Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Debo schreef:Om eerlijk te zijn voel ik TE veel, ik voel zelfs de emoties van totale vreemden die me voorbij lopen... Ik ben een HSP (google maar als je het niet kent) Ook iets volkomen normaals trouwens, niets zweverigs aan, gewoon een soort van karaktereigenschap.. Ik heb er best 'last' van, zie het dan ook meer als een plaag dan een gave.. maargoed als ik wil kan ik er ook goede dingen mee doen zoals foto's lezen enz, en dat is weer de leuke kant ervan
Juist daarom zou je bijna denken dat jij Paranormaal bent. Althans sommige mensen zullen dat als zodanig willen gebruiken. Je kunt je afvragen of dat wel zo is. Maar mensen willen graag geloven in mystieke dingen.
Dat mensen gevoelig zijn voor energieen is meetbaar. Zeker kun je voelen of iemand moe, bv hoofdpijn, angstig is. Dat is allemaal energie dat op een andere frequentie wordt uitgezonden. Ben je erg gevoelig kan je je idd moe voelen als je bij een moe iemand bent.
Mijn probleem met mensen is dat ze nogal snel bijzonder willen zijn. Nogal snel zichzelf paranormaal noemen.
Sommige mensen hebben gewoon een bepaalde intelligentie waardoor er weinig ontgaat, een groot opmerkingsgave, Tja het heet gave, hun ontgaat bijna niets, die registreren in een hele korte periode ontzettend veel. Krijgen heel veel informatie binnen in een zeer korte tijd en kunnen, omdat ze een zeer emotionele intelligentie hebben, deze informatie bliksemsnel tot een tastbaar beeld omtoveren. Ga je er mee bezig zijn, ontwikkeld zich dat alleen maar meer. In je slaap gaat deze informatiestroom gewoon door, je hersenen gaan het rangschikken (bewezen) en dan kan je in je onderbewuste ineens het gevoel hebben, AHA! JIjzelf bent net even trager dan je hersenen het al hebben "gezien" en in het juiste laatje hebben gestopt. Je dagritme, je dagconcentratie krijgt het nog even terug gespeeld en dan lijkt het of het zomaar een ingeving is.
Als je je meer verdiept in hoe hersenen werken, kan je veel verklaren.
Dit meen ik echt) Cayenne schreef:Glaasje draaien heb ik geen ervaring mee, is dat hetzelfde als Ouija? (gaan we zo trouwens niet te ver offtopic?)
Debo schreef:russel : ik ben alles behalve paranormaal, zoals ik in mijn eerste post in dit toppic al melde... ik voel dingen extra sterk aan, maar ben geen 'zwever'. Ik wil absoluut niet bijzonder zijn, zou juist dolgraag normaal willen zijn,,,,,
, emotioneel gevoelig betreffende je hoeveelheid informatie is wel onprettig, maar dat wordt minder naarmate je ouder/sterker wordt. slimmerik schreef:Ik heb aan het glaasje draaien mijn rijbewijs te danken.... Ik was nogal gauw nerveus... Bij het eerste rijexamen een zenuwinzinking nabij. Als ik aan het tweede examen alleen maar dacht dan moest ik al naar het toilet !!! Volgens de glaasjesgeest zou ik niet zenuwachtig zijn en slagen....
perfect.... en zo gebeurde!!
katiavl schreef:Glazen draaien doe ik niet, echt of niet vind zowiezo het risico erg groot
katiavl schreef:Glazen draaien doe ik niet, echt of niet vind zowiezo het risico erg groot
pharagirlke schreef:leg mij dan aub uit ofk dromen kan onderdrukken/voorkomen. Dan zou ik je bijzonder dankbaar zijn. (en nee das ni rot bedoeltDit meen ik echt)
Debo schreef:russel helemaal mee eens, ik vind geld vragen (behalve in de situatie van Danae, die vele studies gedaan heeft) ook absurt en eigenlijk niet kunnen!
randalinpony schreef:katiavl schreef:Glazen draaien doe ik niet, echt of niet vind zowiezo het risico erg groot
Nou er zijn risicovoller dingen in het leven.![]()
.
katiavl schreef:Ik zeg toch niet dat ik er niet in geloof, en het is niet omdat ik er niet in zou geloven dat het er niet is
Danae schreef:Maar, eigenlijk kunnen zulke dingen dan toch niet als je niet in dit soort dingen geloofd??? Bijna iedereen is angstig voor dit "spelletje", omdat er nogal wat verhalen ten ronde gaan wat er allemaal kan gebeuren.. Geloven mensen daar dan wel in???
Geen aanval op jou hoor, maar meeste mensen vinden dit toch wel eng... terwijl ze nergens in geloven... als je vraagt ze mee te laten doen, lopen ze weg daarvoor... dat begrijp ik dan niet...