Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:34

Kidde schreef:
Tussen vrachtwagens gaan rijden vind ik echt niet slim :n Als je altijd de foto's ziet van dit soort ongelukken... Met een auto zit je veel lager waardoor je onder de vrachtwagen schiet. Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die moest schouwen en waarbij de personen gewoon onthoofd waren.

Ik probeer altijd zo snel mogelijk weg te zijn.

Ooit zat ik eens in een reisbus, nog voordat ik mijn rijbewijs had, en we reden toevallig langs een plek waar echt net een ongeval was gebeurd, politie was er nog niet. Een auto was achter op een vrachtwagen ingereden.

Je leert het instant af om (te dicht) achter een vrachtwagen te hangen.

AmyJamess

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:27

Volgens mij heeft nog niet iedereen de nieuwe maximum snelheid begrepen 8)7

Reed ik toen straks van werk terug naar huis. Op de snel weg wil ik 2 auto en een vrachtwagen in halen netjes met mijn 100km (vaak rijd ik wel een paar kilometer harder)
Voordat ik naar links sorteerder zag ik in de verte al een auto aan komen die gewoon veelste hard reed. Maar goed de auto was nog zo ver weg dat ik daar niet op ging wachten. Toen hij achter mij reed begon hij als een gek met de lampen te knipperen en zat hij echt letterlijk in mijn bumper zo'n beetje (was haast geneigd om een keer de rem aan te tikken maar niet gedaan }:0)
De kerel liep zich volgens mij helemaal op fokken. Toen ik naar weer naar rechts ging en mij inhaalde moest hij nog even naar mij duidelijk maken datbik niet spoorde, nou toevallig dacht ik precies het zelfde en maakte ik op dat moment precies het zelfde gebaar.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe de 100km best fijn vind rijden. Eerder had het stuk snelweg dat ik rij om naar werk en stal te gaan 4 verschillende maximum snelheden (130-120-90 alleen in de spits-130).
Hoe vaak ik dan wel niet moest remmen voor iemand die de maximum snelheid niet reed etc.
Het kan ook zijn dat het komt doordat het nu rustiger is maar voor mijn gevoel is de doorstroom beter, ik hoef niet meer elke keer op de rem te trappen of gas los te laten omdat er iemand voor je rijd die niet kan rijden zeg maar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:41

Zijn ook tegenstanders van 100KM , wat een kwallenbak :x

Ik vind het lekker :j , ben gewend aan 100 rijden en nu haalt niemand mij in :)) . Er lijkt zoveel meer rust in het verkeer te zijn , klinkt vast gek maar dat is mij enige ervaring tot dusver

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:01

Rebecca schreef:
Zijn ook tegenstanders van 100KM , wat een kwallenbak :x

Ik vind het lekker :j , ben gewend aan 100 rijden en nu haalt niemand mij in :)) . Er lijkt zoveel meer rust in het verkeer te zijn , klinkt vast gek maar dat is mij enige ervaring tot dusver

Ik denk dat je daar nu niet echt iets over kan zeggen. Met Corona is het nu sowieso natuurlijk super rustig :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:49

Ik fok mijzelf juist op met 100 km per uur. Mensen halen elkaar kapot langzaam in waardoor je opstoppingen krijgt, onnodig linksrijdende mensen, moeilijk in en uitvoegend verkeer.... vind het maar poedersuiker.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:22

lifaya schreef:
Ik fok mijzelf juist op met 100 km per uur. Mensen halen elkaar kapot langzaam in waardoor je opstoppingen krijgt, onnodig linksrijdende mensen, moeilijk in en uitvoegend verkeer.... vind het maar poedersuiker.

Same := ga zelf toch altijd toch iets harder, omdat ik de slakkenrace frustrerend vind.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:02

lifaya schreef:

Ik merkte dit gisteren ook op de A9 Alkmaar - Beverwijk, ik was zo gefrustreerd door dat slakkentempo. Ik ben bang voor oom agent met z'n laser, dus probeer rond de 108 te blijven, maar soms..... -:(-

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:10

In het zuiden van Nederland is het er toch absoluut niet beter op geworden..
Nu rijden we met geluk overal 90, maar meestal kom je niet verder als 80, verschrikkelijk..

Hier is het ook niet rustiger als normaal hoor? Misschien dat we gewoon veel tussen het vrachtverkeer zitten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:12

Ik vind het drie keer niks. Wat een truttensnelheid. Zeker als de snelweg bijna leeg is.
De snelweg naar mijn werk bijvoorbeeld.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:22

Supervixen schreef:
Ik vind het drie keer niks. Wat een truttensnelheid. Zeker als de snelweg bijna leeg is.
De snelweg naar mijn werk bijvoorbeeld.

