Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:44

MarlindeRooz schreef:
In Zwolle was het niet nodig. In Nijmegen gisteren ook niet. Toch bijzonder hoe mensen in het Westen soms anders handelen dan hier. :7

Iets met ruimte.
Zelfs op een normale standaard dag is het altijd stervens druk in de parken rond Amsterdam en Rotterdam, er is verder niets.
Fietsers, scaters, wandelaars, kinderen, ruiters alles samen op een recreatie snelweg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:45

Geen idee waar het westen begint, ik zat lekker in mijn eentje in mijn parkje. Maar het zal vast ook wel uitmaken (ook al is het ook gewoon het negeren van de regels) dat in Zwolle bv wat minder mensen in kledingkasten zonder buitenruimte wonen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:59

Sizzle schreef:
MarlindeRooz schreef:
In Zwolle was het niet nodig. In Nijmegen gisteren ook niet. Toch bijzonder hoe mensen in het Westen soms anders handelen dan hier. :7

Iets met ruimte.
Zelfs op een normale standaard dag is het altijd stervens druk in de parken rond Amsterdam en Rotterdam, er is verder niets.
Fietsers, scaters, wandelaars, kinderen, ruiters alles samen op een recreatie snelweg.

Dan nog. Dan fiets je maar wat verder daar is het vast rustiger. Het is net alsof ze niet kunnen nadenken. Al het afval ook op die videos. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:05

Ik probeer het niet goed te praten hoor, maar het is in de grote steden in parken gewoon standaard al erg druk, ook op doordeweekse dagen.
Men zou echter verstandiger moeten zijn en wat verder van huis kunnen recreeren maar dan klagen de mensen in de buitengebieden ook weer dat al die stedelingen hun natuur komen bezetten (in iedergeval op bokt).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:17

Ik vind het nog het meest schokkend dat ze al hun zooi gewoon laten liggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:18

Shadow0 schreef:
Geen idee waar het westen begint, ik zat lekker in mijn eentje in mijn parkje. Maar het zal vast ook wel uitmaken (ook al is het ook gewoon het negeren van de regels) dat in Zwolle bv wat minder mensen in kledingkasten zonder buitenruimte wonen.

Niemand verplicht je om in een kledingkast te gaan wonen hé...
Sizzle schreef:
Ik probeer het niet goed te praten hoor, maar het is in de grote steden in parken gewoon standaard al erg druk, ook op doordeweekse dagen.
Men zou echter verstandiger moeten zijn en wat verder van huis kunnen recreeren maar dan klagen de mensen in de buitengebieden ook weer dat al die stedelingen hun natuur komen bezetten (in iedergeval op bokt).

Klopt, daar doe ik volop aan mee :') :j
Hier in het natuurgebied is het ook veel drukker dan normaal. Ik zag laatst zelfs een gezin een geocache opgraven... en staatsbosbeheer heeft de eerste stukken alweer afgesloten voor publiek daardoor. Daar baal ik best wel van. Zo'n mooi gebied, waar we straks gewoon niet meer mogen komen omdat anderen het verpesten.

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:24

Achterom, als al die mensen een huisje willen dan is er nergens meer plek voor. Wonen is voor heel veel mensen helaas niet echt een vrije keuze. Ze kunnen wel met z‘n allen in lutjebroek gaan wonen maar het werk verhuist niet met ze mee.
Bovendien is er in normale tijden niemand die klaagt dat iedereen heup op heup staat in de parken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:29

SusanH schreef:

Dit dus! Ik vind het zo ongeïnteresseerd staan... :roll:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:32

Ja je zooi weggooien of meenemen is blijkbaar niets erg ‘in’.
Bij ons langs de rivier ligt het in de zomer ook bomvol. Echt vreselijk irritant.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:37

Normaliter zet de gemeente een hoop extra containers in het Vondelpark op mooie dagen, maar dat doen ze nu niet. Overigens kunnen die gasten hun zooi nog steeds meenemen naar huis hoor, begrijp me niet verkeerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:53

Achterom je moet je schamen!! Zo vreselijk egoistisch denken.
Je zal maar 3 hoog achter in een grote stad wonen en het is buiten zulk mooi weer. Gatverdamme word echt misselijk van sommige reacties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:56

Shadow0 schreef:
DuoPenotti schreef:
En politie mag van mij meer bevoegdheid krijgen, flessen gooien knuppel er tegen.

Die obsessie met geweld....

Wie gebruikt het eerst?
Koekje van eigen deeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:58

Popstra schreef:
Je zal maar 3 hoog achter in een grote stad wonen en het is buiten zulk mooi weer. Gatverdamme word echt misselijk van sommige reacties.

Egoistisch? Nou wordt ie helemaal mooi, wie is er hier nou egoistisch? Ik sta daar niet in het park hoor.

Ik reageer alleen op dat egocentrische geklaag van de mensen die een fortuin betalen om in een kledingkast te wonen (want het is immers o zo leuk in de randstad en o zo veel beter dan de plekken waar al die boerenpummels wonen) en dan gaan lopen jammeren dat ze met z'n allen in het park moeten zitten met lekker weer.
Dat is de consequentie van de keuze die je maakt om in de stad te wonen. Ook in Nederland zijn er genoeg plekken waar het echt niet nodig is om bij elkaar op de lip te zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:09

Achterom schreef:
Dat is de consequentie van de keuze die je maakt om in de stad te wonen. Ook in Nederland zijn er genoeg plekken waar het echt niet nodig is om bij elkaar op de lip te zitten.

