Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:19

Als je buren opeens een haan hebben gekocht die me al 2 weken om kwart voor 6 wakker maakt. Is het dan goed dat ik om 6 uur voor de deur sta om te klagen? :Z

Ken de buren niet, heb een klacht bij de gemeente neergelegd maar die is niet zo snel in dit soort dingen. Kan ik nog op andere manieren klagen? Op schappelijke tijden zijn de bewoners niet thuis (of doen in ieder geval niet open)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:23

Hangt er vanaf wat je met je beklag wilt bereiken... :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:39

Jolliegirl schreef:
De bessen dus!

Zelfde als je wr kiwi in doet.. Dat gaat schiften en dan kan je het weggooien.

Smootys moet je lekker gelijk opdrinken :D

Nee kiwi is een weekmaker net als ananas
Daarom zit er enkel kiwi en ananas stukje op een vruchtentaart en niet erin.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:33

poes schreef:
furious schreef:
Ik zag laatst een Belgisch kenteken met twee letters ! Zit er een speciaal persoon in die auto of wat beteken dat?

Welke plaat was het?

In Nederland. Begon met de letter Z.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:11

Janine1990 schreef:

Hanen zijn verboden in een woonwijk in deze gemeente. Ondanks dat de woonwijk ruim is opgezet geldt deze regel hier ook gewoon. Dus haan moet weg.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:18

Hoe kan het dat bepaald eten of drinken lekkerder smaakt van af een bepaald bord of glas terwijl de smaak precies zo blijft als dat het is? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:25

0091 schreef:
Janine1990 schreef:

Hanen zijn verboden in een woonwijk in deze gemeente. Ondanks dat de woonwijk ruim is opgezet geldt deze regel hier ook gewoon. Dus haan moet weg.

Woow, die regel had ik nog nooit gehoord :')

Ik heb een boerderij (eigenlijk twee) in mijn achtertuin, ik slaap overal doorheen :')
Maar we hebben vroegah bij mijn ouders (eigenlijk nog maar een paar jaar terug) een loslopende haan in de straat gehad. Was waarschijnlijk gedumpt, want hij kraaide de hele nacht door :') Echt vanaf het moment dat het donker werd _O-
Iemand heeft hem ooit midden in de nacht gekild, heb niemand kunnen zien, maar het was duidelijk te horen _O- Was een redelijk feestje kan ik je zeggen.
Sowieso voor jou de tip, probeer je zo weinig mogelijk te ergeren zolang het beestje er nog zit. Want ergernis en frustratie ontneemt je echt veel slaap. (als je merkt dat dat steeds moeilijker word heb ik eventueel nog wel een tip, maar die werkt bij mij meer omdat ik ook echt flink ziek ben geweest en een tekort heb)

Verder is het wel even interessant om te kijken wat handhaving inhoud en hoe je daar beroep op kan doen. Als je gemeente laks is, is er volgens mij wel wat om mee te schermen.
Ik kan me indenken dat je een WOB-verzoek kan indienen inzake je klacht bij de gemeente. Mocht dat niet werken, kan je misschien een WOB-verzoek inzake handhaving van APV artikel (waar de regel onder valt) indienen.
En dan kan je daar vervolgens mee schermen (wel handig om meerdere medestanders hebben in je buurt ;) ). Op een WOB-verzoek moet een overheidsinstantie binnen 4 weken reageren geloof ik. Hoe verder staat vrij uitgebreid online.

