Magrathea schreef:Maar eerlijk, in een goed geventileerde coupe op goede afstand van elkaar ga je echt niet besmet worden. Een hele coupe afsluiten vind ik schromelijk overdreven als ik eerlijk ben. Vervelend dat mensen zich niet veilig voelen, echt, maar jezelf bang maken is niemand mee geholpen.
De meeste treinen hebben een gesloten airco systeem. Er is dus geen sprake van goede ventilatie. Heb het ooit meegemaakt dat er helemaal achterin een SLT een hoop gerecyclde maaginhoud lag. Helemaal vooraan zaten we nog te vergaan van de stank.
En wat buitenom sleutelen betreft, SNG en FLIRT kan je vanuit de cabine sleutelen. Bij een SLT is dat niet mogelijk. Ik heb reuma in mijn heupen. 1 Of 2 keer per dienst een cabine in of uit klimmen gaat me prima af, maar de hele rit van Den Haag naar Den Bosch... Ik vrees dat ik dan de volgende dag mijn bed niet eens normaal uit kan komen. Ik zou in een SLT dus ook liever het achterste balkon en de 1ste klas gewoon vrij willen hebben. Heb het tot nu toe nog niet aan mensen gevraagd omdat ik eigenlijk vind dat het ergens ook niet klopt, maar kan me de collega's wel voorstellen als ze het wel doen in een SLT.