Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:00

Kinderachtig af gaan sluiten?

Door mensen die zich niet aan 1.5 meter kunnen houden, onzin vinden en niet de moeite willen (of kunnen als je dat zo wilt noemen) doen. Ja. Dan worden dingen afgesloten. Kinderachtig van de mensen die het afsluiten? Nee. Eerder de veroorzakers kinderachtig (al zou ik dat zelf eerder egoïstisch noemen).

Ik hoop dat we met de huidige beperkingen uiteindelijk weer zonder kunnen. Nu even I schikken maar daarna kunnen we hopelijk weer verder.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 16-04-20 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:05

moonsparkle schreef:
Hier is het inmiddels hoe ga ik nog op reis als ik mijn baan kwijt raak :(

Wat naar zeg.... :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:11

wij hebben in september een verre reis staan (Tajikistan) maar ik ben er beng voor dat m dat niet gaat worden helaas. ff afwachten en alternatieven in Nl bedenken.

Misschien is Moskou of America wel iets

LadyMadonna

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:45

Ik zou niet graag binnen Nederland blijven... Ik kan me mateloos irriteren aan "Die stomme hollanders" :')
Daarnaast vind ik ons klimaat niet je van het in de zomer (of te warm, of te nat...), en ik vind Nederland veeeeel te druk ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:02

Tsja, ik vind er ook wel wat van, maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:05

LadyMadonna schreef:
Ik zou niet graag binnen Nederland blijven... Ik kan me mateloos irriteren aan "Die stomme hollanders" :')
Daarnaast vind ik ons klimaat niet je van het in de zomer (of te warm, of te nat...), en ik vind Nederland veeeeel te druk ;)

ook niet mijn voorkeur, maar ik ben bang dat we weinig opties hebben. En als dat wel zo is, valt het alleen maar mee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:05

Precies Lielle en Oscar, zo denk ik er op dit moment ook over. Ik zou juist weer heel blij zijn als ik weer een poosje naar Nederland kan ;-) Zo heeft ieder zijn wensen, maar voorlopig valt er weinig te willen, ben ik bang.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:08

LadyMadonna schreef:

Heb jij een plek in de wereld gevonden waar je geen "stomme nederlanders" tegenkomt? :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:11

Een van mijn collega‘s heeft zijn wereld reis moeten afbreken. Hij en z‘n vriendin hadden een jaar verlof en jaren lang gespaard. Huur van hun huis opgezegd en gegaan, ze zijn nu bijna 6 maanden eerder terug dan de bedoeling.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:12

Ik wel maar die verklap ik natuurlijk niet :x

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:12

ik ben er vorig jaar in 4 weken tijd vrijwel geen tegen gekomen, alleen een stel Overlanders die met de auto een rondje naar Kazakhstan deden. t kan dus wel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:15

Electra63 schreef:
mvdende schreef:

90km is best ver weg ja. Gelukkig is de diesel prijs ook erg laag, dat scheelt.

Ik pak nu ook veel meer de auto. Van huis uit gaan wandelen is niet meer te doen, te veel mensen en dat is niet oké icm mijn hond.

Nu dus vaker naar Tholen om daar rustig te kunnen wandelen.

En ik tankte altijd in België, onder de €1 voor één litertje benzine daar. Hier €1,46 voor één litertje. Da's best zuur!

Volgens mij wil Zeeland liever geen toeristen nu. Daar valt Tholen ook onder.

In Zuid-Holland zijn de grote parkeerplaatsen van de stranden en binnenwateren afgesloten volgend een noodverordening.

Tja. Sorry, maar wat moet ik dan? In de massa gaan lopen rondje om het dorp? Met een hond die dan niet los kan en binnen 2 dagen tegen de muren op vliegt? Want het losloopveld wordt tegenwoordig geterroriseerd door een honden uitlaat service...

Waar ik nu ga zwemmen heeft 3 picknick bankjes, een parkeerplaats en een strookje gras.

Mensen stonden hier paaszondag zelfs met een caravan 8)7

Nu naast mij maar één ander koppel, die gaan waarschijnlijk BBQ want die hebben ze staan.

Kwamen net mensen aanrijden om te kijken of je hier ook kan zwemmen, dus ben bang dat het niet zo rustig blijft hier helaas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:19

Vrijwel geen is nog altijd dus tegengekomen. Ik heb ze echt op de vreemdste plaatsen gezien, zelfs in Turkmenistan op het fietsje. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:22

Noord vietnam geen nederlander gezien. :D o ja en de eerste keer Florida in 16 dagen behalve in vliegtuig echt geen enkele nederlander. Ook niet op de toeristische plekken. :D Heerlijk in alle rust ook in de everglades gekampeerd. Met 5 plekken bezet van de 120 :+

En ook in Frankrijk, Belgie, Duitsland en Luxemburg ken ik voldoende plekken waar de kans heel klein is ze tegen te komen ook. Zelfs in nederland ken ik voldoende campings en overnachtingsplekken waar kans op rust erg groot is. }> Dat is het voordeel van asociale honden. Je leert de verlaten plekken kennen. :P
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-04-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:23

2 nederlanders dus, in bijna-buurland Kyrgyzstan. En overlanders vallen voor mij iig niet onder "stomme hollanders" :-) erg bizar om een land cruiser met NL nummerplaat te zien staan in het midden van nergens.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:26

Ik verlang echt naar vakantie.
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.

