Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:04

Aangenaam kennis maken Jamie→ leuke naam :)) . En handig dat je kinderen Miles en Caitlinn heten. Zijn jullie al lang geëmigreerd daar je kinderen Engelsen namen hebben?

Hopelijk heb je toch nog rustig nachtje verder gehad.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:35

Dan zit alles al niet mee en dan ook Lucy nog ziek, zeer begrijpelijk dat dat even de druppel was Nuvel/Jamie! Gelukkig viel het mee met haar. Hopelijk zijn jullie de nacht ook nog redelijk rustig doorgekomen.
Dat ze de kleine met 37 willen halen, is dat in verband met dat het onder de curve groeit of om jou een beetje te ontlasten?

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:15

Ik las het bericht van knollentuin juist positief en eerlijk.

Wat naar dat hij zulke aanvallen heeft. Lijkt me doodeng als je niet meer op je lichaam kan vertrouwen.

Jamie dus, aangenaam :)

nuvel

Berichten: 1478
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:42

Thanks :D we zijn de nacht oke doorgekomen. Ik lig wel op een half oor merk ik want ik hoor de hond wegsluipen naar de woonkamer om op de bank te gaan slapen.

Nee dat is toeval. We vonden het gewoon mooie namen. Later kwam het ook nog eens goed uit met het emigreren dat het engelse namen zijn. Wij wonen hier nu iets meer dan 3 jaar al weer. Prachtig land! Hier een foto van gister omdat het mij altijd weer heel gelukkig maakt dat we op zo een prachtige plek wonen.
Afbeelding

Over de discussie gister het is zoals Pien zei nogal vroeg om over egoisme te spreken. Ja hij denkt meer aan zichzelf maar Ruben is ook degene die alles moet doorstaan. Het is zijn leven dat op het spel staat en we is een hele hoop angst in het spel. Ik had het er vanmorgen over met hem. Sommige dagen denk ik wel is egoistische zak maar dat is alleen als het mij teveel word of als hij onuitstaanbaar is met obsessie gedrag. Waar hij niks aan kan doen maar dat maakt niet dat ik het allemaal moet accepteren. Is hij ook echt egoistisch op dat moment of is het de tumor? Kan hij we niks aan doen..?

Ik word soms wel eens verdrietig en boos omdat heel ons leven Om hem draait. Niemand vraagt maar mij, de kids of de baby. Gaat het met mij wel. Kan ik het wel aan? Wie zorgt er voor ons? Daar liggen de emoties bij mij. misschien ben ik Dan wel egoistisch. Daarom probeer ik te blijven praten met Ruben en mensen die het wel begrijpen. Je kan het van allerlei kanten belichten en dat gaat telkens anders zijn op welke dag en wel tijdstip je die vragen stelt.

Nu hoop ik gewoon dat dit tijdelijk is. We de attacks onder controle krijgen. Karakter dat veranderd is nog wat bijtrekt en wij over de rest kunnen praten, het samen kunnen managen/werkend kunnen maken.

Dit is de man van mijn leven soms de liefste, soms een egoist die hij voorheen niet was en soms mijn zorgenkind. Maar hopelijk als de normaliteit terugkeert weer vooral het eerste.

Wel lief dat je het vraagt knollentuin op een ander moment had ik misschien gal gespuugt omdat er iets was voorgevallen en had het opgelucht. :*

Knabbelgirl, ze willen ehm graag halen omdat hij niet genoeg groeit. Sinds 28 weken heb ik elke week controle de ene week Doppler andere week groei echo altijd op woensdag. Deze week ben ik 35 weken en willen ze graag een antwoord na de groei echo over wat ik ga doen.
Ik weet het nog niet. Als het goed gegroeit is deze week zou ik hem liever nog even veilig in mijn buik houdwn. Hebben we meer tijd voor Ruben om te stabiliseren. Kids hebben ook net vakantie Als ze mij willen inleiden dat maakt het niet makkelijker. Als hij niet zoveel is gegroeit dan pak ik de 37 weken want ik wil geen extra risico nemen. Better safe then sorry, kijk heel erg uit naar ons kindje. Neemt niet weg dat ik wel bang ben.

