Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:Dat is vanaf het begin al toch? Dat gemiep van BE op NL en andersom als de 1 strenger is dan de ander?![]()
Zie dat 7dgn gemiddelde van NL per 1 miljoen over de besmettingen in NL toch echt nog stuk hoger liggen dan in BE en DUI dus durf nog niet te hopen op die kappers. Denk dat ik toch die tondeuse moet gaan pakken
imaudy schreef:secricible schreef:Dat is vanaf het begin al toch? Dat gemiep van BE op NL en andersom als de 1 strenger is dan de ander?![]()
Zie dat 7dgn gemiddelde van NL per 1 miljoen over de besmettingen in NL toch echt nog stuk hoger liggen dan in BE en DUI dus durf nog niet te hopen op die kappers. Denk dat ik toch die tondeuse moet gaan pakken
Ik heb gister het kapsel bewonderd van iemand die idd de tondeuse had gepakt..
Mars schreef:Rutte heeft gisteren aangegeven geen goede hoop te hebben dat er na 2 maart iets versoepeld gaat worden.
Zie: https://nos.nl/artikel/2369268-rutte-zi ... maart.html
sureido schreef:Waar heb jij het over? Ik zeg buurlanden. Frankrijk ligt volgens mij niet aan Nederland? Nederland volgt Duitsland echt al zo een beetje de gehele Corona crisis kwa maatregelen, dus Rutte is egoïstisch en krom?
secricible schreef:Laat ik mezelf anders formuleren: ik denk dat een forse code zwart waarbij heel NL zijn leven niet meer zeker is omdat de kans bestaat dat jij of je familie geen zorg meer krijgt als je iets overkomt, zoveel meer psychisch leed oplevert dan dat economische situaties ooit kunnen doen.
Code zwart betekend dat als je een auto-ongeluk krijgt er geen zorg is. Als je je been breekt, je daar mee moet blijven lopen, als je moet bevallen en er gaat iets mis je sterft.
Ik denk persoonlijk dat het leed, fysiek en pychisch, dat dat oplevert niet te evenaren is met economische maatregelen. Dat is wat ik bedoel met “dat ondernemers neervallen met bosjes bij zelfmoord”.
secricible schreef:sureido schreef:Waar heb jij het over? Ik zeg buurlanden. Frankrijk ligt volgens mij niet aan Nederland? Nederland volgt Duitsland echt al zo een beetje de gehele Corona crisis kwa maatregelen, dus Rutte is egoïstisch en krom?
In Duitsland is de kinderopvang nog dicht toch? De lockdown is daar nu nog strenger dan in NL?
Belgie is iets soepeler dan NL volgens mij?
sureido schreef:Nou ja, ik woon echt 1 km van de grens dus als het me echt te ver gaat en te lang gaat duren ben ik toch zo ommijn kapper van ‘thuis’ is sowieso in België eigenlijk. Maar ik was van plan trouw te blijven hier in mijn studentenstad. Maar als het echt te lang gaat duren..
Tanken doe ik trouwens ook nog steeds in België, scheelt 50 cent de liter zo watdat is toch heel wat.
SVRL schreef:sureido schreef:Nou ja, ik woon echt 1 km van de grens dus als het me echt te ver gaat en te lang gaat duren ben ik toch zo ommijn kapper van ‘thuis’ is sowieso in België eigenlijk. Maar ik was van plan trouw te blijven hier in mijn studentenstad. Maar als het echt te lang gaat duren..
Tanken doe ik trouwens ook nog steeds in België, scheelt 50 cent de liter zo watdat is toch heel wat.
Er is een reisverbod in België. Wij mogen niet naar het buitenland, buitenlanders mogen niet naar ons komen voor niet noodzakelijke dingen. Geen bakker of voedingswinkel dichtbij aan jou kant van de grens, maar wel aan de andere kant, is voor een grensbewoner een geldige reden om even de grens over te gaan. Een kapper, fun shoppen of wandelen niet. De zelfstandigen hier kunnen trouwens een serieuze boete krijgen als ze de regels overtreden.
secricible schreef:996981 dat is de hamvraag ja.
Als je van mening bent dat het zo'n vaart niet loopt dan kan ik me voorstellen dat je bent voor versoepelingen.
Ik denk persoonlijk dat we er helemaal niet zo ver vanaf zitten als we versoepelen op dit moment. We stagneren al met maatregelen, laat staan met versoepeling.
En idd, gezondheid is meer dan het niet krijgen van het virus.
Maar ik denk dus dat met een code zwart er ook een berg psychisch leed meekomt naast het fysieke leed. Ook dat levert onzekerheid op namelijk en angst en weet ik wat.
secricible schreef:Ik besef me heel goed dat daar heel veel aan vooraf gaat. Maar ik denk nog steeds dat het psychisch leed van een code zwart nog veel forser is. De angst dat de hond uitlaten en struikelen je je voet kan kosten omdat je geen zorg kan krijgen en een onschuldige aandoening de dood kan betekenen. Dat je kind dat verkouden wordt hopelijk niet benauwd wordt omdat ze dan mogelijk gewoon stikken.
En dat voor àlle Nederlanders, in plaats van alleen de ondernemers.
Maar opnieuw, als je denkt dat code zwart wel meevalt en voorlopig niet aan de orde is dan snap ik dat je daar anders naar kijkt.
Ann schreef:Die onrespectvolle toon lees ik helemaal niet in de berichten van secricible? Ze geeft alleen aan dat een code zwart waarschijnlijk voor heftiger psychisch leed zal zorgen dan sommige mensen nu denken.
996981 schreef:Ann schreef:Die onrespectvolle toon lees ik helemaal niet in de berichten van secricible? Ze geeft alleen aan dat een code zwart waarschijnlijk voor heftiger psychisch leed zal zorgen dan sommige mensen nu denken.
Dat snap ik.
Het betekent echter niet dat mensen die nu psychisch lijden door de huidige maatregelen er pas toe doen op het moment dat ze met bosjes zelfmoord gaan plegen.
Cer schreef:996981: je hebt in mijn berichten eerder ook al een onrespectvolle toon jegens psychische problemen gelezen die er niet was... Ligt het daar dan misschien aan, dat je wellicht toch een toon leest die er niet is, omdat je zelf ervaring ergens mee hebt?