En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.
Daar hou ik me maar aan vast. Ik kan corona toch niet eigenhandig wegjagen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:30

Lielle schreef:
2 nederlanders dus, in bijna-buurland Kyrgyzstan. En overlanders vallen voor mij iig niet onder "stomme hollanders" :-) erg bizar om een land cruiser met NL nummerplaat te zien staan in het midden van nergens.

Kan ik me indenken ja :D
Maar wat zijn overlanders dan?

Ik vind het toch ook bijzonder dat uit zo'n klein land, je ze bijna overal toch wel tegen kan komen, de Nederlanders.
Onder "stomme hollanders" versta ik wel een bepaald slag volk, het type dat bijvoorbeeld naar bepaalde campings gaat omdat de eigenaren Nederlands zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:35

raket schreef:
Een paar jaar geleden was ik erg ziek en heb verschillende operaties gehad. Ik kon toen ook erg lang, meer dan een jaar nauwelijks iers doen. Wat genoot ik toen het weer kon. En nog steeds als iets kan wat toen niet kon.

En nu gaat het weer zo voelen en misschien wordt get zelfs extra genieten als dingen weer kunnen.

Maar je hebt het gelukkig wel overleefd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:38

Niobe schreef:
LadyMadonna schreef:

Heb jij een plek in de wereld gevonden waar je geen "stomme nederlanders" tegenkomt? :')

Nah.... zelfs in Sri Lanka bovenop de leeuwenrots..."owh Truus wat mooi!" (Denk er een Amsterdams accent bij :') :') )

Maar vorig jaar in Kreta viel het eigenlijk wel mee...

En ik woon aan de rand van (imo) een van de mooiste natuurgebieden van Nederland, maar dat is toch anders...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:39

Absoluut! En ik kan zelfs weer een beetje werken. En gezien mijn voorgeschiedenis was het best spannend. Ik heb niet eens veel last van de maatregelen, zelfs na 32 dagen binnen niet.
Maar even naar Griekenland... daar kan ik naar verlangen.

Maar veiligheid voor alles. Dus ik breng nog wat geduld op. Het wordt zo genieten van alles wat iedereen ooit voor lief was...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:57

raket schreef:

Maar jij kan wel voor in de rij staan als het luchtruim naar leuke landen weer open gaat, want jij loopt zelf geen risico meer! Kun je wellicht nog ergens rondreizen voordat het massatoerisme weer op gang is gekomen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:13

Sizzle schreef:
Een van mijn collega‘s heeft zijn wereld reis moeten afbreken. Hij en z‘n vriendin hadden een jaar verlof en jaren lang gespaard. Huur van hun huis opgezegd en gegaan, ze zijn nu bijna 6 maanden eerder terug dan de bedoeling.

Men, wat ontzettend zuur zeg...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:21

Wat ontzettend vervelend dat ze hierom wel terug moeten, hoop dat ze het een andere keer kunnen afmaken. Ik moet wel bekennen dat ik enige jaloezie voel := zes maanden op reis lijkt me al een geweldige ervaring, maar ik snap dat het echt heel zuur is als je meer plannen had en je zo misschien door werk niet gelijk je droom kunt afmaken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:30

Ach, zo zijn wij in Yangshuo onze overburen ook tegengekomen, en hebben we gezellig een biertje gedronken op het terras. _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:32

mvdende schreef:
Electra63 schreef:

Volgens mij wil Zeeland liever geen toeristen nu. Daar valt Tholen ook onder.

In Zuid-Holland zijn de grote parkeerplaatsen van de stranden en binnenwateren afgesloten volgend een noodverordening.

Tja. Sorry, maar wat moet ik dan? In de massa gaan lopen rondje om het dorp? Met een hond die dan niet los kan en binnen 2 dagen tegen de muren op vliegt? Want het losloopveld wordt tegenwoordig geterroriseerd door een honden uitlaat service...

Waar ik nu ga zwemmen heeft 3 picknick bankjes, een parkeerplaats en een strookje gras.

Mensen stonden hier paaszondag zelfs met een caravan 8)7

Nu naast mij maar één ander koppel, die gaan waarschijnlijk BBQ want die hebben ze staan.

Kwamen net mensen aanrijden om te kijken of je hier ook kan zwemmen, dus ben bang dat het niet zo rustig blijft hier helaas.

De Zeeuwse en Zuid-Hollandse Eilanden willen geen toeristen/bezoekers om verspreiding van het virus te voorkomen. De ziekenhuizen zijn daar ook niet op berekend.
Jij komt toch niet uit Zeeland?
Dan is er toch wel dichterbij huis een plek waar jij je hond kan uitlaten/zwemmen?
Zo krijg je dus die afsluiting van de parkeerplaatsen hier.
Om dit te voorkomen.
Iedereen wil wel naar het strand of de zee met dat mooie weer.
Niet voor niets staan er 's zomers altijd files naar de kust, maar nu dus liever niet.