Dank je wel Pipo, marjan, Pien, luuntje en alle trouwe volgers steuners die ik niet heb genoemd/niet op kan komen. Gewoon Om altijd de tijd te nemen te reageren. <3

Anoniem

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:55

Stress is niet niets. Zowel voor jou lijf als dat van jou baby :) Vind het dus niet zo gek dat hij wat minder groeit. Kunnen de kinderen wat aarden in de situatie?

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:56

Wat heb je dat vreselijk liefdevol en eerlijk verwoord Jamie. Hou dat vast of als je het even kwijt bent omdat je t even niet meer ziet zitten omdat t water aan je lippen staat, lees het dan terug.
Ik heb echt bewondering voor je hoe je alles toch op zijn plekje krijgt. Misschien zie je het zelf niet zo, maar ik lees zoveel harmonie en liefde in je beslissingen.
Je bent een kanjer, maar ook kanjers mogen eens een bult paardestront overhoop schoppen van frustratie hoor!! ;)
Op naar nog een klein poosje rust en tijd voor je huidige gezinnetje en dan op naar de kleine. Hopelijk denkt die er net zo over.

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:11

Helemaal mee ga ik in de post van Pipo <3 . Je bent een top vrouw zoals je dat verwoord hebt! <3 Het is heel reël ook verwoord en ik denk dat het zeker goed is , zo nodig, dat Ruben even "ter orde" geroepen wordt }> , want ook al is hij een zieke man, hij is ook gewoon een man hé en we moeten wel oppassen dat ie de kantjes en de randjes er niet gaat aflopen _O- → dat laatste Jamie is echt een grapje want lichtheid in ons bestaan heeft een mens ook nodig en wat humor in zo'n situatie.

Maar ik meen het ook wel. Zelfs mijn vader die toen toch al zwaar dement was (vasculaire dementie bij een hoog begaafde man en arts), op een gegeven ogenblik midden in de nacht tot de orde geroepen. Hij wilde nl zoo graag thuis blijven bij mam en hij vertoonde te extreem gedrag waarin hij zich niet meer liet sturen. Dat tot de orde roepen, werkte enorm goed iets dat mij eigenlijk ook weer verbaasde toen. Hoe liefdevol ook, de boodschap was heel erg duidelijk, "of nu echt meewerken en luisteren, of we gingen een andere fase in (lees extern gaan wonen intra muraal regelen). Want we konden het niet meer aan. Hij begreep zeker niet alles, maar zei wel tegen mij, "het gaat niet goed hé. Zeg maar wat ik moet doen". Waarop ik streng met mijn vinger naar bed wees met de woorden→ "stoppen met poorten en slapen, NU!". En hij ging zo het bed in en deed zijn ogen dicht door ze af en toe weer eventjes open te doen als een ondeugend kind waarop ik streng dan met mijn vinger omhoog als strenge juf zei: "uhuh, slapen". := Binnen paar minuten was de rust weergekeerd in huis.

Dus Jamie, dat vind ik heel erg goed van je verhaal, dat je duidelijk ook schrijft wat gedrag van Ruben met je doet en dat mag je natuurlijk ook gewoon spiegelen, of wellicht nog beter, dat lijkt me zelfs heel erg verstandig dat je dat spiegelt, want als je het gaat opkroppen dan golft het toch wellicht in één keer eruit. Daarmee blijft het werkbaar en je bent een wijze vrouw die zelf echt wel aanvoelt wanneer het over je heen laten gaan van gedrag van Ruben beter is en op welk moment het beter is om wel het gedrag te bespreken.
Ik vind het ook goed dat je jouw perspectief houdt, want de race is nog zeker niet gelopen. Daarvoor is het te kort geleden (begin oktober heb ik vandaag eens terug gezocht) dat Ruben geopereerd is en het kan nog alle kanten uit. Die positiviteit is zeker reëel . Het is nog niet gedaan ook al is het nu erg poedersuiker.

