Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:01

*\o/* *\o/* :D

Ga nu alleen wel bellen met Ha.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:15

Uitslag binnen.
Voordat ze het vertelden, moest ik eerst nog allerlei vragen beantwoorden.

Toen werd ik zenuwachtig.
Maar gelukkig negatief getest.

Weet van mezelf ook dat ik de klachten van afgelopen dagen en zonder corona ook genegeerd had. En ik voelde me afgezien van de buikpijn niet ziek.
De hoofdpijn vorige week was heel vervelend. Ik heb ook heel veel over moeten geven.
Maar daar gaf ik het warme weer en te weinig drinken de schuld van.

Toch opgelucht!

raket

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:21

Fijn tienus.
Ik ging er ook vanuit dat ik deze keer negatief was. Maar toch he...
Voor mij fijn dat ik dat nu kan zeggen als ik werk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:26

Had eigenlijk ook wel een beetje negatief verwacht, maar inderdaad toch die twijfel van zou het dan toch positief zijn. Kreeg ook eerst vragen die ik moest beantwoorden.

Keelpijn was over en nu net even snel naar de auto dealer geweest. Maar wegens problemen huidige auto moet ik met ramen open rijden. Nadeel heb nu weer keelpijn. -O-

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:35

haha ja dat gaan twijfelen ken ik. Wist ook zeker dat ik negatief was. Maar uit eindelijk ga je aan jezelf twijfelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:38

Slecht voor je hart hoe ze het gesprek bracht, pfoe.
Opluchting is erg groot.
Vond dit spannender gek genoeg dan toen mijn ouders besmet waren.
Toen was een grote rollercoaster.

Ik heb nu meer het besef wat het kan aanrichten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:46

Fijn hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:48

Ik denk dat ze die vragen bewust stellen, beetje vreemd wanneer je negatief test maar dat zullen ze ook doen wanneer je positief bent ( ga ik van uit) want je hoort steeds meer mensen die niet mee willen werken aan het contact onderzoek .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:58

Ik kreeg die vragen ook en mijn hartslag werd toen niet normaal snel. Gelukkig ook negatief wat ik wel dacht want ik was weer helemaal beter , maar toch inderdaad je gaat wel denken van oh toch wel?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:20

Omdat ik in het ziekenhuis getest wetd kreeg ik de uitslag via mijn dossier. Geen vragen. Alleen voor een wetenschappelijk onderzoek. Of ik daar aan mee wilde doen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:13

Ruim 4000 besmettingen deze week. 3,5 % positief.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:15

Ik houd het niet meer bij en ben te lui om t op te zoeken: is dat meer of minder dan vorige week?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:18

rien10 schreef:
Ik houd het niet meer bij en ben te lui om t op te zoeken: is dat meer of minder dan vorige week?

Vorige week 2500 besmettingen en 2.3 (volgens mij)% positief

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:20

mariekeoo schreef:

Toch ook wel belangrijk om te benoemen dat het onder jongeren is. Wat voor nu leidt tot mildere klachten mits geen onderliggend lijden en dat de meeste besmettingen in noord en Zuid-Holland zijn en in noord Brabant

https://nos.nl/liveblog/2343643-rivm-to ... rzoek.html

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:23

lenaa_tje schreef:
mariekeoo schreef:

Toch ook wel belangrijk om te benoemen dat het onder jongeren is. Wat voor nu leidt tot mildere klachten mits geen onderliggend lijden en dat de meeste besmettingen in noord en Zuid-Holland zijn en in noord Brabant

https://nos.nl/liveblog/2343643-rivm-to ... rzoek.html

Klopt helemaal! Maar das wel een potentioneel gevaar. Want deze jongeren kunnen heel goed ouderen besmetten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:25

Dat weet ik :) maar het niet benoemen vind ik niet terecht. Met die gegevens kunnen mensen zelf een keuze maken om daar rekening mee te houden. Juist dat is belangrijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:28

Mijn broer was ook niet lekker. Algehele malaise en negatief getest.
Toch blijft hij evengoed 2 weken thuis. Voor de zekerheid.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:28

De stijging is al wel langer dan twee weken geleden ingezet, toch?
Wel vreemd dat de ziekenhuisopnames relatief achter blijven. Hopelijk blijft dat zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:30

Niwla schreef:
De stijging is al wel langer dan twee weken geleden ingezet, toch?
Wel vreemd dat de ziekenhuisopnames relatief achter blijven. Hopelijk blijft dat zo.

