Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Bloodymary, ik dacht ook dat ik er geen last van had, tot ik een halve dag later opeens verging van de jeuk en op internet las dat het soms 8 tot 12 uur kan duren voor de jeuk op komt zetten.
Ik vond het al zo'n knappe mug die me dan bijna 100 keer gestoken zou moeten hebben
Ik heb ook Prrrikweg van VSM en bij de Kruidvat een soort schuim speciaal tegen jeuk van de eikenprocessierups gehaald. Ik ben benieuwd!
RSDICBS schreef:Vorig jaar bij ons vreselijk veel nesten langs de weide. We hadden zeker 10 eikenbomen met minimaal 5 nesten per boom.
Dit jaar tot nu toe niks gezien! Vorig jaar heeft een bedrijf de oude nesten verwijderd. We hebben onderhoud aan de bomen gedaan (snoeien) en in het voorjaar is er een bedrijf geweest wat aaltjes in de bomen heeft gespoten.
We gaan vanavond nog weer een ronde doen om te kijken of we wat kunnen vinden ivm de oude rupsen die mogelijk uit de grond zijn gekomen tussen midden mei en juni.
miccamaaike schreef:Hier zijn ook al veel nesten weggezogen door de gemeente, echt heel fijn. Maar toch heb ik weer veel bultjes.
ik heb wel een goede zalf gevonden, echt een aanrader! https://www.emonta.nl/artikel/dermagiq-processiecreme/
Bnet schreef:Hier is het helaas ook raak![]()
Afgelopen weekend een rondje gefietst, en nu zit ik onder de bulten. Vooral mijn benen zijn slachtoffer. En man, wat een vreselijke jeuk! Ik word 's nachts regelmatig wakker.
Ik heb gisteren alles met tea tree olie gesmeerd, dat lijkt wel iets te helpen. De aloë vera creme die we hadden staan brengt ook wel iets verlichting. Helaas werken die allebei maar tijdelijk ven word ik met vlagen echt helemaal gek van de jeuk
Bnet schreef:Heeft dat nog zin als de "aanval" al een paar dagen geleden is?
Had pas 's nachts dat de bulten op kwamen, heb verder overdag nergens last van gehad, en dus ook niet door gehad dat ik er aan blootgesteld was. Heb wel direct gedoucht, dat was het voordeel van een sportief rondje fiets, dan wil je naderhand wel douchen
kinel schreef:Hier in de wei tot nu toe geen nest te zien. Dus spuiten heeft geholpen. En ook de vogeltjes vliegen nog gewoon. De insecten zijn ook nog volop aanwezig. Behalve die krengen dan. Ben blij dat ik heb laten spuiten. Volgend jaar gewoon weer.
Op die foto’s dat zijn wel hele grote nesten. Krijg je al de kriebels van als je er naar kijkt.