Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:present schreef:Ik heb niet geschreven dat ik het raar vind (dat vind ik ook niet), alleen dat je het niet zo vaak hoort. Ik kan me jouw gebrek aan enthousiasme over het huwelijk heel goed voorstellen, maar de teleurstelling van je man ook. Dat hij het na al die tijd en ondanks jouw weerzin toch heeft gevraagd laat misschien wel zien dat het voor hem toch belangrijker is dan hij wilde toegeven. Waar je schrijft over wat je tijdens de ceremonie gezegd hebt moest ik eerlijk gezegd even plaatsvervangend slikken.
Hoe slikken? Van oeps of emotie?
superpony schreef:Mensen zijn vrij egoistisch en toch lukt het haast niet om met mensen om te gaan en altijd eerlijk te zijn, nooit een meningsverschil te hebben etc. Ik kan mn hart niet geven als ik mensen niet volledig vertrouw.
Huertecilla schreef:Wederom ´leek´. Weer negatief opgevat.
Ik geef hem nota bene gelijk! Haak er juist op in
Steek ook nog de draak met mijn leeftijd...
Sizzle schreef:Ik heb laatst met lichte verbazing (maar zonder oordeel) naar een serie gekeken over matchmaking waarbij je iemand opdracht geeft voor jou een partner te zoeken. Amerikaanse mannen en vrouwen (met indiaase roots) gaven aan het daten maar vermoeiend en lastig te vinden en gaven het dus liever uit handen.
Toen ik daar even over nagedacht had zie ik eigenlijk geen verschil met Tinder, maar dan gewoon persoonlijker en kleinschaliger.
Sizzle schreef:Ik heb nog nooit op tinder gekeken dus ik kan niet echt een oordeel geven,
present schreef:Nou, je komt soms wel wat wijsneuzerig over hoor.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Wie heeft er een mening over?
Je schrijft dat de huwelijkmakelaar net een soort Tinder is
Huertecilla schreef:present schreef:Nou, je komt soms wel wat wijsneuzerig over hoor.
Leer evenwel van élke relatie.
Dat is een nog niet specifiek genoemd aspect van meerliefde; meer perspectief door meer verschillende inbreng door meer partners.
Je weet nl niet wat je niet weet en een ander individue is per definitie dubbelop anders. Dubbelop want ander DNA én andere levenservaring. In een betekeninsvolle relatie raak je daarmee ´besmet´ want het daarmee kennismaken is vervolgens deel van joúw levenservaring. Zie het als het lezen van zeg een filosofie boek; wat je er ook van víndt, dat kan je niet ónlezen.
Is, oeps; ervaar ik, als heel motiverend. Zowel om iemand te leren kennen, daarin te investeren als mbt het aangaan van een nieuwe relatie wanneer de huidige onverhoopt de houdbaarheidsdatum bereikt.
Sizzle schreef:Wie heeft er een mening over?
Ik heb persoonlijk echt geen enkel benul hoe effectief het is. Wel ken ik 2 internet relaties die inmiddels al 20 jaar bij elkaar zijn
anjali schreef:Sizzle schreef:Wie heeft er een mening over?
Ik heb persoonlijk echt geen enkel benul hoe effectief het is. Wel ken ik 2 internet relaties die inmiddels al 20 jaar bij elkaar zijn
Ik heb ervaring met de Indiase cultuur.Daar worden inderdaad huwelijkspartners uitgezocht door familie en huwelijksmakelaars en astrologen. Het zelf uitzoeken wordt "love-marriage"genoemd integenstelling tot het arranged marriage.Het wordt daar als onzedelijk gezien om zelf te gaan daten.Maar relaties hebben daar altijd tot doel huwelijk en kinderen krijgen.
present schreef:Om die extra inzichten en het delen daarvan is het mij vooral te doen, maar dat was tussen de regels door waarschijnlijk al wel te lezen. Heb eigenlijk juist goede hoop dat dit helpt voorkomen dat mijn relatie de houdbaarheidsdatum bereikt. Weet nu in elk geval dat ik deze prikkeling niet meer missenkanwil. Tot dusver lijkt het te werken. Heb bovendien het idee hierdoor meer dan ooit te weten wat liefde voor mij betekent en dat dat op alle betrokken een positieve uitwerking heeft.
present schreef:Om die extra inzichten en het delen daarvan is het mij vooral te doen, maar dat was tussen de regels door waarschijnlijk al wel te lezen. Heb eigenlijk juist goede hoop dat dit helpt voorkomen dat mijn relatie de houdbaarheidsdatum bereikt. Weet nu in elk geval dat ik deze prikkeling niet meer missenkanwil. Tot dusver lijkt het te werken. Heb bovendien het idee hierdoor meer dan ooit te weten wat liefde voor mij betekent en dat dat op alle betrokken een positieve uitwerking heeft.
Sizzle schreef:Het klinkt alsof jullie een hele speciale verbinding hebben waar alleen af en toe nog wat ruis op de lijn zit. Ik kan me voorstellen dat je daar voor wilt blijven strijden om dat te behouden en de ruis weg te poetsen
MarrieLeen schreef:present schreef:Om die extra inzichten en het delen daarvan is het mij vooral te doen, maar dat was tussen de regels door waarschijnlijk al wel te lezen. Heb eigenlijk juist goede hoop dat dit helpt voorkomen dat mijn relatie de houdbaarheidsdatum bereikt. Weet nu in elk geval dat ik deze prikkeling niet meer missenkanwil. Tot dusver lijkt het te werken. Heb bovendien het idee hierdoor meer dan ooit te weten wat liefde voor mij betekent en dat dat op alle betrokken een positieve uitwerking heeft.
Mag ik vragen of bij jou beide liefdes van elkaar af weten? Of verrijkt het jou, zodat beide kanten ook worden verrijkt?
Sizzle schreef:Het lijkt me altijd handiger om eerst naar oplossingen te kijken. Nee zeggen kan altijd nog.
Ik heb een oom die naast zijn vrouw wat meer uitdaging nodig had. Ze zijn een zeer hecht paar en houden veel van elkaar en daarom hebben ze afspraken gemaakt die voor hun werken, inmiddels al zo‘n 30 jaar
Sizzle schreef:Een van die mannen had al ruim 100 profielen afgewezen (geswiped) en met veel daarvan ook gedate. Om 100 vrouwen te kunnen aandragen met een bepaalde eissen lijst moet je best een fikse databank hebben.
Sizzle schreef:Het lijkt me altijd handiger om eerst naar oplossingen te kijken. Nee zeggen kan altijd nog.
Ik heb een oom die naast zijn vrouw wat meer uitdaging nodig had. Ze zijn een zeer hecht paar en houden veel van elkaar en daarom hebben ze afspraken gemaakt die voor hun werken, inmiddels al zo‘n 30 jaar