[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:40

naomiiiii schreef:
Heel heftig, ik moet zeggen dat ik wel steeds vaker gevaarlijke attracties zie naar mijn idee? Of in ieder geval meer ongelukken voorbij zie komen de laatste jaren. Misschien is het toeval, maar dat idee heb ik (helaas) wel.

Ik heb hier geen bewijzen van maar als je menselijke logica en psychologie volgt kan dit heel makkelijk zijn hoor. Mensen willen altijd meer, groter, beter, heftiger. Die adrenalinekick moet alleen maar groeien. En ja, daar gaan mensen attracties op ontwerpen...

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:41

Er is één bepaald type attractie waar ik ook nooit meer in ga,diegenen zoals de Talocan.
Op de kermis heb ik daar jaren geleden,wel als volwassene,een nare ervaring mee gehad op de kermis.
Ik ben klein (en toen nog super slank).Er was veel ruimte tussen mijn schouders en de beugel wat maakte dat ik tijdens het draaien en overkop gaan niet vast genoeg zat,telkens tegen die beugel aan klapte met mijn schouders en zelfs bijna in het midden er tussen uit gleed.

Bij sommige achtbanen met enkel een beugel over je dijen,ga ik ook met mijn kont van het zitoppervlak af wanneer deze naar beneden gaan.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:42

Het is idd verschrikkelijk wat die jongen en zijn familie moeten doormaken.
Heb het filmpje ook niet gezien en wil het ook niet. Kan het me al voldoende genoeg (inbeelden) :(

Avalanche

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:59

Dit verbaast me niet. Ik vind het schokkend, maar menselijke veiligheid staat helaas niet zo hoog op de agenda bij bepaalde attractieparken, en in Amerika zijn daar geen regels voor, wel aanwijzingen. Overigens hoef ik het filmpje ook niet te zien.

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen kan gebeuren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:04

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:21

Verschrikkelijk drama zeg... het zal je kind maar zijn, en je ziet alles gebeuren....
Dat artikel van de uiteenzetting is wel een duidelijke... Maar ik denk dat ik nooit meer in zulke attracties durf. Durfde ik al niet vanwege mijn hoogtevrees, dat scheelt..

Ik heb ooit eens in de spin gezeten dat ik alle kanten uit ging omdat degene waarmee ik ging 5x dikker en groter was dan ik, en ik dus echt niets aan de stang had. En de spin 'danst' alleen maar een beetje op en neer, maar toen al doodsangsten gehad :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:08

Vind het zo'n vreselijk idee dat hij al dacht dood te gaan toen de attractie omhoog ging.. Terwijl andere mensen plezier hadden, stond hij doodsangsten uit. Weten dat je gaat vallen als dat ding de vrije val maakt ;( Zou je onverwachts vallen, dan is dat natuurlijk vreselijk, maar ook snel.. Hij zag het aankomen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:11

Ik sta dus echt doodsangsten uit he, in attracties, en zolang ik niet vreselijk over de kop ga of heel hard is het wel oké, maar dit is echt mijn ergste nachtmerrie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:13

Daphne__ schreef:
Vind het zo'n vreselijk idee dat hij al dacht dood te gaan toen de attractie omhoog ging.. Terwijl andere mensen plezier hadden, stond hij doodsangsten uit. Weten dat je gaat vallen als dat ding de vrije val maakt ;( Zou je onverwachts vallen, dan is dat natuurlijk vreselijk, maar ook snel.. Hij zag het aankomen.

Hoezo zag hij dat aankomen dan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:18

Duhelo schreef:
Daphne__ schreef:

Citaat:
"Hij zei tegen zijn vriend naast hem: Als ik het niet red, zeg dan alsjeblieft tegen mijn vader en moeder dat ik van ze hou."

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:19

Duhelo schreef:
Daphne__ schreef:

Hij had tegen vrienden/teamgenoten die naast hem zaten, gezegd dat hij bang was en dat als hij het niet zou overleven, ze tegen zijn ouders moesten zeggen dat hij van ze hield.

"In paniek
Er zijn veel vragen over het incident. Zo deelde Sampsons vader, die samen met de moeder beneden bij de attractie zou hebben gestaan, in een interview met Fox35 dat zijn zoon in paniek zou zijn geweest toen de attractie omhoog ging. ,,Hij vertelde aan zijn vriend die naast hem zat: ‘Als ik het niet overleef, vertel dan aan mam en pap dat ik van ze hou’.”

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:25

Het duurt altijd wel even voor je omhoog gaat, zeg dan ‘ik zit niet goed vast’..