Wat ik hoop, is dat je kunt rusten in je zetel, lekker op de bank liggen. Daar willen baby's nog wel eens een groeispurtje van laten zien. Probeer dat dus zoveel mogelijk te doen (gemakkelijker gezegd dan gedaan) en wellicht je vriendin vragen om elke middag de kinderen even een uurtje mee te nemen of bij je thuis de kinderen doen terwijl jij ligt? Zodat je kunt TV kijken of iets anders maar wel kunt liggen.
Ik begrijp nl heel goed dat het nu wel handiger zou zijn als kruimeltje nog even zou kunnen blijven zitten.

knollentuin
Berichten: 10431
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:50

Mooi verwoord jamie, dikke hug voor jou.
Knap dat je er zo instaat en fijn dat je het nog mooi kan terugkoppelen, hou goed in de gaten dat je dat blijft doen. Idd jij bent ook belangrijk :j

nuvel

Berichten: 1478
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 11:14

Dank je wel <3 even telefoonloos want lucy heeft mijn oplader kapot gebeten. Denk dat ze vond dat ik wel genoeg op mijn telefoon had gezeten. :+

Net even een momentje voor mezelf. Ruben wou naar buiten dus heb hem alleen gestuurd. Zie hem wel voorbij lopen soms maar voor nu heb ik lekker de muziek hard op. Vrees dat ik ergens weer een beetje moed gevonden heb de laatste 2 dagen. Praten, typen en een overzicht krijgen op de situatie helpt mij erg vooruit. Heb er mee ingezeten dat we deze keer niet zo snel overeind zijn gekomen. nu kan ik het wel weer laten gaan. we komen overeind das het belangrijkste. Het is nog lang niet over en we zijn zeker nog niet afgeschreven.

heb gister weer met artsen gebeld we voeren zijn medicatie op naar 500mg per dag. hij komt van 200mg. Na het ziekenhuis zat hij op 250mg. Dit om zijn hersenen te rust te geven en om Ruben te kalmeren en weer een beetje vertrouwen te geven in zichzelf en te kunnen genieten van normale dingen zonder angst.

Nu even RUST!! :D

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:18

Ik snap knollentuin ook.

Als jij wegvalt stort het gezin in. Jij ben nu de drijvende kracht.
Maar ook die drijvende krachten hebben soms rustmomenten nodig.

Ruben doet niks expres en hij is bang en kortgeleden geopereerd.
Jij ben ook bang, in verwachting en mama van 2 kinderen.

Zou je het leuk vinden om een kaartje te krijgen?
Voor jou, Ruben of de kinderen?

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:22

Ahhh heerlijk een moment voor jezelf!!
En wat goed dat Ruben toch zelf is gegaan. Super!!
Lader kapot.. ach had erger kunnen zijn hahaha. Zal nog wel meer in dat bekkie verdwijnen wat er verbouwd uitkomt :+
Misschien voor je gevoel niet snel, maar als Ruben attac op attac krijgt kom je er vanzelf moeilijker uit. Elke stap voorwaarts is er 1! En soms zal hij er 2 achteruit glijden. Als de wil om voorwaarts er maar is, is het goed.
Ben blij te horen dat je je positieve knop weer gevonden heb. Maar ook jij mag eens even in de put zitten hoor. Heel normaal, helemaal omdat je lichaam nu ook niet normaal doet vanwege de zwangerschap en zijn hormoontjes. Dikke knuf en op naar een fijne dag :j

