Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:05

Er is geen plaats en personeel voor dat soort uit huis plaatsingen. Gewoon thuis uitzieken en dan is je gezin immuun hopen ze ipv heel het dorp ziek en in het zkh. Logisch. Inderdaad geen hogere wiskunde.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:44

vandaag nieuwe instructie gekregen. We gaan vanaf nu (of volgende week, is niet helemaal duidelijk) werken met Google Classroom. Zijn er hier die daar ook mee werken. Ik ben het nog een beetje aan het ontdekken, maar het lijkt me wel prima zo. Wat overzichtelijker dan het tot nu toe ging via de mail en app, van alles door elkaar. Ik ben benieuwd.
Verwacht dat we nog wel een aantal weken zo door moeten. Kindlief had er vandaag gelukkig wel weer zin in. Gister hadden we een baaldagje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:18

Ik heb iedere dag 1 groot baal moment bij dochter. Schijnbaar hoort dat erbij bij haar. Ze heeft bijna elke dag een uurtje videobellen met klasgenootjes. Dat beurt haar dan wel weer een beetje op. Ze is supersociaal dus ze mist haar klasgenootjes en de gezelligheid op school enorm. Dat het langer wordt dan 6 april vindt ze heel erg moeilijk. Ik hoop dat het te overzien blijft. En dat we het een beetje gezellig kunnen houden.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:56

juval schreef:
vandaag nieuwe instructie gekregen. We gaan vanaf nu (of volgende week, is niet helemaal duidelijk) werken met Google Classroom. Zijn er hier die daar ook mee werken.

Hier gaan we er ook mee werken

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:14

Ik (scholier) werk met Google Classroom, al vanaf voor de coronasituatie en vanaf de brugklas.
Wat ik zelf erg fijn vind is dat docenten makkelijk huiswerk met een deadline kunnen opgeven, en je kunt het dan ook op een makkelijke manier inleveren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:06

Nou toch verlengd voor scholen tot na de meivakantie.... poeh dat duurt nog even hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:07

Precies wat ik had verwacht en ik hou zelfs al in mijn achterhoofd dat de scholen tot de zomervakantie niet meer open gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:07

Hier tot 5 mei onder de pannen :j

Ben benieuwd hoe het er tegen die tijd voor staat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:14

Ik weet niet hoe de meivakantie bij jullie valt maar wij hebben vanaf 18 april tm 5 mei vakantie. 4 mei hebben wij een studiedag dus de leerlingen komen pas 6 mei naar school.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:17

Hier al een week eerder vakantie..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:18

Bij ons 25 april tot 10 mei. Ruim 6 weken nog.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:18

Week van 20 en 27 april valt de vakantie in het zuiden.

Wij (vo) zijn die 2 weken vrij, gaan 4 mei naar school en 5 mei nationale vrije dag.

Op veel po hebben ze 4 mei ook nog vrij zodat ze niet 1 dag naar school hoeven om 5 mei weer vrij te zijn.
Dat bedoeld Pmarena denk ik

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:20

Wij gaan waarschijnlijk doorwerken in de meivakantie om de leerlingen zoveel mogelijk structuur kunnen blijven bieden. Hoe we dat gaan vormgeven geen idee, maar we willem ze in het zicht houden. We zijn bang dat als ze onder de radar verdwijnen, we ze er heel moeilijk weer onder vandaan krijgen. (Ik werk op een praktijkschool)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:20

Die tot 10 mei moeten echt nog lang!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:21

Gimme_Joy schreef:
Wij gaan waarschijnlijk doorwerken in de meivakantie om de leerlingen zoveel mogelijk structuur kunnen blijven bieden. Hoe we dat gaan vormgeven geen idee, maar we willem ze in het zicht houden. We zijn bang dat als ze onder de radar verdwijnen, we ze er heel moeilijk weer onder vandaan krijgen. (Ik werk op een praktijkschool)

Vind ik een slechte zaak. Ze moeten ook ademruimte krijgen. Even geen school zal voor iedereen lucht geven en volgens mij mag dit niet eens!!

Edit
Ook deze leerlingen hebben dat nodig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:22

Zonnetje81 schreef:
Gimme_Joy schreef:

Vind ik een slechte zaak. Ze moeten ook ademruimte krijgen. Even geen school zal voor iedereen lucht geven en volgens mij mag dit niet eens!!

Maar het praktijkonderwijs is een hele bijzondere groep kinderen. Daar zou het best heel gewenst kunnen zijn. Voor zowel leerling als ouder.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:24

Gimme_Joy schreef:

Diep respect!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:26

Pfff het was te verwachten, maar ik vind het heftig. Dochter in tranen, want groep 8 had zo'n leuk jaar moeten worden. Daarnaast is natuurlijk ook sport en manege weg gevallen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:28

Wat PSvanLot zegt Zonnetje. Juist school is voor de meeste van onze leerlingen een veilige en gestructureerde haven. Als dat volledig wegvalt wil ik niet denken aan de gevolgen.

De systemen van sommige leerlingen zijn heel slecht. Bijna alle leerlingen hebben extra zorg.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:28

Delphi schreef:
Pfff het was te verwachten, maar ik vind het heftig. Dochter in tranen, want groep 8 had zo'n leuk jaar moeten worden. Daarnaast is natuurlijk ook sport en manege weg gevallen.

Heel triest ja :(:)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:29

Saskia9 schreef:
Gimme_Joy schreef:

Diep respect!

Dank. Het is niet makkelijk, maar we gaan onze schouders eronder zetten :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:35

Delphi schreef:

Bij mijn kleindochter wordt groep 8 de school uitgegooid, echt letterlijk matrassen voor de deur en stuk voor stuk worden ze de deur uitgegooid maar dat moet ze nu missen.
Mijn oudste kleinzoon mist zijn examenstress en galafeest op school en de testdag bij Defensie, zo jammer allemaal maar we hopen voor een goed doel!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:36

Gimme_Joy schreef:
Wat PSvanLot zegt Zonnetje. Juist school is voor de meeste van onze leerlingen een veilige en gestructureerde haven. Als dat volledig wegvalt wil ik niet denken aan de gevolgen.

De systemen van sommige leerlingen zijn heel slecht. Bijna alle leerlingen hebben extra zorg.

Ik weet heel goed hoe de doelgroep in elkaar zit. Maar dan zeg je eigenlijk dat ze nooit vakantie kunnen hebben. Die ouders worden al zo belast. Ik ben benieuwd hoe ze het dan vorm geven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:37

Gimme_Joy schreef:

Ik heb er stage gelopen en vond het een geweldige groep. Maar ik zag me daar niet heel mijn leven werken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:39

De situatie is nu totaal anders. Vakantie is normaal gesproken zeker vakantie, maar de lln zitten nu altijd thuis. En dat is normaal niet. Het dagritme, de structuur, alles is weg. Er zijn genoeg leerlingen die als een berg opzien tegen de vakanties. Omdat ze dan thuis zijn zonder school.

Edit: ik ook zeker niet mijn hele leven hoor! Ik ben eigenlijk eerstegraads KUA/ckv docent, maar geef nu 3 jaar drama en Rots en Water op deze school. Ik leer er fantastisch veel pedagogiek, maar dit kan ik niet volhouden tot mijn pensioen.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 31-03-20 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt