Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Hier in Brabant zijn ook zorgmedewerkers al vroeg in de coronauitbraak gevaccineerd tegen TB , is daar al iets van bekend ?
Whale schreef:bigone schreef:Word daar de Vaccinatie standaard gegeven?
Wat ik zo op het internet vind niet, alleen aan mensen die een vergroot risico hebben op TB.
Sizzle schreef:Whale schreef:
Wat ik zo op het internet vind niet, alleen aan mensen die een vergroot risico hebben op TB.
Niet meer, 15 jaar geleden was het nog vrij normaal.
Dat betekend dat veel ouderen nog wel gevaccineerd zijn. Het is niet logisch om te kijken naar vaccinatie in de laatste 10 jaar, het zijn de ouderen die sterven.
Ik zou wel wat betere cijfers willen zien, net zo goed worden gewoon minder mensen meegerekend. Niet alle landen tellen hetzelfde.
Astorga schreef:bigone schreef:Hier in Brabant zijn ook zorgmedewerkers al vroeg in de coronauitbraak gevaccineerd tegen TB , is daar al iets van bekend ?
Ik verwacht dat het nog wat vroeg is voor (voorlopige) uitkomsten.
Heeft iemand al wat gelezen over besmettingsrisico via open water?
Zou zwemmen in buitenwater een risico kunnen zijn?
Ik zal morgen ook zelf een rondje zoeken en evt resultaat delen.
miramii schreef:Hier had een arts bij Goedemorgen NL het van de week over. Er is een kans dat het water besmet raakt, maar de hoeveelheid virus op de hoeveelheid water in het riool maakt de kans zeer klein dat je door zwemmen of vissen besmet zou raken.
Ik heb daar overigens geen verdere wetenschappelijke onderbouwing voor, ik neem aan die arts wel.
Sizzle schreef:Een BCG vaccinatie is niet goed te vergelijken met een normale vaccinatie. BCG wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om een (paarden)lichaam ‚wakker‘ te maken tegen schimmels. Zo kun je ook BCG injecteren in sarcoiden. De incidentie hoge koorts is ook vrij hoog na een BCG spuit.
Eigenlijk is het wat dat betreft ook geen klassiek vaccin maar meer een immuunbooster.
Ik ben benieuwd naar de resultaten, maar ik ga niet vooraan staan als testpersoon![]()
Scum schreef:Gisterenmiddag misschien bij Omroep Max? Daar zat de meneer met de korte krijze haren en bril, een arts die daar elke dag vragen beantwoord. Een vraag was van een opa die een zwembad had. Of zijn kinderen daar mochten komen zwemmen. Hij gaf aan dat het virus wel in het water kon zitten maar dan uit elkaar zou vallen en de kans op besmetting klein zou zijn.