Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:10

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Uhm het werd al ver van te voren gezegd dat corona nooit weg zal gaan en altijd weer op zal leven.

Dát was voorjaar 2020 al helder ja en daarom haakte ik af op het beleid na zomer 2020 :x

Het is wat verrassend dat het nú, hier, mid zomer zo oplaait:
Onder ongunstige verspreidingsomstandigheden oplaait.
Dáár doelde ik op :)*

Ben daar wel HEEL *\%/* mee, want hoe meer natuurlijke besmetting hoe minder last we er als bevolking verder van hebben. Ook dat schreef ik al eerder ;)
Tis alleen verrassend.

Nu maar hopen dat er van de angstknop afgebleven wordt door de belangen van het heroplevende toerisme.
Zou nu eens een perfect pósitieve storm zijn dan :j

Ik vindt het absoluut niet verrassend , het is naïef om te denken dat het zomaar weg zou gaan. Zo werken ziektes helaas niet.

Dat het nu oploopt is ook weer door een mutatie die de huidige bescherming omzeilen ook na een besmetting van de Omikrom variant voor deze.

En dat gaan we echt ons leven lang merken. Het is te hopen dat het uitdooft , maar het kan ook dat het voor altijd zo gaat zijn.

Dus ook niet verbaasd zijn als er maatregelen komen in de winter of binnenkort al want dat gaat zeker gebeuren. Ik merk op bepaalde plekken al dat de maatregelen voorzichtig terug aan het komen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:16

Zebrastreep schreef:
Ik vindt het absoluut niet verrassend , het is naïef om te denken dat het zomaar weg zou gaan.

Omdat het bliven een zekerheid is, is natuurlijke resistentie de enige weg naar er als bevolking de minste last van hebben.
Vaccinatie was een welkome demper op de initiële gevolgen met als ´prijs´ uitstel van de benodigde natuurlijke weerstand.
Ook dát is al sinds voorjaar 2020 helder.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:41

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik vindt het absoluut niet verrassend , het is naïef om te denken dat het zomaar weg zou gaan.

Omdat het bliven een zekerheid is, is natuurlijke resistentie de enige weg naar er als bevolking de minste last van hebben.
Vaccinatie was een welkome demper op de initiële gevolgen met als ´prijs´ uitstel van de benodigde natuurlijke weerstand.
Ook dát is al sinds voorjaar 2020 helder.

Vaccins tegen corona bestonden nog niet in voorjaar 2020 :o Sterker nog we zaten toen pas in de beginnende fase.

Als het echt moet neem ik de vaccinatie zeker weer. Voor nu mag ik nog niet maar vanaf ze maand wel weer als ik zou willen. Maar voorlopig kom ik daar niet voor in aanmerking.

loriene

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:46

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:59

loriene schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=bdsZAJi1kxs

Weet niet hoe oud je bent maar herhalingsprik doen ze niet onder de 60 jaar.

Dat weet ik , maar goed het is wel lastig met vakantie als een land wel alles om gaat gooien en je een vaccinatie nodig bent.

Voor mijn vakantie zou ik hem ook zeker wel ophalen... Al ga ik net hopelijk na de golf die er nu aan zit te komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 08:50

Als er een vaccinatie zou komen die vernieuwd is dus met specifieker de nieuwere varianten meegenomen dan haal ik hem wel. Ik heb geen zin om de oude Alpha prik weer te gaan halen, dat haalt weinig uit vind ik. Al beweren ze dat dit ook beschermt tegen de Omikron varianten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:08

Suzanne F. schreef:
Al beweren ze dat dit ook beschermt tegen de Omikron varianten.

Hier niet zó. Uiteraard kan het kleed niet onder provax marketing uitgetrokken worden want voor je het weet verwordt dat tot een ook weer onterecht generiek vaccins-werken-niet.
Ipv in te gaan op de huidige vaccins wordt de nadruk gelegd op de najaarscampagne met een aangepast vaccin. Uiteraard voorbijgaande aan dat er dan ook weer nieuwe varianten zijn.
Lijkt wel griep. Gelukking nu ook net zo (niet)schadelijk; sterker nog, wordt nu met verkoudheid vergeleken zelfs niet eens met griep.

