paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:13

Ik zit me rot te zweten op de hometrainer. Wacht op een monteur voor een nieuwe watermeter, maar die zal wel niet komen

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:17

er is iemand overleden door de weersomstandigheden. ;(
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-07-23 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek link verwijderd

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:35

Molly1230 schreef:
[knip] er is iemand overleden door de weersomstandigheden. ;(

Dit is van 13 maart dit artikel.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-07-23 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek verkeerde link verwijderd

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:45

Dit is het juiste artikel, dat is hier redelijk in de buurt gebeurt. Ontzettend sneu.

Even na mijn laatste bericht viel boom nummer vier om boven op een vrachtwagen. De chauffeur hebben we maar binnen laten wachten op de brandweer, het was te koud, nat en gevaarlijk om die man buiten te laten staan. De brandweer heeft net zijn wagen vrij gemaakt en hij kon voorzichtig terug naar de zaak. De man heeft een heel koor aan engeltjes op zijn schouder gehad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:53

Snap dat als je liever ganse dag op de bank ligt met een serie het fijn kan zijn met dit weer maar er zijn ook nog mensen die buiten moeten werken.

Ik ben blij als het weer zomers is. Paarden ook weer lekker buiten staan!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:57

Popstra schreef:
Snap dat als je liever ganse dag op de bank ligt met een serie het fijn kan zijn met dit weer maar er zijn ook nog mensen die buiten moeten werken.

Ik ben blij als het weer zomers is. Paarden ook weer lekker buiten staan!

Huh, maar dat zegt toch ook niemand hier? :?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:07

De temperatuur is weer heerlijk zo. Lekker boodschappen gedaan in een T-shirt. Heerlijk! Aankomend weekend weer tegen de 30 graden %) bah bah bah

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:07

Hier over de 30. 33 maakt hij er hier weer van.
Zo niet voor te stellen vandaag.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:30

Een strakke 30 graden en meer hier de komende week sowieso. Slecht voor te stellen hoe het nu in NL is. Mijn zoon is er al op uit om bomen van huizen te halen met grof geschut en mijn dochter werkt als schadebehandelaar extra uren.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:26

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:30

Die vrouw in Haarlem die is overleden. Tsja...

Maar als er uitgebreid gewaarschuwd word om niet de weg op te gaan... en je gaat dan toch

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:31

purny schreef:

Maar als er uitgebreid gewaarschuwd word om niet de weg op te gaan... en je gaat dan toch

Je hebt geen idee van de reden waarom deze mensen de weg op moesten. Ik vind deze comment bijzonder vervelend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:33

Tazzey schreef:
Hier gaat het ook flink tekeer. De thermometer buiten geeft 11.4 graden aan en gevoelstemperatuur 5.5. Ik zit hier onder een dekentje met de lichtjes aan. Even genieten dit.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is dat mensen dit een geschikt moment vinden om met hond en kind door het park te gaan wandelen. De bomen zwiepen heen en weer en alles kraakt maar gewoon lekker onder de bomen slenteren...

Ja, ik moest vanochtend om 6:40 ook mijn honden uitlaten. Kan ze moeilijk de hele dag niet uitlaten :P En bomen vermijden gaat ook niet.
Liever dit dan met 30+ je hond langs de fiets meenemen ..

Heel heftig van die mevrouw inderdaad. Ongeluk zit gewoon in een klein hoekje. Zie zelfs op de snelweg banen afgesloten en dan sta je op de 3e rij in de file en dan komt er een boom naar beneden zetten. Tsja .. Soms moet je gewoon de weg op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:34

purny schreef:

Dat is wel heel kort door de bocht.
Genoeg beroepen dat je werkgever echt eist te komen.

Of een lang vooruit geplande afspraak in het ziekenhuis?

