Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fierefluiter

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:00

Ik verkocht een keer een hondenjasje op marktplaats. Vrouw kwam langs en heeft het even bij het hondje gepast en heeft netjes betaald. Toen ze wilde vertrekken trok ze ineens een boek uit de boekenkast en vroeg of ze die voor €0,50 mocht hebben. Vond ik toch een beetje brutaal :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:15

maaikemuis schreef:
Mijn tolerantie grens is wat laag met dit soort dingen. Ik stort het gewoon terug met de mededeling dat de koop niet doorgaat vanwege niet voldoende betaling.

Ben daar altijd snel klaar mee.

Dit zou ik ook doen.
Graag of niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:20

fierefluiter schreef:
Ik verkocht een keer een hondenjasje op marktplaats. Vrouw kwam langs en heeft het even bij het hondje gepast en heeft netjes betaald. Toen ze wilde vertrekken trok ze ineens een boek uit de boekenkast en vroeg of ze die voor €0,50 mocht hebben. Vond ik toch een beetje brutaal :+

Hahaha wat zei je toen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:40

Ik zou gewoon die €0,50 cent alsnog vragen, en anders het geld houden voor de moeite en het reserveren. Denk dat ze dan vrij vlot betaald.

Hier een goede verkoop achter de rug, had een kast te koop staan, zou na het weekend opgehaald worden en inderdaad precies op de afgesproken tijd stonden ze met het afgesproken bedrag voor de deur! Zo mogen alle verkopen wel gaan van mij! :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:12

Inderdaad het geld houden, even een berichtje sturen dat je het opstuurt als je het volledige bedrag hebt ontvangen en dan afwachten of je de rest ook nog krijgt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:02

Ik zou het ervan af laten hangen hoeveel zin je in gedoe hebt en hoe snel je het anders verkocht hebt. Als je er al een tijd mee loopt te leuren, dan lekker laten gaan voor die 50 cent. Zou er geen principekwestie van maken voor dat bedrag.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:22

Isabel schreef:
Inderdaad het geld houden, even een berichtje sturen dat je het opstuurt als je het volledige bedrag hebt ontvangen en dan afwachten of je de rest ook nog krijgt.

Precies dit dus. En let op Ivm veranderende verzendkosten per januari.
Lekker geld houden. Zeker Bij zo iemand die zo moeilijk doet (eerst elke dag vertellen dat ze gaat betalen en dan alsnog te weinig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:25

Vergeten jullie indien VT morgen niet de hoogte van je verzendkosten aan te passen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:37

Ik denk dat ik morgen wel vast het label aanmaak ivm idd de wijziging van de tarieven.
En het nog heel even afwacht.

Iemand enig idee wat de prijzen van DHL gaan doen? Kon het zo 123 niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:39

Weet iemand of marktplaats vanaf 1 januari de verzendtarieven zelf automatisch aanpast? Ik gebruik namelijk altijd de verzendkosten-functie van marktplaats, maar anders moet ik al mijn advertenties aanpassen :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:41

Saul schreef:
Ik denk dat ik morgen wel vast het label aanmaak ivm idd de wijziging van de tarieven.
En het nog heel even afwacht.

Iemand enig idee wat de prijzen van DHL gaan doen? Kon het zo 123 niet vinden.

Je kan tot het einde van het jaar via DHL 25% korting krijgen op de verzending met code FEESTDAGEN . Dat zou je misschien ook nog kunnen doen bij diegene die minder geld heeft overgemaakt..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:28

Ik ben mijn laptop aan het verkopen en heb zo goed als een deal, maar wil het geld graag op mijn rekening (ze komen hem ophalen). Is overmaken dan betrouwbaar, of cash betalen en storten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:29

Ik heb dat bij m’n zadel gedaan met een betaalverzoek. Die ter plekke laten betalen, je krijgt direct melding dat het betaald is. Dan krijg je je geld een dag later, maar dat vond ik niet zo’n ramp. Makkelijker dan al het geld checken of gedoe met overmaken.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:19

Tegenwoordig staat het geld er zo op. Dus kan je eventueel zelf zien dat het op je rekening staat

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:23

*\o/* Instant payments

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:02

theadora99 schreef:
Ik ben mijn laptop aan het verkopen en heb zo goed als een deal, maar wil het geld graag op mijn rekening (ze komen hem ophalen). Is overmaken dan betrouwbaar, of cash betalen en storten?