Dat komt juist omdat het grootste aantal besmettingen nu onder mensen onder de 50 zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:38

lenaa_tje schreef:
Dat weet ik :) maar het niet benoemen vind ik niet terecht. Met die gegevens kunnen mensen zelf een keuze maken om daar rekening mee te houden. Juist dat is belangrijk.

Hoe kan mijn hoogbejaarde tante daar rekening mee houden? Alle thuiszorgmedewerkers die onder de 30 zijn vanaf nu voor de deur laten staan? Alle familieleden die iemand van onder de 30 in huis hebben niet meer zien? Nergens meer heen gaan waar mensen onder de 30 ook komen? Niet meer afspreken met vriendinnen die bezoek krijgen van mensen onder de 30?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:04

Het blijft de komende tijd balans zoeken wat wel en niet kan en sterk in je schoenen staan om te zeggen ik ga daar niet heen.
Maar als als partner of huisgenoten het wel doen, heeft het ook niet zoveel zin.

In mijn situatie denk ik, man heeft vitaal beroep, blij dat ie nog werk heeft en blij dat ie dat werk ook nog uit mag voeren.
Ik ben een risico groep, maar wie bang leeft, gaat bang dood.
Mijn man houdt er zo goed mogelijk rekening mee.
Maar als we met zijn tweeën onder een stolp gaan leven tot er een veilig en werkend vaccin is, hebben we ook heen leven.

Blij dat we op platteland wonen.
Wel een kleine woning, maar grote schuur. Daar kunnen we ook nog wel met man of 8 zitten in de winter.
8 man in onze woonkamer wil ik pertinent niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:29

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Hoe kan mijn hoogbejaarde tante daar rekening mee houden? Alle thuiszorgmedewerkers die onder de 30 zijn vanaf nu voor de deur laten staan? Alle familieleden die iemand van onder de 30 in huis hebben niet meer zien? Nergens meer heen gaan waar mensen onder de 30 ook komen? Niet meer afspreken met vriendinnen die bezoek krijgen van mensen onder de 30?

Die mensen kunnen daar ook rekening mee houden. Dat doe ik ook op m’n werk.
Hier werken de medewerkers met mondkapjes tja... ik geloof nog niet dat het alles doet.
Voor m’n bejaarde overbuurman zijn ze nu toch op zoek naar 2 vaste mensen in de week. Dat vind hij prettiger. Kost wel wat meer gedoe om zelf die zorg in te kopen.
Vind het sowieso gek dat hij iedere dag iemand bij zich heeft.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:33

Hier dit weekend uitgenodigd voor kinder verjaardag “ het zou druk worden”.
Ja, toedeloe. Dus niet...
Ookal zitten we dan buiten, klinkt niet alsof er dan rekeninging mee gehouden wordt.
( zoveel ruimte is er ook weer niet..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:42

lenaa_tje schreef:
Hier werken de medewerkers met mondkapjes tja... ik geloof nog niet dat het alles doet.
Voor m’n bejaarde overbuurman zijn ze nu toch op zoek naar 2 vaste mensen in de week. Dat vind hij prettiger. Kost wel wat meer gedoe om zelf die zorg in te kopen.

En alle andere contacten die ze hebben? Eenzaam achter de geraniums zodat jongeren lekker los kunnen gaan?

Jongeren hebben nog een heel leven voor zich. Ouderen niet. Ik gun ouderen de vrijheid in hun laatste jaren zonder bang te hoeven zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:46

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

En alle andere contacten die ze hebben? Eenzaam achter de geraniums zodat jongeren lekker los kunnen gaan?

Jongeren hebben nog een heel leven voor zich. Ouderen niet. Ik gun ouderen de vrijheid in hun laatste jaren zonder bang te hoeven zijn.

Zeg ik dat dan. Je kan het ook andersom stellen hè? En dat wil ik er niet eens mee zeggen.

Het is feit dat de gegevens zijn zoals ze nu zijn. Meer dan wat jezelf doet kan je nu niet doen.
Ik geloof nog steeds niet dat het hele leven stil zetten de oplossing is. Iedereen levert in.

In ga er vanuit dat iemand die contact heeft met iemand die kwetsbaar is daar dus rekening mee houdt.
Edit.
De oudere mensen die ik ken (en dat zijn er vanwege vrijwilligerswerk) echt wel wat hebben ook niet ingeleverd in contacten. Die contacten binnen het dorp zijn er nog steeds en er wordt weer flink gebridgt en gebiljart.
Ik zie alleen de ongelukkigheid bij de oma van m’n vriend in het verpleeghuis maar die was er in mindere mate hiervoor ook al.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-08-20 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt