Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:55

Pjer dat is raar joh! Jammer dat je de afzender nooit meer kan achterhalen en bedanken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:52

Na 3 jaar het Postcrossing-gebeuren op inactief te hebben gezet, heb ik mijn account weer geactiveerd. Gelijk twee adressen opgevraagd. Hopelijk kan ik mij inhouden, want ik kan tot 33 kaarten tegelijk versturen. Omdat het allemaal zó verschrikkelijk duur is geworden, ga ik proberen om het bij maximaal 4 kaarten per maand te houden (en niet zoals een paar jaar geleden voortdurend 33 kaarten onderweg te hebben). Maar het kriebelt wel weer om er actief mee bezig te zijn! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 12:56

Leuk! En wow 33 kaarten onderweg mogen hebben is een hoop haha. Maar snap dat je dat met de huidige post kosten niet doet nee. Waar mag je nu naartoe sturen?

Mij kriebelt het ook weer. Dit jaar ook weinig gedaan maar wil binnenkort ook echt weer ermee beginnen. Heb nog ergens een velletje zegels liggen maar denk dat ik nog even wacht tot na de feestdagen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:08

Ja me too. Nieuwe kaartjes gekregen met de secret santa en ik ga in m'n vakantie weer wat adressen aanvragen! In kerstperiode kan je ook kerstzegels gebruiken naar buiteland als het goed is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:11

Ik heb toevallig net toch nog even een vel december zegels gekocht haha. Vind ze zo leuk weer.

Tancreda, je bedoeld dat je zo’n nationale kerst zegel als internationale mag gebruiken? Als in dat je er maar 1 hoeft te plakken? Normaal plak ik voor buitenland dan 2 nationale zegels zeg maar, in dit geval dan 2 december zegels.

Ik ga vanmiddag even wat nieuwe adressen aanvragen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:28

2 decemberzegels. Weet niet of dat ook goedkoper is dan t echte tarief eigenlijk :o

Citaat:
cemberzegels gebruiken voor post naar het buitenland
Wil je iemand in het buitenland verrassen met een kerstkaart? Ook daarvoor kun je tijdens de feestdagen onze speciale kerstzegels gebruiken. Plak 2 decemberzegels op je post (tot 50 gram) voor elke bestemming wereldwijd! Is je post zwaarder dan 50 gram? Plak dan bij tot het juiste tarief.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:47

cursebreaker schreef:
Leuk! En wow 33 kaarten onderweg mogen hebben is een hoop haha. Maar snap dat je dat met de huidige post kosten niet doet nee. Waar mag je nu naartoe sturen?

Mij kriebelt het ook weer. Dit jaar ook weinig gedaan maar wil binnenkort ook echt weer ermee beginnen. Heb nog ergens een velletje zegels liggen maar denk dat ik nog even wacht tot na de feestdagen.

Twee dichtbij: Duitsland en Polen. Eentje naar Australië, dus dat gaat wel een paar weken duren. Het liefst wil ik nu al door gaan schrijven, maar ik wacht nog even. :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:28

Australië gaat bij mij sneller dan veel landen hoor! Snap er niks van maar heb bijvoorbeeld gemiddeld 91 dagen bij Spanje met 7 kaarten, en bij Australië gemiddeld 12 bij 8 kaarten. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:58

Tancreda4 schreef:
2 decemberzegels. Weet niet of dat ook goedkoper is dan t echte tarief eigenlijk :o

Citaat:
cemberzegels gebruiken voor post naar het buitenland
Wil je iemand in het buitenland verrassen met een kerstkaart? Ook daarvoor kun je tijdens de feestdagen onze speciale kerstzegels gebruiken. Plak 2 decemberzegels op je post (tot 50 gram) voor elke bestemming wereldwijd! Is je post zwaarder dan 50 gram? Plak dan bij tot het juiste tarief.

Ah ja, dat is dus eigenlijk gewoon zoals het altijd is wanneer je Nationale zegels gebruikt; 2 stuks voor buitenland. Dan kan ik idd met de december zegels 10 kaartjes sturen via postcrossing als ik alleen buitenlandse adressen krijg. Heb ik vorig jaar idd ook zo gedaan.