Of hij zei het uit paniek voor de attractie zelf, ik hoor mezelf dit ook wel zeggen wanneer ik in een hoge, snelle attractie ga :o

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:26

Hoeveel mensen zeggen geen rare dingen als de achtbaan langzaam omhoog getakeld word?
Ik vind dat niet echt bewijs dat hij dacht dat het mis zou gaan, maar meer dat hij de attractie zelf eng vond.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:29

Sabbientje schreef:
Hoeveel mensen zeggen geen rare dingen als de achtbaan langzaam omhoog getakeld word?
Ik vind dat niet echt bewijs dat hij dacht dat het mis zou gaan, maar meer dat hij de attractie zelf eng vond.

Klopt, ik denk dat dit een 'media-uitvergroot-dingetje' is. Wat helemaal niks afdoet aan de ernst van dit vreselijke ongeluk. Maar ik zei dit zelfs in de Goliath in Walibi World, hoe vaak ik er al ingeweest was vroeger. Of: "het was fantastisch om jullie te kennen, ik hou van jullie allemaal!"

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:31

Hoe dan ook het blijft gewoon triest.
Weer falen ze met de veiligheid van dit soort dingen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:41

Het is een verschrikkelijk ongeluk.
Moet er niet aan denken dat je dat gebeurd of voor je ogen ziet gebeuren.

brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:11

sureido schreef:
Het duurt altijd wel even voor je omhoog gaat, zeg dan ‘ik zit niet goed vast’..

Heel veel mensen in de attractie riepen dit, niet eens om hem trouwens, maar blijkbaar ging er ook iets goed fout met de riemen daar.

Op het instagram account van ppv_tahoe staat een van de filmpjes voordat ze omhoog gaan. Je ziet verder niks, het is echt alleen het moment dat ze beneden nog aan het wachten zijn en je dus dit hoort;
(Linkje plaatsen lukt me op een of andere manier niet :+ )

naomiiiii schreef:
Wel werd er voor het naar boven gaan geroepen door meerdere mensen "did you check the belts?". Toen het gebeurd was zei een collega ook tegen een andere "are you sure you checked the belts?", dus denk dat daar eerder een fout zat.

Maar los van dit, de theorie die hier eerder geplaatst werd; als ik dat zo lees had die jongen er uberhaupt nooit in gemogen? Wat een triest ongeluk, aan alle kanten.. Y;(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:15

Op het moment dat je je nog moet afvragen of je de seatbelts hebt gecheckt laat je die attractie toch niet gaan? Wat onverantwoordelijk.
En nee, natuurlijk had die jongen er nooit in gemogen. Echt aan alle kanten waanzinnig stom. Ik snap dat de vader heel boos is.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:27

Jeetje ik wou echt niet dat ik die video heb gezien. Je hoort de klap gewoon :(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:32

fotolijstje, je bent 16 toch? Dit topic is officieel 18+, pas goed op jezelf met wat je kijkt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:34

Ik kan de video niet meer vinden. Reddit heeft hem (begrijpelijk!) verwijderd.

Die analyse die hierboven staat klinkt wel ontzettend logisch. En dan begrijp ik niet, dat medewerkers of het bedrijf zelf daar niet bij heeft stilgestaan. Wat een ontzettend tragisch ongeval zeg...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:48

https://www.the-sun.com/wp-content/uplo ... .jpg?w=620

een foto van net voor het ongeval, daar lijkt de beugel niet naar beneden te zitten.
of zou die niet verder naar beneden kunnen door zijn omvang?
Tegelijkertijd denk ik, het is Amerika, zou daar in die tijd dat de attractie open is niet meer grote en dikkere mensen langs gekomen zijn?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:55

xPabloBokt schreef:
fotolijstje, je bent 16 toch? Dit topic is officieel 18+, pas goed op jezelf met wat je kijkt.

Het was ook de bedoeling niet om precies die video te bekijken, maar ja curiosity killed the cat. Dom van mij -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:05

DuoPenotti schreef:

een foto van net voor het ongeval, daar lijkt de beugel niet naar beneden te zitten.
Tegelijkertijd denk ik, het is Amerika, zou daar in die tijd dat de attractie open is niet meer grote en dikkere mensen langs gekomen zijn?

Die kan niet verder naar beneden door zijn omvang, daar had iemand op Reddit een hele uitleg over geschreven:

https://www.reddit.com/r/OrlandoFun/com ... free_fall/

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:08

DuoPenotti schreef:

Misschien is het ook net hoe het postuur precies is? Ik vergeet nooit meer dat wij Amerikaanse collega's op bezoek hadden. We zouden gaan BBQ-en bij een collega en het bezoek zou met mij in mijn auto meerijden. Dus iedereen stapt in, en dat was gelijk einde van de rit. Want de collega die naast mij voorin zat kreeg de gordel niet vast, die was te kort (of de collega te omvangrijk) :x }:0 . Het betrof een een merk en model auto dat ook veel in de USA wordt verkocht, dus ik had dat echt nooit verwacht.
Ik keek overigens niet heel intelligent toen :') .