Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:53

Wellicht is die eis dat ze minimaal 35 uur open moeten zijn de reden geweest dat de buurtpunt hier ermee gestopt is. Gelukkig in de buurt een hele fijne punt waar ik pakketten van meerdere vervoerders naartoe kan brengen en af kan halen. VintedGo vind ik daarnaast wel echt verbetert met de begin periode, veel sneller en betrouwbaarder geworden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 17:38

Ik vind Vinted Go echt zooooooo langzaam. Duurt al meer dan een week, een verzending gewoon binnen Nederland.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:08

Nou ik zal er ook aan geloven. M’n vriendinnen zweren erbij.

Ik ben inmiddels zwanger van de tweede en dit kleintje wordt een jongetje. Dat betekend dat al het roze en jurkjes verkocht kunnen worden ( |( )
De andere kleertjes heb ik weggegeven maar dit is allemaal nog nieuw en netjes spul. Zonde om zo weg te doen.
Nou heb ik mij net aangemeld en zal ik de hele app nog moeten ontdekken. Ik zal dus eerst wel even meelezen

Wat vinden jullie handig qua baby kleding? Bijvoorbeeld, tegelijk in 1 advertentie 5 truitjes doen? Of per truitje een advertentie ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 18:45

Ligt aan de merken. :)

Wij hadden hetzelfde, eerst een meisje en nu een jongen.

De 'goedkope' merken heb ik vaak gebundeld voor lage prijzen en het duurdere spul wel apart of per setje. Dan loopt het eigenlijk best wel door.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:14

Ik bundel of koop bundels. Vind de verzendkosten te hoog voor echt een goedkoop truitje zeg maar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:18

Ah oke! Dat is een goede. Dan doe ik ze per bundel. Is voor mijzelf ook makkelijker :) Dankje!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:25

Met kopen vind ik zelf setjes vaak wel fijn of meerdere truien / broeken bijvoorbeeld. Verzendkosten vind ik ook te veel als het bijvoorbeeld maar iets van 2 euro is.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:18

Suzanne F. schreef:
Ik vind Vinted Go echt zooooooo langzaam. Duurt al meer dan een week, een verzending gewoon binnen Nederland.

Dat is wel lang ja.. Ik was laatst helemaal verbaast, pakketje was binnen 24 uur bezorgd en opgehaald + bevestigd door de koper met vinted go :D
Maar nu ook items die al vanaf maandag onderweg zijn en nog niet geleverd. Wisselt heel erg

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:29

Als het goed is gaat diegene die het dekje van mij gekocht heeft hem morgen ophalen. Dus dat zou top zijn, dan wordt hij iig niet terug gestuurd.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:42

Hier ook vintedgo. Vorige week dinsdag verstuurd.
Hopelijk vandaag binnen...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:13

Ik vind setjes vaak ook wel lastig hoor. Ik zie vaak een setje, waarbij het ene deel wel past en het andere deel niet, dus die sla ik dan altijd over. Dus voor allebei valt wel wat te zeggen. Maar ik heb persoonlijk al vaak iets juist niet gekocht omdat het een setje was.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:06

Nog iemand het probleem dat verzend tracking info niet geupdate wordt? Heb nu al van 2 verschillende verkopers dat het niet update terwijl ze wel aangeven te hebben verzonden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:31

Bij ons is een Vinted go punt op ma tm vr van 18:00-21:00 uur open. Vind dat persoonlijk echt heel irritant want haal het veel liever overdag op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:32

Nala schreef:
Nog iemand het probleem dat verzend tracking info niet geupdate wordt? Heb nu al van 2 verschillende verkopers dat het niet update terwijl ze wel aangeven te hebben verzonden.

Hier hetzelfde hoor. Waardeloos dat Vinted go.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 13:31

Arzil schreef:
Ik vind setjes vaak ook wel lastig hoor. Ik zie vaak een setje, waarbij het ene deel wel past en het andere deel niet, dus die sla ik dan altijd over. Dus voor allebei valt wel wat te zeggen. Maar ik heb persoonlijk al vaak iets juist niet gekocht omdat het een setje was.

Hier hetzelfde :j

Maar bij babykleding zou ik inderdaad kijken, is het een beetje standaard spul van soortgelijke kleuren / stijl dan is een setje wel beter denk ik. Heb je echter de wat duurdere merken met wat meer een eigen karakter zeg maar, dan is de kans weer groter dat mensen net dat ene model / printje / enz. zoeken.

