Asociale oudjes, spill

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:42

MyWishMax schreef:
Eh, bij de AH heb je juist zo'n handscanner, waardoor je tijdens het winkelen al de boodschappen in kan pakken en dus niks uit mandje hoeft te halen? Daar heb ik het over bij een zelfscanner, niet dat je bij de kassa zelf kan scannen, dat kan ook, maar dat vind ik onhandig idd.

Eh, niet elke AH in NL heeft dat

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:46

MyWishMax schreef:
Eh, bij de AH heb je juist zo'n handscanner, waardoor je tijdens het winkelen al de boodschappen in kan pakken en dus niks uit mandje hoeft te halen? Daar heb ik het over bij een zelfscanner, niet dat je bij de kassa zelf kan scannen, dat kan ook, maar dat vind ik onhandig idd.


Die dingen zijn super handig, maar heb je helaas niet overal.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:47

Die handscanners zijn inderdaad handig, maar die heeft de AH bij ons niet.

MyWishMax

Berichten: 25525
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:50

Daar had ik het in mijn verhaal over, hier bij de plus noemen ze dat zelfscanners. Sorry, dat maakte het er niet duidelijker op ;)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:54

Shaggy09 schreef:
Wist niet dat blue monday echt een ding was..
:')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:30

Whale schreef:
Daarom ben ik zo blij met die self-scan kassa's, kan je gewoon lekker rustig aan doen i.p.v. moeten haasten omdat iemand anders er staat en hoef je niet in de rij te staan :Y)

Dit! Kan ik mijn koptelefoon ophouden en hoef ik lekker met nie-mand te praten!!! Doe altijd weinig boodschappen en ga dan bij zo'n kassa afrekenen waar ik 1 voor 1 ding zelf scan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:25

Ik was vandaag op stap met eentje... Was op visite bij iemand (ze is 80). En geen familie trouwens. Maar ze is wel enorm verbitterd door het leven. En ze loopt sinds kort met een rollator. En die gebruikt ze ook. :))

... Om voor te dringen. Stonden bij de blokker. Er waren twee kassa's open. De rechter zou zichtbaar eerder klaar zijn. En die vrouw voor ons stond in het midden. Dus ging zij stiekem vanachter een pilaar lopen sluipen zodat zij ongezien sneller bij de rechter kassa zou zijn. _O- Toen zag die andere vrouw dat en die drukte snel haar rollator ervoor. Dus ik zou nou *fictieve naam* Gerda, we gaan er geen rollatorrace van maken he. :=

Daarvoor tijdens het lunchen ging ze ook al heel opzichtig achterom kijken en net iets te hard dingen zeggen als "ZE WETEN NIET VAN DOORWERKEN HIER HE". En "DUURT WEL LANG ZO".

En toen vroeg een medewerker aan een van die broodjesmeisje of ze hulp nodig hebben. En zij toen "JA IK DENK HET WEL HE" gevolgd door "DUUR WEL LANG ZO HE". :=

Moet wel zeggen dat het daar best wel goor was. Meters vol broodkruimels in de bakkerij en afval op de grond en in het zicht. Echt smerig. En ze waren dus ook nog langzaam.

Naskapower

Berichten: 3246
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:54

Ik ben er een in het wild tegengekomen :roll:

Ik had rijles en ik zou achteruit in gaan parkeren. Er was voldoende plek. Er komt een auto aanrijden met een oudere dame erin.

Zij parkeert vlot in het vak waar ik in wilde gaan, jammer maar dan schuif ik wel een vak op.

De vrouw is ondertussen uitgestapt en kijkt behoorlijk kritisch naar ons. Op een gegeven moment tikt ze op het raam van m'n instructeur. Kijk je wel uit zegt ze :wow:

Ik weet niet meer wat m'n instructeur zei maar ik was echt verbaasd. Het inparkeren ging trouwens super goed, netjes midden in het vak dus er was echt geen rede voor bezorgdheid.

TheNovelist

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:52

Tijdje niks meer geplaatst hier maar ik had laatst iets!
Waren boodschappen aan het doen en was best druk. Veel kassa's open maar nogsteeds overal een rij.
Wij stonden dus met een karretje te wachten in de rij, kwam er een oude man naast ons staan en legt zijn hand op ons karretje en begint een tijdje daarna, omdat we nog niet reageerden, te hoesten en te kuchen.
Wilde dus gewoon voor omdat hij niet zo veel spullen had, maar om dat zo overduidelijk te doen, vind ik gewoon onbeschoft.
Dacht toch van naja laat hem wel voor, was net halverwege de zin en hij stond al voor ons.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:53

Dat soort wangedrag moet je niet voeden. :))

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:58

Nee precies, ik had hem dus absoluut niet voorgelaten. Blijf van "mijn" karretje af en leer het fatsoenlijk te vragen of wacht gewoon netjes op je beurt net zoals iedereen :+

TheNovelist

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:02

Dacht daarna ook van had ik eigenlijk niet moeten doen, maar had er geen zin in dat hij de hele tijd naast me bleef staan.
Zal het de volgende keer niet zo snel meer doen denk ik

heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 02:26

TheNovelist schreef:
Tijdje niks meer geplaatst hier maar ik had laatst iets!
Waren boodschappen aan het doen en was best druk. Veel kassa's open maar nogsteeds overal een rij.
Wij stonden dus met een karretje te wachten in de rij, kwam er een oude man naast ons staan en legt zijn hand op ons karretje en begint een tijdje daarna, omdat we nog niet reageerden, te hoesten en te kuchen.
Wilde dus gewoon voor omdat hij niet zo veel spullen had, maar om dat zo overduidelijk te doen, vind ik gewoon onbeschoft.
Dacht toch van naja laat hem wel voor, was net halverwege de zin en hij stond al voor ons.


Maak een opmerking over Corona, en ik denk dat het wel heel gauw klaar is O:)

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:31

Jullie schreven zo veel verhalen over voordringende oudjes dat ik al dacht: "Nou, zo'n vaart zal het wel niet lopen." Grappig genoeg was ik vorige week in Nederland bij de boekenwinkel en voor het eerst sinds jaren had ik een brutaal oudje dat probeerde voor te dringen. :D Ik heb haar niet gelaten. De tijden dat ik de kaas van mijn brood liet eten liggen gelukkig al een paar jaar achter me. :+

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:33

Ik had er weer een voor me die uit zijn stekker ging tegen de caissière in de supermarkt. En ik kan dat zó slecht hebben, zeker als het meisje haar best doet maar zo’n boomer of oudje gewoon even lekker autoritair tekeer wil gaan.
Meisje schoof de boodschappen wat door na de kassa zodat ze mij kon gaan helpen maar deed dat ‘vééél te ruw’ volgens meneer. Wat absoluut niet het geval was overigens.
Meestal kan ik mijn grote waffel ook niet houden, maar nu stond ik braaf ‘Mars hou je mond, Mars niet mee bemoeien, Mars hou je in..’
Totdat meneer mij begon aan te spreken over dat ik niet met mijn ogen moet staan rollen :roll: Toen heb ik hem gezegd dat hij zo te zien het zonnetje in huis is en of hij misschien buiten wilde gaan stralen met zijn warmte en gezelligheid. Dan konden we hier gewoon verder. Toen was ik natuurlijk een brutaal ***wijf :=