De decemberzegels zijn volgens mij altijd wel Iets goedkoper als normale zegels dus je wint er toch wel een beetje mee haha al vind ik het verwaarloosbaar. Maar vind het wel leuk om die zegels nu even te gebruiken als ik nu nog kaartjes ga schrijven in december of komende maand.

Straks even een paar adressen aanvragen. Duitsland en Polen gaat vaak idd rap ja. Andersom ook. Ik woon vlak aan de Duitse grens en de kaartjes welke ik heb gehad of verstuurd waren er vaak met 2 dagen al :’)

Dat gaat idd rap bij jou nevica, met Australië haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:05

Even nagezocht. Volgens mij is een december zegel 1.06 waard. Dus 2 plakken is dan duurder dan gewoon het buiteland tarief - 1.80 - te plakken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:07

2 nederlandse zegels zijn idd altijd duurder als dat je 1 internationale zegel pakt. Maar ik bedoelde meer dat 2 december zegels goedkoper zijn als 2 gewone nationale zegels (de prijs van een normale postzegel in NL is 1,14 namelijk). December zegels zijn altijd ietsjes goedkoper dus als wat de gewone zegels kosten - nog los van idd in vergelijk met internationaal. Want dat blijft idd altijd het goedkoopst; gewoon internationale zegels gebruiken maar die hebben jammer genoeg nooit extra designs waar je uit kunt kiezen echt behalve de normale. Tenzij je personaliseert, maar dat is weer duurder haha.

Maar met December zegels ben je dus in ieder geval wel wat goedkoper uit als dat je 2 gewone NL zegels plakt - buiten december om doe ik dat bv ook wel eens wanneer ik echt mooie NL zegels heb. Dan plak ik die ook wel eens voor buitenland ipv een buitenland zegel. Wel duurder natuurlijk haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-12-24 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:08

Klopt, is duurder. Maar ik gebruik sowieso wel vaker 2 nationale zegels. Altijd duurder maar soms wel echt leuker vind ik. Krijg er dan ook echt reactie op omdat veel mensen blij zijn met uniekere zegels. :) Maar nu ik er meer tegelijk onderweg kan hebben houd dat ook een keer op natuurlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:09

nevica schreef:
Klopt, is duurder. Maar ik gebruik sowieso wel vaker 2 nationale zegels. Altijd duurder maar soms wel echt leuker vind ik. Krijg er dan ook echt reactie op omdat veel mensen blij zijn met uniekere zegels. :) Maar nu ik er meer tegelijk onderweg kan hebben houd dat ook een keer op natuurlijk.

Ja true, dit deed/doe ik idd ook niet standaard nee. Dan word het me ook echt te duur allemaal.
Maar er zijn idd vaak zulke mooie NL zegels, dat ik die idd graag met postcrossing toch plak voor de ontvanger. <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:17

Oh ja 2 nationale kan ook idd, en dan zijn 2 kerst idd goedkoper.

Ik had altijd combinatie zegels bij 'postzegels met korting' zodat je ook een beetje leuke originele erbij hebt zitten. Maar soms is m'n kaart dan wel 1 groot postzegel vlak omdat je zoveel bij elkaar moet plakken :))

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:23

Die site was ook top inderdaad! Doen die het nog steeds? Ik weet dat ze door de verhoging van de prijzen iedere keer wel moeite hadden met combinaties maken. En ja dan was wel je hele kaart weg inderdaad. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:32

Ik heb bij die site idd ook vaak pakketjes gekocht ja. Maar ja soms vond ik 4 zegels plakken ook wel erg veel ruimte in beslag nemen, dus tussendoor switchte ik dan ook weer even terug naar gewone zegels. Maar dat was wel heel leuk ook met wat je qua diverse zegels altijd kreeg - voor ontvangers in het buitenland wel leuker vind ik. Ik ben zelf ook altijd helemaal blij als er mooie zegels zitten op de kaartjes die hier binnenkomen haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:48

Ik had nog voor 2 kaarten liggen. Maar dan oude tarieven dus daar moet 5 cent bij. Dan wordt het 4x0.44 en 5 cent. Dan is je kaart dit :))

Afbeelding

Daden bij woorden gedaan. 2e kaartje aan het schrijven :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:49

Haha das pech, kaart weg :')
Ik werk vaak ook naar links toe, zodat ik wel nog plek voor het adres heb - maar het adres kun je ook printen, dan neemt het weer minder plek in beslag ook. Ik schrijf het eigenlijk altijd uit, behalve naar China of Japan.