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:28

Fijn dat ze de medicatie gaan verhogen zodat er rust in de tent komt en dat je die ook gelijk voelt. Fijn dat je jezelf nu weer wat beter voelt. Fijne dag en dagen. En hopelijk kunnen jullie genieten door de rust van de dingen om jullie heen en kan de angst bij Ruben en bij jou weggaan.
Fijne post Jamie, goed bezig jullie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:13

Fijn dat je toch wat rustmomentjes kunt vinden. Het is ook niet niks wat jullie mee maken zeg!
Ook jij hebt de energie nodig om op te laden!
En ook goed dat ze de medicatie kunnen ophogen zodat het ook voor hem hopelijk wat rustiger zal worden!

juval

Berichten: 13439
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:12

Hoi Jamie, hoe gaat het nu met jullie? Was de echo goed?

nuvel

Berichten: 1478
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 10:55

Hey allemaal :)
Sinds gister weer een oplader gelukkig! Laten we het afkloppen met Ruben gaat het een stuk beter. Sinds die keer afgelopen zondag geen episodes, attacks of rare buien gehad. Hij is eigenlijk voor het eerst in maanden de man zoals ik ken. <3 4 goede dagen op een rij das echt heel wat. Ben zo blij dat de medicatie omhoog is. Hij ziet we eindelijk is niet ziek uit!

Morgen gaan we voor het laatst weg met zijn vieren. We gaan naar een drive in kerstshow in Dumfries. Daarna naar Mac Donald's dat is voor onze kinderen echt iets speciaals. (Het is 1,5u rijden dus dat doe je niet even voor de lol)

De echo was helaas niet goed. De dag begon al oliebol want we kregen een mail dat ons bouwplan/vergunning zi afgewezen door de gemeente. Toen viel ik gelijk even van mijn berg naar beneden. Janken in de auto tot en met. Je had een emmer kunnen vullen met tranen haha. Gelukkig was Ruben rustig.

Toen op naar het ziekenhuis voor groeiecho. Ons kindje was maar 110 gram gegroeid in 2 weken tijd. Ze zeggen door de stress want de weken ervoor was hij wel beter gegroeid. :( Nu gaan ze mij inleiden tussen 26 en 30 December. Dit is niet zonder risico omdat ik al een keizersnede heb gehad in het verleden. Niet wat ik had gewild maar ik kan er weinig aan veranderen. Wil ons kindje gezond op de wereld zetten. Hoe dat gebeurd dat is van onder geschikt belang. Rare maar toch overwegend goede paar dagen :)

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:02

Dat is veel (slecht) nieuws tegelijk als het gaat om de bouwvergunning→ wat betekent dit nu voor jullie? En jullie kindje dat niet genoeg gegroeid is. :knuffel:
Ik vind het wel ongelooflijk fijn om te horen dat jij met die hogere medicatie, je ventje weer terug hebt. Pfff wat tof. Dan is het dus toch die onrust in zijn hoofd waardoor hij zo anders is en nu het daar rustig is , is het weer normaal voor Ruben.
Dat is heel erg tof nieuws.

Ik hoop dat jullie er uit komen wat betreft het geen bouwvergunning krijgen en ik hoop dat je veel met je pootjes op de bank kunt gaan liggen.

juval

Berichten: 13439
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:08

Wat fijn dat Ruben zo goed gaat!!!! houden zo!

veel plezier met jullie dagje uit. McDonalds is altijd een feest voor kids, hier ook!

balen van de bouwvergunning zeg, kwam dat totaal onverwacht? kan jullie plan nog aangepast worden zodat je toch kan bouwen?

Heel veel sterkte de komende weken. Hoop dat de baby nog wat meer groeit komende tijd nu het met Ruben beter gaat. Zijn je schoonouders er als de baby komt?
geniet als dat lukt nog van je laatste loodjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:20

Nou, ik kan me goed voorstellen dat je emmertje met zoveel slecht nieuws even flink is overgelopen!
Ik hoop dat de bouwplannen toch kunnen doorgaan. Is er geen handig iemand in jullie familie/kennissenkring die kan meedenken en zonodig die zorgen rond de plannen uit handen kan nemen?

