Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Een van de grootste inkomstenbronnen van restaurants in Nederland zijn de drankjes die bij het eten geconsumeerd worden. Als ik weleens kijk naar onze eigen restaurantrekeningen is dat een aanzienlijke post op de rekening. Dat lopen ze nu ook mis, ik snap wel dat de maaltijden niet veel goedkoper afgehaald kunnen worden.
Bloodymary schreef:Nou daar maak ik me niet zo’n zorgen om en ze kunnen het zelf aanvragen en doen dat dus toch. Maar ik vind het nogal oneerlijk tegenover mensen die het echt nodig hebben. Het kost de overheid al zoveel geld.
Bloodymary schreef:Nou daar maak ik me niet zo’n zorgen om en ze kunnen het zelf aanvragen en doen dat dus toch. Maar ik vind het nogal oneerlijk tegenover mensen die het echt nodig hebben. Het kost de overheid al zoveel geld.
Echwel schreef:En waarom niet, anderen moeten toch ook inkrimpen..
Men zal toch 6 stappen terug moeten doen
mvdende schreef:Echwel schreef:En waarom niet, anderen moeten toch ook inkrimpen..
Men zal toch 6 stappen terug moeten doen
Tja. Ik snap die mensen wel. En ik vind het niet raar dat ze van de regeling gebruik gaan maken.
Je mist in één klap een heel inkomen en dan moet je het maar nét redden om je vaste lasten te kunnen betalen van dat enige inkomen.
Spaargeld op de bank is wat het zegt: spaargeld en misschien wel al gereserveerd spaargeld.
Je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus oordelen is niet nodig.
Ook voor de boekhouder niet... zij kan ook niet in iemands gedachten kijken en weet echt niet of dat geld op de bankrekening echt "over" is of dat dat geld in gedachten "al uitgegeven" is.
Electra63 schreef:Ik sta er dubbel in.
Van een ZZP-er of bedrijf mag wel een buffer worden verwacht voor mindere tijden.
Babootje schreef:Electra63 schreef:Ik sta er dubbel in.
Van een ZZP-er of bedrijf mag wel een buffer worden verwacht voor mindere tijden.
Zelf heb ik wel een buffertje en kan ik een paar maanden zonder inkomsten overleven, maar dat lukt echt niet een half jaar.
En gelukkig had ik net bij een opdrachtgever een jaarcontract gekregen (die er niet meteen vanaf wil).
En dan heb ik echt mazzel, want ik hoor ook (en ervaar ook) andere kanten, want mijn man is 90% van zijn opdrachten gewoon kwijt. Wij redden het, maar dat geldt echt niet voor iedereen.
GraceZarif schreef:En als eis
Inkomen als gevolg van de coronacrisis onder het sociaal minimum.
8nnemiek schreef:Dat zou jammer zijn inderdaad.
Action heeft een tijdje geleden al uitstel van betaling gevraagd bij de leveranciers, en een flinke bonus uitgekeerd aan de aandeelhouders en bestuur, dus ik ben benieuwd of die binnenkort ook faillissement aanvragen. Zo'n actie doe je niet zomaar als alles goed gaat lijkt me..
8nnemiek schreef:Dat zou jammer zijn inderdaad.
Action heeft een tijdje geleden al uitstel van betaling gevraagd bij de leveranciers, en een flinke bonus uitgekeerd aan de aandeelhouders en bestuur, dus ik ben benieuwd of die binnenkort ook faillissement aanvragen. Zo'n actie doe je niet zomaar als alles goed gaat lijkt me..