De hier nu oplaaiende golf betreft twee nieuwere varianten welke zoals verwacht wéér wat besmettelijker en milder zijn.
In sommige regios nu meer dan 1k per 100k onder >60 maar geen toename op ICs.
Onder de 60 wordt niet bijgehouden want is geen doen en ook volstrekt onnut.

Een popi maar wel informatief artikel; helaas in het Spaans maar Google translate helpt

https://www.msn.com/es-es/salud/vida-sa ... 2abd2d2e5d

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:01

Huertecilla schreef:
Jeetje, laat er hier nu net gepubliceerd zijn dat natuurlijk herstel beter/langer werkt en 25+ keer beter tegen een nieuwe variant.

Dat klopt niet, en bovendien heb je dus wel alle risico's van een daadwerkelijke infectie. Als je de specifieke bron die dat noemt aanhaalt kan ik ook specifiek uitleggen waarom er niet staat dat je denkt dat er staat.

Citaat:
Verder voorkomt vaccinatie besmetting niet dus remt ook muteren niet.

Intrigerend dat je dat erbij haalt want ik heb even teruggelezen en het woord 'vaccinatie' komt in mijn tekst helemaal niet voor.

Citaat:
Tot slot ga je er aan voorbij dat na het hier allemaal natuurlijk herstel van ná vaccinatie opgelopen Covid 19 betreft.

Behalve dan bij de mensen waarbij het niet gaat om herstel van covid, omdat het voor hen nog niet voorbij is.

Citaat:
Het willen/proberen in te dammen/voorkomen van Covid infecties bij gezonden is contraproductief voor hun weerstand.

Dat is niet waar, het voorkomen van besmetting is de beste manier om de risico's op ernstige gevolgen uit te sluiten. Geniaal, maar de mensen die GEEN covid hebben gehad, hebben aanzienlijk minder gevolgen van een covidinfectie.

En nogmaals, dat is zonder dat we al de precieze cijfers kennen over langdurige ziekte/arbeidsongeschiktheid, of de effecten op bv het eerder optreden van diabetes of alzheimer, omdat we daarvoor simpelweg nog niet lang genoeg bekend zijn met de ziekte. Maar de aanwijzingen zijn er.

Citaat:
Niemand wordt er serieus ziek van en allemaal wel extra resistent.

Ik ken blijkbaar een heleboel 'niemanden' die om een of andere reden toch serieus ziek zijn geworden. Even een kleine rondgang geeft in elk geval iemand die 3/4 jaar heeft gedaan om weer voltijds aan het werk te kunnen, 2 mensen die na enkele maanden nog volledig aan huis gebonden zijn, 1 open hartoperatie, en iemand met een trombosebeen die nu een tijd aan de bloedverdunners moet, allemaal rechtstreeks en ondubbelzinnig te herleiden aan een covid-besmetting. Noem het maar niks.

Citaat:
Ík zeg dan _/-\o_
Jij niet....

Klopt. Ik vind geen van die dingen erg aantrekkelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:38

Ik vind het volslagen logisch dat mensen het liever uit de weg gaan.
Echter niet alleen voor covid. Van influenza kun je immers ook zeer lange levenslange schadelijke effecten hebben.
Mijn opa is overleden door een long-embolie door griep/koorts.
Waterpokken is ook gecorreleerd aan alzheimer.

Mijn vader heeft nu een trombose been, maanden na covid waar hij destijd 1 dagje wat koortsig van was. De HA mompelt iets over: zal wel door covid komen. Heel eerlijk vind ik dat nogal een baute uitspraak bij een patient met morbide obesitas die al jaren de hele dag zit en geen enkele vorm van activiteit doet.
We zijn al jaren bang dat het een keer mis zou gaan.

