Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:19

Fly_high schreef:
Ik vond mijn baantje bij een bandenhotel of bierkratten sjouwen bij een magazijn echt flink stuk leuker dan kantoor. Of timmerwerk, dat voelde zo gaaf je eigen kozijnen maken! :D

Maar ja het levert geen geld en geen stabiliteit op, zag dat jongens uit DC van AH weer aan het staken zijn omdat ze nog steeds met dezelfde k*tvoorwaarden zitten als toen.
Het is dat mijn brein op een gegeven moment echt schreeuwt om wat stimulans en uitdaging en er hands-on in racing gewoon weinig carrièreperspectieven zijn als je geen kind van een trainer of jockey bent, anders had ik vanmorgen ook nog hier gereden:
Afbeelding

Dus daarom maar the next best thing: er foto's van maken. Verdient ook een stuk beter. _O-

Raineri schreef:
Absoluut Mkango, andersom net zo goed dat een leerbewerker ook wat theorie kent! De discussie komt voort natuurlijk uit het feit dat er weerstand is voor de termen laag- en hoogopgeleid. Die weerstand kan ik wel plaatsen. Maar dit lijkt me dan niet de oplossing.
Nee, precies. Sowieso, waarom willen we alles zo categoriseren? Noem het gewoon 'vervolgopleiding' en klaar. En dan nog erger die campagne van de overheid "heel Nederland hoogopgeleid," WAAROM? Het enige wat je krijgt is nivellering van het hbo en het wo, en mensen met "slechts" mbo die zich nooit goed genoeg voelen, nauwelijks adequaat beloond worden voor hun werk, want het is "maar" een mbo-beroep. :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:21

Eens ja, stom. Vind sowieso in die discussie dat er vaak gedaan wordt alsof alleen de mbo-beroepen nut hebben, en hbo- en wo-beroepen alleen maar hele dagen op hun reet zitten en met onzinbaantjes hun zakken vullen :+ Terwijl we toch echt wel dégelijk allemaal nodig hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:36

Mkango schreef:
Raineri schreef:
Absoluut Mkango, andersom net zo goed dat een leerbewerker ook wat theorie kent! De discussie komt voort natuurlijk uit het feit dat er weerstand is voor de termen laag- en hoogopgeleid. Die weerstand kan ik wel plaatsen. Maar dit lijkt me dan niet de oplossing.
Nee, precies. Sowieso, waarom willen we alles zo categoriseren? Noem het gewoon 'vervolgopleiding' en klaar. En dan nog erger die campagne van de overheid "heel Nederland hoogopgeleid," WAAROM? Het enige wat je krijgt is nivellering van het hbo en het wo, en mensen met "slechts" mbo die zich nooit goed genoeg voelen, nauwelijks adequaat beloond worden voor hun werk, want het is "maar" een mbo-beroep. :=

Omdat we de wereld anders niet snappen, de wereld is grijs en vaak zijn dingen niet zo duaal als praktisch of theoretisch maar is het eerder een spectrum. Maar denk dat de drang naar zekerheid groter is. We willen het liefst direct weten wat voor vlees we in de Kuip hebben. Het mand filmpje is niet enkel komisch, maar haast metaforisch voor hoe ons brein werkt }:0

Ik heb die campagne volledig gemist denk ik maar wat een luxe probleem wel. Ik zou liever zien: iedereen een pensioen, we stoppen met mismanagement. Maar ach, wat weet ik ervan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:40

De meeste mensen gaan uiteraard uiteindelijk iets in de praktijk doen. Maar sommige mensen zijn goed in het stampen van boeken kennis en andere niet zo.
Dat is gewoon zo. Net als sommige mensen snel een taal kunnen leren en een ander met 1x voordoen iets prachtigs kunnen maken of mensen die heel goed iets kunnen verkopen.
Ieder zijn talent.

Hoog/laag moet eruit, maar dat schreef ik enkele pagina‘s geleden al en dat zal denk ik ook niet lang meer duren aangezien die discussie ook al in de politiek gevoerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:07

Urbanus schreef:
Menino trakteert op sushi dit weekend!

Jaaaa lekker, met mijn favo bokkers naar een AYCE. Ik trakteer op de eerste ronde O:)

Urbanus schreef:
Adres wordt bekend gemaakt middels een scavenger's hunt!