Heel veel sterkte! Geniet van jullie uitje naar McDonalds! <3

nuvel

Berichten: 1478
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:24

Dat doe ik nu zoveel mogelijk Pien. Hopelijk maakt de baby nog een inhaal groeispurt door het rusten. Het voelt geweldig dat hij zich beter voelt. Het straalt van hem af.

Hopelijk kan het aangepast worden, Juval. Het betekent wel dat er nieuwe tekeningen moeten komen. Dit duurde de eerste keer 10 maanden. Het is net het koude spanje hier. Ondanks we vanaf het begin duidelijk zijn geweest dat time of the essence is ivm Ruben. Nee helaas niet aan zien nomen bij de informele voor aanvraag waren er geen opmerkingen. Nu was minimaal 60% van het huis niet goed zoals dak, ramen, muurbekleding, grootte, hoogte etc. Dat dit gebeurd oke, het is de manier waarop er mee omgegaan word. We zullen in het nieuwe jaar wel is iets plannen Om nieuwe tekeningen te maken. Sorry makkers die tijd hebben wij niet. Heb gister dan ook een pittige e mail gestuurd. We zitten niet in een normale situatie, dit wisten ze. Ze moeten zich gewoon aan de tijdsbestekken houden die ze geven. Dat is nog geen enkele keer gelukt. Hulpdiensten in de caravan is gewoon extreem moeilijk manoevreren. Dat is al meermaals gebeurd.

Schoonpapa komt dinsdag aan. :j Schoonmoeder heeft pups rond die tijd dus die kon niet komen. Ze vind het allemaal maar niks. Heeft het moeilijk met alleen achter moeten blijven drama, drama.. Probeer daar niet te veel mee bezig te zijn. Laat Ruben het maar oplossen. Hij is mama's lieveling anyway haha

Dank je cayenne, gaan we zeker doen! :D

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:34

Wat een heerlijk nieuws dat Ruben zo goed op de verhoging reageert!! Dat geeft rust.
Hopelijk kan je die rust ook gebruiken voor jullie minime. Wie weet levert deze rust ook nog een voordeeltje voor de baby op.

Wat balen van de bouwvergunning. Niet iets wat je nu erbij kan hebben.

Eerst dingen eerst... ga lekker genieten met z’n viertjes en dan weer stapje voor stapje. Komt vast goed. :(:)

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:13

He wat onwijs fijn dat Ruben zo goed gaat op de meditatieverhoging zeg! Wat een opluchting!
En een hele domper van jullie kleintje en de bouwvergunning, ik hoop dat de kleine toch nog een beetje bijtrekt en de vergunning er vlot doorheen komt als die mensen wat sneller werken aan het aanpassen. Sterkte/succes!

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:18

Vreselijk hé die gemeentes. Hier in Frankrijk is dat ook zo. Wellicht dat je iemand kent die dat stukje aanvragen, bijstellen van jullie kan overnemen en die ook die gesprekken kan doen? Want ik ben het met je eens, dit is wel een hele specifieke situatie.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:05

Ambtelijke molens kunnen traag draaien.
Al hoop ik dat jullie molen een zwieper krijgt en er vart komt in het bouwgebeuren.

Ruben voelt zich beter, datis enorm fijn.
Daardoor heb jij (hoop ik) iets meer rust en kan de baby nog wat groeien.

Veel plezier met jullie uitje en bij de Mac.

knollentuin
Berichten: 10431
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:18

Wat goed dat de medicatie helpt! En zo fijn dat er dan een lekker uitje gemaakt kan worden als gezin, dat is zo belangrijk :)
Wat betreft de vergunningen wat een vervelende draai , ik snap dat je dan even de moed in de schoenen zakt :(:) is er iemand in je omgeving die daar voor jullie in kan opkomen voor jullie belangen??

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:30

Is jullie uitje een beetje leuk geweest?