Ik gebruik dan tikkie of een betaalverzoek. Hoeven die mensen niet met cash over straat en weet je zeker dat het geen nepgeld is.

Met overmaken maken oplichters gebruik van een bepaalde app. Die lijkt op de bankapp. Jij denkt hey het is overgemaakt maar dat is dan niet zo

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:25

Niet op marktplaats en ook geen rare mensen. Tijdje geleden voor een bokker een truitje gekocht wat zij in haar woonplaats niet meer kon vinden. Ik heb het gekocht en opgestuurd en zij had het geld overgemaakt. Echt supernetjes, want ik kreeg een paar euro extra voor de moeite. Dat vond ik niet nodig, maar de bokker in kwestie wel. Fijn geregeld dit.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:35

Had een afspraak gemaakt met een koper (welke echt oprecht leek) voor m’n telefoon die te koop staat, komt ze gewoon zonder iets te melden niet opdagen. Raar mens {:)-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:46

Komt veel vaker voor helaas. Heb ik al een paar X gehad _-:(

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:59

Ik heb afgelopen dagen alleen maar positieve ervaringen, mensen die op tijd komen, directe betalingen... heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:37

Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, wel vaak dat er vlak voor of op de tijd wordt afgezegd met een k*tsmoes, want oma ligt dan altijd in het ziekenhuis, maar ik heb wel écht interesse hoor! Sure :')

Ik heb iets te koop staan voor een vaste prijs, is een nette prijs voor het artikel want wordt weinig tweedehands aangeboden en is duur in aanschaf. Ik heb geen zin om over een paar euro te onderhandelen dus het staat er voor een vaste prijs op, staat ook in de advertentie vermeld, bieden staat uit, en dan nog mensen die (ver) onder de prijs gaan bieden. Kreeg gisteren een berichtje: "30.-" toen was ik er dus wel klaar mee dus heb terug gestuurd "Vaste prijs". Als je al geen fatsoenlijke volzin kan typen heb ik echt geen zin om daar moeite in te gaan steken voor een net antwoord :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:51

theadora99 schreef:

Meneer zegt net “ja ik heb ook zo’n laptop grvonden met doos en zonder krasjes voor maar een klein beetje meer dus ik bied toch maar weer €325” dus ik heb hem verteld dat ik al €150 in prijs gezakt was en dat hij dan maar die andere moet kopen.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:07

Gisteren wel weer een gekkie op marktplaats.
Mijn dochter wil een andere iPhone en zag er een in de buurt. Geld gehad voor haar 13e verjaardag en dus blij op zoek.
Mijn dochter is 13 en had dat ook vermeld in haar reacties naar de verkoopster.
Ze heeft wat heen en weer berichten verstuurd en uiteindelijk had ze voor elkaar dat ze een vrijwel nieuwe iPhone 11 , 234 GB voor 300 euro kon kopen met inruil van haar oude iPhone 6 die misschien nog 75 euro waard is.
Terwijl er al 720 op de iPhone 11 geboden was.
Ik vertrouwde het niet , dat is wel heel goedkoop , en vroeg aan mijn dochter om die mw haar telefoonnummer te vragen zodat ik kon bellen met wat vragen en om iets af te spreken.
Toen sloeg de sfeer totaal om.
Dat mijn dochter haar al 2 dagen aan het lijntje hield.
Dat ze nu wel eens wilde weten waar ze aan toe was.
Dat is al haar moedert een kanker prutsmuts ben die mensen niet vertrouwd.
Ze zag per direct af van verkoop aan mijn dochter .
Haar nummer kregen we niet want dat was belachelijk.

Zal wel een gestolen telefoon zijn
Maar scheldwoorden die ze gebruikte , niet normaal.
En dat naar een 13 jarige.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:12

Goede les voor je dochter. Te mooi om waar te zijn is echt zo.
Al blijft het zoiets sneu :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:11

Lopen 13 jarige trouwens al met zulle dure telefoons rond? :oo

Ik had er hier ook 1, had vaste prijs voor een deken (€15), nog super netjes en amper gebruikt.
Krijg ik een bericht met alleen: €8
Dus netjes terug gestuurd dat het vaste prijs is, kreeg ik bericht terug gestuurd met alleen: 10
Heb maar terug gestuurd: €15!!!
Krijg ik geen reactie meer, flauw hoor _O-