Ga nu alleen wel bellen met Ha.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekeoo schreef:Ruim 4000 besmettingen deze week. 3,5 % positief.
lenaa_tje schreef:mariekeoo schreef:Ruim 4000 besmettingen deze week. 3,5 % positief.
Toch ook wel belangrijk om te benoemen dat het onder jongeren is. Wat voor nu leidt tot mildere klachten mits geen onderliggend lijden en dat de meeste besmettingen in noord en Zuid-Holland zijn en in noord Brabant
https://nos.nl/liveblog/2343643-rivm-to ... rzoek.html
lenaa_tje schreef:Dat weet ikmaar het niet benoemen vind ik niet terecht. Met die gegevens kunnen mensen zelf een keuze maken om daar rekening mee te houden. Juist dat is belangrijk.
safina schreef:lenaa_tje schreef:Dat weet ikmaar het niet benoemen vind ik niet terecht. Met die gegevens kunnen mensen zelf een keuze maken om daar rekening mee te houden. Juist dat is belangrijk.
Hoe kan mijn hoogbejaarde tante daar rekening mee houden? Alle thuiszorgmedewerkers die onder de 30 zijn vanaf nu voor de deur laten staan? Alle familieleden die iemand van onder de 30 in huis hebben niet meer zien? Nergens meer heen gaan waar mensen onder de 30 ook komen? Niet meer afspreken met vriendinnen die bezoek krijgen van mensen onder de 30?
lenaa_tje schreef:Die mensen kunnen daar ook rekening mee houden. Dat doe ik ook op m’n werk.
Hier werken de medewerkers met mondkapjes tja... ik geloof nog niet dat het alles doet.
Voor m’n bejaarde overbuurman zijn ze nu toch op zoek naar 2 vaste mensen in de week. Dat vind hij prettiger. Kost wel wat meer gedoe om zelf die zorg in te kopen.
Vind het sowieso gek dat hij iedere dag iemand bij zich heeft.
safina schreef:lenaa_tje schreef:Die mensen kunnen daar ook rekening mee houden. Dat doe ik ook op m’n werk.
Hier werken de medewerkers met mondkapjes tja... ik geloof nog niet dat het alles doet.
Voor m’n bejaarde overbuurman zijn ze nu toch op zoek naar 2 vaste mensen in de week. Dat vind hij prettiger. Kost wel wat meer gedoe om zelf die zorg in te kopen.
Vind het sowieso gek dat hij iedere dag iemand bij zich heeft.
En alle andere contacten die ze hebben? Eenzaam achter de geraniums zodat jongeren lekker los kunnen gaan?
Jongeren hebben nog een heel leven voor zich. Ouderen niet. Ik gun ouderen de vrijheid in hun laatste jaren zonder bang te hoeven zijn.