Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:48

Hier ook een kleine DHL-frustratie... Er zouden twee pakketjes komen. Bezorger belt aan en heeft er maar 1 bij zich. Ik zeg dat hij er nog eentje zou moeten hebben. Het pakketje staat in zijn scanner, dus hij heeft het bij zich. Volgens hem ligt het nog in de bus en komt hij het zo brengen, nadat hij de pakketjes voor de buren (appartementencomplex) heeft bezorgd. Inmiddels anderhalf uur later... Denk niet dat hij nog terugkomt -O-
Baal er wel van, want hij stond dus letterlijk bij me voor de deur. En dan alsnog niet bezorgd :( Hopelijk brengt hij het morgen nog, want het is een kerstcadeautje voor mijn vriend. Zou toch jammer zijn als het door zoiets knullige te laat kwam...

(Ik begrijp overigens dat ze het vreselijk druk hebben hoor, dus zulke foutjes kunnen natuurlijk voorkomen. Maar zuur is het wel! :x )

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:30

Urielle schreef:
Bagheera_206 schreef:
Maar dit is nu voor het eerst dat ik naar beneden moet komen. Snap echt wel dat het door de drukte komt, maar vond het niet zo handig met pakket voor de flat met drukke straat erlangs.

Dan heb je eerder geluk gehad, want leveren is tot de eerste drempel, dus de inkomsthal.

Verschilt misschien per bezorgdienst, maar bij PostNL niet. Daar is pakketbezorging tot aan de voordeur. Alleen als er geen lift is mag de bezorger vragen of je naar beneden komt, maar als je dan aangeeft dat dat niet kan moet de bezorger alsnog naar boven komen.

Bagheera_206

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:34

Wij hebben idd gewoon een lift en woon op drie hoog, maar snap voor de efficiëntie tijdens de uberdrukte dat hij vroeg naar beneden te komen. Hebben hier ook wat mensen in de flat die al wat slechter ter been zijn. :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:35

:j Het is bij de brievenbuspost echt idioot druk.
Mijn man heeft vandaag een "daldag" op een wijk waar 50 minuten voor staat.
Hij is om half 1 begonnen en komt net thuis aan. 7 tassen post!! En hij heeft 't nog niet eens af gemaakt, hij kon niet meer, heeft z'n leidinggevende gebeld dat hij letterlijk op omvallen stond.
Hij zit in de ziektewet en is aan het revalideren. Lukt lekker zo...
Leidinggevende heeft de post bij hem opgehaald, het restant wordt doorgeschoven naar morgen. Jammer voor degenen die nu hun post niet krijgen, maar daar is echt even niks aan te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:38

Ja dat is kerst.... dan is het makkelijk X keer zoveel dan anders. Ik heb dat nog wel eens met een flinke zwangere toeter, bekkeninstabiliteit en met sneeuw en ijs op de weg gedaan 6 jaar geleden...echt geen doen. Mijn man heeft toen geholpen :=

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:39

Ik had vandaag 59 pakketten in mijn telefoon staan die ik moest scannen ... Zijn er 11 uiteindelijk geworden. Ook een aantal bewoners gehad met de vraag of ik een pakket voor hun had. Tja hij staat wel in mijn telefoon maar ik heb het helaas niet. Baal daar altijd zelf wel een beetje van want dan moet je mensen teleurstellen en dat wil ik niet. -O-

Vandaag heb ik ook even tegen mijn baas geklaagd, ik liep met mijn post naar een woning toe zie ik daar twee pakketten tegen de deur staan, helemaal door weekt van de regen van vandaag en niemand thuis. Iedereen kon zo die pakketten meenemen en voor zichzelf houden. Als ik zoiets flik zit ik thuis. :=

Wbt pakketten en apartementen zeg ik altijd; postbezorgers mogen niet naar boven en moeten vragen of de bewoner naar beneden kan komen, pakketdienst moet naar boven. Die pakketchauffeur had naar mijn idee gewoon naar boven gemoeten (volgens mij is de max 20 kilo).

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:39

Dat klinkt inderdaad echt dramatisch :=

Hier zo een webshop pakketje voor een klant wegbrengen. Ben benieuwd of het morgen gaat aankomen of na de kerst. Gok het laatste. Maar ach, kan ook niet anders nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:49

Ik woon ook in een appartementencomplex en normaal komen ze wel naar boven, maar ze vragen nu ook of ik naar beneden wil komen (en anders bied ik het aan). Wegrijden doen ze hier ook, maar dan zetten ze hem onder de brievenbussen waardoor alleen mijn flatgenoten er dus bij kunnen. Prima imo.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:55

Ik verwacht een brievenbus pakketje waarvan ik niet zeker weet of t bij mij door de brievenbus past. Staat in de app dat ik t gisteren zou ontvangen, maar niet helaas. Nou ja geeft niet, dan komt t morgen. Krijg ik net een mail van postnl dat het pakketje dinsdag 22 december word geleverd. Het is vandaag 23 december :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:17

Seraphia schreef:
Wbt pakketten en apartementen zeg ik altijd; postbezorgers mogen niet naar boven en moeten vragen of de bewoner naar beneden kan komen, pakketdienst moet naar boven. Die pakketchauffeur had naar mijn idee gewoon naar boven gemoeten (volgens mij is de max 20 kilo).