En code rood is ook heel vaak: oh dat viel mee.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:41

purny schreef:

Misschien konden ze wel niet anders.
Soms is het ook een "moeten" of voel je een bepaalde druk dat je de weg op moet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:50

Ik werd vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Moest toch echt de weg op om thuis te komen, had weinig keuze :x

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:52

xDenies schreef:
Tazzey schreef:
Hier gaat het ook flink tekeer. De thermometer buiten geeft 11.4 graden aan en gevoelstemperatuur 5.5. Ik zit hier onder een dekentje met de lichtjes aan. Even genieten dit.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is dat mensen dit een geschikt moment vinden om met hond en kind door het park te gaan wandelen. De bomen zwiepen heen en weer en alles kraakt maar gewoon lekker onder de bomen slenteren...

Ja, ik moest vanochtend om 6:40 ook mijn honden uitlaten. Kan ze moeilijk de hele dag niet uitlaten :P En bomen vermijden gaat ook niet.
Liever dit dan met 30+ je hond langs de fiets meenemen ..

Heel heftig van die mevrouw inderdaad. Ongeluk zit gewoon in een klein hoekje. Zie zelfs op de snelweg banen afgesloten en dan sta je op de 3e rij in de file en dan komt er een boom naar beneden zetten. Tsja .. Soms moet je gewoon de weg op.

Hier zijn meer dan voldoende mogelijkheden om dit park te vermijden. Als je daar loopt met je hond is dat je eigen keuze, er zijn zat alternatieven die voor die mensen dichterbij zijn zelfs.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:02

Ja lastig, misschien dacht iemand dat vanochtend ook over mij. Er was echter niets aan de hand.

Overleden mevrouw was overigens een bijrijdster.. wie weet waarom ze in de auto zat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:05

Bij ons is geen enkele reden om dat park in te gaan, zeker niet met code rood.
Die overleden dame was bij ons in de buurt, Bokt is niet de plaats voor speculatie hierover.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:12

Tazzey schreef:
Die overleden dame was bij ons in de buurt, Bokt is niet de plaats voor speculatie hierover.

Ik speculeer niet, het was net op het nieuws. Ik doel op de eerder geplaatste reactie dat je met al die waarschuwingen niet naar buiten moet gaan. Dat is gewoon niet netjes om zoiets te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:19

Ik woon in het bos, met mijn paarden en de hond. Dus ja... Nu was er bij ons geen code rood, maar als het er wel is moet ik het ook maar gewoon afwachten. Tuurlijk loop ik met mijn hond juist richting straat, ook omdat ze oud is en niet snel weg kan komen. Maar om daar te komen moet ik toch eerst een stukje bos uit.

Ik neem de codes trouwens al een aantal jaar serieus. Heb hier dan ook al meerdere keren bomen om gehad. Gelukkig kan ik wel thuis werken om er zo in elk geval te zijn mocht er een boom op je omheining oid terecht komen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:22

xDenies schreef:
Tazzey schreef:

Ik speculeer niet, het was net op het nieuws. Ik doel op de eerder geplaatste reactie dat je met al die waarschuwingen niet naar buiten moet gaan. Dat is gewoon niet netjes om zoiets te zeggen.

Jij kent de situatie bij ons niet. Het is NIET nodig om dat park in te gaan, er zijn honden uitlaat plekken waar geen bomen staan en waar het veilig is. Als je met code rood, terwijl er bomen als lucifer houtjes omknakken toch dat park in gaat verdien je de Darwin award.
Niet oordelen over situaties waar je niet bekend bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:29

DuoPenotti schreef:
purny schreef:

Dat is wel heel kort door de bocht.
Genoeg beroepen dat je werkgever echt eist te komen.

Of een lang vooruit geplande afspraak in het ziekenhuis?

En code rood is ook heel vaak: oh dat viel mee.

Ziekenhuizen hebben met dit weer liever gecancelde afspraken dan gewonden of doden

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:35

Jeetje wat een tactische reactie purny. Gelukkig weet jij de omstandigheden en de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan / moeten. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:54

En dan krijg je braaf de kosten van niet op komen dagen en sta je weer op de wachtlijst van misschien 3 maanden.

Of misschien wel voor een dyalise of operatie of er sterfgeval afscheid nemen, of...
Wij weten het niet waarom iemand toch in de auto zit.

Nee je blijft te kort door de bocht.