Maar toen die keuze gemaakt werd was er vermoedelijk geen corona, en zeker geen langdurig slecht gemanagede corona, dus helemaal eerlijk is dat ook niet.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:10

@ Achterom: niet iedereen in de Randstad woont in een koopwoning die ze de afgelopen jaren op de top van de markt hebben gekocht. Dus nee, niet iedereen daar koos ervoor om voor veel geld in een kledingkast te wonen. En die drukte in parken is niet te vergelijken met ‘normaal’. Ja het is in de Randstad op dit soort dagen altijd druk, maar nu écht veel meer dan anders omdat er bijna niks anders kan. Geen pretparken, familiebijeenkomsten, dierentuinen, terrassen etc.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:10

Popstra schreef:

Nou nou, even ademhalen. Dat je met mooi weer naar buiten wil is niet zo gek, maar je kan natuurlijk gewoon naar een andere plek gaan wanneer je ziet dat het zo verschrikkelijk druk is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:18

Achterom, je lijkt een beetje wereldvreemt.
In de grote steden wonen ook heel veel mensen onder behoorlijk erbarmelijke omstandigheden en keuze is er niet altijd, de woningmarkt is geen markt, maar meer een: je neemt maar gewoon wat je krijgt.

Veel mensen in steden hebben geen auto, OV is nu ook niet echt de bedoeling. Met de fiets krijg je amper spreiding.

Het is zeker niet de bedoeling dat mensen groepen gaan vormen maar als je een foto maakt terwijl iedereen wel op genoeg afstand staat ziet het er nog steeds niet goed uit op de foto.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:19

DuoPenotti schreef:
schandalig...trommel daar ook een peloton ME voor op, hoppa, wegwezen.

Wat moet dat zuur zijn voor de horeca om dat te zien....

Ja mega zuur voor de Horeca!
Ik snap dat die mensen graag naar buiten willen, maar ze kunnen in een stad bijna nergens heen.
Op dit soort dagen zoubde spreiding veel mooier zijn als bv dierentuinen, pretparken en horeca open was. Vooral horeca kan veel beter reguleren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:27

Als ze de terrassen en de winkels redelijk normaal open gooien, verspreiden de mensen toch meer.

Gewoon toezicht houden op aantallen. Geef klanten een kaartje die ze bij verlaten van de winkel weer af moeten geven.
Kaartjes op, dan geen nieuwe klanten toe laten.

Zittende buitenhoreca, afstand tussen de tafels.
Pretparken en dierentuinen buiten open.
Zijn er brandhaarden ontstaan door de wachtrijen Walibi of hoe ze allemaal maar heten?

Binnen hutje mutsje is veel groter risico.

De versoepeling is toch bespottelijk.
10 minuten in een winkel, minimaal 4 uur van tevoren aanmelden en maximaal twee klanten per verdieping.
150 man spontaan naar de supermarkt geen probleem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:04

SusanH schreef:

Dit.

Al die groepjes bij elkaar vind ik ook niks.. maar die zooi die ze laten liggen. Je neemt het toch ook mee naar het park? Waarom gooi je het dan thuis niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 02:00

MarlindeRooz schreef:
Moet wel druk zijn als hier alle jeugd van Nederland zit. Lekker kort door de bocht en toen jij jong was zei de “oude generatie” precies hetzelfde over jou. ;)

Je mag eens gokken hoeveel enorme groepen bejaarden en gezinnen ik heb gezien zondag op de Lemelerberg en de Sallands Heuvelrug... echt die bejaarden zijn nota bene risicogroep!!!!

Gut oh gut, zeg ik ergens dat alle jeugd van Nederland daar zit. Nee, maar ze komen wel veel in het nieuws met dit soort toestanden, dat is gewoon een feit.

En als je mij beticht van generaliseren, misschien dat dan zelf ook niet doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 02:03

Sizzle schreef:

Ja dat was ik, ze lopen ze hier in groepen door het bos en ook wordt er enorm veel afval achtergelaten en wordt de natuur dusdanig verstoord.
Dus ja, ik zie ze liever gaan dan komen.En dat zeggen veel mensen, niet alleen op bokt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 06:48

Ik vind het ook veel te druk in de natuur hier in de omgeving. Ik snap het wel, er is niks anders te doen. Maar hoe erg ik het ook vind, ik stoor me er wel aan. Want ik kom graag in het bos om te genieten van de stilte om me heen (op de vogeltjes na dan). Alleen die stilte is er nu niet. En idd ook veel stedelingen, want zeker mtb'ers die komen uit heel NL om hier op de heuvelrug te komen fietsen.

Wat betreft de versoepelingen, vooral dat winkelbeleid snap ik niks van. Wij wonen in een vrij grote woonplaats met een regiofunctie. Iedereen wil nu voorjaars en zomerkleding gaan kopen voor de kinderen. Ik kan in 10 minuten echt de winkel niet rond, en in 1 winkel alleen ga ik nooit slagen. Dat wordt dus toch maar weer online shoppen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 07:40

Het is toch ook minstens 10 minuten? Langer mag ook?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:59

Toch fijn zulke 'festivallen' net voor de versoepelingen. Kunnen we mooi zien of de versoepelingen veel effect gaan hebben op de metingen. Oh nee wacht..... Maar de versoepelingen worden daarop mogelijk wel weer teruggedraaid na een tijdje. Thanks mensen. Gelukkig hebben we wel even van het mooie weer kunnen genieten in het park....

Grmbl :x