Bij ons is dat niet het geval. Voor levering op étage moet de verzender meer betalen en dat willen ze vaak niet.
Maar goed, onze pakketten gaan tot 30 kilo en de chauffeurs moeten ook de minipallets tot 40 kilo meenemen en in en uit de bus tillen. Momenteel wordt er ivm corona helemaal niets naar binnen gebracht ivm besmettingsgevaar.

Heb ooit telefonisch een hele discussie gehad met een man die een europallet van 350 kilo graag 4 hoog zonder lift had willen laten bezorgen, 'want hij kon dat niet naar boven tillen'. Op de vraag hoe hij gedacht had dat m'n chauffeur dat ding dan 4 trappen omhoog ging tillen, kreeg ik geen antwoord :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:20

Ik vind 30 tot 40 kilo eigenlijk ook bizar, hoor :o.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:27

Marije_jiplover schreef:
Hij is om half 1 begonnen en komt net thuis aan. 7 tassen post!! En hij heeft 't nog niet eens af gemaakt, hij kon niet meer, heeft z'n leidinggevende gebeld dat hij letterlijk op omvallen stond.
Leidinggevende heeft de post bij hem opgehaald, het restant wordt doorgeschoven naar morgen. Jammer voor degenen die nu hun post niet krijgen, maar daar is echt even niks aan te doen.

Ik heb iets van 10 jaar geleden óók de post rondgebracht.

Om 10:00 begonnen en ergens om 20:00 klaar toen op een zaterdag. Slecht weer, regen en sneeuw.

Maar even bellen omdat ik moe was, zat er echt niet in hoor!

Jammer dat jouw man dat wel doet! Ik heb daar geen begrip voor.

Ik kón niet meer, na bijna 10 uur buiten in het slechte weer zonder echte pauze...... Maar werk moest af... Ik was toen net 16 ofzo...

4 uurtjes bezig zijn is daarbij vergeleken echt peanuts, daar zou ik voor tekenen!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-12-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:27

Ik heb vandaag de pakketbezorger van PostNL een enveloppe met een kerstkaart gegeven en een tientje erin. Uit waardering, hier komt altijd dezelfde en die doet het supergoed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:30

Bloodymary schreef:
Ik heb vandaag de pakketbezorger van PostNL een enveloppe met een kerstkaart gegeven en een tientje erin. Uit waardering, hier komt altijd dezelfde en die doet het supergoed!

Heb ik ook gedaan paar dagen geleden!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:32

mvdende schreef:
Marije_jiplover schreef:

Om 10:00 begonnen en ergens om 20:00 klaar toen op een zaterdag. Slecht weer, regen en sneeuw.

Ik kón niet meer, na bijna 10 uur buiten in het slechte weer zonder echte pauze...... Maar werk moest af... Ik was toen net 16 ofzo...

4 uurtjes bezig zijn is daarbij vergeleken echt peanuts, daar zou ik voor tekenen!

Misschien moet je het even in context zien, 10 jaar geleden is niet te vergelijken als nu. En daarnaast je leest dat degene in de ziektewet loopt, dus je kan dat ook niet vergelijken. Maar fijn dat je het zo makkelijk kan volhouden, je bent geweldig.
Ik heb geen begrip voor je totale gebrek aan inlevingsvermogen. Bah.

Edit; en ik erger me dan ook aan het gebrek van je op de situatie van PostNL. Het ik alle,aal zo erg dat je geen pakketje hebt, maar je mist de belangrijkste deel dat mensen het gompes lopen voor mensen die pakketten bestellen. Helemaal in de maand december. Doe eens wat aan je houding :n :evaw:
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 23-12-20 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:32

Kan je niet lezen, mvdende? Hij is aan het revalideren want zit in de ziekte wet! Risico is dat hij weer uitvalt en weer helemaal niet kan werken.

Misschien moet je zelf maar weer post rond gaan brengen als jij het zo goed deed... :n jij kan zelf ook niet werken, maar oordeelt zo hard over anderen? Die aan het opbouwen zijn en meer werken als nu lichamelijk mogelijk is?

Edit: ik zeg lichamelijk, dat weet ik natuurlijk niet. Maar gewoon als dat mogelijk is met de ziekte.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:35

mvdende schreef:

Misschien moet je bij PostNL gaan werken. Denk dat ze nog wel superbezorgers kunnen gebruiken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:39

Sws, je was net 16... Bijbaantje vermoedelijk?

