Zelfde met modder ook... Ze fietsen daar toch om SCHOON te blijven. Wie bedenkt die vieze modder en regen. Daar is toch geen mens op gebouwd??
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Varekaj schreef:Als dat een wandelpad of fietspad is met asfalt en ze komen daar doorheen en veroorzaken ongevallen, dan begrijp ik het. Maar zolang ze ondergrond zitten of niet er bovenuit kronkelen waardoor je paard erin kan haken en struikelen...
Femke_Tweety schreef:Maar de grote vraag blijft toch wel: bij hoeveel bomen begint het bos eigenlijk?
Varekaj schreef:Maar waarom klagen mtb'ers over wortels op een RUITERpad?
op routes hier in Drenthe maken ze daar juist gebruik van boomwortels.
maar wat moeten de mtb'ers ook op een ruiterpad? Ik ben wel eens paarden tegen gekomen op een mtb route met gevaarlijke afdalingen waar ik mijn paard voor geen goud vanaf zou laten lopen
Absolem schreef:Femke_Tweety schreef:Maar de grote vraag blijft toch wel: bij hoeveel bomen begint het bos eigenlijk?
Nederland zou Nederland niet zijn als we daar geen regel voor zouden hebben. Die luidt: een bos is een groep bomen van ten minste 1000 vierkante meter. Maar er zijn natuurlijk altijd andere definities. In de biologie wordt meestal aangehouden dat als je tussen bomen staat en minstens 64 procent van de lucht wordt bedekt door boomkruinen, je in een bos bent. Ook 21 bomen naast elkaar mag je als ‘bos’ betitelen, zo zegt de boswet.
21 bomen dus.
Citaat:Hondenlosloopgebied
Het hondenlosloopgebied is gemarkeerd met groene paaltjes en met bebording. De hond mag loslopen, maar de eigenaar moet de hond wel onder appel hebben. De hond mag weliswaar loslopen, maar mag andere bezoekers geen overlast bezorgen. De gemeente Rheden is trots op het losloopgebied, maar het is belangrijk dat we hier verantwoordelijk en zuinig mee omspringen.
Extra controles
Net als in de andere natuurgebieden in onze gemeente zijn handhavers op de Veluwe daarom extra alert op loslopende honden buiten de hondenlosloopgebieden. Handhavers die een overtreding constateren schrijven een bekeuring (á € 109,00 inclusief administratiekosten).
Marije_jiplover schreef:Kijk nou toch, wat ik in t regionale nieuws tegen kom over loslopende honden in de natuur en dan specifiek in mijn regio.Citaat:Hondenlosloopgebied
Het hondenlosloopgebied is gemarkeerd met groene paaltjes en met bebording. De hond mag loslopen, maar de eigenaar moet de hond wel onder appel hebben. De hond mag weliswaar loslopen, maar mag andere bezoekers geen overlast bezorgen. De gemeente Rheden is trots op het losloopgebied, maar het is belangrijk dat we hier verantwoordelijk en zuinig mee omspringen.
Extra controles
Net als in de andere natuurgebieden in onze gemeente zijn handhavers op de Veluwe daarom extra alert op loslopende honden buiten de hondenlosloopgebieden. Handhavers die een overtreding constateren schrijven een bekeuring (á € 109,00 inclusief administratiekosten).
Marije_jiplover schreef:Ook een net opgevoede hond kan in een niet losloopgebied net even van het pad af lopen en op jonge reeën stuiten, bv.
Dus tja, een hond die niet los mag, mag niet los, daar ben ik t in principe toch echt wel mee eens.
Marije_jiplover schreef:Ook een net opgevoede hond kan in een niet losloopgebied net even van het pad af lopen en op jonge reeën stuiten, bv.
Dus tja, een hond die niet los mag, mag niet los, daar ben ik t in principe toch echt wel mee eens.

SusanH schreef:Mensen beseffen niet dat het geen fiets is waar je zomaar even opstapt en weg rijdt. Ik had niet eens gereageerd denk ik.
Ik heb vanmorgen even gewandeld, ik vond het voor een doordeweekse ochtend toch behoorlijk druk.
eekhoornerik schreef:Op de Veluwe gaat de provincie gelukkig maatregelen nemen om kwetsbare natuur en het wild te beschermen en rust te geven:
https://www.gelderland.nl/bestanden/Gel ... le_PvA.pdf
Ik ben helemaal voor. Al betekent dat dat ik op sommige stukken niet meer zal kunnen rijden. Maar dit is gewoon hard nodig. En toch is er een felle discussie hierover gaande...Gemeenten, inwoners en de toeristische sector zijn het er niet mee eens. Die zien de Veluwe als hun gemeengoed.
SusanH schreef:Ik heb vanmorgen even gewandeld, ik vond het voor een doordeweekse ochtend toch behoorlijk druk.
Hilary schreef:SusanH schreef:Ik heb vanmorgen even gewandeld, ik vond het voor een doordeweekse ochtend toch behoorlijk druk.
Ik was vanmorgen om 9u en 12u bij Kwintelooijen en reed rond 13u langs de Dijkstraat/Slaperdijk, wat een drukte! Voel me bijna schuldig als ik dan de auto neerzet bij Kwint, maar ik kwam om de boswachter te helpen. Vanwege de coronamaatregelen rij ik met mijn eigen auto naar het punt waar we hebben afgesproken en klim dan achterop zijn aanhanger om het bos in te gaan. Vond trouwens dat we niet veel mensen tegenkwamen onderweg en we hebbe toch aardig het hele stuk bos daar doorkruist.
justkid schreef:eekhoornerik schreef:Op de Veluwe gaat de provincie gelukkig maatregelen nemen om kwetsbare natuur en het wild te beschermen en rust te geven:
https://www.gelderland.nl/bestanden/Gel ... le_PvA.pdf
Ik ben helemaal voor. Al betekent dat dat ik op sommige stukken niet meer zal kunnen rijden. Maar dit is gewoon hard nodig. En toch is er een felle discussie hierover gaande...Gemeenten, inwoners en de toeristische sector zijn het er niet mee eens. Die zien de Veluwe als hun gemeengoed.
Nee dat is niet zo, we willen erbij betrokken worden. Wij zijn er al een jaar met een werkgroep mee bezig en
worden aan het lijntje gehouden en niet geïnformeerd. We zijn niet tegen recreatiezonering maar we willen meebeslissen want wij weten beter welke delen moeten/kunnen worden afgesloten en welke open kunnen blijven.
Er zijn al heel veel stukken afgesloten de laatste jaren, we willen niet in ons dorp worden opgesloten.
Niet zo snel conclusies trekken