weet dat het eigenlijk niet echt is. En dat is ook mijn punt in dit topic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:33

Glazen draaien doe ik niet, echt of niet vind zowiezo het risico erg groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:34

jeetje Danae das apart, wonderen zijn de wereld nog niet uit dus! Tja ik zou echt stom staan kijken, maar zou je zeker geloven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:35

slimmerik schreef:
Ik heb aan het glaasje draaien mijn rijbewijs te danken.... Ik was nogal gauw nerveus... Bij het eerste rijexamen een zenuwinzinking nabij. Als ik aan het tweede examen alleen maar dacht dan moest ik al naar het toilet !!! Volgens de glaasjesgeest zou ik niet zenuwachtig zijn en slagen....

perfect.... en zo gebeurde!!

Dan geloof je er dus toch in, anders zou je dit niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:35

russel helemaal mee eens, ik vind geld vragen (behalve in de situatie van Danae, die vele studies gedaan heeft) ook absurt en eigenlijk niet kunnen!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:37

katiavl schreef:

Maar, eigenlijk kunnen zulke dingen dan toch niet als je niet in dit soort dingen geloofd??? Bijna iedereen is angstig voor dit "spelletje", omdat er nogal wat verhalen ten ronde gaan wat er allemaal kan gebeuren.. Geloven mensen daar dan wel in???

Geen aanval op jou hoor, maar meeste mensen vinden dit toch wel eng... terwijl ze nergens in geloven... als je vraagt ze mee te laten doen, lopen ze weg daarvoor... dat begrijp ik dan niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:38

Ik zeg toch niet dat ik er niet in geloof, en het is niet omdat ik er niet in zou geloven dat het er niet is Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:38

katiavl schreef:

Nou er zijn risicovoller dingen in het leven. Clown

Danea, dat is een bijzondere ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:39

pharagirlke schreef:
leg mij dan aub uit ofk dromen kan onderdrukken/voorkomen. Dan zou ik je bijzonder dankbaar zijn. (en nee das ni rot bedoelt Nagelbijten / Gniffelen Dit meen ik echt)

Ik weet dat er iets bestaat met het sturen en controleren van dromen. Wordt toegepast bij getraumatiseerde patienten, patienten die bv oorlogstrauma's hebben. Die materie moet wel ergens te vinden zijn, is een gedeelte van een therapie.

Je kunt heel veel met je onderbewuste en onbewuste doen. Een nachtje er over slapen is niet voor niets een gezegde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:41

Debo schreef:
russel helemaal mee eens, ik vind geld vragen (behalve in de situatie van Danae, die vele studies gedaan heeft) ook absurt en eigenlijk niet kunnen!

Welke studies?

Ik ken iemand die geeft therapieen, laatst heeft ze iets met angstcontrole gedaan. Zij claimt ook helderziend te zijn, ik weet het niet... nee, iets zegt mij bij haar, nee. Maar ze heeft we heel veel gedragstherapieen/ counseling cursussen gedaan. Te samen met haar andere "gave" om het maar zo te zeggen, vind ik wel dat ze zeker geld mag vragen. Een totaalbeeld van een behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:41

randalinpony schreef:
katiavl schreef:

Nou er zijn risicovoller dingen in het leven. Clown

.

nou zou ik niet zeggen, een kwaaie dooie wil je niet aan je broek hebben hangen Knipoog

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:42

katiavl schreef:
Ik zeg toch niet dat ik er niet in geloof, en het is niet omdat ik er niet in zou geloven dat het er niet is Lachen

Het was geen aanval op jou, stond er toch Knipoog

Ik vroeg vroeger mensen die anti zijn, wel eens mee te doen met glaasje draaien (nu niet meer, maar vroeger deed ik dit heel vaak...) en dan durfden ze niet, dat begrijp ik dan niet...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:42

Danae schreef:
Maar, eigenlijk kunnen zulke dingen dan toch niet als je niet in dit soort dingen geloofd??? Bijna iedereen is angstig voor dit "spelletje", omdat er nogal wat verhalen ten ronde gaan wat er allemaal kan gebeuren.. Geloven mensen daar dan wel in???

Geen aanval op jou hoor, maar meeste mensen vinden dit toch wel eng... terwijl ze nergens in geloven... als je vraagt ze mee te laten doen, lopen ze weg daarvoor... dat begrijp ik dan niet...

Er gaan de wildste broodje aap verhalen hier over rond.... er zijn tientallen zelfmoorden hier aan toe geschreven... dus dat is nogal wat. Ik geloof er ook niet in en nog steeds niet maar deed vrolijk mee hoor. Mij krijgen ze de rapen niet gaar Haha!