Ik gok dat deze man het al wel jaren dag in dag uit doet. Naast dat hij op revaliderende basis terug is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:40

mvdende schreef:
Marije_jiplover schreef:

Mijn man is aan 't revalideren na een coronabesmetting in maart. Nog geen 50% fit van wat hij hiervoor was.
Dus lekker boeiend dat jij mijn man nu afzeikt, zit maar lekker stoer te mopperen op de post zonder enkel begrip, mijn begrip voor jouw uitblijvende telefoonhoesje is tot onder het nulpunt gedaald.
Mag hopen dat 't helemaal niet meer komt...

Ook ik heb 11 jaar geleden in de sneeuw postbezorgt met kerst, maar wat er nu aan brievenbuspakjes door mijn man bezorgd moet worden staat niet in verhouding met wat ik toen aan post te bezorgen had.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:41

Justme_Lisaa schreef:
mvdende schreef:

Misschien moet je het even in context zien, 10 jaar geleden is niet te vergelijken als nu. En daarnaast je leest dat degene in de ziektewet loopt, dus je kan dat ook niet vergelijken. Maar fijn dat je het zo makkelijk kan volhouden, je bent geweldig.
Ik heb geen begrip voor je totale gebrek aan inlevingsvermogen. Bah.

Edit; en ik erger me dan ook aan het gebrek van je op de situatie van PostNL. Het ik alle,aal zo erg dat je geen pakketje hebt, maar je mist de belangrijkste deel dat mensen het gompes lopen voor mensen die pakketten bestellen. Helemaal in de maand december. Doe eens wat aan je houding :n :evaw:

10 jaar geleden was het een pak drukker dan vandaag de dag. Toen werden er nog behoorlijk veel kerstkaarten bezorgd.

Had ik óók iets van 3-4x zoveel post als normaal.

Ik vind het zo vlak voor kerst dus echt niet kunnen dat post een dag langer blijft liggen.

Zit zelf al bijna 1,5 week op een brievenbus pakje te wachten wat op 15 december al gescand is door Postnl en gisteren eindelijk zou komen, en natuurlijk wéér niet. Ik ben goed pissig dáárop. 10 dagen wachten terwijl ze verplicht binnen 24 uur horen te leveren. Ik snap dat het druk is, maar 10 dagen.....

Ik mag trouwens niet bij de PostNL werken van het UWV... iets met minimaal 20% van het minimum loon verdienen anders is het niet toegestaan.... En tegenwoordig kom je daar niet meer aan omdat het te rustig is.

Voorlopig nog niets van het UWV gehoord al vanaf oktober...die zijn óók traag.... tegenwoordig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:43

Tja als het niet lukt, dan lukt het niet :(:)

Wel erg balen voor degene die morgen moet lopen, die krijgt die overgebleven tassen er dan nog bij.....?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:45

Nee, mvdende, ik kan het vergelijk maken, omdat ik zelf 10 jaar geleden ook 5 dagen per week voor de post werkte en de volumes nu zijn echt heel veel groter dan in onze tijd.on onze tijd bestonden er nl nog een aantal concurrenten van de post, waardoor een heleboel postvolume via die wegen ging. Plus al die brievenbuspakjes, soms zit er op een kleine wijk 3 tassen gewone post en 5 tassen pakketjes. Dat bestond in onze tijd gewoon nog niet.

Maar weet het vooral heel veel beter, betwetende egoïstischezeurkous, mijn man zit toch niet te wachten op jouw begrip.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 23-12-20 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:47

pmarena schreef:
Tja als het niet lukt, dan lukt het niet :(:)

Wel erg balen voor degene die morgen moet lopen, die krijgt die overgebleven tassen er dan nog bij.....?

Het wordt opnieuw gesorteerd, dus het komt er gewoon tussen als het goed is.

Manlief stond op omvallen, zijn leidinggevende heeft 'm heus niet zomaar de wind uit de zeilen gehaald.
Hij zat op een hekje op haar te wachten en er kwam een mevrouw van een huis verder vragen of alles wel goed ging en is een blikje cola voor hem uit huis gaan halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:47

Lekker makkelijk praten als je weigert te werken en met een uitkering thuis zit. Gatver!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:48

mvdende schreef:
10 jaar geleden was het een pak drukker dan vandaag de dag. Toen werden er nog behoorlijk veel kerstkaarten bezorgd.

Had ik óók iets van 3-4x zoveel post als normaal.

banketstaaf nou toch niet.
Nu is het niks dan online bestellen, zeker met de lockdown, en alles wat linksom of rechtsom door een brievenbus kan (of niet) wordt aangemeld als brievenbuspost want dat is goedkoper. Online bestellen stond nog in de kinderschoenen. Je hebt geen idee hoe de markt gegroeid is door de toename van internetbestellingen. En dan heb ik het niet over de piek van Black Friday, de lockdown en de steeds verwender wordende consumenten naast die kerstpiek.