Oke, ik ga eens wat adressen aanvragen ook nu. Het werkt aanstekelijk :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:51

Toch wel leuk die zegels, maar inderdaad zoveel ruimte haha. :o Ik kan er ook weer 2 schrijven maar heb geen zegels meer. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 19:52

Het eerste adres is er eentje in de USA die dus al van seasonal kaartjes houd en een kerst avatar heeft momenteel, dus daar kan ik nog op de valreep nu mooi een kerstkaart met de December zegels voor gaan schrijven <3

hahahhaa nevica :')
Ik heb de zegels vandaag online besteld bij postnl. Benieuwd wanneer ze er zijn met de huidige drukte nu.
Ik moet ook nog ergens een setje zegels hebben van keukenhof, maar die vind ik niet… echt top.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 20:00

Tweede kaartje mag maar Marrakech, Marokko.
Heel erg tof, want daar heb ik nog niet eerder naar gestuurd.

En er mag nog eentje naar Finland.

En nog eentje naar Duitsland.

Met de USA erbij, ga ik nog even niet meer adressen aanvragen tot ik deze 4 klaar heb.
Maar een mooi divers lijstje zo. Heel veel zin in om kaartjes te gaan uitzoeken nu.
Voor 2/4 ga ik iig Kerst kaartjes doen want die halen Kerst nog speciaal aan in hun profiel en voor de andere 2 wat anders.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:54

nevica schreef:
Australië gaat bij mij sneller dan veel landen hoor! Snap er niks van maar heb bijvoorbeeld gemiddeld 91 dagen bij Spanje met 7 kaarten, en bij Australië gemiddeld 12 bij 8 kaarten. :')

Oh, dan is er duidelijk al heel wat in de positieve zin veranderd qua snelheid. Ben benieuwd!
Ik wist niet dat Spanje zo lang duurt. Van Italië wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:00

cursebreaker schreef:
Haha das pech, kaart weg :')
Ik werk vaak ook naar links toe, zodat ik wel nog plek voor het adres heb - maar het adres kun je ook printen, dan neemt het weer minder plek in beslag ook. Ik schrijf het eigenlijk altijd uit, behalve naar China of Japan.

Oke, ik ga eens wat adressen aanvragen ook nu. Het werkt aanstekelijk :j

Vanwege het vaak niet goed kunnen lezen van handschriften c.q. ons alfabet printte ik ook altijd de adressen uit. De ID-codes schreef ik wel uit, anders raakte het postsysteem in de war. Eigenlijk ben ik dat nu ook weer automatisch gaan doen. Dan weet je ook zeker dat het goed geschreven is. Ik plak de printjes met een stukje breed tape (op maat geknipt) op de kaart, zodat het ook niet makkelijk ergens achter kan blijven hangen of loslaat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:53

Ik schrijf het altijd handmatig het adres. Soms idd wel beetje pielen of 10x lezen en controleren per letter of het wel goed gaat :=

Ik heb 3 kaartjes verzendklaar. USA, Duitsland en Finland.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 22:55

Ik heb met zelf schrijven ook echt nog nooit problemen gehad eigenlijk, ook heel veel naar Rusland e.d. gestuurd zo en zelfs ook al naar China als ik een uitgeschreven adres kreeg van mensen waar ik via instagram kaarten mee heb geswapt uit die landen. Maar als ik bij postcrossing een adres heb waarbij het met Chinese tekens toch beter te doen is, print ik ze wel even uit.

Leuk Tancreda, wat voor kaartjes heb je gekozen? Foto <3 <3 kan ik meegenieten haha