Moeten de aanwijzingen dan op WO-niveau, praktisch niveau of theorethisch :Y) :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:19

BaileyMix schreef:
Eens ja, stom. Vind sowieso in die discussie dat er vaak gedaan wordt alsof alleen de mbo-beroepen nut hebben, en hbo- en wo-beroepen alleen maar hele dagen op hun reet zitten en met onzinbaantjes hun zakken vullen :+ Terwijl we toch echt wel dégelijk allemaal nodig hebben.
Ik voel me aangesproken. ;(

Maar zonder gekheid: eigenlijk zou het in ieder bedrijf normaal moeten zijn dat management (die vaak van het hbo en het wo komen) eerst eens meeloopt op de werkvloer, en dat degenen die het "handenwerk" doen ook een kijkje in de keuken krijgen bij het management. Denk dat dat het wederzijds begrip ook ten goede komt. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:24

Mkango schreef:
BaileyMix schreef:
Ik voel me aangesproken. ;(

Maar zonder gekheid: eigenlijk zou het in ieder bedrijf normaal moeten zijn dat management (die vaak van het hbo en het wo komen) eerst eens meeloopt op de werkvloer, en dat degenen die het "handenwerk" doen ook een kijkje in de keuken krijgen bij het management. Denk dat dat het wederzijds begrip ook ten goede komt. :=

Ik werk bij zo'n bedrijf die dat doet.

De mensen in het veld lopen een serieuze kans dat ze opeens de directeur op hun werk hebben staan.
De directie maakt er een punt van om regelmatig alle lagen van het bedrijf te bezoeken. Dat haalt niet altijd de pers, maar wij lezen wel hun verslagen. Die worden intern gedeeld.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:27

UO: ik vind ‘all you can eat’ sushi ordinaire vreetschuren.

Maar ik kom er wel graag :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:33

Ilse_123 schreef:

Is dat überhaupt een UO? ;)

Niets mis met een vreetschuur though

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:34

Fly_high schreef:
Ilse_123 schreef:

Goed punt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:40

Fly_high schreef:
Ilse_123 schreef:

There's a time and a place for everything. Iemand die naar de Za Za Bazaar in Bristol wil? O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:42

Ilse_123 schreef:

Ja soort van same.

Echt lekkere sushi heeft m'n voorkeur maar soms is zo'n schuur echt ideaal.

Fly_high

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:45

UO: zoiets als lekkere sushi bestaat niet :+

Wat is Za Za Bazaar eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:50

Fly_high schreef:

Je hebt gewoon geen smaak!

Za Za Bazaar is een grote vreetschuur in Bristol, waar je verschillende stalletjes hebt met gerechten van over de hele wereld. (Maar de langste rij staat bij de fish & chips. :') ) Het eten is niet eens vies, maar het is wel écht een vreetschuur. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:50

Fly_high schreef:

Eens!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:52

Fly_high schreef:

https://www.zazabazaar.com/

Ik schat in, deze :D
Ik weet niet of dit helemaal mijn ding is maar Bristol is zeker de moeite waard :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:54

Ik associeer Bristol met die goedkope schoenen winkel, maar daar zul je wel niet wonen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:58

Bristol is leuk!

Tilburg en Eindhoven hebben ook van die overdekte foodmarkets, maar dat is nog wel hip. Hebben ze overigens ook echt lekkere sushi… niet te betalen -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:59

Ilse_123 schreef:
Bristol is leuk!

Tilburg en Eindhoven hebben ook van die overdekte foodmarkets, maar dat is nog wel hip. Hebben ze overigens ook echt lekkere sushi… niet te betalen -O- .

Ja is ook niet all you can eat. Dat verlaagt het vreetschuur gehalte wel, want zoveel kan je daar niet vreten zonder failliet te gaan. Wel heel leuk zitten daar :D .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:01

Raineri schreef:
Ik associeer Bristol met die goedkope schoenen winkel, maar daar zul je wel niet wonen.

Derde gangpad links. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:05

Raineri schreef:
Nou ja, je kunt het proberen. :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:13

Mkango schreef:
Fly_high schreef:

Je hebt gewoon geen smaak!

Za Za Bazaar is een grote vreetschuur in Bristol, waar je verschillende stalletjes hebt met gerechten van over de hele wereld. (Maar de langste rij staat bij de fish & chips. :') ) Het eten is niet eens vies, maar het is wel écht een vreetschuur. :))

So be it, ik heb een keertje een poging gedaan tot zalm proeven en laten we zeggen dat mijn vriend er nog steeds om moet lachen := vis is niet lekker dus sushi is niet lekker, QED :Y)

Za za Bazaar klinkt wel helemaal perfect :D ik hou van matig street food in exotische uitvoering, zolang het maar goed pittig en lekker veel is :j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:18

Ja maar daarvoor hebben ze de beef, egg en chicken sushi uitgevonden bij de all you can eat :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:19

Vergeet de grill hapjes niet!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:26

Ik wil sowieso maar Bristol om m'n Skins fantasie uit te leven.

Laten we plannen.