Ik wordt liever gewoon niet ziek, net als waarschijnlijk de meeste onder ons. Maar ik ben ook niet bereid mijn leven er sterk door te laten beinvloeden. Dood ga ik toch wel een keer. Als iemand mij vraagt afstand te houden of een masker op te doen, helemaal prima dat doe ik graag voor die ander. Voor mezelf doe ik het niet.

Vorige week was ik aan een grote ledenvergadering/congresje (Internationaal), met meerdere duitsers. Die kwamen uiteraard met ffp2 aan want dat moet nog in Duitsland. Toen men ervoer dat dit bij ons niet verplicht is maar uiteraard wel mag zag je eerst de verwarring maar vervolgens ook de opluchting. Ze gingen allemaal af op 1 persoon na en dat uieraard ook haar groot recht, immers zaten we met 40 man in een krappe ruimte.

Een vriendin van mij heeft Duitsland achter zich gelaten sinds covid. Ze kon er voor zichzelf en kind niet meer tegen met de hoge mate van regulatie en nagenoeg volslagen willekeur van de maatregelen. Ze heeft haar koopwoning verlaten en huurt nu in Zwitserland.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-07-22 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:48

Covid22 volgens HC:

Zaterdag op druk kersenfeest.
Woensdagnacht koorts.
Donderdag +test.´Middags lange dut. ´s Nacht goed geslapen, wat verhoging hooguit.
Vrijdag zennn-dag. Best energiek. Goed geslapen.
Zaterdag bruisend van energie. Goed geslapen.
Zondag, vandaag tegen de muren op van de energie. Al die renoverende nachtrust :roll:

Heb al drie autos grondig gewassen en streepvrij afgezeemd.
Onderwijl ook nog verpleegstertje spelen voor berglief.

Nu een vette Paracetamol want heb het voor mijn schouder overdreven. Zou 1 kneiter/ 8 uur mogen maar vind 1/dag wel genoeg voor mijn nieren en 0 indien niet absoluut :x

Heb nu effing trék. Ga een ommelet maken met spek en pittig gekruide kaas :9 Niets verlies smaak/reuk/eetlust +:)+ met als bonus vaccinatieverbod _O-
En dat voor een risicogroep *D

La vida es bella {:}
Té bella om uit de weg te gaan.
Ik lééf, en niet met mate.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:50

Sizzle schreef:
Ik wordt liever gewoon niet ziek, net als waarschijnlijk de meeste onder ons. Maar ik ben ook niet bereid mijn leven er sterk door te laten beinvloeden. Dood ga ik toch wel een keer. Als iemand mij vraagt afstand te houden of een masker op te doen, helemaal prima dat doe ik graag voor die ander. Voor mezelf doe ik het niet.

+:)+ verwoord.

...en nu snel de ommelet. Straks begint Le Tour op de buis.
Daarna hopelijk wat koeler buiten; ga ik nog een auto (staat al uit de zon onder het afdak) met poéts te lijf *D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:54

Er zijn ook heel veel mensen wel heel erg ziek van en zelfs potentieel levenslang betroffen.
Het is gewoon een ruk virus dat gewoon niet tof is. Echt totaal logisch dat niet iedereen dat zo zonnig ziet als jij.

Godzijdank ik het bij mij ook nagenoeg symptoomloos aan me voorbij getrokken tot nu toe (waarschijnlijk inmiddels 2x).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:08

Wanneer je maar één standaard hebt omdat je uit eigen ervaring put en de rest gewoon er niet toe doet is het logisch dat iemand zo over een besmetting denkt, die zijn overal te vinden. Stelt niks voor zeggen ze, tuurlijk. Geniet ervan dat het niks voorstelde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:30

bigone schreef:
Wanneer je maar één standaard hebt omdat je uit eigen ervaring put en de rest gewoon er niet toe doet is het logisch dat iemand zo over een besmetting denkt, die zijn overal te vinden. Stelt niks voor zeggen ze, tuurlijk. Geniet ervan dat het niks voorstelde.