Ik zou vooral kijken naar de prijzen, dat je bundeltjes van minimaal 5-10 euro er op zet zodat het voor beide partijen een beetje de moeite is wat wegbrengen / halen / verzendkosten betreft :j

Ik persoonlijk ben voor kinderkleding altijd op zoek naar dingen met een bepaald karakter zeg maar, en hoef dan niet allerlei andere 'zooi' er in een bundel bij := Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die niet zo zeikerig zijn en gewoon een bundel kleding in maat X willen en dan blij zijn dat ze een doos vol in keer kunnen kopen *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:09

Met setjes bedoel ik dan natuurlijk bij elkaar horend setje, zelfde print, zelfde lijn etc.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:25

Nala schreef:

Ik heb nu ook een paar Vinted Go pakketjes die vreemde tracking aangeven. Verder echt heel tevreden over Vinted Go en deze zijn ook nog niet zo lang onderweg dus weet niet of het een probleem gaat worden. DPD geeft ook gedoe momenteel, twee verzonden pakketjes die alweer twee dagen vast hangen en een ontvangen pakketje net opgehaald dat er binnen Nederland een week over gedaan heeft.

Hoe zetten jullie kleding die totaal niet op maat valt erop? Ik heb net dus een top van Reformation opgehaald, is verkocht als maat S/36, staat maat 6 in. Ik draag meestal 36 en soms 34, maar deze is echt gigantisch. Als ik 'm er met de juiste informatie en juiste maat op zet gaat niemand dat ding kopen natuurlijk. Met afmetingen onder maat 38 zetten?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:15

Dat zie ik wel vaak, Nayan :j
"Label geeft aan L, maar valt groot" en dan de afmetingen erbij.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:18

Konstantine schreef:

Dit doe ik zelf ook als ik een miskoop heb gedaan op de maat. Dan doe ik gewoon wat ik denk dat het is en zet dat er ook bij (+ eventueel al wat ik zelf heb gemeten, oksel tot oksel en lengte enzo)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:20

Woep woep eerste verkoop naar Duitsland. Item van 3 euro. Om te gillen dit.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:30

Kairos schreef:
Konstantine schreef:

Dit doe ik zelf ook als ik een miskoop heb gedaan op de maat. Dan doe ik gewoon wat ik denk dat het is en zet dat er ook bij (+ eventueel al wat ik zelf heb gemeten, oksel tot oksel en lengte enzo)

Dank, ik heb het er inderdaad zo op gezet nu: https://www.vinted.nl/items/7165987536- ... corset-top

Heb nog nooit eerder zo'n (letterlijk :') ) grote miskoop gehad, kleding die ruim of krap uitvalt maar niet extreem afwijkt van de maat zet ik wel gewoon op de maat van het label met 'valt groot/klein' erbij. Het kan nou eenmaal ook per merk verschillen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:51

Oooh zonde dat ie niet past, hij is gaaf!
Voor mij net wat te klein helaas, anders was je hem makkelijk kwijt haha :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:51

pmarena schreef:
Arzil schreef:

Hier hetzelfde :j

Maar bij babykleding zou ik inderdaad kijken, is het een beetje standaard spul van soortgelijke kleuren / stijl dan is een setje wel beter denk ik. Heb je echter de wat duurdere merken met wat meer een eigen karakter zeg maar, dan is de kans weer groter dat mensen net dat ene model / printje / enz. zoeken.

Ik zou vooral kijken naar de prijzen, dat je bundeltjes van minimaal 5-10 euro er op zet zodat het voor beide partijen een beetje de moeite is wat wegbrengen / halen / verzendkosten betreft :j

Ik persoonlijk ben voor kinderkleding altijd op zoek naar dingen met een bepaald karakter zeg maar, en hoef dan niet allerlei andere 'zooi' er in een bundel bij := Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die niet zo zeikerig zijn en gewoon een bundel kleding in maat X willen en dan blij zijn dat ze een doos vol in keer kunnen kopen *\o/*

Dankje voor de tips
Echt dure merken zijn het niet. Ook veel van C&A maar wel echt nieuw. Veel leuke zomer jurkjes en de helft nooit aan gehad. Maar om nou te zeggen dat dit echte dure setjes zijn, nee.
Of kan ik ze dan beter via marktplaats of Facebook verkopen?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:59

Kabayo, ik heb geen kinderen maar recent een vriendin geholpen met een lading kinderkleding erop zetten, zij verkoopt de H&M, Hema, C&A en vergelijkbare merken heel prima. Het levert per stuk niet veel op, maar met zoveel tikt het al met al toch nog aan. Zij zet alles er wel los op maar verkoopt dan alsnog veel (door mensen zelf samengestelde) bundels. Ik merk zelf wel met de goedkopere kleding een kant en klare bundel sneller gaat.

Konstantine schreef:
Oooh zonde dat ie niet past, hij is gaaf!
Voor mij net wat te klein helaas, anders was je hem makkelijk kwijt haha :P

Jaaa ik was zo teleurgesteld. Jammer voor jou dat hij niet nog net iets groter is dan :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 18:11

hoi hoi ben ik weer met een vraagje.
ik heb een verkeerd artikel ontvangen nu wilt de verkoper dat ik de retour kosten betaal. is dat een normale gang van zaken? aangezien de verkoper het verkeerde artikel op heeft gestuurd had ik niet aan kosten voor mij gedacht