Dit. Ik vind het maar niks. Het rijdt ook gewoon saai. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:12

Ik vind het nu nog wel meevallen maar dat komt ook omdat het nu minder druk op de weg is dan normaal. Ik vind het inhalen van vrachtwagens nu wel een eeuwigheid duren. :roll:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:21

Voor inhalen mag je toch gewoon gas bijgeven? Dat doe ik althans wel gewoon altijd en dat verandert nu echt niet. Als ik 5km harder reed dan iemand dan gaf ik ook even gas tot 140-150 zodat ik er niet tergend langzaam voorbij hoefde. Zolang je daarna weer terug zakt is er geen probleem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:23

Tijdens traject controle kan je natuurlijk geen gas geven... ik vrees ook echt nu voor die extra traject controle van 100 (voorheen 130) uit m’n nachtdienst.... levensgevaarlijk...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of vrachtwagens nu meer in gaan halen.
Las al meerdere berichten op facebook van chauffeurs die nu vaker andere vrachtwagens willen gaan inhalen aangezien het verschil met de nieuwe maximum snelheid minder groot is.
Aan de ene kant snap ik hun punt wel, maar hoop toch echt dat dit niet gaat gebeuren.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:06

Waarom zouden vrachtwagens nu meer gaan inhalen? Die rijden vaak toch maar max 95 omdat ze begrenst zijn zeker als ze niet internationaal rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:48

Ik lig er nog geen seconde wakker om eigenlijk.. mijn traject was al 100 ivm trajectcontrole.. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:55

Muiz schreef:
Waarom zouden vrachtwagens nu meer gaan inhalen? Die rijden vaak toch maar max 95 omdat ze begrenst zijn zeker als ze niet internationaal rijden.

Omdat er nog wel vrachtwagenchauffeurs zijn die gewoon de max snelheid van 80 (of uitschieten naar 85) willen aanhouden omdat ze geen boetes willen riskeren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 09:17

Gisteren was er weer eens eentje die enorm aan het kleven was, dit keer binnen de bebouwde kom zelfs...
Na een tijdje waren we op weg naar het ( rode) stoplicht. En daar bleek hij linksaf te moeten en ik rechtdoor.
Ik had niemand voor mij en hij wel een auto.
Tegelijk was het groen voor ons, maar zijn voorganger trok erg langzaam op dus ik was veel sneller weg. Moest toch in mezelf wel wat grinniken.

O op de terug weg liet iemand mij weer eens voor niks wachten op de rotonde, richting aanwijzers het blijft lastig.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:36

Nog een ergenis van gister en van vandaag komt dezelfde weer terug.

Het overal 100 rijden... had het gewoon overal 120 of 130 gemaakt. Wat een slakkengang zeker op lege snelweg.

Nouja mag straks weer (minimaal) 2.5 uur terug rijden vanaf Limburg naar huis.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:40

Valerie93 schreef:

Het overal 100 rijden... had het gewoon overal 120 of 130 gemaakt. Wat een slakkengang zeker op lege snelweg.

Ik heb niet zo veel moeite met 100 rijden.
Wat ik dan wel vervelend vind is dat ik vaak het gevoel heb dat ik de enigste ben en het gevoel krijg alles op te houden. Maar om daarvoor nou te hard te gaan rijden vind ik ook niks :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:40

xPabloBokt schreef:
Voor inhalen mag je toch gewoon gas bijgeven? Dat doe ik althans wel gewoon altijd en dat verandert nu echt niet. Als ik 5km harder reed dan iemand dan gaf ik ook even gas tot 140-150 zodat ik er niet tergend langzaam voorbij hoefde. Zolang je daarna weer terug zakt is er geen probleem.

Als je niet op een trajectcontrole rijdt of met je 150 geflitst/ gelaserd/ gevideood wordt is er geen probleem nee :')

Nu er niemand op de weg rijdt vind ik 100 wel heel erg langzaam. Ik rij eigenlijk ook overal nog 130 :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:43

Biebz schreef:
Valerie93 schreef:

Ik heb niet zo veel moeite met 100 rijden.
Wat ik dan wel vervelend vind is dat ik vaak het gevoel heb dat ik de enigste ben en het gevoel krijg alles op te houden. Maar om daarvoor nou te hard te gaan rijden vind ik ook niks :+

Ik rijd overal 110/115. Rijd motor (deze dagen) Dus rijd ik sowieso al wat vlotter door.
Vind 100 opzicht ook prima maar dan niet op een lege snelweg, in spits snap ik het.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:19

Nu het zo leeg is zet ik ook flitsmeister aan en ga ik wel wat harder .. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:43

Nog steeds geen moeite met 100 , zit tussen 100 en 110 dat rijd het fijnste.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:17

Rebecca schreef:
Nog steeds geen moeite met 100 , zit tussen 100 en 110 dat rijd het fijnste.

Ik rijd een stuk minder nu ik thuiswerk. Ik rijd zo ongeveer 108 op mijn teller en vlot gaat het voor mijn gevoel niet. Ik ben wel benieuwd hoeveel zuiniger ik rijd nu ik geen 130 meer mag.