Klopt is met alles zo. Maar ook wel een beetje mensen zonder inlevingsvermogen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:05

Is er iemand hier die mij wat wijzer kan maken?

Ik ben dubbel gevaccineerd (laatste prik 2 september 2021), geen booster gehad, via de app is mijn pasje wel nog altijd groen. Ik vertrek overmorgen in Charleroi met Ryenair naar Lissabon. Alle regels in Portugal zijn vanaf 1 juli geschrapt, maar ik kan er niet aan uit of ik dus nu nog voor de vlucht een pcr/sneltest moet doen of niet. Iemand een idee?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:11

CalipsoLover schreef:

Ik ben dubbel gevaccineerd (laatste prik 2 september 2021), geen booster gehad, via de app is mijn pasje wel nog altijd groen. Ik vertrek overmorgen in Charleroi met Ryenair naar Lissabon. Alle regels in Portugal zijn vanaf 1 juli geschrapt, maar ik kan er niet aan uit of ik dus nu nog voor de vlucht een pcr/sneltest moet doen of niet. Iemand een idee?

Ik ben dinsdag gevlogen naar porto (ben nu in Lissabon) en moest op Schiphol wel mijn qr code scannen bij inchecken. Ik denk trouwens niet dat alle regels eraf zijn want mondkapjes in ov geldt nog steeds..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:54

In reactie op de belasting van de publieke ziekenzorg heeft hier de regering besloten om bijna 70.000 meer vaste kontrakten aan te bieden. Die extra zekerheid maakt de sector een kláp aantrekkelijker.

Erg grappig; ´inlevingsvermogen´ na het opsluiten en defacto verplicht vaccineren van een hele bevolking :roll:
Na ronduit schandálige druk op het vaccineren van kínderen -:(-

Wie dat nodig heeft/denkt te hebben kan zich nog steeds laten vaccineren, kan zelf een masker op blijven houden dûh :)*
Covid22 is nu niets verontrustender dan een stevige verkoudheid of griep. Ik schreef zomer 2020 al dat ik hoopte dat masker op bij snotneus normaler zou worden en toen was ík de gek _O- _O-

Ik heb net voor deze week kaartjes gekocht voor een concert moderne flamenco in een schítterende oude botanische tuin in Málaga. Maskertjes mee en *\%/*
Wie een béétje inlevingsvermogen heeft gunt dat diens gezonde medemens na twee zomers/winters sociale vrijheden inleveren voor de kwestbaren :P

Wie nu Covod22 als verkoudheid/griep is, nog bang is voor léven blijft zelf maar thuis achter de geraniums :)*

De rest wens ik een fijne, onbezorgde zomer en - vakantie toe +:)+

@CalipsoLover vingers gekruisd dat je geen last hebt van de stakingen/afgelastingen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:01

CalipsoLover schreef:

Ik krijg net dit in mijn email van de anwb

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:49

Ja, op de website van de Vlaamse overheid staat dit dus idd ook dat je geen pcr/antigeen meer moet doen. Ken nu een paar mensen die met Ryenair gevlogen hebben en geen bewijs moesten tonen, iemand anders moest het in Rotterdam wel weer laten zien maar was een andere luchtvaartmaatschappij.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:03

Zijn er hier al weer mensen die een mondkap op hebben in de supermarkt?
Of wachten jullie tot dat het moet van Rutte

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:08

OleJon schreef:

Ik zie wel mensen met een mondkapje op. Maar dat is meer in het ov.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:11

Alleen in het ziekenhuis en op drukke plekken als het nodig is. Ik volg momenteel een belangrijke behandeling in het ziekenhuis , dus corona krijgen is voor mij nu niet echt heel handig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:31

OleJon schreef:

Ik heb altijd een ffp2 masker op als ik de deur uit ga. Ben er nooit mee gestopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 21:41

OleJon schreef:

Nope, no way. Alleen als het echt echt echt moet van meneer Rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:42

Dat jullie überhaupt reageren op zo'n vraag :')