Verder zou ik niet echt om 6 uur bij de buren op de stoep gaan staan :P Meer omdat je zelf misschien niet zo gezellig bent op dat moment vanwege het gebrek aan nachtrust en het nog recente kraaien van de haan. En niet meteen schermen met de geldende regels in je gemeente, maar voorstellen om de haan de hele nacht in een donker hok te stoppen en pas vanaf 7 uur naar buiten laten/blootstellen aan daglicht. In veel gevallen is dat genoeg om het kraaien te stoppen. En dan de rest aan de gemeente overlaten. (en bij de gemeente vooral blijven klagen als ze laks blijven)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:52

Vergeten dieren ook weleens iets? Van een hond die een kunstje verleerd omdat het een jaar niet is gedaan tot een vogel die vergeten een nestje te bouwen en ineens (een) ei(eren) moet leggen. En waarom wel of niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:43

_Karlijn schreef:
Vergeten dieren ook weleens iets? Van een hond die een kunstje verleerd omdat het een jaar niet is gedaan tot een vogel die vergeten een nestje te bouwen en ineens (een) ei(eren) moet leggen. En waarom wel of niet?

Dat laatste komt regelmatig voor. Vooral duiven zijn altijd vergeten hoe ze een nest moeten bouwen als het ei er ineens is. Resulteert meestal in een soort mini-mikado van drie tot vier takjes, met in het midden een ongeveer eiformaat (soms net klein genoeg, soms net iets te groot) gat.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:50

0091 schreef:
Janine1990 schreef:

Heb je het al met de buren zelf besproken? En dan niet om 6 uur in de ochtend, maar op een normaal tijdstip?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:55

Hoe kan het dat cointreau als je het inschenkt nog een soort witte kleur heeft, maar dat het na een paar minuten doorzichtig wordt en eruit ziet als wodka/water?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:34

Is een ei van een zwaan groter dan een ei van een gans?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:55

Kan je WORD (Microsoft Office) installeren op een chromebook?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:06

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:08

Waarom gaat de binnenverlichting van een vliegtuig altijd uit bij het opstijgen en landen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:21

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:29

furious schreef:
Ik zag laatst een Belgisch kenteken met twee letters ! Zit er een speciaal persoon in die auto of wat beteken dat?

Als je centjes op overschot hebt en je wilt dat aan de buitenwereld laten zien, dan bestaat in België de mogelijkheid om een gepersonaliseerd kentekenplaat te kopen. Dan mag je helemaal zelf kiezen wat je erop wilt hebben (wel met een aantal voorwaarden).
https://gocar.be/nl/autonieuws/legaal/d ... t-11415011

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:48

Wat zijn de regels voor het hebben van mesthopen. Iemand hier verderop heeft een mesthoop ter hoogte van een koeienschuur (grote ook). Vroeg me af of dat eigenlijk wel allemaal zo kan, of moet je daar een soort speciale ontheffing ofzo voor hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:04

Ik ben de laatste tijd ontzettend statisch geladen. Zelfs tot zichtbare vonken aan toe.. Komt dat omdat het al zo lang zo droog is buiten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:57

Shanna schreef:
Ik ben de laatste tijd ontzettend statisch geladen. Zelfs tot zichtbare vonken aan toe.. Komt dat omdat het al zo lang zo droog is buiten?

Kwam van de kou van afgelopen week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:10

Lestrange01 schreef:
Hoe kan het dat cointreau als je het inschenkt nog een soort witte kleur heeft, maar dat het na een paar minuten doorzichtig wordt en eruit ziet als wodka/water?

Is het een oude fles?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:13

Anoniem schreef:
Lestrange01 schreef:

Is het een oude fles?

Of zat er nog wat water in het glas voor het inschenken?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:21

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:44

Anoniem schreef:
Lestrange01 schreef:

Is het een oude fles?

Of zat er nog wat water in het glas voor het inschenken?

Nope, net nieuw gekocht en een leeg en schoon glas!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:58

Janine1990 schreef:
Shanna schreef:

Kwam van de kou van afgelopen week.

Komt omdat er een lage Relatieve vochtigheid is in de lucht. Hierdoor heb je sneller wrijving en oplading.. en dus ook ontlading.

Kan ook bij hogere temperatuur.

Oplossing; bakjes water bij radiatoren zetten en zorgen voor een hogere vochtigheid in huis.